Obietnice - Kushi
Poezja » Wiersze » Obietnice
A A A
Od autora: Inspiracja wierszem Opheliac " Nie mam nic"
Wersy oznaczone gwiazdką pochodzą z piosenki "I have nothing" Whitney Houston :)

 

Nie pozwól mi płakać
kiedy dni same budują się z piasku
a słowa porastają echem
które tylko jaskółki zabierają w świat
 
nie chce iść tam dokąd ty nie idziesz ze mną*
płyniesz żywicznie jak krew
pul(snu)jąc w krwiobiegu
czas niedokonany dotykiem
 
zabierz mnie taką jaką jestem*
nie rzucę gwiazd i planet
ani wschodów rozproszonych między myślami
bo to one rodzą we mnie kwiaty
 
nie mam nic*
bluszczę się w chwilach
splątanych wspomnieniem
 
napisz mnie od nowa
swoją historią

********************************************

wersja druga

Nie pozwól mi płakać
kiedy dni same budują się z piasku
a słowa porastają echem
które tylko jaskółki niosą w świat
 
nie chce iść tam dokąd ty nie idziesz ze mną*
płyniesz żywicznie jak krew
pul(snu)jąc w krwiobiegu
czas niedokonany dotykiem

nie mam nic*
bluszczę się w chwilach
napisz mnie od nowa
swoją historią

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Kushi · dnia 23.08.2015 19:46 · Czytań: 821 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 18
Komentarze
Opheliac dnia 24.08.2015 21:45
Dwa pierwsze wersy od razu mi się skojarzyły z przesypującym się piaskiem w klepsydrze, z mijającym czasem, wolnym odchodzeniem. Wgl to bardzo nostalgiczny wiersz, jak i piosenka, dla mnie przynajmniej. Strasznie podoba mi się bluszczenie się w chwilach i pulsnujące.
Naprawdę ładnie, a czytane do muzyki - podwójnie. ;)
Kushi dnia 24.08.2015 23:55
Opheliac witaj miło:)
Bardzo mnie ucieszyłaś wizytą i ciepłym słowem:):)
Bardzo się cieszę, że udało mi się nie zawieść ;) :)
Dziękuję ogromnie i uśmiech posyłam:)
Vanillivi dnia 25.08.2015 02:43
Kushi, czytając ten wiersz myślę, że drzemie w Tobie pewien potencjał poetycki, ale jak na razie, ten wiersz do mnie nie przemawia jako spójna całość. Są w tym wierszu frazy bardzo ciekawe, oddziałujące mocno na wyobraźnię. Na przykład bardzo podoba mi się "bluszczę się w chwilach" ale jej wydźwięk jest osłabiony mocno poprzez banalne "splątanych wspomnieniem"
Mam wrażenie, że ten wiersz taki trochę jest: raz na jakiś czas przebłysk ciekawej myśli, przytłoczonej przez wiele niezbyt ciekawych, typowych dopełnień. I w sumie w pojedynkę żadne z nich nie jest może jakieś kiczowate, dyskwalifikujące, ale gdy mam w jednym wierszu dni z piasku, jaskółki, krew, gwiazdy i planety, wschody, kwiaty, wspomnienia, to czuję że ilość niby poetyckich, oklepanych motywów jest trochę zbyt duża. To w połączeniu z Whitney Houston, kojarzy mi się z taką popową, mało oryginalną estetyką. A przecież fragmenty, takie jak wspomniane już "bluszczę się" wskazują, że stać Cię na więcej.
Pozdrawiam
p dnia 25.08.2015 07:56
Dla mnie ten wiersz ma sporo magicznych momentów: porastanie mchem, który jest echem, bluszczenie się, pulsnowanie. Jednak zgodzę się z Vanillivi, że całość do końca nie przemawia. Gdyby wiersz zechciał pozbyć się ostatniego wersu trzeciej zwrotki i całej zwrotki ostatniej, to przemawiałby do mnie dużo bardziej.
introwerka dnia 25.08.2015 11:06
Kushi,

to ogromnie emocjonalny i uczuciowy wiersz, ma przepiękne i intrygujące momenty, co do piosenkowych "wypełniaczy" zaś jestem rozdarta - z jednej strony widzę tu ciekawą technikę "kolażową", z drugiej - zgadzam się z P i Vanillivi, że tekst lepiej zabrzmiałby z zwięzłej formie. Ale i tak jest bardzo ciekawie :)

Pozdrawiam serdecznie :)
wodniczka dnia 25.08.2015 11:56 Ocena: Świetne!
Bardzo bardzo bardzo delikatnie. Zagłębiłam się w każde słowo. Pul(snu)jąc przypadło mi do gustu. Wplecenie słów piosenki też na tak. Ogólne bardzo mi się podobało od początku do samego końca. Tyle tu miłości i tęsknoty. Ech.

