Crème brûlée - kamyczek
Poezja » Wiersze » Crème brûlée
A A A
Od autora: Zwycięski wiersz z konkursu Zaśrodkowanie #15



nic nie zapowiadało poprawy nastroju.
nawet tabliczka gorzkiej czekolady, którą
jadła na poczekaniu, też nie była w stanie
wyzwolić odpowiedniej ilości hormonów
szczęścia. płonne nadzieje. jak chocholi taniec,
tak jakby ktoś ją przeklął. jakby rzucił urok.

mówił: odgoń natręctwa. a one wracają
cyklicznie – Księżycową* o trzeciej nad ranem.

jeszcze wszystko się złoży w jedną piękną całość,
zobaczysz, wkrótce piersi napełnią się mlekiem,
a pomiędzy nas wciśnie się ono, kochanie.
popatrz – noc się wybudza łagodnym sfumato;
wzejdzie słońce i stopią się śniegi na grani,
i znów będziemy jedli waniliowy deser.

 

 

________________

*sonata Księżycowa (niem. Mondscheinsonate) Ludwiga van Beethovena

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
kamyczek · dnia 18.06.2015 05:24 · Czytań: 687 · Średnia ocena: 4,85 · Komentarzy: 21
Komentarze
Vanillivi dnia 18.06.2015 05:57
Kamyczku, uważam, że ten wiersz nie jest jakoś bardzo źle napisany, ale też do końca mnie nie zachwycił, miałaś zdecydowanie lepsze. Co szczególnie mnie razi? Nagromadzenie słodyczy. Zobacz, mamy tu tytułowy crème brûlée, gorzką czekoladę, na końcu wanilliowy deser. To trochę za dużo jak na jeden wiersz, wychodzi papka, po której zbiera mi się na mdłości. Mam wrażenie, że to był w ogóle problem wielu tekstów w tej edycji Ześrodkowania, wanilliowy deser ciężko było z czyms tak połączyć, by nie wyszło przesłodzone lub banalne.
Uważam, że najlepsze w Twoim wierszu są strofy druga i trzecia, bez ostatniego wersu. O pragnieniu dziecka piszesz w tych fragmentach w sposób może nie bardzo oryginalny, ale ładny, elegancki, w rytm muzyki Beethovena. Ale ostatni wers zabija to dobre wrażenie...
Pozdrawiam serdecznie
Ula dnia 18.06.2015 06:04 Ocena: Świetne!
Kamyczku,
A mi podoba się Twój wiersz. Jego klimat, delikatność, emocje. I Sonata Księżycowa tez.
Pozdrawiam :)
mede_a dnia 18.06.2015 06:37 Ocena: Świetne!
Współodczuwam z Ulą i się zachwycam. Ładnie, elagancko poprowadzony, a końcówka urokliwa.
Miroslaw Niepamietny dnia 18.06.2015 07:16 Ocena: Świetne!
Co tu dużo mówić - świetność w świetności. Czyta się świetnie. Trąca lekką nutą opowiadania, ale czyta sie lekko na tyle, żeby być za.
ajw dnia 18.06.2015 11:59 Ocena: Świetne!
Wreszcie creme brulee podano do stołu. Długo kazałaś czekać, ale opłaciło się :) Taki deser musi być słodki. I ja dodaję swojej słodyczy zaświetniając z przyjemnością :)
introwerka dnia 18.06.2015 12:54 Ocena: Świetne!
Kamysiu,

Twój sielankowy, przesłodki wiersz ma dla mnie dużo uroku; czytam go jako słoneczną prognozę po gody, w której nawet natręctwa rozpływają się w księżycowych dźwiękach. Pięknie pokazujesz, że często przeszkody można zaklasyfikować jako "złe dobrego początki", a na końcu - słodka nagroda :)

Serdeczności :)
Lilah dnia 18.06.2015 15:41 Ocena: Świetne!
Przepiękny wiersz, kamyczku. Czytałam już wtedy, kiedy trwało przedostatnie zaśrodkowanie. Dobrze, że go tutaj zamieściłaś. Z przyjemnością przeczytałam kolejny raz.
Serdecznie Cię pozdrawiam :)
amsa dnia 18.06.2015 18:26
Kamyczku - zajrzałam, bo bardzo lubię tytułowy deser, a poza tym widziałam pochwały :). Wiersz, podobnie jak przysmak, nie zawiódł, jest wyborny. Przypomniał mi historię pewnej pary, których jest zresztą wiele, sama znam przynajmniej trzy. Dwie z nich doświadczyły radości, po wielu próbach, jedna niestety. W piękny, subtelny sposób poruszyłaś problem, ubrałaś pragnienia, jakże naturalne i ludzkie, w delikatność i niedopowiedzenie. Spełnienie, obietnica, nadzieja, tak wiele z tym wiążemy. A czas przemija dla niektórych bezpowrotnie. Jestem zachwycona.

Pozdrawiam

B)
Ananke dnia 18.06.2015 21:39 Ocena: Świetne!
świetny ! słodyczy jest w sam raz, bardzo delikatny, nastrojowy tekst
Antek dnia 19.06.2015 00:01 Ocena: Świetne!
bardzo dobry tekst, przyznaję się bez bicia, że przeleciałem przez niego podczas czytania prac konkursowych, a teraz już na spokojnie ukazał mi się w innym świetle. Dobrze, że go przywołałaś. I rymy świetne i treść niebanalna i te smakowite dodatki. Niełatwo wgryźć się w każdy wiersz, gdy jest ich dwudziestka bez mała. ale nie ma tego złego, to i tak zabawa te nasze konkursy:) zaświetniam zatem:) pzdr
wodniczka dnia 19.06.2015 10:39 Ocena: Bardzo dobre
mówił: odgoń natręctwa. a one wracają
cyklicznie – Księżycową* o trzeciej nad ranem.

