Dziecko autostrady [epilog] - VoodooChild
Proza » Miniatura » Dziecko autostrady [epilog]
A A A

Byłem gotów wrócić.

Spojrzałem na południe, gdzie znajdował się dom, gdzie znajdowała się Ona... Ta, która ostatnim czasem nie miała dla mnie czasu zajęta robieniem kariery. Mówi się, że niektórzy ludzie zarabiając na życie zapominają by żyć. Czy Ona była kimś takim? Nie wiem, może przesadzałem. Może po prostu ja nie mogłem się z tym wszystkim pogodzić.  Może po prostu byłem inny? Tak jestem inny. Pomyślałem sobie. Należałem do tych ludzi, dla których to co najcenniejsze było darmowe. Dla mnie te złote pola oblane blaskiem słońca, paczka fajek i niebieska nieskończoność rozpostarta nade mną były największym luksusem. Byłem w stanie podziwiać naturę godzinami, błądząc myślami  w  miejscach gdzie błądzili o wiele więksi ode mnie od zarania dziejów.

 Podczas swojej podróży spotykałem podobnych do siebie, włóczących się Diogenesów, pokazujących światu, że można żyć niezależnie. Być wolnym. Ale Diogenes nie miał racji - nie byłem niezależny. Byłem wolny lecz nieszczęśliwy. Brakowało mi bowiem jednego elementu, być może tego najważniejszego... Brakowało mi Jej.

Zasłyszałem gdzieś kiedyś, że jedyną osobą która może uczynić nas szczęśliwym, jesteśmy my sami. Z tym też nie mogłem się zgodzić. Miałem wszystko za czym tęskniłem i co chciałem zdobyć, ale tak naprawdę pragnąłem tylko Jej. Bo na samym końcu tylko Ona się liczyła. I to może dlatego właśnie miliardy ludzi zgadza się codziennie na rutynę i nudę. Może dlatego właśnie ci ustabilizowani byli spełnieni a ja nie? Czy to nie było tak, że szukając szczęścia podczas mojej podróży, wśród tych wszystkich przygód, tak naprawdę przed tym szczęściem uciekałem?

Ponownie spojrzałem na południe. Ona była kobietą sukcesu, ja byłem dzieckiem autostrady, a kobieta i dziecko to nie najlepsze połączenie...

I kiedy tak spoglądałem w stronę domu i myślałem nad tym którędy byłoby najszybciej wrócić, wyciągnąłem kciuk w górę, złapałem jakiś samochód i pojechałem w przeciwnym kierunku.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
VoodooChild · dnia 01.07.2015 15:44 · Czytań: 511 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 3
Komentarze
amsa dnia 01.07.2015 21:04
VoodooChild - epilog, ale czego? Trudno odnieść się do treści, jeżeli nie wiem, co działo się przed... Rozumiem jednak, że może to być tylko taki sub-opis. Niezależnie od faktów, tekst jest poetycki. Rozważania typowe dla tzw. historii drogi. To, że typowe nie umniejsza treści, niektóre zdania bardzo mi się podobały. Z tym, że nad stylem trzeba jeszcze popracować, spróbuj tak skonstruować zdanie, żeby nie powtarzać konfiguracji był, były itp. Myślę, że zapisanie jej, ona i wszystkich pozostałych zaimków małą literą pomoże tekstowi, bo takie podkreślenie jest nieco pretensjonalne (rozumiem, że ma zastąpić imię, ale lepiej je nadać, ładniej to wygląda dla oka i lepiej się czyta).
Trudno mi ocenić merytoryczną stronę, - jeżeli jest zakończeniem jakiejś historii, jest ok. Ale jeśli ma to być samodzielną miniaturą, brakuje mi zakotwiczenia teraźniejszości i tych wszystkich rozważań - w przeszłości, bo do niej się odnoszą.

Pozdrawiam

B)

Cytat:
Mówi się, że nie­któ­rzy lu­dzie(,) za­ra­bia­jąc na życie(,) za­po­mi­na­ją by żyć.
- bez by
Cytat:
Tak je­stem inny. (-) Po­my­śla­łem sobie.
- bez kropki i pomyślałem
Cytat:
Byłem w sta­nie po­dzi­wiać na­tu­rę go­dzi­na­mi, błą­dząc my­śla­mi w miej­scach gdzie błą­dzi­li o wiele więk­si ode mnie od za­ra­nia dzie­jów.
- Umiałem podziwiać (...) w miejscach, gdzie zaglądali - bo w tym wypadku powtórka błądzili nie brzmi dobrze
VoodooChild dnia 02.07.2015 12:19
Dzięki za komentarz, poprawie w najbliższym czasie :).
jackass1408 dnia 07.07.2015 09:10
Cytat:
dla któ­rych to co naj­cen­niej­sze było

przecinek przed co
Cytat:
tym wszyst­kim po­go­dzić.  Może po pro­stu byłem inny? Tak je­stem inny. Po­my­śla­łem sobie. Na­le­ża­łem do tych ludzi, dla któ­rych to co naj­cen­niej­sze było dar­mo­we. Dla mnie te złote pola ob­la­ne

Można trochę urozmaicić albo pominąć tych i te
Cytat:
były naj­więk­szym luk­su­sem. Byłem w sta­nie

Cytat:
do sie­bie, włó­czą­cych się Dio­ge­ne­sów, po­ka­zu­ją­cych

raczej bez przecinków
Cytat:
Byłem wolny lecz nie­szczę­śli­wy.

przecinek przed lecz - zdanie przeciwstawne
Cytat:
byli speł­nie­ni a ja nie?

przecinek przed a
Całkiem nieźle napisane, ale za dużo odniesień do Onej, w wyniku czego zakrada się to twej miniatury monotonia. Faktycznie powyższy fragment mógłby uchodzić za epilog większej całości. Według mnie początek najlepszy, rozważania rozkręcające się od środka na dobre niespecjalnie porywają.
Cytat:
Mia­łem wszyst­ko za czym tę­sk­ni­łem i co chcia­łem zdo­być, ale tak na­praw­dę pra­gną­łem tylko Jej. Bo na samym końcu tylko Ona się li­czy­ła. I to może dla­te­go wła­śnie mi­liar­dy ludzi zga­dza się co­dzien­nie na ru­ty­nę i nudę. Może dla­te­go wła­śnie ci usta­bi­li­zo­wa­ni byli speł­nie­ni a ja nie?

tutaj, na przykład ocierasz się o banały. Takie zdania nie są specjalnie odkrywcze i niewiele wnoszą do całości
pozdrawiam
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty