nie wróci więcej - wodniczka
Poezja » Wiersze » nie wróci więcej
A A A

karmelowe cukierki
na osłodzenie i ty - gdzieś obok
leżysz jak zamknięta książka

nie rozumieliśmy zakończenia
w połowie
bliżej brzegu
budziłam rozsądek
chcąc zrozumieć utopię

zakopaną w czarnej ziemi
dziś tylko skrzydlate sny
odmawiają różaniec

na  ''dobry dzień''
i chęć ''widzenia

 do'' kiedyś

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 16.06.2015 20:24 · Czytań: 315 · Średnia ocena: 4,25 · Komentarzy: 15
Komentarze
Miroslaw Niepamietny dnia 16.06.2015 21:43 Ocena: Bardzo dobre
No, wreszcie mi się spodobał :D
Nie wiem czy dobrze interpretuję, ale widzę parę, między którą iskrzy aczkolwiek średnio.
Małe kombinerki na końcu, ale jestem w stanie je przełknąć, ogólnie całość fajna.
Opheliac dnia 16.06.2015 22:43
Wodniczko, tym razem trochę przedobrzyłaś w tym wierszu, jak dla mnie.
Cytat:
karmelowe cukierki
na osłodzenie i ty - gdzieś obok
leżysz jak zamknięta książka

nie rozumieliśmy zakończenia
w połowie

Bardzo dobry początek i najlepszy fragment. Dodatkowo - motyw książki, który bardzo lubię.

Dalej natomiast coś zaczynasz kombinować i wychodzą różne "skrzydlate sny", a końcowa gra słów także średnio mnie przekonuje (no i zrezygnowałabym z czegoś - kursywy albo cudzysłowu - najlepiej cudzysłowu). Tak więc, zabieram tylko zacytowany wyżej fragment i czekam na kolejny tekst. ;)
wodniczka dnia 16.06.2015 23:04
Witaj Mirosławie

Ten wiersz jest o osobie której umarł ktoś bliski z powodu ciężkiej choroby.
Widzisz Mirosławie- Tobie podobają się moje wiersze z dolnej hihi:D a te z górnej nie :D.

Opheliac
Ech - nie wiem.
Te skrzydlate sny to anioły, które odmawiają różaniec za zmarłą osobę. A to w nawiasach to jest dlatego b tam znajduje się przewrotnie - dzień dobry i do widzenia. Czyli dana osoba nie ma sił się modlić za osobę zmarłą i robią to skrzydlate anioły - a osoba tylko mówi ''dzień dobry'' i przewrotnie ''do widzenia'' mając na myśli - kiedyś - że kiedyś się spotkają. Więc tam bez cudzysłowu i kursyw sens polegnie. To jest taki dialog w modlitwie i nadziei podświadomie.

Ale dziękuję, że chociaż coś :D. Dla mnie nawet jak coś - najmniejsze słowo to zawsze się cieszę:).

...
Pozdrawiam Was serdecznie:)
amsa dnia 16.06.2015 23:20
Wodniczko - ogromnie żałuję, że przeczytałam Twoją odpowiedź do Miroslawa, nim zapoznałam się z wierszem, ale to mój błąd, bo zwykle nie czytam, ale jakoś zaczęłam nie tak. Mam wrażenie, że to opis odczuć dziecka, bardzo zresztą sugestywny i bolesny w sposobie przyjmowania ostatecznego. Bardzo intrygująco przedstawiony, nie dosłownie, raczej między słowami. Bardzo mi się podoba dobór wyrażeń i piękne zakończenie.

Pozdrawiam

B)
wodniczka dnia 16.06.2015 23:38
Amsa- ale to może być opis odczuć dziecka. Tutaj nie ma wieku. Tutaj jest coś przedwczesnego - więc dobrze interpretujesz. Tam też jest wyrażenie ''nie rozumieliśmy zakończenia'' więc to nie jest na pewno wiersz o spodziewanym. Więc masz dobre przeczucie. I jak tak czytam Twoją analizę a potem wiersz to mi to bardzo pasuje.
Ja nie zamykam przestrzeni Czytelnikowi - tylko musiałam wytłumaczyć Mirkowi że to jednak nie iskrzy - chyba że gwiazdy skrzą pośmiertnie.

Dziękuję za interpretację - bardzo mi się podobała i również pasuje do tej przestrzeni.
Serdeczności!!!
faith dnia 17.06.2015 18:08 Ocena: Bardzo dobre
Bardzo udany początek:) Porównanie z książką podoba mi się najbardziej, chyba dlatego, że jest takie wymowne. Ludzkie losy, to książki, które czasami kończą się przedwcześnie. Piękne to, bo takie refleksyjne. Końcówka wcale nie wydaje mi się przekombinowana, widać co chciałaś pokazać przez zabawę słowem i ja to kupuję.

Cytat:
(no i zrezygnowałabym z czegoś - kursywy albo cudzysłowu - najlepiej cudzysłowu)

Tu zgodzę się z przedmówczynią.

Pozdrawiam Wodniczko:)
Ula dnia 17.06.2015 21:19
Dla mnie pięknie poradziłaś sobie z tematem :)
Pozdrawiam :)
wodniczka dnia 17.06.2015 21:23
Witaj faith
Tylko jak to będzie oddane: żeby to znaczyło, że ktoś mówi jednocześnie i jest w cudzysłowie jako odznaczenie - ze te słowa po przekształceniu znaczą inaczej.
Nie wiem, zobaczę - ale nie czuję tego :(. Wtedy mi czegoś brak - tego podwójnego wyeksponowania. Ale może dziwna jestem i nie kumam na razie :)... mózg nie odbiera nowych fal i nie wychodzi poza. Dziękuję za podzielenie się zdaniem:).

Pozdrawiam


Ula - bardzo mnie to cieszy - bardzo cieszy :). Jak delikatna fala ;). Pozdrawiam!
faith dnia 17.06.2015 21:46 Ocena: Bardzo dobre
Wodniczko, myślę że kursywa w zupełności oddaje oba znaczenia :) Ale już dzisiaj sobie porozmawiałyśmy o tym, co znaczy czuć pewne zapisy a innych nie:) Więc pozostawiam Cię z wyborem :)

Pozdrawiam!
wodniczka dnia 17.06.2015 22:39
faith no tak hehe :). My się rozumiemy :D.
najgorzej jest wtedy, kiedy człowiek jest rozdarty pół na pół :D.

Pozdrawiam!
gaga26111 dnia 18.06.2015 13:55 Ocena: Bardzo dobre
Cytat:
w po­ło­wie bli­żej brze­gu
budzi dziwne odczucie, bo jeśli jest w połowie, to czy może być gdziekolwiek bliżej? Z drugiej strony to takie zamknięcie, niedomówienie i je widzę - stąd mam dysonans
Cytat:
chcąc zro­zu­mieć uto­pię za­ko­pa­ną w czar­nej ziemi
- ja bym to połączyła w jednej strofie
wrócę jeszcze "gdzieś obok" - "gdzieś " wydaje mi się mało poetyckie, to bardziej potoczne natręctwo językowe, ale może być i tak
ogólnie sporo się porobiło przyimków, ale na tym bazujesz, więc w porządku. Może i w tym kontekście "gdzieś" jest naturalne, albo jest tego wszystkiego za dużo. Nie wiem. Nie mniej jednak podoba mi się zabawa, ta niepewność, niestabilność jest do odczucia (właśnie dzięki tym wszystkim przyimkom) z resztą podoba mi się to, co zwykle :p Generalnie jestem na tak, jest ciekawie :)
wodniczka dnia 18.06.2015 17:29
nie rozumieliśmy zakończenia
w połowie

''czyli odejście strata nastąpiła w sędziwym wieku''
.....

bliżej brzegu
budziłam rozsądek

czyli bliżej przejścia na tamten świat - kiedy uczucia bardziej wariuję i trzeba sobie tłumaczyć ''logicznie'', by nie zwariować.

......

w połączeniu takie długie wyrażenie źle wygląda technicznie
i to zrozumieć utopię pasuje również do - wersu przed - niekoniecznie po.

...
nie spotkałam się z tym, ze gdzieś obok to niepoetyckie:). To nie jest moim zdaniem potoczny język -no ale każdy ma inne zdanie;)

Pozdrawiam!
dzięki za odwiedzinki
gaga26111 dnia 18.06.2015 21:11 Ocena: Bardzo dobre
No w porządku:) dzięki za wyjaśnienie. To znaczy ja wolę unikać takich sformułowań jak : gdzieś, jakoś, itp. Takich niekonkretnych okresleń tak mi sie utarło, że to nie pasuje tzn bez tego może lepiej brzmieć, bo może być balastem. Może chodzi też o ilość, ale u Ciebie nie ma tego dużo, więc nie przejmuj się mną :D
skroplami dnia 18.06.2015 22:24 Ocena: Świetne!
Porąbałaś zakończenie aż musiałem głową wstrząsnąć :). I jest dobre ono :), w stronę doskonałe dąży :).
Ok, Ty wiesz o czym pisałaś ja wiem co czytam, dwie różności ::), to częste i to dobrze.
Wiersz ma szereg obrazów, polonez i walc razem :).
Hm, Mendelson gdzieś w tle może jako możliwość przepadła.
Wiersz bardzo dobry, jak kilka tylko skrzydeł które same się unoszą aż Ty z nimi :).
wodniczka dnia 18.06.2015 23:53
gago - no mój typ tak ma :D

skroplami - myślałam, że porąbałam w złym znaczeniu :D...hehe. Ale chyba dobrze, że takie;).
no jak też tak uważam - że każdy wynosi jak mu wygodnie - bo wiersz ma być dla Czytelnika - wiec tu się rozumiemy. Fajnie:)
Szkoda tylko, że redaktorzy nie łapią nie łapią niuansów.
Ważne, że inteligentny czytelnik wyłapie najważniejsze;)


Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:52
Najnowszy:emilikaom