jeszcze wszystko się złoży w jedną piękną całość,
zobaczysz, wkrótce piersi napełnią się mlekiem,
a pomiędzy nas wciśnie się ono, kochanie.
popatrz – noc się wybudza łagodnym sfumato;
wzejdzie słońce i stopią się śniegi na grani,
i znów będziemy jedli waniliowy deser.

dla mnie to jest cały wiersz:)
A dlaczego.
Bo pierwsza część od drugiej różni się stylem -moim skromnym. Druga część zdecydowanie bardziej poetycka, napisana płynniej i lepiej. W pierwszej zgrzyta mi coś podczas czytania. Pierwsza trochę pachnie mi opowiadaniem a druga wierszem. Tak odczułam.
Ale ogólnie jest dla mnie ok. Czyli bardziej w kierunku tak niż nie;).

Pozdrawiam!
faith dnia 19.06.2015 13:44 Ocena: Świetne!
Kamyczku, pierwsze, co rzuca się w oczy w tym wierszu, to jego delikatność. Ja go widzę w białych barwach, może dlatego, że kojarzy mi się z bajką o Śnieżce:) Ona też była wyczekiwanym dzieckiem-cudem :) Pięknie napisane.
Pozdrawiam!
kamyczek dnia 19.06.2015 23:29
Vanillivi - zgadzam się z Tobą, że nadmiar słodyczy może przyprawiać o mdłości. Gdybym jednak musiała wybierać pomiędzy słodkościami, to miałabym problem, którą usunąć z wiersza, bo: waniliowy deser wpisany jest w ramy zaśrodkowania # 15, bez czekolady zdanie byłoby niepełne, a crème brûlée, udekorowany świeżymi owocami i miętą ładnie mi się uzupełnia z treścią wiersza. Sama widzisz - twardy orzech do zgryzienia. Miło mi, że czytasz moje wiersze. Dziękuję.

Ula – a mi podoba się Twój komentarz – dzięki.

Mede_a- cieszę się, że wiersz zyskał Twoje uznanie. Dziękuję bardzo. Serdeczności.

Miroslaw Niepamiętny – co tu dużo mówić – zaskoczyłeś mnie, Mirosławie. Pozytywnie, rzecz jasna. Pozdrawiam.

Ajw – a ja uśmiecham się do Twojego komentarza i dygam pięknie, dziękując.

Introwerka – a na końcu słodka nagroda - słodka, i to jak! Twój komentarz jest jedną z tych słodkich nagród. Buziaki.

Lilah – cała przyjemność po mojej stronie, dziękuję.

Amsa – pięknie czytasz mój wiersz. Pozdrawiam serdecznie.

Ananke – witam nową Czytelniczkę, dziękuję za miłe słowa.

Antek – to nic, że przeleciałeś w konkursie, ważne, że wróciłeś z dobrym słowem. Łapka!

Wodniczka – cieszę się, że wyłuskałaś, i to bardzo sporo dla siebie z wiersza. Dziękuję, że zechciałaś się podzielić swoimi odczuciami po lekturze wiersza. Pozdrawiam.

Faith – a tak, bajka o królewnie Śnieżce jest bardzo piękna. Myślę, że nie będzie nietaktem, jeśli zdradzę, że peelka jest już przeszczęśliwą mamą, i że bardzo mnie to cieszy.
Dziękuję, pozdrowienia.

:)
Usunięty dnia 20.06.2015 10:52 Ocena: Bardzo dobre
Hmm Kamyczku, pięknie, pięknie tu Ciebie no powiem że jestem zadowolony że wpadłem ;). Metaforycznie i z pazurkiem ;)

Pozdro ;)
kamyczek dnia 20.06.2015 14:53
I mnie cieszy Twoja obecność pod wierszem.
Dobrego, Apollo.
marukja dnia 21.06.2015 12:52
Niezwykle precyzyjny, jakże dopracowany tekst.
Niewątpliwie do wielokrotnego poczytania - a to wielki atut.
Brawo, kamyczku. :)
Pozdrawiam serdecznie!
kamyczek dnia 22.06.2015 23:57
marukja napisała:
Niezwykle precyzyjny, jakże dopracowany tekst.
to bardzo miłe, co piszesz, dziękuję, marukjo.
Pozdrawiam gorąco.
viktoria12 dnia 23.06.2015 12:55 Ocena: Świetne!
Piękny Twój wiersz, Kamyczku.
Życie przyśpieszyło niebezpiecznie, dlatego nie napisałam wcześniej komentarza,
ale czytałam tekst wielokrotnie.
,, nic nie zapowiadało... waniliowy deser " - stanowiące konkursowe wyzwania
były i dla mnie inspiracją.
W ostatnich dniach.
Miłego, Kamysiu
kamyczek dnia 27.06.2015 17:29
Viktorio, zawsze będziesz mile widzianym gościem - dziękuję, że przychodzisz pod moje wiersze, zostawiając widoczny ślad.

Dobrego, Viktorio.
Usunięty dnia 28.07.2015 23:40 Ocena: Świetne!
Cześć kamyczek.
Dlaczego mi się to kojarzy ze stratą dziecka i z takim pocieszaniem, próba ukojenia bólu i żalu?
Podchodziłam kilka razy do tego wiersza, ale dopiero teraz mogę go skomentować, bo trzeba do niego dojrzeć. Dla mnie świetne.
Pozdrawiam, dark_kid.
kamyczek dnia 02.08.2015 14:50
Twoja interpretacja, Mroczynko, różni się troszeczkę od mojego zamiaru, ale podoba mi się.
Dzięki za czytanie i za wysoką ocenę.

Serdeczności.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:57
Najnowszy:pica-pioa