wieczór rzeźbi powietrze w greckie wzory - ajw
Poezja » Wiersze » wieczór rzeźbi powietrze w greckie wzory
A A A

 

między mną a tobą tylko wąski przesmyk  
zawładnięty wilgocią. małymi łyczkami
spijasz słowa skondensowane jak słońce
u styku ud. wspinasz się powoli po nagich

urwiskach. dłonie rozpełzają się niczym białe
domki uczepione klifu. czekają na nie cieniste
zaułki, duszne od zapachu rozgrzanego powietrza.
 
pragnienie przesącza się przez palce,
łasi jak koty przy stołach greckich tawern.
dzień nie może się domknąć bez zachodu
słońca skąpanego w czerwieni. ust
nie zamyka nawet cisza urwanych oddechów.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 03.06.2015 04:38 · Czytań: 555 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 28
Komentarze
mike17 dnia 03.06.2015 15:17 Ocena: Świetne!
Jeśli istnieje idealny erotyk, bez zbędnych dopowiedzeń i nachalności, to właśnie go czytałem :)
Bo u Ciebie woal liryki zgrabnie przesłania to, co w poezji miłośnej winno się zakryć, i by tym samym bardziej kusiło i działało na zmysły czytacza, a mnie w ten upalny dzionek nieźle rozochociło, bo gdziekolwiek grają dobrą poezję lub prozę erotyczną, tam zjawiam się i tkwię w zachwycie do ostatniego aktu, co by to nie znaczyło.

Już pewnie wiesz, że lubię tu wracać, bo zawsze zaskoczysz.
I tym bardziej jestem zwykle zdumiony na plus, że nie bawisz się w koszmarne metafory i słów cięcie-gięcie, ale korzystasz ze słów znanych, nienowych, a z wyczuciem ułożonych w nowe witraże niezwykłych impresji.
To jest cechą Twojej poezji.

I tym razem było tak właśnie.
Idealnie, zmysłowo, grecko i po mojemu :)
Pisz, a ja będę w pobliżu :)

Ahoy!
BeNeK dnia 03.06.2015 16:19 Ocena: Świetne!
ajw zaczarowałaś mnie tym wierszem ;) jest taki intymny, a zarazem bardzo delikatny i pełen zmysłowości :) jest to jeden z lepszych erotyków jakie w życiu czytałem ;) gratuluję wiersza i pozdrawiam :)
marukja dnia 03.06.2015 16:20
Przepięknie, ajw. Jestem pod wrażeniem lekkości pióra i słów, które przylegają do siebie idealnie. Pewnie nie zaskoczę Cię, gdy powiem, że ten fragment to mój ulubiony:
Cytat:
pra­gnie­nie prze­są­cza się przez palce,łasi jak koty przy sto­łach grec­kich ta­wern.

Pozdrawiam ciepło!
faith dnia 03.06.2015 17:36 Ocena: Świetne!
Dałam się porwać Twoim słowom w całości, Ajw i czytam ten wiersz dziś już chyba piąty raz... za każdym razem będąc zauroczona tym, co stworzyłaś. Zdecydowanie jeden z lepszych erotyków jakie czytałam. Gorący i skąpany w śródziemnomorskim słońcu. Będę tu jeszcze wracać, by smakować klimat i cieszyć się pięknem słów.

Pozdrawiam!
kamyczek dnia 03.06.2015 18:19 Ocena: Świetne!
Zmysłowo. I mnie zaczarowałaś magią słów, ajw. Odchodzę usatysfakcjonowana z lektury.

Pozdrawiam.
ajw dnia 03.06.2015 19:52
mike - a ja zastanawiałam się czy w ogóle publikować ten wiersz. Po Twoim komentarzu cieszę się, że to zrobiłam. Jak zwykle rozpisałeś się cudownie i sprawiłeś mi wielką przyjemność. Dziękuję :)

BeNeK - pękam z dumy po Twoim komentarzu. Łoj, zeby mi tylko jakaś żyłka nie pękła ;) Dzięki ..

marukjo - wiesz, ze zawsze czekam, czyham, czaję się na Twoje komentarze. I jak zawsze warto było czekać, żeby to 'usłyszeć' od Ciebie. Dzięki :)

faith - lejesz miód na serducho, dziewczyno! Dzieki :)

kamysiu - satysfakcja Czytelnika to radość dla Autora :) Dzięki :)
gaga26111 dnia 03.06.2015 20:21 Ocena: Świetne!
Świetny erotyk ajw! Igrasz z czytelnikiem poprzez niedomówienia i idealne przerzutnie jakby to była taka literacka gra wstępna. Do tego pełno zmysłowości i ciepła. Zgrabnie poruszasz się między wersami i sprawia to wrażenie jakbyś robiła to z lekkością i dozą zabawy w obrazowaniu :) urzekłaś mnie. Teraz miejscem w jakie zabierasz czytelnika jest Grecja. Podoba mi się ta podróż ;)
Antek dnia 03.06.2015 20:36 Ocena: Świetne!
pojechałaś po górce. masz dziewczyno rączkę nie od parady. słowem, ślicznie, lirycznie i erotycznie, nic tylko wash and go do go go. co w wolnym przekładzie mogłoby znaczyć: łoś go do go go. czy jakoś tak:D masz piątkę:)
mike17 dnia 03.06.2015 20:37 Ocena: Świetne!
No co Ty?
Taki tekścior, i takie wahania?
Jestem diabelnie oczarowany, bez kitu.
Dobrego wiersza się czuje, i nie ma to tamto :)

:yes:
Dobra Cobra dnia 03.06.2015 21:30 Ocena: Świetne!
Jakie gorące! Aż parzy!

Sama slodycz nieopisana i cud natchnienia.


Ach i och.

DoCo z pozdrowieniem
skroplami dnia 03.06.2015 22:59 Ocena: Świetne!
Tak, jeden z lepszych jakie czytałem, w życiu :).
A lubię erotyki. Nic nowego, który facet nie lubi.
Ładnie można sobie domalować wciąż zmienne obrazy do słów Twojego wiersza.
Zola111 dnia 04.06.2015 01:22
AJW


Cytat:
za­wład­nię­ty wil­go­cią.



- raczej:

owładnięty wilgocią

bo zawładnięty, to raczej przez...

A poza tym - soczysty, sensualny erotyk.

Widzi mi się, i to nawet bardzo :)

Buziaki,

z.
Miroslaw Niepamietny dnia 04.06.2015 09:33 Ocena: Świetne!
Nie ma co tu już dopisać - Po prostu klasa w klasie.
Usunięty dnia 04.06.2015 10:18 Ocena: Świetne!
Ajw zarąbisty erotyk bez zbędnych dopowiedzeń. Wyślij go na jakiś konkurs czy coś wygrana pewna. Super wiersz . Ogólnie przez ten rok od kiedy jestem na PP Twój poziom wzrósł, dobrze jest. Doskonalisz warsztat cały czas ;)

Pozdro ;)
Kushi dnia 04.06.2015 15:01 Ocena: Świetne!
Zazdroszczę takich tytułów ;) :)
Zachwycasz ajwu jak zawsze zresztą... wiersz czyta się wprost magicznie
Cytat:
dło­nie roz­peł­za­ją się ni­czym białe
domki ucze­pio­ne klifu
- piękne :)
Pozdrawiam :)
amsa dnia 04.06.2015 22:53
ajw - czytając Twoje wiersze, a ten w szczególności, zawsze mam niejasne wrażenie, że osobiście czegoś mi brak. I właśnie przy tych słowach powyżej uświadomiłam sobie - czego :). To wielkie szczęście, że istnieją takie osoby, które piszą takie słowa.

Pozdrawiam

B)
mede_a dnia 05.06.2015 07:01 Ocena: Świetne!
Krolowa zmysłów. Jesteś nie do pokonania na PP. Umiesz oddać w sposób niezwykły to, co między mężczyzną a kobietą w każdym wierszu inaczej i w każdym pięknie. Uwielbiam Twoje erotyki i zazdroszczę, że sama tak nie potrafię.
Ula dnia 05.06.2015 07:14 Ocena: Świetne!
Bardzo erotycznie tu u Ciebie Ajw :) Spijam słowa i zostawiam pozdrowienia :)
ApisTaur dnia 05.06.2015 07:34 Ocena: Świetne!
i niech bogowie na Olimpie
zazdroszą nam czułej meliki
ty będziesz mi za Eurydykę
ja twój Orfeusz król muzyki

Pięknie napisany erotyk. Lepszego chyba nie czytałem.:-)
Pozrawiam.:-)
introwerka dnia 05.06.2015 07:52 Ocena: Świetne!
Za Zolą: raczej "owładnięty" niż "zawładnięty". Poza tym - piękny, niesamowity tekst.

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 05.06.2015 10:41
gago - rzeczywiście, zależało mi tu na przerzutniach, które otwierałyby nowe przestrzenie. Cieszę się, że wiersz przypadł Ci do gustu :)
Antek - uśmiałam się z Twojego komentarza ;) Dzieki.
mike - tak to już jest, ze nie zawsze jestem pewna czy wiersz spodoba się Czytelnikom, a jak wiadomo wiersz bez czytających nie żyje. Dzieki za wszystkie Twoje niezwykle ważne słowa :)
DoCo - śródziemnomorskie klimaty zawsze są gorące :)
skroplami - wdzięczna jestem, że piszesz tak miłe rzeczy :)
Zolu, intro - jako, ze obydwie proponujecie owładnięty - muszę się zastanowić nad zmianą, bo w tym wypadku nawet wilgoć może być zaborcza ;)
Mirosław - dzieki :)
Apollo - cieszę się, że dostrzegasz zmiany w moim pisaniu. To wielki komplement.
Dzięki :)
Kushi - no popatrz, a ja myslałam, ze ktoś coś napisze krytycznego w sprawie tytułu. Bałam się, ze jest zbyt dopowiedziany. Dzieki, kochana :)
amsa - nawet nie wiesz jak ważny dla mnie jest Twój komentarz. Dziekuję :)
mede_o - a ja uwielbiam Twoje komentarze :) Dajesz człowiekowi tyle wiary, ze to co robi nie jest bez sensu..
Ula - i ja spijam Twoje :)
Apis - dzięki za wierszowany komentarz :) Super to miłe.
liathia dnia 06.06.2015 14:29 Ocena: Świetne!
Witaj, ajw. Tak, jak bardzo nie lubię erotyków [sama napisałam chyba trzy i pół ;)], tak bardzo podoba mi się Twój. Jest dojrzały, ciekawie obrazujesz i prowadzisz czytelnika od rozłączeń, do połączeń, by wreszcie poprzez miejskie przepływy znalazł się dokładnie tam - w wirze sensów.

A,
Cytat:
dło­nie roz­peł­za­ją się ni­czym białe
domki ucze­pio­ne klifu. cze­ka­ją na nie cie­ni­ste
za­uł­ki,


zabieram!
wodniczka dnia 07.06.2015 17:14 Ocena: Świetne!
Mocne. Niedosłowne. Zakryte a niby odkryte. Na tak:)
ajw dnia 07.06.2015 17:22
liathio - szalenie miło gościć Cię w moich progach :)
wodniczko - zatem i ja jestem zadowolona :)
Ananke dnia 07.06.2015 18:16 Ocena: Świetne!
no no dobre :) delikatnymi słowy malujesz mocne, pikantne obrazy
ajw dnia 07.06.2015 20:03
Bardzo dziekuję, Ananke. Miło, ze do mnie wpadłaś :)
al-szamanka dnia 07.06.2015 22:18 Ocena: Świetne!
Uff, Ajw,czy Ty wiesz, co zrobiłaś?
U mnie upał dzisiaj szalony, a nocne już powietrze skomli o burzę, która miała nadejść, a jednak zwleka. Drażni, męczy...
A tu czytam wiersz i dodatkowe gorąco spłynęło mi po karku.
Chciałam ulżyć sobie łykiem zimnego piwa bezalkoholowego, ale nie pomogło :)
A najśmieszniejsze, że z racji tytułu zbliżałam się do wiersza bardzo ostrożnie, no i co?
Wpadłam!
Emocjonalnie :)
Ajw, takimi świetnymi erotykami potrafisz po prostu zamęczyć czytelnika. Pozytywnie :)
Uff, nie zasnę... pozostaje mi poczekać na tę burzę.

Pozdrawiam :)
ajw dnia 07.06.2015 23:44
Czytam i moje serducho się raduje, Al :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty