definicja zmiany - amsa
Poezja » Wiersze » definicja zmiany
A A A

 

wojna, śmierć – narodziny
cierpienie, bezradność – troska
podstęp, zdrada – przyjaźń
kłamstwo, nieufność – szczerość
wina, kara – miłosierdzie
krzywda, odrzucenie – współczucie
pogarda, gniew – szacunek
ambicja, złość – pokora
upokorzenie, samotność – życzliwość
nienawiść, oszczerstwo – miłość
wiele uczuć zabija bezgłośnie
wystarczy jedno by nas uratować  

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
amsa · dnia 16.06.2015 20:20 · Czytań: 474 · Średnia ocena: 3,5 · Komentarzy: 15
Komentarze
Miroslaw Niepamietny dnia 16.06.2015 21:48 Ocena: Dobre
Witaj.
Ja chcę gęgawę z powrotem. Tamto fajne - to trochę ble.
Może inaczej, sens to ma i to nawet ciekawy, ale bardziej przypomina wyliczankę - zabawę w przeciwieństwa. Nie podoba mi się forma zapisu.
Wymieniłaś chyba wszystkie moje wady i zalety :D (oczywiście żartuję).
Pozdrawiam ciepło.
amsa dnia 16.06.2015 22:33
Miroslawie - dziękuję za wizytę. Wiem, że to nie jest dobry wiersz, być może nawet trudno go tak nazwać, lecz owa wyliczanka, jak słusznie zauważyłeś, jest grą przeciwieństw i taki był mój zamysł. Być może forma zapisu poprawiłaby odbiór, ale przyznam, że w tej kwestii to jestem noga od krzesła :(. Miło mi jednak, że gęgawę zapamiętałeś :).

Pozdrawiam serdecznie

B)
wodniczka dnia 17.06.2015 00:20 Ocena: Bardzo dobre
Niestety - dobre pokoleniowe spojrzenie. Niestety. Takie mamy czasy. Jedno to za dużo wysiłku - ale nie ma problemu z kilkoma negatywnymi.
Może czegoś mi zabrakło - ale daję bdb - za poruszenie problemu - i za puentę, która ma w sobie dużo prawdy - tak unikanej i odrzucanej.

Serdeczności!!!
amsa dnia 17.06.2015 09:35
wodniczko - dziękuję za przychylność, i zdaję sobie sprawę, że ocena jest naciągana:-) ze względu na temat, dlatego mnie bardzo cieszy Twój komentarz, bo skupiłaś się na treści, a nie wykonaniu.
Dziękuję:-)

Pozdrawiam

B)
alkestis dnia 17.06.2015 11:38
Rozumiem to tak: wszystkie słowa po prawej stronie są lekarstwem na te z lewej. Niby banalne - ale w dzisiejszym narcystycznym świecie - bardzo ożywcze. Pozdrawiam!

a
amsa dnia 17.06.2015 12:30
Alkestis - w obecnym świecie bardziej się ceni negatywne zachowania, mówią o nich - asertywne. Wg mnie więcej odwagi wymaga być dobrym, uprzejmym, okazywać szacunek innym, nie uważać się za lepszego od innych, wszak wszyscy jedziemy na tym samym wózku. Niewielu rozumie, że negatywne emocje niszczą przede wszystkim nas samych. Bardzo dobrze zrozumiałaś. Dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 17.06.2015 18:16
Wiersz widzę w kategorii czegoś a la experyment, gdzie czytacz musi odkryć ukryte znaczenia, a słowa tu użyte to morze znaczeniowe, więc jest się nad czym głowić.
A że wyliczanka, a ileż to wierszy zbudowano na podobnym bajerze?
I jakoś się przebiły.
Po mojemu tekst tylko z pozoru nieco niedopracowany - trzeba przysiąść i każdy wers przeżuć - wtenczas wyjdzie to, co miało wyjść.

:)
amsa dnia 17.06.2015 18:43
Mike17 - :), cóż mam powiedzieć, dzięki piękne. A wiesz, że byłam bardzo ciekawa Twojego komentarza:)...

Pozdrawiam

B)
mike17 dnia 17.06.2015 20:09
Miło mi, Amsiu, pozdrawiam i do następnego :)
mede_a dnia 18.06.2015 19:09
Amso - wielką wartością Twojego wiersza jest to, że nie da się go "przelecieć", że ta pozorna wyliczankowość zmusza do przystanięcia, zamyslenia się nad znaczeniem przywołanych uczuć, nad ustawieniem ich w takim a nie innym towarzystwie, co ostatecznie jawi się bardzo spójnie.
Pozdrawiam.
amsa dnia 18.06.2015 20:32
Mede_o - miałam cichą nadzieję, że do mnie zajrzysz i zostawisz ślad. Dziękuję za przychylność i, jak zwykle, właściwie odczytanie zamysłu. Zastanawiałam się nawet, czy nie "ubrać" słów w dodatki, ale ostatecznie doszłam do wniosku, że taka forma zestawienia będzie najlepsza. Masz całkowicie rację, przeciwstawne słowa nie są przypadkowe.

Bardzo Ci dziękuję.

Pozdrawiam

B)
Figiel dnia 18.06.2015 21:11
Amso, smutne to. Więcej tu złych emocji, niż dobrych, bo każdej parze negatywu odpowiada tylko jeden przeciwważny pozytyw. Ale z drugiej strony, jedna czysta emocja ma moc znoszenia kilku złych i w tym kontekście absolutnie podpisuję się pod puentą, tylko... jakoś łatwiej dziś o zło niż dobro, więcej tej śmierci emocjonalnej niż ratunku. W kontekście Twojego wiersza przypomniały mi się słowa Eisnteina: "Nie ma pojęcia zimna, zimno jest brakiem ciepła; nie ma pojęcia ciemności, ciemność jest brakiem światła". Może więc zło, to z lewej strony wiersza nie jest " samodzielne", może to zwyczajnie "brak dobra" i odpowiedź na ten niedosyt.
Zmusiłaś do zadumy..
Pozdrawiam serdecznie:)
amsa dnia 18.06.2015 21:26
Figiel - bardzo dziękuję. Samą prawdę powiadasz, bo niestety nasz świat dąży do ułatwień, ale to nie znaczy równocześnie, że do ulepszenia. Jakkolwiek Einstein był mądrym człowiekiem, nie mogę się zgodzić z tym twierdzeniem. Jest zło i jest dobro, od nas zależy którego będzie więcej. To nasz wybór.

Pozdrawiam serdecznie.

B)
ajw dnia 19.06.2015 13:21
Ja bym widziała ten tekst nie jako wiersz, ale fotoreportaż, chociaż reportaż nie jest tu własciwym wyrazem. Brakuje mi słów, ale myślę, ze wiesz o co mi chodzi. W kazdym wersie trzy zdjęcia opatrzone komentarzem pozornie do siebie nie pasują, a jednak ..). Myslę, ze nie chciałaś nam zaserwować czegoś płynnego, tylko coś, co będzie zatrzymywało, zmuszało do refleksji, jątrzyło.. I w takiej formie ci się to udało :) Trudno zostawić ocenę, wiec dam sobie spokój.
amsa dnia 19.06.2015 15:51
Ajw - o, bardzo interesująca propozycja, niestety (z tym, że nie przyszło mi to na myśl), nie wstawiamy obrazów:). Wiem, metafory, środki poetyckie itd. Myślałam o nich, ale zrezygnowałam, bo chodziło mi właśnie o:
Cytat:
co będzie zatrzymywało, zmuszało do refleksji, jątrzyło.
.
Skoro się udało, a tak to wygląda, osiągnęłam cel.

Bardzo Ci dziękuję za wizytę.

Pozdrawiam

B)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty