wieczna senność - wodniczka
Poezja » Wiersze » wieczna senność
A A A

nie można zasnąć gdy przyśpiesza bicie zarazem zwalniając
obieg myśli w głowie a zapomnienie przychodzi jak sen
o niewłaściwej godzinie i wbija gwoździe w czaszkę

nie krwawi
już zastyga

w grobie
chłodnieją emocje
bezsenność wiecznieje
a obcy nie liczą

nie-spełnionych marzeń

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
wodniczka · dnia 23.08.2015 19:47 · Czytań: 406 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 14
Komentarze
skroplami dnia 23.08.2015 23:49 Ocena: Świetne!
Przedziwne.
Tyle w Was, wodniczko Ty wśród Was :), wrażliwości a nie znalazłem dotychczas prostych odpowiedzi na odwieczne pytania powtarzane w każdym życiu jak minuty na zegarze.
Znam te odpowiedzi, Bóg odpowiada wielokrotnie.
Nie podpowiem bo istnieje nakaz: szukaj. Nie wśród ludzi, grzechem zamroczeni, zauroczeni, niszczą siebie i wokoło siebie, niszczą innych.
A piękno i wrażliwość na nie od początku dana. Dowodów bezlik, także autorzy pytań wciąż o to samo pytający :).
Wodniczko, powyższe ponieważ Twój tekst ponownie bólem znaczony.
A po poznaniu pewnych odpowiedzi śmierć chociaż straszna w chwili zaistnienia, przed i po nie budzi strachu. Niebo nie dla nas, dla nas ziemia :). Na początku dana i przez poprzedników i współcześników i może jeszcze następców naszych, poniewierana jak ludzie ludźmi poniewierani. Nie przez Boga a przez ludzi ludzi życiowe losy.
Dlaczego? Podobno jesteśmy jak Bóg :), tak szatan kobiecie wmówił, tak mężczyznę przekonała i zakazany, jedyny zakaz w raju, owoc podała.
Bóg pozwolił ludziom pokazać jaką mają moc bożą, ludzie pokazują.
Krew, strach, kradzież itd itp nie od Boga a od ludzi.
Kto ludziom podobny lub komu ludzie? Szatan i szatanowi :).
Po poznaniu szczegółów, a jest ich bezlik i wokoło nas kwiatami zakwitają, inaczej patrzysz.
Bo coś wiesz na pewno :).
Nie jestem katolikiem, katoliccy księża zaprzeczają słowom od Boga i od Chrystusa.
Odnosząc do wiersza.
Wg Boga bezsenność wiecznieje dla części, dla części nie wiecznieje.
Część ma zapowiedziany powrót na ziemię, znikoma część bez powrotu.
Po śmierci jest bezsenne i bezcielesne i bezduszne oczekiwanie :). Pustka :). Tak przekazuje Bóg przez proroków, przez Chrystusa, przez praktyczne dowody z tamtego czasu <kilka zmartwychwstań i cisza o tym co w śmierci po ich śmierci a jednocześnie że nic nie istnieje w sensie czucia, widzenia, myślenia, Bóg także wprost w Biblii.
Ale niebo istnieje także :). Tam tylko wybrani przez Chrystusa, dla jego pomocy przy sądzie nad resztą :).
Wodniczko. Jeśli zmartwychwstaniesz i spełnisz określone wymagania, niezmienne, od zawsze te same, zaczną ci się spełniać marzenia w wieczności.
Zmartwychwstać mają prawi i nieprawi, spokojnie :). Potem nauka i w końcu Sąd, ostateczny :). Armagedon to nie koniec świata lecz koniec systemu ludzkiego :), po nim ww. zmartwychwstanie, nauka, Sąd ostateczny.
Przepraszam że skierowałem słowa w innym jakby od wiersza kierunku. Nikogo nie chcę nawracać ani uświadamiać o Bogu. Mam i mamy wolną wolę, podlega jednak ocenie :). Jak w prawie ludzkim, na wzór bożego :).
Sam wiersz kolejnym dla mnie drogowskazem z bólu i smutku powstałym. Nie pokazuje kierunku jak drogowskaz, wbija się do wewnątrz i przed oczy rzuca wiedzę od Boga, która wszystkim dostępna i przez 99% lekceważona.
No tak, ważne. Oczywiście że jestem grzesznikiem, jednak nie robię nic złego przeciw ludziom. To wiem na pewno. Autorka podobnie, przypuszczam :). O sobie wiem jeszcze jedno na pewno - już nie zaprzeczam Bogu :).
Taki krótki wiersz a dzwonkiem swym tyle innych dzwonków w głowie i sercu budzi :).
Dziękuję wodniczko.
P.S. To pierwszy i ostatni raz w ten sposób odnoszę się do wiersza. Ocena za to przypomnienie o prawdzie :).
wodniczka dnia 24.08.2015 11:21
Witaj skroplami
To chyba najdłuższy komentarz jaki otrzymałam pod wierszem.
Życie - tam - to jedna wielka zagadka. Wierzę, że każdy będzie zbawiony - bo każdy przecież istnieje po coś na ziemi i ma inne zadanie. Tak myślę, że tajemnica Miłosierdzia Bożego jest dla nas zwykłych śmiertelników niepojęta. Wierzę, że każdy człowiek ma w sobie miłość Boga i czas dany mu do bycia tutaj. Trudne jest to wszystko - wieczna bezsenność to ta bezsenność która już nie gromadzi się na powiekach. Nowe życie- to życie które już nie jest oceniane. Nie będę pisała dużo - bo dużo nie rozumiem. Jestem tylko małym człowieczkiem:).

Pozdrawiam
skroplami dnia 24.08.2015 20:28 Ocena: Świetne!
Jesteś człowiekiem, nie małym człowiekiem :).
Nawet jeszcze nie wiesz jak to wszystko jest proste, powiem po około 15 latach czytania
Biblii :). Można szybciej zrozumieć, oczywiście.
Przepraszam ponownie, miałem już nic w tym sensie.
Cieszę się jednak że czujesz w tym kierunku, że nie jesteś w "gromadzie" na nie ;).
Poważnie, z mojej strony już nic o tym.
A w Twoich wierszach mnóstwo tego co nam dano :).
Zwłaszcza wrażliwość + talent. Ok, talenty różne, różnie mamy :).
wodniczka dnia 24.08.2015 23:08
:)
Hallam dnia 25.08.2015 10:13
Wodniczko to twój kolejny pomysłowy wiersz, obieg myśli bardzo świeża i ładna metafora, mam parę wątpliwości, które postaram się uzasadnić, ogólnie na tak.

Cytat:
nie można za­snąć gdy przy­śpie­sza bicie za­ra­zem zwal­nia­jąc
obieg myśli w gło­wie a za­po­mnie­nie przy­cho­dzi jak sen
o nie­wła­ści­wej go­dzi­nie i wbija gwoź­dzie w czasz­kę czaszkę dopowiedzenie ? może lepiej w głowę, w sensie że coś zaprząta głowę

nie krwa­wi
już za­sty­ga

w gro­bie
chłod­nie­je
bez­sen­ność " wiecznieje", też wydaję mi się dopowiedzeniem, emocje też.
a obcy nie liczą

nie-speł­nio­nych ma­rzeń


Pozdrawiam serdecznie ( :
wodniczka dnia 25.08.2015 11:50
witaj Hallam

W grobie chłodnieją emocje - bezsenność wiecznieje - jako dwa odrębne elementy:). Inaczej być nie może na moje. :).

czaszka to już bardziej tak bliżej śmierci;)... dlatego nie głowa:).

Pozdrawiam i dziękuję za wizytę:)
Hallam dnia 25.08.2015 12:53
po twoich wyjaśnieniach widzę wiersz inaczej, w takim razie, fajnie, że w czaszkę , a nie trumnę, zmyliły mnie te emocje, bo wskazują na to, że ktoś żyje. ( :
wodniczka dnia 25.08.2015 13:05
:) widzisz jak to czasami bywa z tym patrzeniem:).
każdy widzi inaczej:)
Ula dnia 26.08.2015 15:18
Wodniczko,
Cytat:
za­po­mnie­nie przy­cho­dzi jak sen
o nie­wła­ści­wej go­dzi­nie

To najlepiej zapamiętałam. Bardzo dobry wiersz, choć trudny temat.
Pozdrawiam :)
wodniczka dnia 26.08.2015 21:48
Witaj Ulo

Ciesze się, że coś zapamiętałaś :).
Pozdrawiam
clockworklukis dnia 30.08.2015 19:24 Ocena: Bardzo dobre
Wodniczko, bardzo udany wiersz. Ja osobiście odczytałem go jako tekst o miłości, tej niespełnionej i o zobojętnianiu się na uczucia, potem przeczytałem komentarze i chyba jednak zostanę przy swojej interpretacji :)
Pozdrawiam.
wodniczka dnia 30.08.2015 20:07
witaj clock:)

no to jest takie chyba nawet wołanie o to, aby odczarować nieudana miłość i zobojętnienie.

Pozdrawiam!!!
Ewa L dnia 18.10.2015 22:43
Dawno nie byłam na portalu, ale u Ciebie, jak zawsze ciekawie. Pozdrawiam :)
wodniczka dnia 19.10.2015 17:23
Witaj Ewa L.
Bardzo mnie cieszą Twoje słowa:).

Dziękuję za zaglądnięcie i pozdrawiam serdecznie!!!:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
Darcon
11/04/2024 19:05
Hej, Apolonio. Fragment, który opublikowałaś jest dobrze… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty