Upiorna bliskość - skroplami
Poezja » Pogranicze » Upiorna bliskość
A A A

 

rajski rój w tobie
i do mnie mknie
kłuje rozkoszą
wilgotnie znaczy

dłonie ognia pełne
łagodnie zakwitają
pajęczę nimi cię
nabieram haust

usta ustami
pijaczą się
serca zawrotnie
bliskością kłute

ziemia wstecz
sama nagle
wbijasz krzyk
w nieba drżenie

znów strumyk
szemrancko wolno chłodzi
kształty nasze
powoli ludzkie znów

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
skroplami · dnia 15.08.2015 21:03 · Czytań: 907 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 19
Komentarze
wodniczka dnia 16.08.2015 21:36
hmmm
- podoba mi się ten rytm
- może inaczej bym to miejscami zapisała ale tak się zastanawiam - może nie byłoby takiego efektu
- jestem na tak :)

Pozdrawiam! :)
skroplami dnia 17.08.2015 15:30
O wodniczko zwodniczko :).
To tylko z przymrużeniem oka, przenośnia zaprzeczająca prawdzie ;).
Musiałem wytłumaczyć, niech będzie jasność :).
Dobrze że zauważyłaś, dla mnie rytm, jak wśród nut, jest ważny, może naj.
Ponieważ nie za bardzo lubię rymy :(. Lubię tak średnio:(.
Ok, gdy niosą sobą wstrząsy, na + lub -, są jadalne ;).
Np. "Pan Tadeusz" :).
Dobrze że zauważyłaś rytm, zwłaszcza że ostatnia zwrotka zwalnia go, bo już jest po :) obustronnym upiornym :).
Cóż, sam temat przemilczałaś :).
A dotyczy erotyki, właściwie seksu, wśród upiorów :).
Oczywiście pozdrawiam, po ludzku :).
lonepeak dnia 08.09.2015 22:12
Mocne. Lubię krótko, intensywnie. Podoba mi się.
bozka dnia 10.09.2015 13:39 Ocena: Świetne!
Cytat:
dło­nie ognia pełneła­god­nie za­kwi­ta­jąpa­ję­czę nimi cię
- cudnie opajęczają te dłonie- działa na wyobraźnię- świetny fragment
Cytat:
pi­ja­czą sięserca za­wrot­niebli­sko­ścią kłute
- i drugi świetny- pijaczą się serca bliskością- mniam- ogólnie- podoba się- może z wyjątkiem- upiorna bliskość- upiorna mi ti nie pasuje - raczej intymna :)
skroplami dnia 10.09.2015 19:16
Dziękasy za wpatrzenie :).
lonepeak, za co krótkie podsumowanie
bozka, za dostrzeżenie, i propozycję zmiany - odrzuconą przychylnie ;) intymnie też bywa upiornie ;)
ajw dnia 11.09.2015 21:31 Ocena: Bardzo dobre
Lubię takie tworzenie językowych wynalazków. Ciekawie, choć zmieniłabym jednak zapis na dłuższy, a moze po prostu przyzwyczaiłam się do własnego zapisu :)
skroplami dnia 12.09.2015 11:29
Pochwała od ajw, uszy mi trzepoczą :).
Dziękuję, też lubię ze słów wynalazki, ale smak oddające :).
Niech Twoje dobre jeszcze lepsze będzie :).
Lilah dnia 23.10.2015 16:45
Ciekawy kawałek, skroplami, a to, co poniżej jakże rzeczywiste:

Cytat:
znów stru­myk
szem­ranc­ko wolno chło­dzi
kształ­ty nasze
po­wo­li ludz­kie znów


Pozdrawiam :)
skroplami dnia 23.10.2015 18:50
Tak, kobieta i mężczyzna to jedno, potem znów nie wiadomo co ;).
Zaraz, potem ludzie, no tak :).
Różne bieguny się przyciągają, te różności, ech, ona i on, potem ktoś wspólny ;). Tzn. maluch zabierający część z Ciebie. A w międzyczasie szaleństwo z jękami zamiast słów :).
Dzięki Liliah za rzeczywistość.
malajka dnia 23.08.2016 18:39 Ocena: Bardzo dobre
Witaj, skroplami!
Ciekawie, ciekawie!

To nie mój rytm, ale nie musi być mój. Jest w tym urok.
Choć 'potknęłam się' nieco przy
Cytat:
pajęczę nimi cię


Bardziej brzmiałoby mi "ciebie". Samo określenie pajęczenia bardzo mi się podoba i oddziałowuje...
pajęczę się - pijaczą się -> te określenia, choć plastyczne, tak blisko siebie trochę mi przeszkadzają. I pożegnałabym się z inwersjami, ale to tylko takie-tam subiektywizmy.

Mam dziś chyba Dzień Upierdliwości ;)

Ogólne wrażenie bardzo dobre.

pozdrawiam!
m
Usunięty dnia 23.08.2016 19:21 Ocena: Świetne!
Podczepiam się ale nie jak towarzysz pod uznaną linię.
Napewno dodziergasz z tego jeden z lepszych znanych mi erotyków.
skroplami dnia 27.08.2016 12:05
Zacznę odwrotnie, bywa ;).
Grain, tak, erotyk powinien oddawać we mgle to co każdemu lub części znane :), dlatego, to ad malajka :), "pajęczę" - dłonie jak pajęczyna bywają, wiążą :). Usta? Usta potrafią "pijaczyć" pocałunkami aż świat potrójnie zakręcony, chociaż nie zawsze, niestety :(. A Cię nie Ciebie, bo dalej się i ciut łączy to też.
Zresztą, gdy coś "takiego", gramatyka znika ;). Wiesz. Dlatego pewne niedociągnięcia możesz uznać za celowe ;), lub nie zauważone z powodu :).
Oba, pajęczę i pijaczę, blisko siebie bo całość zbliżeniem, to okropnie obiektywne określenie :(.
Inwersje tak, to jak choroba "cholera", wciąż nie poddaje się zabiegom :(. Ale, może zdążę się wyleczyć przed jakimś "przed" ;).
Grain, hm, ogromny komplement z Twojej strony, dziękuję :).
Tak ponownie ogólnie, jestem też porno :(, jak każdy :). Postaram się w prozie, chyba już niedługo ;).
Nie, jednak dłużej :(. Część prawie przygotowana jest mini porno, następna - obszerność aż "strach" ;(.
Z podziękowaniem za zauważenie, pozdrowienia od skropli dla malajka i Grain.
P.S. Ponieważ nick jest "podejrzany" wyjaśniam: jestem rodzaju męskiego.
Aronia23 dnia 19.10.2016 23:18 Ocena: Świetne!
Skroplami, witam wieczorową porą. Jakże tytuł mnie przyciągnął. To noc upiorną będzie? Chyba nie, gdy ma się takiego kompana, ale On chyba trochę "wampirzy"? No nic, gotowa jestem na pobyt i wywiad z wampirem, choć może i zabieram miejsce tej, która "[wbija] krzyk
w nieba drżenie". Ale tak na mnie podziałał ten wiersz. Sam klimat jest niesamowity. Ten rój, te wersy "bliskością kłu[je]".
I zwieczenie już na początku: "kłuje rozkoszą
wilgotnie znaczy". No dreszcze przechodzą. Piszę jak jest, idąc Twoim tropem, tylko ten za szybko się urywa... Dobrej nocy, A23
skroplami dnia 19.10.2016 23:56
Aronio :).
Witaj, zaczytałem się w coś, nie zauważyłem że Ty zadałaś się z "upiorami" ;).
No PP ma kilku ciekawych autorów, hm, chyba więcej wśród kobiet :(.
Hm, jak przeczytasz jeszcze kilka "skroplami" to chyba za dużo będziesz wiedzieć ;), co tkwi w skroplami :(.
Nie? Nie, spokojnie :). To pogranicze wierszy, nie wiersze, raczej coś co chwilami krótszymi, dłuższymi, w każdym z nas. I w Tobie :). Czyli nic nowego, raczej same "starocie" wciąż wiecznie żywe i wciąż zakwitające, na popiołach też, takie "feliksy" ;).
"Upiorna bliskość" przedstawia jak można się zmieniać w trakcie :), jak można czuć, jak przeżywać, ale. Przedstawia też możliwość którą zauważyłaś, kochają się dwa upiory które z "nieostrożności" pozbyły się ludzkiego kształtu :).
Właściwie w kochaniu kształty bywają przedziwne i sam już nie wiem, jesteśmy chwilami upiorami czy chwilami upiory nami ;). Ukryci, i tylko gdy ona i on "dwa w jednym", to słońce rozbłyska i Ci z boku widzą, przerażeni ;).
Dobranoc A23. Znikam na dłuższą wielodniową chwilę. W poczekalni jednak zostawiam prozę, na dolna półkę ;).
Aronia23 dnia 20.10.2016 00:08 Ocena: Świetne!
Dobranoc. Oj, Skroplami... ja też zostawiłam coś w poczekalni, zatem spotkamy się na dole, dobrze, że nie w dole. A23
skroplami dnia 23.10.2016 09:51
No widzisz, mamy tą pewność ;).
Aronia23 dnia 23.10.2016 10:25 Ocena: Świetne!
Skroplami, jeszcze poczytałam "Warkocze w złodziejowie". Tam się dopiero naprodukowałam. Az mi lakier różowy zszedł był z pazurków. Teraz mam zielone. Hi, hi.
skroplami dnia 23.10.2016 10:35
No widziałem ;).
Goro9 dnia 24.11.2016 19:40 Ocena: Bardzo dobre
Hej.
Wybrałem po tytule. I podoba mi się. Tematyka, ogólnie rzecz biorąc, typowa, ale to nic złego. Nie ma tu zbędnych rzeczy i nie czego nie brakuje. I fajne jest połączenie braku rymów z rytmizacją. Na dodatek zestawienie słów, mimo tematyki, oryginalne i nieoczywiste. Pointa bardzo dobra. W sumie oryginalnie i zapada w pamięć. Zostawiam bardzo dobry.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty