Zacznijmy od nowa (podróże) - Opheliac
Poezja » Wiersze » Zacznijmy od nowa (podróże)
A A A

 

zobaczysz jak ładnie pod wodą
zakwitają wraki.
książką uratuję czas.
 
usłyszysz, że znów mogę oddychać, bo mam w płucach
Buenos Aires.
 
płynie mi w żyłach
Trans-Atlantyk.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Opheliac · dnia 04.08.2015 07:06 · Czytań: 535 · Średnia ocena: 4,89 · Komentarzy: 21
Komentarze
introwerka dnia 04.08.2015 09:16 Ocena: Świetne!
Tak, zdecydowanie trzeba zacząć od nowa :) Podoba mi się ogromnie niezwykły, nierzeczywisty z lekka, zamaszysty i jakby 'akwalungowy' klimat tekstu :) Bardzo ciekawe dwuznaczności, szczególnie spodobało mi się "Buenos Aires" :)

Serdeczności :)
faith dnia 04.08.2015 09:22
Mało słów, dużo treści i wielkie pole do interpretacji. Lubię tak :) Piękna puenta, którą zachowam sobie na dłużej :)

Pozdrawiam f.
mede_a dnia 04.08.2015 10:08 Ocena: Świetne!
Dla mnie to przepiekny wiersz o magii Gombrowiczowskiej (choć nie tylko) literatury. Do takiej interpretacji prowadzą mnie Trans -Atlantyk i Buenos Aires. Swietny tytuł: zacznijmy od nowa (podróże). Podróże - bo ksiązki przenoszą nas do róznych światów; "zacznijmy od nowa", gdyż wielka literatura skłania do powrotów, sama mam wiele utwórów, które czytuję wielokroć, za każdym razem w zachwycie i za każdym razem odnajdując coś nowego:

Cytat:
zo­ba­czysz jak ład­nie pod wodą
za­kwi­ta­ją wraki.

Trafiony - zatopiony (przeczytany) tytuł, a jednak nie wrak, bo z każdym nowym czytaniem - zakwitający, żywy.

Piękna Ci puenta wyszła. Nie tylko ona, zatem zaświetniam.
Jaroslaw Kaplon dnia 04.08.2015 12:31 Ocena: Bardzo dobre
Mi osobiście podobają się w wierszach motywy wody a u Ciebie jej pełno. Dopełnieniem całości jest
Cytat:
Trans-Atlan­tyk
i jego luźna fantazja jak w wierszu. Pozdrawiam Jarek.
kamyczek dnia 04.08.2015 14:20 Ocena: Świetne!
Czytam tu sobie o:
miłości do książek -
Cytat:
książ­ką ura­tu­ję czas.

umiejętnym zachęcaniu innych do czytania -
Cytat:
zo­ba­czysz jak ład­nie pod wodą
za­kwi­ta­ją wraki.

powrotach do przeczytanych tytułów -
Cytat:
pły­nie mi w ży­łach
Trans-Atlan­tyk.


Ładnie poprowadzony wiersz. Podoba mi się też tytuł.

Pozdrawiam.
ajw dnia 04.08.2015 17:21 Ocena: Świetne!
Jak widać na załączonym "obrazku" poezja jest sztuką eliminacji słów (jak ktoś mądry powiedział). Niby asceza słowna, a jakże wiele treści. Bardzo mi się podoba :)
Hallam dnia 04.08.2015 17:42
lubię zwięzłe wiersze, które kryją w sobie głębie, ten do nich należy, pomyślałbym nad pointą. tylko gryzie ten zaimek, chyba, lepiej tak mi się czyta:

płynie w żyłach ewentualnie: we mnie płynie
Trans-Atlan­tyk.


Pozdrawiam serdecznie ( :
Opheliac dnia 04.08.2015 21:58
Introwerko, dziękuję za tak miłe określenia co do klimatu tekstu. Zawsze i niezmiennie miło mi Cię u siebie gościć! :)
Faith, dziękuję za komentarz, a zwłaszcza za zachowam sobie na dłużej, co do pointy. Myślę, że dla każdego piszącego takie słowa są bardzo cenne.
Mede_o, dziękuję za przeanalizowanie tekstu i podzielenie się interpretacją. Bardzo się cieszę, że do mnie zaglądnęłaś! :)
Jarosławie, jeśli chodzi o motyw wody - spokojnie możemy przybić piątkę. :) Też uwielbiam. Bardzo Ci dziękuję za pozostawiony komentarz!
Kamyczku, bardzo się cieszę, że Ci się podoba, cieszy mnie Twoja opinia. :)
Ajw, co prawda to prawda. :) Niezmiernie się cieszę, że mój tekst przypadł Ci do gustu! :)
Hallam, miło mi Cię u siebie widzieć. :) Co do "mi" to wiem, wiem, o co Ci chodzi i że rzeczywiście nieco może to gryźć, ale to poniekąd zamierzony cel. Czasem się mówi, że "płynie mi w żyłach..." i mniej więcej do tego chciałam nawiązać. Dziękuję bardzo, bardzo za komentarz!
Lilah dnia 04.08.2015 22:40 Ocena: Świetne!
Dołączam do poprzedników, Opheliac, krótko, a wieloznacznie. Świetnie.:)
Opheliac dnia 04.08.2015 22:45
Lilah, dziękuję za wieloznacznie i świetnie. Cieszy mnie, że do mnie zaglądasz! :)
Usunięty dnia 05.08.2015 13:51
Ja może mam jakiś płytki umysł, ale nie rozumiem twojego wiersza, nie odnajduję się w nim... nie wspomnę o tym, że boli mnie jak patrzę na interpunkcję... no ale tytuł masz fajny, bo mimo wszystko dobrze jest zacząć od nowa.
Pozdrawiam, dark_kid.
Ula dnia 05.08.2015 15:48
Opheliac,
Za pomocą tak małej ilości słów, taki piękny klimat zbudowałaś. Podoba mi się :)
Pozdrawiam :)
Opheliac dnia 05.08.2015 21:53
Witaj, Dark, chyba pierwszy raz u mnie. :) Cieszę się, że zdecydowałaś się zaglądnąć, poczytać i zostawić komentarz. :) Jeśli chodzi o interpunkcję - jakie dokładnie miałabyś uwagi w związku z nią?
Ulu, serdecznie dziękuję za tak miły komentarz!
Usunięty dnia 05.08.2015 21:57
Ja jestem w tym temacie tak staroświecka, że jak kończę coś kropką, to potem lecę z wielkiej litery... tak samo jak zaczynam zdania z wielkiej litery...ale nauczyłam się, że poezja współczesna ma to do siebie, że ma głęboko w nosie zasady... więc, ja się będę powtarzać, a wiersze nadal tworzyć. I tak, raczej pierwszy raz, ale nikt nie mówi, że ostatni. :)
Opheliac dnia 05.08.2015 22:12
Poezja zawsze była bardziej luźniejsza we wszelkich zasadach gramatycznych od prozy chociażby. O ile w prozie pisanie z małej litery uchodziłoby za dziwne i, po prostu, niepoprawne, tak w poezji nie, gdyż nie ma no to reguł.
Niemniej jednak dobrze, myślę, że zwracasz na to uwagę. Przyznam, że ja w swoim pisaniu nijak nie mogę przyzwyczaić się do wielkich liter na początku zdania, podświadomie piszę z małej. Tak zaczynałam pisać i tak piszę do teraz. Przez pewien czas rezygnowałam zupełnie z interpunkcji - żadnych przecinków i kropek - a dziś znów już tak nie umiem. Muszę mieć znaki przystankowe i tyle, ale małe litery wciąż zostają.

Cytat:
I tak, raczej pierwszy raz, ale nikt nie mówi, że ostatni.

No mam nadzieję. ;)
Zola111 dnia 07.08.2015 00:42
Ofelio,

jakoś odebrałam sobie Twój wiersz w powiązaniu z imieniem Ofelii. Tak. Jest wiele powodów, dla których chciałoby się po prostu utonąć :( Tutaj za dużo Gombrowicza, żebym musiała się martwić o przygnębienie peelki. W podróżach z rejsami i nurkowaniem u wybrzeży Egiptu widziałam takie kwitnące wraki.
To osobisty wiersz: przekomarza się z kimś, kto nie rozumie, że dziś (za Gombrowiczem) ważniejsza jest synczyzna. Ale tak mocno pseudonimujesz, że mogę zupełnie nie mieć racji :)
Podoba się, pozdrawiam,

z.
ApisTaur dnia 07.08.2015 08:09 Ocena: Świetne!
pacyficzny spokój rozlewa się
falą przypływów bezpowrotnie odzyskanych
rafonośne okręty
natchnione współistnieniem

pozdrawiam serdecznie:-)
Opheliac dnia 07.08.2015 22:10
Zolu, dziękuję za dłuższy komentarz, spostrzeżenia i odbiór. Bardzo się cieszę, że zaglądasz, dziękuję!
Apisie, dziękuję za cztery piękne wersy, Twój komentarz, jak zawsze, bardzo mnie cieszy!
Usunięty dnia 15.08.2015 16:49 Ocena: Świetne!
Hej Opheliac, no powiem Ci bardzo ciekawy, intrygujący jest ten utwór, narodzony z Twojej ręki i wypieszczone umysłem ;) Czasem człowiek musi zacząć wszystko od nowa z powodu przyczyn losowych. FAJNY koncept utworu. Widzę że ty tez lubisz miniatury, krótkie skondensowane formy ;). Poezja to sztuka eliminacji słów po co sie rozpisywać, przegadywać tekst ? W tym szalonym i szybkim świecie krótkie formy są wskazane bo tylko banie człowiek ma czas ;). Tak jak poprzednicy widzę tu nawiązania do Gombrowicza. Ciekawy wiersz skłaniający do refleksji czytelnika. Super ;)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Pozdrawiam ;)
Opheliac dnia 15.08.2015 18:56
Narses, tak, odkąd wróciłam po przerwie do pisania, zdecydowanie lepiej czuję się w krótkich formach, kiedyś rozpisywałam się bardziej. Strasznie się cieszę, że zaglądasz! :)
gaga26111 dnia 25.08.2015 21:33 Ocena: Świetne!
Cudny wiersz. Podoba mi sie fragment "książką uratuję czas" przenosi w krainę wyobraźni gdzie czas się ślimaczy i nie jest stracony na byle co a chociażby czytało się romansidło nic wzbogacającego to ten czas jest relaksujący. Ogolnie wszystko mogłabym wyroznić dlatego... świetne :) miłego wieczoru :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty