Epitafium - Ananke
Poezja » Wiersze » Epitafium
A A A

Drżące sny zapakuję do pudeł,
garść twych obietnic, rozdepczę na proch.
I tylko deszcz, co po szybach dzwoni,
ujrzy bez maski zatroskaną twarz.
 
Wszystkie wspomnienia wydrapię do krwi,
echa słów stłumię, zdławionym krzykiem.
I tylko ptak na błękicie nieba,
wysłucha skargi ten jedyny raz.
 
Już nie zapukam w obrotowe drzwi,
w dumę oblekę najdrobniejszy gest.
I tylko wiatr co po polach hula,
osuszy łzy, co na rzęsach drgają.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Ananke · dnia 13.06.2015 07:19 · Czytań: 347 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 18
Komentarze
wodniczka dnia 13.06.2015 12:14
To samo co w Ash. Jak dla mnie nieuzasadnione inwersję powodujące rozlazłość i trochę za dużo tego co jest we wszystkich wierszach i na dodatek jeszcze tymi samymi wyrażeniami - utartymi maksymalnie. Także na nie.

Pozdrowionka!!:)
z szumem fal;)
Ananke dnia 13.06.2015 12:23
no może to nie jest mój najlepszy tekst, wiersze powstały w podobnym okresie, może stąd pewne podobieństwo, wówczas tak mi w duszy grało i tak a nie inaczej to zapisałam, pozdrawiam
wodniczka dnia 13.06.2015 12:27
Czyli jednak dobrze czułam;).
Nie twierdzę, że jest to zły wiersz. Tylko, że jakbym napisała, że jest dobry to bym skłamała. Mnie nie chodzi o to, by kogoś ''zatapiać'' :). To tylko opinia. Wiesz - każdemu raz coś wychodzi, raz nie. Tak jak w życiu -każdy człowiek ma różne okresy:).
Też mam wiersze, że czuję, ze mogło być o wiele lepiej;) - ale samo życie;)
Ananke dnia 13.06.2015 12:31
no spoko :) już tu gdzieś pisałam, że nie zależy mi na tym by podobało się wszystkim, bo to by oznaczało, że żyję w jakimś odrealnionym świecie. Wiem, że jedni wolą ogórki, a drudzy ogrodnika córki ;), jedni preferują totalny minimalizm, enigmatyczność i prostotę, a inni patos i barokowy przepych. Ja piszę różnie ale skłaniam się raczej ku patosowi i przepychowi :)
skroplami dnia 13.06.2015 13:10 Ocena: Bardzo dobre
Te rozstania, zawiedzenia, żalu szale :(.
Jest dobrze, chociaż osobiście wolę skrajności, z na z :).
U Ciebie równiutko w przepaść :(, to odczucie. Dobrze oddane, na jak rym, po co, dlaczego nie znam się.
Miroslaw Niepamietny dnia 13.06.2015 18:00 Ocena: Bardzo dobre
Hej :)
Nie chcę Cię poprawiać, widzę, że masz swoją duszę, pomysły i asertywność. Powiem tylko, że w przypadku tego wiersza fajnie czytałoby się bez inwersji.
Oczywiście jak najbardziej masz prawo się nie zgodzić.
A poza tym.. no cóż... dobry tekst :D Wzrusza...
Ananke dnia 13.06.2015 21:17
hej Mirosław :) dzięki
a tak asertywności mi nie brakuje
ten wiersz słyszę tak a nie inaczej i nie umiem go zmienić..., jeśli wzrusza - to osiągnęłam swój cel :)
Usunięty dnia 13.06.2015 22:19 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
I tylko wiatr co po po­lach hula,
osu­szy łzy, co na rzę­sach drga­ją.

to zabiorę, bo bardzo mi się podoba :)
Pozdrawiam, dark_kid.
Ananke dnia 13.06.2015 22:21
:D dzięki Dark, pozdrawiam
Ananke dnia 13.06.2015 22:30
Wodniaczko, te inwersje napisałam z rozmysłem i konsekwentnie, gdzie indziej stosuje ich mniej bądź wcale, co więcej zauważam je i przypadkowe wytykam innym, te jak powiedziałam są napisane z namysłem, bo tak a nie inaczej chcę słyszeć ten tekst. Podobno inwersja (nieprzypadkowa) to jeden ze środków stylistycznych więc pozwól, że w tym przypadku zachowam zapis takim jakim jest. A na nudę zalecam np. szydełkowanie.
ajw dnia 13.06.2015 22:56
Według mnie bardzo fajny tekst na piosenkę. Pozdrawiam serdecznie :)
Ananke dnia 13.06.2015 23:12
Ajw trafiłaś - istnieje do tego melodia :)
ajw dnia 13.06.2015 23:44
No to pięknie. Chętnie bym posłuchała :)
Ananke dnia 14.06.2015 12:52
wiesz co Wodniaczko, z całym szacunkiem, nie Tobie oceniać moją wiedzę, jeśli będzie trzeba będę się "ściska", byle tylko być w zgodzie ze sobą, pozdrawiam wszystkich na tej ciasnej ścieżce ;)
gaga26111 dnia 16.06.2015 15:22
Cytat:
Drżą­ce sny za­pa­ku­ję do pudeł,
- tu jak i w pozostałych strofach zwróć uwagę na szyk, mi się widzi lepiej - zapakuję do pudeł drżące sny . itd
Cytat:
co po szy­bach dzwo­ni,
- a może dzwoniący po szybach ? :)
Cytat:
ujrzy bez maski ob­na­żo­ną twarz.
- skoro obnażona, to chyba bez maski - proponuję wyrzucić coś i zostawi albo jedno, albo drugie
Cytat:
echa słów
,
Cytat:
błę­ki­cie nieba
- nie brzmi dobrze

wers nizej wyrzuc "ten"
przepraszam, że utnę wypowiedz ale spożnie sie na autobus haha, dokoncze innym razem , pozdrawiam
Ananke dnia 16.06.2015 21:57
Gaga ten szyk tak ma zostać w tym wierszu, tak to słyszę, natomiast tu masz rację: jak bez maski, to już obnażona - więc powtarzam się.
gaga26111 dnia 16.06.2015 23:42
Jasne. Wybacz jeśli dało się wyczuć narzut. Twoja decyzja, fajnie, że masz swoje zdanie :) Co mogę dodać jeszcze, to to, że dwa ostatnie wersy są słabe. Takie przewidywalne, popularne, strawione i wyplute. Gdyby puenta była dotkliwsza byłoby lepiej, ale powiem Ci, że i tak jest bardzo w porządku jak na kilka wierszy na portalu. Historia emocji sama też nie jest zła, bo emocje wywołuje dosyć silne (albo ja zmęczona) można pomyśleć . Pozdrawiam ;)
Ananke dnia 17.06.2015 19:44
nie, nie czułam narzucania :) spokojnie. No właśnie jakimś dziwnym trafem inwersje na tym portalu uważane są za niestosowne, niedojrzałe, infantylne itd. Owszem jakieś przypadkowe gdzieś w teście nic dobrego nie wnoszą, ale jeśli autor chce coś podkreślić, dać nowe znaczenie i stosuje je z rozmysłem, to są one środkiem stylistycznym stosowanym przecież przez uznanych poetów. Nie żebym do czegokolwiek pretendowała, mówię tylko, że są stosowane, i nie bardzo rozumiem portalowego trendu szkalowania ich, jestem tu nowa i wyciągam pewne wnioski i obserwacje.
W sumie rzeczy to jeszcze zależy jakiego typu to jest inwersja.
Ostatnie wersy - no może są i słabe, nie będę ich bronić, serdecznie pozdrawiam :)

-----------------------------------------
Nie ma żadnego "portalowego trendu", proszę o niewkładanie wszystkich do jednego wora, gdyż buduje to fałszywy obraz Portalu, wprowadza nowych Użytkowników w błąd. Jest to zatem działanie na szkodę Portalu. Proszę o zaniechanie takich praktyk.
przyp.red.BB
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty