sukulenty - marukja
Poezja » Wiersze » sukulenty
A A A

trochę jak w bajce a może
malujesz szczęście jemiołą
do wiosny już coraz cieplej
nie wierzę

szukamy siebie w kokonach
po śladach zimy bezwietrzne
oddechy tańczą z włosami
na piersiach

odsypiam pory liliowe
wciąż marzną wciąż nami pachną
w przebraniu poskładam myśli
półwonne

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
marukja · dnia 10.01.2015 20:02 · Czytań: 2218 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 12
Komentarze
kamyczek dnia 10.01.2015 22:16 Ocena: Świetne!
Cytat:
tro­chę jak w bajce

Patrząc z perspektywy tytułu - to tak, bo sukulenty (tytułowe sukulenty czytam sobie: ona i on) potrafią przetrwać w najbardziej ekstremalnych warunkach i, jak to bywa w bajkach - żyć długo i szczęśliwie. Podoba mi się takie obrazowanie. I klimat – ciepło pory liliowej odsypiane w kokonach - swoistej gawrze. wciąż marzną wciąż nami pachną – trzeba przeczekać, poskładać myśli półwonne. Już coraz cieplej - do wiosny.

Piękny wiersz, marukjo.

Pozdrawiam serdecznie.
Zola111 dnia 10.01.2015 23:24
Marukjo,

brawo za wiersz toniczny! Rzadko tu się pojawia dziś ta forma.

Skoro jednak nie musisz dążyć do podobieństw brzmieniowych, rymów, nie musisz także wyrażać treści inwersjami. Tak sobie myślę, że

Cytat:
od­sy­piam pory li­lio­we


śmiało może brzmieć:

odsypiam liliowe pory

Cytat:
w prze­bra­niu po­skła­dam myśli
pół­won­ne


półwonnie

zabrzmi jak dopowiedzenie frazy, nie jak myśli półwonne

Ale wiersz ma potencjał, otwiera się ładną metaforą, i w brzuchu zawiera kilka ładnych metafor.

Podoba mi się :)

buziaki,

z.
Miladora dnia 10.01.2015 23:31
Prawie strofy safickie - różniące się tylko ośmio- i trzyzgłoskowym metrum. :)
I prawie białe.
Ładne, Mja. Delikatne.
I obrazowe.

Ale czy wiesz, że jednak masz rymy?
- nie wierzę/szukamy siebie -
- do wio­sny już coraz cie­plej/po śla­dach zimy bez­wietrz­ne -
- trochę jak w bajce a może/odsypiam pory liliowe -
Ciekawa jestem, czy wplotłaś je świadomie.

Serdeczności :)
al-szamanka dnia 11.01.2015 18:18 Ocena: Świetne!
Z przyjemnością przeczytałam.
W takim wierszu czuję się po prostu swojsko.
Bo jest w nim to, co lubię - używasz określeń, które natychmiast wpadają mi w serce.
Myśli półwonne i szczęście malowane jemiołą rozrzewniły mnie.
Jak pięknie potrafiłaś to wszystko napisać.
Podziwiam niezwykłą subtelność tego wiersza.

Pozdrawiam :)
aleksander81 dnia 11.01.2015 19:12
przepięknie się to czyta Mja, wiersz jest niezwykle subtelny pomimo swojej smutnej puenty, to straszne, że można przywyknąć do wszystkiego, także do samotności. nie wiem czy to dobra zdolność, ale jeśli komuś tak lepiej, a może to tylko mechanizm obronny, jakaś forma ewolucji. pustka wypełnia się powoli, porami...jakoś mi tu pasują i inwersje i te przypadkowe rymy, które zdecydowanie dodają uroku temu utworowi. pozdrawiam serdecznie:-)

Aleksander
Lilah dnia 11.01.2015 20:03
Ja biorę w całości.
A liliowe to nie muszą być pory (tak myślę), to może być przełęcz lub hotel Liliowe Turnie np.

Pozdrawiam :)
marukja dnia 11.01.2015 21:43
Serdecznie dziękuję Wam, kochani, za przybycie :)

Kamyczku, bardzo długo myślałam nad tytułem, dlatego tym bardziej cieszę się, że sukulenty przypadły Ci do gustu. Dziękuję za piękny komentarz, pełen optymizmu, który kryje się gdzieś w kokonach po śladach zimy. :)
Pozdrawiam ciepło!

Zolu, jak miło widzieć Cię pod wierszem. :) Dziękuję za sugestie, ale zostawiam bez zmian, gdyż zależy mi jednak na podobieństwu brzmieniowym liliowe/półwonne. Niezmiernie ucieszył mnie Twój ciepły odbiór. Serdeczności!

Mila, a wiesz, że najpierw musiałam poczytać o strofach safickich, by móc odnieść się do Twojego komentarza. :) Nie miałam pojęcia o ich istnieniu, a teraz uśmiecham się do mojego metrum. :) Rymy wplotłam świadomie, tak by delikatnie stworzyć ramy w każdej zwrotce (pierwszy wers z ostatnim).
Miło mi było Cię gościć, przesyłam pozdrowienia z podziękowaniem za odwiedziny.

Al-szamanko, ślicznie dziękuję za tyle ciepłych słów. Ogromnie cieszę się, że wiersz do Ciebie trafił i że dostrzegasz w nim pokłady subtelności. :) Serdeczności!

Aleksandrze, fajnie widzieć Cię pod wierszem. :) Być może puenta wybrzmiewa smutno, ale chciałam jednak ująć nadzieję w tym oczekiwaniu. Poza tym, w kokonie na pewno raźniej jest we dwójkę, prawda? ;) Dzięki wielkie za poczytanie, pozdrawiam ciepło!

Lilah, dziękuję za zostawienie śladu. Oczywiście, przymiotnik liliowe' może odnosić się do różnych zjawisk, podobnie jak Twój ciekawy nick. :) Serdeczności!
mike17 dnia 14.01.2015 15:20 Ocena: Świetne!
Hello, good woman, guess, who's back :)

Zacznę, jako człek przesądny, od jemioły: ponoć całowanie się pod nią to powodzenie w miłości, choć na naszym gruncie jemioła oznacza powodzenie materialne w nowym roku, ale czemu nie połączyć tych dwóch elementów - kochać się z kupą forsy obok, oj, fajosko.
Tego życzę tej parze, która chyba nie ma lekko z tym kochaniem...

Masz swój styl, który mnie, od dawna nakazuje tu zaglądać: świetnie tworzysz frazy i impresje, dbasz, by każde słowo miało swoje uzasadnienie w logice wiersza, nie ma zapychaczy, ani przegadania, jest niejako impresjonistyczne muśnięcie pędzlem słowa obrazu, który malujesz z wyczuciem, świadomie, wiedząc, co utwór ma powiedzieć, powiedzmy, mnie, na przykład.

A brak nachalności i dopowiedzeń to już wyższa szkoła jazdy w poezji, co jest widoczne w tym choćby wierszu, który czuje się, poszczególne słowa kreślą liryczną sytuację.

Ponieważ nie lubię w poezji brutalizmów, odchodzę kontent :)

Hope to see you soon :)
ajw dnia 14.01.2015 18:30 Ocena: Świetne!
Nie znam się na wierszach tonicznych ani strofach sofickich - dla mnie to wiersz marukjowy. Bardzo subtelny i ciepły, pomimo okoliczności przyrody i warunków klimatycznych pomiedzy nią a nim. Jest ślicznie, marukjowo-magicznie ;)
marukja dnia 15.01.2015 20:11
Mike, good man, I've missed you! :)
Dziękuję po stokroć za ciepły komentarz, pełen pięknych słów, które ogromnie mnie cieszą.
Cytat:
Masz swój styl, który mnie, od dawna nakazuje tu zaglądać:
- i to dla mnie największa nagroda, a jeśli odchodzisz kontent to nie mogę chcieć więcej ;)
Pozdrawiam i do miłego zobaczenia gdzieś między wersami.

Ajw, ja również nie mam za dużego pojęcia o technicznej stronie w poezji, piszę bardzo intuicyjnie. Tym bardziej niezmiernie mi miło, że odbierasz mnie marukjowo. :) Dziękuję Ci ślicznie, przesyłając moc marukjowych buziaków. :)
Usunięty dnia 01.02.2015 15:00 Ocena: Świetne!
Przepiękny wiersz, warto było tutaj zajrzeć. Dawno mnie tutaj nie było ale dobrze że nadrobiłem zaległości. Cały czas szlifujesz swój i tak dobry warsztat. Bardzo dobry tekst. Ja bym nic nie poprawił ;) Jest spoko ;)

Pozdrawiam ;)
marukja dnia 01.02.2015 19:08
Apollo1, jak miło czytać takie słowa - dziękuję!
Kłaniam się za komentarz, ciesząc się ogromnie, że zajrzałeś i nie żałujesz. ;)
Pozdrawiam serdecznie!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:67
Najnowszy:wrodinam