Pozdrawiam
Kushi dnia 25.08.2015 13:23
Witajcie Kochani :)
Bardzo, bardzo Wam dziękuję za ciepłe słowa:)

Vanillivi - Dziękuję serdecznie za wizytę, uśmiech posyłam:) Staram się obudzić w sobie "to coś", może za którymś wierszem wyjdzie ;) :)

Witaj drogi P :)
Ogromnie mi miło że u mnie zagościłeś:) Co nieco poprawione, skrócone;)
Uśmiech posyłam:)

introwerko witaj ciepło:)
Może druga wersja się spodoba;) Zapraszam i uśmiech posyłam :)

Wodniczko:)
Bardzo mi bardzo, że się podoba:)
Pozdrawiam serdecznie:)
Lilah dnia 25.08.2015 15:39
Ładnie, Kushi,po zmianach, podoba mi się.
Pozdrawiam serdecznie :)
Kushi dnia 25.08.2015 19:20
Witaj Lilah:)
Bardzo się cieszę, że wiersz się podoba:)
Pozdrawiam wieczornie i dziękuję za odwiedzinki:):)
Ula dnia 26.08.2015 15:31
Kushi,
Nie wiem czy nie zasugerowałam się cytatami zapożyczonymi z Whitney, ale Twój wiersz również pasowałby mi na tekst piosenki. Mi się podoba :)
Pozdrawiam
Kushi dnia 26.08.2015 16:55
Witaj Ulu:)
Ogromnie mi miło, że tak czujesz wiersz:)
Pięknie dziękuję za odwiedzinki i uśmiech posyłam:):)
clockworklukis dnia 30.08.2015 19:16 Ocena: Świetne!
Witaj Kushi, dla mnie ładniejsza jest pierwsza wersja :) dni budujące się z piasku odczytuję jako negatywne przedstawienie rutyny, jak piasek, który ucieka między palcami, albo zamek z piasku, rozmyty przez fale. Słowa porastające echem są super. Trzecia zwrotka chyba najładniejsza pod względem treści, pod względem technicznym najlepiej chyba dla mnie jest w pierwszej. Ale po co wierszowi mnóstwo zbędnych zabiegów stylistycznych, wystarczy wyobraźnia, piękna treść i dużo emocji - a wszystko jest u ciebie, ponadto niebanalnie.
Pozdrawiam.
Kushi dnia 30.08.2015 20:59
Witaj Clock :):)
Wdzięcznie się kłaniam za tak ciepłe słowa:) Miło mi, że zaglądasz:)
Uśmiech księżycowy posyłam:):)
kamyczek dnia 30.08.2015 21:49
Witaj,
obydwie wersje mają swoją urodę i trudno byłoby mi wybierać między nimi, ale gdybym była zmuszona wybierać, to - druga. Dlaczego? Bo najważniejsze emocje, esencja, która buduje klimat została w wierszu. Bo czasem mniej tak naprawdę znaczy więcej.
blusz­czę się w chwi­lach i pły­niesz ży­wicz­nie jak krew pul(snu)jąc w krwio­bie­gu - bardzo!

Piękna liryka, Kushi.

Pozdrawiam.
ajw dnia 31.08.2015 10:54 Ocena: Świetne!
Podobnie jak kamyczek pławię sie w obydwu wersach (trudno byłoby mi zdecydować się na którąś). W obydwu jest magia - to, czego szukam w wierszach :)
Zbigniew Szczypek dnia 14.01.2016 10:45
Droga Kushi
Zaglądam, do Ciebie czasami, szukając "korkociągu" do pochowanych butelek, w piwnicach mojej biednej głowy. A tu cisza, Kushi gdzieś wyjechała i nic nowego nie publikuje. Wróć proszę

A może jaskółki, skleciły z piasku, tak mocne gniazdko, że zapomniały o skrzydłach, nie lecą pod chmury, nie przynoszą radości z życia? Zima...?
- Nie!!!
- Tu jest zawsze wiosna.

Pozdrawiam serdecznie
Zbyszek
Kushi dnia 17.01.2016 22:40
Witaj Zbyszku:)
Przepraszam, dopiero teraz zauważyłam Twój komentarz...
Trudno mi ostatnio wrócić do pisania, to prawda... na razie... wracam do Was, czytam...:)
Może przyjdzie chwila, że i ja coś wrzucę;)
Uśmiech posyłam:)
Zbigniew Szczypek dnia 17.01.2016 23:23
A ja przyjmuję uśmiech, jako obietnicę pisania nowych wierszy i zapraszam do ponownych odwiedzin. W krótce pojawi się "czwarty król" - "coś z zupełnie innej beczki" jak mawiali w M.P..
Uśmiecham się i życzę radości na codzień
Zbyszek
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty