Niecałość - Goro9
Poezja » Wiersze » Niecałość
A A A

 

tak mało mnie tutaj zostało
gdy słońce mnie budzi co rano
a wszystko wygląda tak samo
mam wszystko i wszystko mi dano
 
otula mnie szczęścia pierzyna
a strach mnie nie dusi nareszcie
co rano nie pijam już wina
i mogę się w sobie pomieścić
 
dziś serce spokojnie mi bije
marzenia los spełnił z nawiązką
nie smucę się już i nie boję
nie szukam nie gonię nie tęsknię
 
lecz kiedy zasypiam tęsknotą
maluję szaleństwo młodości
a serce nerwowo kołata
nie mogę się w sobie pomieścić
 
i rwę się na strzępy gdzieś gonię
i szukam i w smutek swój skacze
i dusi mnie czuję że tonę
i serce nerwowo kołacze
 
a wszystko wygląda tak samo
gdy słońce mnie budzi co rano
tak mało mnie tutaj zostało
mam wszystko to wszystko niecałość

 

 

 

 

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Goro9 · dnia 15.03.2015 07:58 · Czytań: 968 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 10
Komentarze
Antek dnia 17.03.2015 02:40
uwaga na zaimki - zwłaszcza w pierwszej. masz tam też rym wewnętrzny: mało - zostało.
taki sentymentalny ten wiersz. rytmiczny. z rymami nie za dobrze. dwa gramatyczne niektóre bardzo niedokładne. aaa, to zamierzone - fajne:) szczerze przyznam, że podoba mi się Twoje pisanie. mógłbyś ścieśnić masz w edycji - usuń zbędne akapity, zdaje się. noooo:)
to zapraszam do Altanki, po-rymujemy sobie. jak masz czas rzecz jasna:) pzdr
Goro9 dnia 17.03.2015 10:05
Witam Antku
Dziękuję za uwagi, te mankamenty w pierwszej też mnie troszkę gryzą (zwłaszcza powtórzenie "mnie";) Byłem ich świadomy ale nie miałem pomysłu na zmianę-na pewno jeszcze przemyślę. Co do niedokładnych rymów to też masz rację, że jak najbardziej zamierzone. Szukam nowych środków wyrazu w wierszach rymowanych (piszę głównie takie). Dlatego też nie obawiam się gramatycznych od czasu do czasu (byle nie za często) Tu mi zależało, żeby wiersz płynął mi pozornej niezauważalności rymowania. Nie jestem pewien czy wyszło, na pewno będę eksperymentował dalej. Do Altanki bardzo chętnie zajrzę (choć faktycznie czasu mało)-mam nadzieję, że się odnajdę. Nie udzielałem się jakoś często na portalu do tej pory, ale mam nadzieję to zmienić. :)
Nalka31 dnia 17.03.2015 11:11
Całkiem sympatyczny ten wiersz, równo płynie. Rymów się nie będę czepiać, bo sama miewam różne. Generalnie mam sentyment do rymowanych, a jak jeszcze są przyjemne dla ucha i nie rażą, to tym bardziej mnie cieszy. Ładnie do tego wyszła Ci ta klamra z pierwszą i ostatnią zwrotką. Ja też zapraszam tak jak Antek do Altanki na pogaduchy.

Pozdrawiam serdecznie. :)
Antek dnia 17.03.2015 21:04
przyznam, że te rymy naprawdę fajnie wykombinowałeś, w pierwszym momencie nie zaskoczyłem. bije - boję cudny, pozostałe zresztą również. to dobrze, że szukasz. spotkałem już takie rymy, nawet wiedziałem jak się je nazywa:) no, to jesteś krok do przodu:) kurczę, aż mnie kusi też parę takich skreślić. człowiek się całe życie uczy:) i dobrze. pzdr
Ewa L dnia 07.04.2015 22:40
Cytat:
a wszyst­ko wy­glą­da tak samogdy słoń­ce mnie budzi co rano tak mało mnie tutaj zo­sta­ło mam wszyst­ko to wszyst­ko nie­ca­łość 

Trafne podsumowanie ludzkiego losu, życia...

Wiersz czyta się bardzo przyjemnie. Znalazłam w nim sporo optymizmu, choć też czasem trudno mi się w sobie pomieścić :)
Aronia23 dnia 24.11.2016 15:39 Ocena: Bardzo dobre
Goro. "Ach, kiedy przyjdą do mnie noce i dni, i pory roku? Stachura, w tym. Piszesz naprawdę dobrze i takie ciepło bije z Twych wersów. Pierzynka, ranki, rekompensują, mam nadzieję, coś , co było.
"co rano nie pijam już wina
i mogę się w sobie pomieścić" Gratuluję.
Ale te noce... Cóż mają oznaczać, bo dają sygnały:
"lecz kiedy zasypiam (...) nie mogę się w sobie pomieścić"
Przedostatnia zwrotka przyprawia o zawrót głowy.

Przeczytałam wiersz Szymka "Chyba zaraz umrę" a po nim, od razu "Niecałość" . Niepokojące bardzo.
Goro9 dnia 24.11.2016 15:56
Hej Aronia, dzięki za komentarz. Wiersz jest o tym, że mam (pewnie jak każdy) dwie strony (ciemną i jasną stronę mocy:)). I że dopiero obie stanowią całość. Nawet jak się jest "w dzień" szczęśliwym, spokojnym, wyciszonym i ma się wszystko, o czym się marzyło to przecież, dopiero przykre lub choćby gwałtowne i wywołujące intensywne odczucia chwile, a przede wszystkim to, jak się wobec nich zachowamy świadczy o "całości" osobowości. I te chwile symbolizuje "noc" w utworze. W sumie takie momenty często są pierwszym impulsem do aktywności twórczej. Tak było u mnie. Z jednej strony nie chce się powrotu niektórych silnych emocji a z drugiej, ma się świadomość, że one ukształtowały charakter.
Aronia23 dnia 24.11.2016 20:08 Ocena: Bardzo dobre
Goro, wybacz, tak zrozumiałam - dosłownie. Ale miło, ze wyjaśniłeś z lekka przymulonej, A. Tak emocje, rzeczywiście są czasami za silne, aby ot tak sobie nimi grać, lub na nich, jak kto woli. Pozdrawiam. Wrócę, bo super piszesz, naprawdę. I przygotuję się porządnie do odbioru, intencji oraz napisania opinii. Pozdrowionka. :)). Poczytaj mojego Drakulę. Tam dopiero noc tańczy z dniem. A emocje? Z XV w.
Goro9 dnia 24.11.2016 20:36
Aroniu, obiecuję zajrzeć do Twojej twórczości, jak tylko będę miał dłuższą wolną chwilę. Odnośnie interpretacji, to nie ma czego wybaczać. Ogólnie staram się zawsze pisać ciut dwuznacznie, żeby utwór miał klika możliwych interpretacji. Zamysł autora jest dla mnie podstawowym, ale ważne jest też żeby w utworze było też coś więcej i każdy znalazł w nim część siebie:) Taka "poezja otwarta" to coś co lubię. To ciepło, które dostrzegłaś jak najbardziej tam miało się znaleźć i być tak odczuwalne, jak to opisałaś. Dzięki jeszcze raz.
Aronia23 dnia 24.11.2016 20:58 Ocena: Bardzo dobre
:))) Dzięki. To prawda, że poezja to wieloznaczność. Ja odczytałam nie po Doktorze i drugim jego (ukrytym) wcieleniu, ale po ciepełku. Chociaż dobre i to. To, do następnego czytania. Zmierzam ku Karmelicie, powoli.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty