Dzień Tik-Taka - introwerka
Proza » Miniatura » Dzień Tik-Taka
A A A
Od autora: tekst z Pluszowego Konkursu

 

 

   – Kubusiu, jak się pisze MIŁOŚĆ?

   – Prosiaczku, MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje.

   – Ale k i e d y, Puchatku?

   – Cały czas, Proś.

   – Ale o co mam prosić, Misiu?

   – Proś, o to, żeby dzisiaj był Dzień Tik-taka.

   Parsknęliśmy śmiechem. A przecież to było ważne, może – najważniejsze: powiedzieć „tak” swoim tikom... Więcej: powiedzieć „tak” wampirycznym grymasom zegara, w które stroi się wbrew wszelkim wskazówkom, z lubieżnie wysuniętym zębem księżyca... choć to tylko tik-tak budzika.

 

   Z reguły to ja byłem tym, który musiał prosić, on jedynie się puszył. Jednakże tego dnia rzucił mi tik-taka. Był to mały chip, na którym zarejestrowano Wszystkie poranki świata – gdy umieściłem go na języku, zanurzyłem się w ekranową rzeczywistość, by przeżyć miłość spotęgowaną przez sztukę. Kiedy jednak cukierek zniknął mi w żołądku, poczułem, że nie jestem już tym samym Prosiaczkiem, a dla odkrycia, kim właściwie się stałem, potrzeba mi kogoś innego niż Misia o Bardzo Małym Rozumku.

 

   Poznałem pewnego Krzysia i zamieszkaliśmy razem. Zaczęło mnie wszakże dręczyć przekonanie, że jestem w istocie maszyną. Gros czasu mijał mi w sklepach elektronicznych i RTV. Rozumowałem tak: skoro zjadłem chipa, muszę mieć w sobie ukryte dane; aby je odczytać, potrzebna mi specjalna wersja klawiatury z wejściem telepatycznym. Kiedy ją w końcu po wielu staraniach odnalazłem, pomyślałem do Krzysia zmęczone: kocham cię. Odpowiedź nadeszła szybko w mojej głowie:

   – MIŁOŚĆ się nie pisze, MIŁOŚĆ się czuje.

 

   Zrozumiałem, że utknął mi w sercu ząb mleczny Puchatka.

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 25.02.2015 10:59 · Czytań: 1398 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 17
Komentarze
marukja dnia 25.02.2015 12:48
Świetny tekst, introwerko. Napisany z ogromnym wyczuciem, a stylistycznie idealnie wpasowałaś się w konwencję bajkową. Sam pomysł już robi wrażenie, do tego tytuł - gdzieś mi mignął Dzień Świstaka (swoją drogą jeden z moich ulubionych filmów) :)
Z przyjemnością poczytałam,
pozdrowienia!
introwerka dnia 25.02.2015 18:01
Marukjo,

ogromnie się cieszę z Twojego poczytania (tym bardziej, że tekścik pisałam bez większych ambicji, ot, żeby odreagować szarą rzeczywistość, tym większa moja radość z Twojego odbioru, jak i wyróżnienia Moniki :) Bardzo trafnie przywołujesz uwielbiany przeze mnie "Dzień Świstaka" - bohater mojego opowiadanka też się zaplątał w pętlę, tylko jeszcze większą ;)

Cieszę się bardzo, że do mnie zajrzałaś, pozdrawiam ciepło :)
Dobra Cobra dnia 25.02.2015 18:57
Piękna sprawa z tym tekścikiem. Bez dłużyzn, hej do przodu. To sztuka w tak krótkiej formie zawrzeć aż tyle!


Pozdrawiam,

DoCo
Olowiany Zolnierzyk dnia 25.02.2015 22:22
Faktycznie mógłby mój.

(Ząb - przyp. autora)

Pzdr

Nalka31 dnia 25.02.2015 22:46
Krótko i przewrotnie, a jednak jest w tym bardzo dużo.Niby nic, a jednak wszystko, co potrzebne, aby tekst wywołał emocje.

Serdecznie. :)
Antek dnia 26.02.2015 00:48
zakręcony ten tekst. masz wyobraźnię. i dlatego właśnie lubię PP. ludzie tutaj mają mnóstwo świetnych pomysłów, a do tego potrafią świetnie pisać. pzdr

Ps. o uśmiechu na wilczej paszczy nie wspominam:)
introwerka dnia 26.02.2015 03:28
DoCo,

dziękuję bardzo za optymistyczne podejście :)


OŻ,

rozbawiłeś mnie z tym zębem; ale wiesz co, poszukaj dobrze w materii i energii tekstu, żebyś nie musiał zmieniać zdania ;)


Nalko,

miło mi bardzo, cieszy bardzo Twoja opinia :)


Antku,

fajnie, że zaglądasz, potrafisz podbudować człowieka ciepłym słowem :)


Serdeczności dla Was :)
ajw dnia 26.02.2015 11:12 Ocena: Świetne!
Jestem pod wrażeniem Twojego twórczego (lekko abstrakcyjnego) myślenia. Jesteś osobą niezwykle wyczuloną na brzmienie języka. Uczę się od Ciebie tej wrażliwości. Cudowna puenta. Cudowny tekst.
Quentin dnia 26.02.2015 11:30 Ocena: Bardzo dobre
Pluszowy Matrix

Kiedy doszedłem do fragmentu o chipie, od razu pomyślałem o Matrixie :-) Muszę uczciwie przyznać, że tekst, choć krótki, może nawet powiedziałbym nieco naiwny(ale bez obrazy :-)), ma jednak coś w sobie. Bardzo podoba mi się ten przeskok tematyczny. Najpierw bajkowy świat prosto z książki dla dzieci, a potem zupełna zmiana klimatu i wchodzimy w świat zupełnie inny. Wciąż może pozostać bajkowy, ale już nie tak jak poprzednio. Bardzo dobry zabieg. Mądrze, introwerko.
Reasumując, jestem jak najbardziej na tak.

Pozdrawiam serdecznie
Quen
introwerka dnia 26.02.2015 16:08
Ajw,

to, co piszesz, to miód na moje serce :) Ogromnie się cieszę, że odbierasz ten tekst i moje pisanie tak pozytywnie :)

Pozdrawiam ciepło :)


Quenie,

Cieszą bardzo Twoje odwiedziny i pozytywny odbiór :)
Wstyd się przyznać, ale... nie oglądałam Matrixa (choć wiem, że to film kultowy) ; jednak kto wie, czy coś z licznych recenzji i dyskusji na ten temat, jakoś mojej wyobraźni nie zasiliło ;)

Cieszę się, że zajrzałeś, pozdrawiam serdecznie :)
akacjowa agnes dnia 27.02.2015 12:29
Ta opowieść jest chyba najbardziej zakręcona i szalona ze wszystkich pluszowych. Pomysł przedni, lecz nie znalazłam tu tego, czego szukałam w konkursowych miniaturach. Jakoś tekst nie dotarł do mnie, bądź ja do niego. Nie wiem. Może jednak za prosto myślę.

Za pomysł i szaleństwo - BRAWO!

Pozdrawiam :)
Miladora dnia 27.02.2015 15:21
Krótko, ale bardzo ciekawie, Gwiazdko. :)

A przy okazji:
Cytat:
– Ale o co mam pro­sić, Misiu???

Trzy pytajniki to przesada. Jeden by wystarczył lub pytajnik z wykrzyknikiem.
Cytat:
Jed­nak­że, tego dnia

Nie dałabym przecinka.
Cytat:
kim wła­ści­wie się sta­łem / Po­zna­łem pew­ne­go Krzy­sia / cały czas spę­dza­łem / Ro­zu­mo­wa­łem

Może jakaś mała zmiana słów czy form gramatycznych, by pozbyć się tych rymów?

Pomyślałam po przeczytaniu, jak bardzo świat się zmienił. Ale także o tym, że - pomimo tych zmian, wciąż istnieją odniesienia do starych historii uczuć. A właściwie do samych uczuć, chociaż konteksty bywają już inne, i może inny sposób obrazowania.
Interesująco to połączyłaś. Interesujący jest także wybór filmu.
Dorastamy, wyrastamy także często z dawnego, ale to dawne wciąż jeszcze gdzieś w nas tkwi i niekiedy się odzywa.
Pamięć uczuć nie jest czymś, co daje się, ot tak, wyrzucić.

Serdeczności :)
introwerka dnia 27.02.2015 21:25
Akacyjko,

zdaję sobie sprawę z tego zakręcenia i z tego, że trudno się przebić przez rekwizyty, którymi wręcz "zarzucam" czytelnika. Cieszę się, że mimo to znalazłaś w tekście mocne punkty :)

Serdeczności :)


Milu,

dziękuję za poprawki. Jedną z tych rymujących się form zaraz wymienię, na resztę na razie nie mam pomysłu.

Cytat:
Pamięć uczuć nie jest czymś, co daje się, ot tak, wyrzucić.

Zgadzam się w całej rozciągłości. Ja się w ogóle bardzo przywiązuję do ludzi. Choć opowiastka jest fikcyjna, coś z tej mojej wewnętrznej stałości mogło się przebić do tekstu, jak ten ząb ;p

Cytat:
Pomyślałam po przeczytaniu, jak bardzo świat się zmienił.

Też to zauważyłam. Obecny czas sprzyja wyrażaniu siebie i podejmowaniu samodzielnych decyzji, którym często brakuje głębi. Moja profesorka mówiła, że żyjemy w czasie "ekstazy komunikacji", w którym wszyscy mówią, a niewiele osób słucha dostatecznie uważnie, także siebie samych. To wszystko w żartobliwy sposób próbowałam zawrzeć w tym tekście, cieszę się bardzo, że rezultat Ci się podoba :)

Na koniec załączam bardzo współczesną piosenkę, w której tekst warto się wsłuchać: https://www.youtube.com/watch?v=FuIB8HEmnoY

Serdeczności :)

PS. Ponieważ komputer mi strasznie wolno chodzi, wyłączę go na chwilę i poprawki wniosę ciut później.
Izolda dnia 27.02.2015 23:01
Może być mało słów, byle wiedzieć jak odpowiednio spuentować. Tobie udało się dopasować klocki do siebie, wieża stoi, tłum się przygląda i myśli. O to chodzi.
introwerka dnia 02.03.2015 14:37
Izoldo,

z opóźnieniem, ale bardzo serdecznie dziękuję za tak pozytywny odbiór, cieszę się bardzo, że moja mała zabawa w lego/logo(s) znalazła Twoje uznanie :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Wasinka dnia 14.03.2015 17:54
Jedna z oryginalniejszych miniatur konkursu.
Z chęcią brnęłam (biegłam) dalej, bo zachodziłam w głowę, jak temat rozwiążesz.
Gra słów, gra znaczeń, sens się rodzi nowy. Zdania idą, a człowiek się zastanawia, dokąd zaprowadzą, bo nic nie wydaje się pewne do końca. A jeśli się wydaje, to wystawiasz język i wołasz: "Chciałbyś" (w domyśle - figa z makiem), dając do zrozumienia, że tak prosto to nie będzie. I dobrze.
Jest ciekawie i wciągająco.

Pozdrawiam w zmierzchu zaplątana.
introwerka dnia 15.03.2015 11:53
Wasinko,

Cytat:
Jest ciekawie i wciągająco.

Ogromnie się cieszę z takiego wniosku, zwłaszcza że nie wiedziałam, czy nie "przerekwizytorzyłam" :)

Cieszy bardzo Twoje czytanie i odwiedziny, pozdrawiam południowo :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty