all inclusive z „sugar mama” - ajw
Poezja » Wiersze » all inclusive z „sugar mama”
A A A

 

ciemnoskórzy chłopcy z górnego Egiptu
sprzedają za bezcen iluzję miłości.  czarnością rzęs
prowadzą w noc, gdzie rozum śpi, a łóżko cicho skrzypi,  
przekręcając się z boku na bok.
 
sugar mama długo pieści swojego synka
o nabłyszczonych włosach.
można się w nich przeglądać, jak w oczach,
które kłamią namiętnie  mrugając.

Allah daje i odbiera. może da nowego smartfona.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 08.05.2015 20:16 · Czytań: 908 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 17
Komentarze
mede_a dnia 08.05.2015 20:43 Ocena: Świetne!
Udało Ci się w poezji to, co Ulrichowi Seidlowi w filmie "Raj: miłość" - pokazać przejmującą stronę samotności, która oszukuje się płatną miłością, przedkładając namiastkę pełną upokorzeń nad brak bliskości drugiego człowieka. Iluzję nad pustą rzeczywistość. Wiersz smutny, świetnie wyreżyserowany. Bardzo mi się podobał, ajw.
clockworklukis dnia 08.05.2015 20:53 Ocena: Świetne!
Ajw, pięknie u Ciebie. Poczułem się, jakbyś mnie przeniosła do Egiptu, z drugiej strony smutne refleksje... Wiersz łykam prawie w całości, oprócz może da nowego smartfona - jak to przeczytałem, to mi zazgrzytało, nie pasuje mi w ogóle. Puenta Allah daje i odbiera jest świetna i taka chyba wystarczy. Może się nie znam, ale takie mam odczucia.
Pozdrawiam :) :)
palenieszkodzi dnia 08.05.2015 21:37
Do ajw!

Ja także pozbyłabym się tego kawałka:

Cytat:
może da nowego smartfona.


- dodaje puencie groteskowości.

A teraz trochę o treści. Słodka mama już obgadana, pora na sugar tatę. Oj, samym smartfonem by się nie wykręcił :). Za to czarne oczy może nie byłyby takie kłamliwe, kto wie?
Wiersz dotyka w pewien sposób i biednego Egiptu, nękanego wojnami domowymi. Kiedyś był potęgą a jego władców znał i podziwiał cały świat. Czerpał z ich wiedzy oraz kultury. Teraz samotny, nieszczęśliwy, słono zapłaci za swoje ja. Równie dobrze mógłby zostać podmiotem lirycznym w tym utworze.Wtedy rzeczywiście poczułabym , że Twój wiersz, ajw, nie odkrywa jedynie banalnej prawdy a mówi coś więcej. Możliwe, że podświadomie i Ty miałaś taki zamysł, co napisała
palcia:)
Heisenberg dnia 08.05.2015 22:14
Podoba się, bardzo. Odnoszę wrażenie takie "dryfowania" wersów po różnych znaczeniach, czy nawet tematach. Może dlatego ten smartfon:
Cytat:
Allah daje i od­bie­ra. może da no­we­go smart­fo­na.

do mnie jednak trafia. Ty lepiej byłoby bez niego - nie wiem, nie mnie zabierać głos w dogłębniejszych dyskusjach o poezji :)
ajw dnia 08.05.2015 23:45
mede_o - bardzo się cieszę, ze tak trafnie zinterpretowałaś wiersz. Dokładnie to chciałam przekazać :) No i oczywiście sprawiłaś mi wielką radość tym, ze tu zagladasz :)

clock, palciu - celowo dałam taką trywialną puentę, bo iluzja miłości bardzo często tyle kosztuje dojrzałe kobiety zaniedbywane przez własnych mężów, a adorowane przez egipskich chłopców, którzy pochodzą z biednych wiosek. Miłość za smartfona daje im namiastkę luksusu .. Oczywiście nie wszyscy są tacy.

Heis - rzeczywiscie, często zdarza mi się dryfować - jak to fajnie określiłeś. Uwielbiam takie wycieczki słowne. Cieszę sie, ze zajrzałeś :)
gaga26111 dnia 09.05.2015 02:08
czarność rzęs i czarne oczy - mam Cię ;) poza tym nie wiem czy nie zgrzyta mi włosach... oczach
poza tym :) bardzo mi się podoba. Dawniej fascynowałam się historią starożytnego Egiptu, także znów masz w wierszu motyw, którym mnie kupujesz. Smutny tym razem, bo sugar mama choć słodko brzmi, jak dla mnie (jest to postać z komórki) i kusi tylko ułudami nieszczęśliwych, tragicznych ludzi korzystających z niej. Synek to ten telefon, którym się bawi rozprzestrzeniając na ekranie obrazy, które są wabikami na ludzi (tutaj na tych samotnych Murzynków).
Puenta do mnie przemawia, bo łącze ją z tym fragmentem
Cytat:
sprze­da­ją za bez­cen ilu­zję mi­ło­ści.
- na myśl nasunął mi się handel z którego mogą żyć Ci chłopcy i mogą handlować np. tym smartfonem, który jest bardzo zgubną, bezcenną, iluzoryczną miłością. Lub handlują sprzedając swoją duszę i rozum, ogłupiając się kuszącymi, nowymi, wnoszącymi jakieś inne niż dotychczasowe wartości obrazami widzianymi na ekranie.
W ten sposób powielają nieświadomie pustkę obecną w tekście.
Cytat:
Allah daje i od­bie­ra.
- podoba mi się zwłaszcza słowo odbiera - jest dwuznaczne :) natomiast daje znów nasuwa mi się z tym da. ale nie wiem co z tym zrobić, żeby nie psuć złożenia z pierwszej części.

pozdrawiam :)
Opheliac dnia 09.05.2015 11:51
Cytat:
a łóżko cicho skrzypi,  
przekręcając się z boku na bok.

Tu mi coś nie gra. Łóżko przekręca się z boku na bok?

Puenta dobra.
Zola111 dnia 09.05.2015 23:00
AJW,

a mnie się bardzo podoba. Jednak upierałabym się przy formie składniowej:

- nowy smartfon.

Wiem, że dziś wszyscy używają formy "kupić smartfona", jakby to był Pan Smartfon, jednak gdyby użyć formy bardziej okrzepłej i zadomowionej w polszczyźnie - po prostu "telefon", bez wątpliwości użyłabyś składni:

może da nowy telefon,

zamiast:

może da nowego telefona

Ale wiersz jest prawdziwy do bólu. Ja też znam film, o którym mówi mede_a.

Zaświetnię, gdy będę wracać,

z.
Dobra Cobra dnia 09.05.2015 23:11 Ocena: Bardzo dobre
Piękny utwor o tematyce religijnej w tle. Seksturystyka jest poważną gałęzią turystyki. Mam koleżankę, która uorawa tego typu rodzaj turystyki. Widząc ją boye hotelowe mrucza pod nosem:- To znowu ona?. Strasznie ich, biednych, wykorzystuje. Ale, że uwielbia się kochać...

Pozdrawiam,

DoCo
ajw dnia 10.05.2015 10:41
gaga - złapałaś mnie ;) Już usunęłam czarne oczy. W końcu oprócz Berberów wszyscy oni mają tam czarne ;)
opheliac - no i cóż mam Ci powiedzieć? No przecież to metafora :)
Zolu - bardzo dziekuję za Twoją czujność. Zdaję sobie sprawę z tego, ze określenie nie jest poprawne, ale chciałam stylizować na język tamtejszych chłopców, który nie do końca jest poprawny, choć zadziwiająco szybko uczą się języków. Mam jednak pomysł: napiszę całe to zdanie pochyloną czcionką, ok?
DoCo - nie sądzę, by w tej kwestii byli oni tacy biedni. Maja raczej bogate życie seksualne a zapewne takze dużą ilość chorób przenoszonych drogą płciową ;)
Opheliac dnia 10.05.2015 15:27
ajw napisała:
opheliac - no i cóż mam Ci powiedzieć? No przecież to metafora

Nigdy bym nie pomyślała.
ajw dnia 10.05.2015 18:00
No to już wiesz :)
Opheliac dnia 10.05.2015 18:57
Wiesz, chodzi o to, że dla mnie brzmi to nielogicznie (metafora metaforą, ale jakaś logika musi być) - przekręcać z boku na bok to się może ktoś na tym łóżku, ale samo łóżko?
Co innego gdyby nie było tego "z boku na bok", tylko samo "przekręcając się". W obecnej formie widzę w tym fragmencie duży zgrzyt.
ajw dnia 10.05.2015 19:57
Jak skrzypi to i zgrzyta. Zostawię jak jest :)
Usunięty dnia 10.05.2015 20:01
Wpadłam w jakiegoś bluesa... czuje taki dziki posmak, niedosyt.... za mało sugar baby. Ale wiersz do mnie przemawia.... szczególnie to ostatnie Allah daje i odbiera. może da nowego smartfona.
Pozdrawiam, dark_kid.
Opheliac dnia 10.05.2015 21:00
ajw napisała:
Jak skrzypi to i zgrzyta. Zostawię jak jest

Jasne, Twój tekst. Wyrażam tylko subiektywną ocenę.
ajw dnia 11.05.2015 18:57
dark_kid - jestem zwolenniczką pozostawiania niedosytu (zawsze to zdrowsze niż przesyt) ;)
opheliac - rozumiem i bardzo dziękuję. Z pewnością innym razem skorzystam. W tym wypadku obstaję przy swoim :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty