Katharsis - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Katharsis
A A A
Od autora: Wiersz z ześrodkowania nr.16
Miejsce 10 z 23

 

weź głęboki oddech
i pozwól toczyć się łzom
z pokładów żalu 
który umiera rozpaczą
 
moje ręce wplecione
w bezradność twoich dłoni
wrastają troskliwym ciepłem 
lepszego jutra
 
tymczasem zaśnij
ja przypilnuję snów
byś po przebudzeniu
chwyciła życie za pysk
ot tak z marszu

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 02.06.2015 04:42 · Czytań: 649 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 27
Komentarze
Miroslaw Niepamietny dnia 02.06.2015 07:47 Ocena: Świetne!
No mnie jak zawsze ... szacun. Nie ma się do czego doczepić - i tyle...
ApisTaur dnia 02.06.2015 10:36
Miroslawie Dzięki, cóż mógłbym więcej? :-)
Usunięty dnia 02.06.2015 10:55 Ocena: Świetne!
Apis... co ty robisz z moimi uczuciami... normalnie łza mi błysnęła... powiedzmy, że się drapnęłam.
Nie czepiam się, bo nie mam czego...
Cytat:
tym­cza­sem za­śnij
ja przy­pil­nu­ję snów
byś po prze­bu­dze­niu
chwy­ci­ła życie za pysk
ot tak z mar­szu

zabieram i wychodzę...
Pozdrawiam, dark_kid.
Ula dnia 02.06.2015 15:31
Apisie,
Podobał mi się ten wiersz w zaśrodkowaniu i podoba mi się dalej :) Dobra, mocna puenta.
Pozdrawiam :)
faith dnia 02.06.2015 17:40
Dołączam się do poprzednich pochwał Apisie:) Bardzo podoba mi się Twój wiersz, puenta jest przepiękna.
Pozdrawiam! :)
ApisTaur dnia 02.06.2015 18:04
dark_kid A już wyciągałem dłoń, by otrzeć Ci niezamierzoną łzę.:-) Dziękuję pięknie i pozdrawiam.:-)

Ula Dziękuję Ulo, miło mi że wiersz ten wywołuje u Ciebie pozytywne emocje. Serdecznie pozdrawiam.:-)

faith Wielkie dzięki za pochwałę wiersza, to mobilizuje. Miło mi niezmiernie. Pozdrawiam.:-)
Usunięty dnia 02.06.2015 18:06 Ocena: Świetne!
Jestem mroczna, nie będę przecież płakać :D
Tak chciałam jeszcze odnośnie wiersza...
Cytat:
moje ręce wple­cio­ne
w bez­rad­ność two­ich dłoni

genialne .
ApisTaur dnia 02.06.2015 18:35
dark_kid . Mrok jest tylko murem chroniącym wewnętrzne światlo.:-)
wodniczka dnia 02.06.2015 19:08
A dla mnie wręcz przeciwnie - wszystkie słowa i zwroty są dość wyeksploatowane.
za dużo łez bezradności, żalu, rozpaczy. Można to wyrazić za pomocą innych przestrzeni i słów. Jak dla mnie za mało, by wiersz odznaczył się ''Tobą''
Ja nie piszę, że jest zły - ale dla mnie wnosi wszystko to, co było już w słowach.

pozdrawiam
ApisTaur dnia 02.06.2015 19:35
wodniczka Miło gościć pod wierszem. No cóż, może masz rację. Lecz ten wiersz (hipotetycznie) kierowany jest do osoby bliskiej, zrozpaczonej i załamenej jakąś sytuacją. Więc jak można kogoś takiego pocieszyć, czy za pomocą 'meandrycznych' słów, których znaczenia trzeba się najpierw domyślić, by 'ona' mogła pojąć to, co chcę przez to powiedzieć, czy nie jest lepszy przekaz w najprostrzych, lecz z serca płynących słowach? Nie odpowiem na to pytanie, trzeba samemu sobie na nie odpowiedzieć.
Dziękuję za podzielenie się opinią.
Serdecznie pozdrawiam.:-)
wodniczka dnia 02.06.2015 19:42
Apisie - osobiste do pamiętnika i te dla kogoś chowamy w sercu - dobre dla Czytelnika, który szuka upubliczniamy. Jeżeli wiemy i czujemy, że te emocje w wierszu zdradzają;). Nie widziałam, że pisałeś dla kogoś - to zmienia sprawę - bo ja takich wierszy nie oceniam - często są właśnie ''napompowane emocją'' :) i ocena nie ma sensu. Może wyczuwa się wtedy, że taki wiersz nie jest kierowany do nas?;). I odchodzimy z pustką:).
ApisTaur dnia 02.06.2015 19:54
Nie wodniczko, ten wiersz był pisany "pod ześrodkowanie" i nie wiąże się z nim żadna konkretna sytuacja.:-) Lecz uważam, że 'napompowanie' wiersza najwymyślniejszymi środkami stylistycznymi, wcale nie podnosi jego wartości, a prosty przekaz nie zawsze jest prostacki.;)Niemniej jednak, cenię sobie Twoje rady i zaangażowanie, tego nigdy za mało. Wiedz że nie traciłaś czasu.:-)
Yumichika dnia 02.06.2015 19:57
Cytat:
moje ręce wple­cio­ne
w bez­rad­ność two­ich dłoni
wra­sta­ją tro­skli­wym cie­płem
lep­sze­go jutra


Podoba mi się twoje łączenie abstrakcji z fizycznością. I tak zacytowany fragment zmusza mnie do obrazowania sobie rąk wplecionych w bezradność, które wzrastają ciepłem jutra. Wow! Naprawdę ciekawie.

Pozdrawiam : )
ApisTaur dnia 02.06.2015 20:06
Yumichika Wielkie dzięki za podzielenie się opinią. Miło mi, że wpasowuję się stylistyką w Twój gust.
Serdecznie pozdrawiam.:-)
wodniczka dnia 02.06.2015 20:12
To się wtedy nie zrozumieliśmy :).
Ja uważam - chociaż uwierz mi, że nie zawsze tak było;) - że wiersz powinien dawać przestrzeń czytelnikowi. Może to i prosty czytelnik - ja też nie lubię używać trudnych słów - ale może inaczej też rozumie. Z resztą ja wiem, że istnieje taka grupa odbiorców, co lubią takie wiersze - ale teraz jak ja mam Cię oceniać?;). Jako osoba, która też czuje czy mam oceniać wiersz hihi;). To jest trudne.

Ja np lubię wiersze Szymborskiej. Ona niektóre ma proste - używa prostych słów - ale sytuacje mają znaczenie - są metaforą:). Czyli w skrócie - prostocie słowa tak - ale zamiast patosu i wszystkiego, to co zna czytelnik chociażby ta metafora sytuacji. Coś co zastanawia, daje do myślenia - a nie cechuje się wytartym słowem ale prostym słowem w metaforze sytuacji:). Nie wiem, czy wiesz o co mi chodzi :D.
Ale już nie męczę;)
ApisTaur dnia 02.06.2015 20:18
Jak najbardziej rozumiem, znam wiersze Szymborskiej, i nawiasem pisząc:-), właśnie o jej prostych słowach myślałem.:-) Ale gdzie mi do noblistki, mogę tylko nieporadnie wzorować się na niej.:-)
maker dnia 02.06.2015 20:24
Wiesz co - mam mieszane uczucia. Bardzo nie podoba mi się początek i koniec wiersza (jakoś tak nieporadnie i wyświechtanie), ale jestem absolutnie zauroczony jego częścią środkową, o tą:

Cytat:
moje ręce wplecione
w bezradność twoich dłoni
wrastają troskliwym ciepłem
lepszego jutra

tymczasem zaśnij
ja przypilnuję snów


to jest absolutnie genialne.

Jeżeli masz ochotę - to ja bym na Twoim miejscu popracował nad tym początkiem i końcem i wycisnął z tego wiersza, co się da, bo to może być naprawdę świetne. :)

Pozdrawiam serdecznie :)

PS. Szymborska jest świetna! Mnie urzeka w niej to, że potrafi słowami prostymi wyrazić rzeczy prawdziwe, niebanalne i bardzo głębokie. Ona trafia do wszystkich ludzi. I jeszcze to bardzo ciekawe połączenie miłej, spokojnej kobieciny z osobą tak chłodno, racjonalnie i celnie obserwującą świat. :)
ApisTaur dnia 02.06.2015 20:37
maker Wiem, początek i koniec wymuszał na mnie regulamin ześrodkowania ( co wcale tak do końca mnie nie tłumaczy:) Poztaram się przerobić w taki sposób, który i mnie statysfakcjonowałby do końca.:-)

PS: Jak najbardziej podzielam zdanie:-)

Wielkie dzięki i pozdrowienia.:-)
Lilah dnia 03.06.2015 09:06
Witaj, Apisie!
Bardzo dobry wiersz, ale czytam go bez tych pokładów żalu i rozpaczy:

weź głęboki oddech
i pozwól toczyć się łzom

moje ręce wplecione
w bezradność twoich dłoni
wrastają troskliwym ciepłem
lepszego jutra

gdy zaśniesz
przypilnuję snów
byś po przebudzeniu
chwyciła życie za pysk
ot tak z marszu

Pozdrawiam serdecznie:)
ApisTaur dnia 03.06.2015 16:11
Lilah Faktycznie, jakoś lepiej.:-) Z tym, że wiersz, jako konkursowy, zostawię w pierwotnej postaci.
Oczywiście Twoje sugestie są jak najbardziej zasadne i w normalnym układzie z miejsca bym je zastosował.
Wielkie dzięki.:-)
Pozdrawiam:-)
ajw dnia 03.06.2015 19:37
Cudownie jest mieć obok siebie kogoś takiego :)
Antek dnia 03.06.2015 20:24
urzekła mnie twoja historia. ba! mógłbym nawet rzec, że schwyciła mnie z marszu za pysk.
jak dla mnie udany wypiek i nie ma się co tutaj rozwodzić. pzdr
Kushi dnia 04.06.2015 15:09 Ocena: Bardzo dobre
Ja biorę całość bo chwyta :)
Zwłaszcza puenta...
Niby prosto, a jednak coś zatrzymuje... :)
Pozdrawiam:)
ApisTaur dnia 05.06.2015 05:54
ajw Tak, z pewnością.:-) Dziękuję i pozdrawiam.

[Antek Smacznego wiec życzę Ci Antku.:-) Pozdrawiam:-)

Kushi Dziękuję, o pewnych rzeczach, lepiej prościej.:-) Pozdrawiam
Lilah dnia 05.06.2015 15:13
ApisTaur napisał:
Oczywiście Twoje sugestie są jak najbardziej zasadne i w normalnym układzie z miejsca bym je zastosował

Rozumiem, Apisie, i miło, że moje sugestie Ci się podobały.
Serdecznie:)
Ananke dnia 06.06.2015 21:13 Ocena: Bardzo dobre
witaj Apisie :) potrafisz malować słowami, wiersz jest przepełniony treścią bez zbędnych słów
ApisTaur dnia 06.06.2015 22:04
Ananke Dziękuję za pozytywny komentarz. Nadmiar farby, skutkuje zaciekami.:-)
Serdecznie pozdrawiam.:-)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty