węgierka - faith
Poezja » Wiersze » węgierka
A A A

 

twoje ostre źrenice ćwiartują mnie, gdy mówisz,
że smakuję jak śliwka. gotowa do skoku
rozwarstwiam się z każdym skurczem.
zardzewiałe zastawki zbyt szybko toczą krew.
 
zapomniałam, że miałam wyjść zanim wejdziesz
we mnie. jest jeszcze tysiąc pestek,
a każda z nich kiedyś obrodzi.
słodki miąższ da się wydrylować językiem.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
faith · dnia 24.08.2015 05:42 · Czytań: 662 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 28
Komentarze
introwerka dnia 24.08.2015 09:02 Ocena: Świetne!
Świetny erotyk, doprawiony sporą dozą goryczy. Bardzo dobitny, sugestywny i sensoryczny.

Pozdrawiam serdecznie słonecznym porankiem :)
faith dnia 24.08.2015 15:47
Introwerko, widzę, że wiersz dał się odczuć, cieszę się. Dziękuję, że zaglądasz i zawsze zostawiasz ślad ;)

U mnie poranek nie był słoneczny, ale (być może za sprawą Twoich pozdrowień) stało się takie popołudnie :)

Pozdrawiam równie słonecznie!
Miroslaw Niepamietny dnia 24.08.2015 17:14 Ocena: Świetne!
Oj, mam ochotę na taką śliwkę :D Świetny wiersz :)
ViP dnia 24.08.2015 17:22
Część druga mnie zauroczyła, tyle w tym....wszystkiego :-)
faith dnia 24.08.2015 18:33
Mirku, ależ to czas śliwek właśnie, więc smacznego! :) Dziękuję za tak wysoką notę :)

Vip, witaj u mnie :) Cieszę się, że coś Ci się tutaj spodobało :)

Pozdrawiam Was serdecznie!
gaga26111 dnia 24.08.2015 21:09 Ocena: Świetne!
Ostatnio zbieralam sliwki wegierki. Chcialam je ususzyc ale nagle przez noc wszystkie mi zrobaczywialy :( ciekawie tutaj podoba mi sie przerzutnia przy koncu daje bardzo fajny ciekawy efekt i tylko mysle nad tymi zardzewialymi zastawkami... bo nie wiem jakos. Naprawdę warto bylo zajrzeć :) pozdrawiam ! :)
skroplami dnia 24.08.2015 21:17 Ocena: Świetne!
Czas "śliwek" jest niezależny od pory roku :). Co wiersz też jasno "mówi" :).
Dziś jednak to nie mój czas, dlatego przymknę oko ;).
faith dnia 24.08.2015 21:52
Gago, lubię kombinować z przerzutniami i nadawać im podwójny sens, dlatego miło mi, że zwróciłaś na nie uwagę. Cieszę się, że wizyty u mnie nie uważasz za stratę czasu :)

Skroplami, nie wszystko zawsze trafia w porę, czy w gust. Dziękuję, że wpadłeś :)

Pozdrawiam!
Opheliac dnia 24.08.2015 21:58
B. metaforyczny, a wszystko ładnie się zazębia. Trochę mnie zatrzymał ten fragment:
Cytat:
zapomniałam, że miałam wyjść zanim wejdziesz
we mnie

wydaje mi się zbyt dużą dosłownością wobec reszty. Ale dobra przerzutnia dzięki temu wyszła (we mnie. jest jeszcze tysiąc pestek), więc kupuję i to zdecydowanie.
faith dnia 24.08.2015 22:32
Ophelio, zdaję sobie sprawę z dosłowności tego fragmentu, chciałam go nawet złagodzić innym zapisem, tzn postawić kropkę po wejdziesz, ale to kłóciłoby się wtedy z zasadą, której użyłam we wcześniejszej przerzutni. Wejście również można traktować przecież na różnie sposoby, a w dodatku, jak już wspomniałaś, myślę, że wydźwięk łagodzi również sam zapis, który nachodzi na sensy. Przynajmniej taką mam nadzieję :)

Bardzo mi miło, że zdecydowałaś się zajrzeć i zostawić ślad ;)

Dobrej nocy!
Vanillivi dnia 25.08.2015 03:51
Faith, podoba mi się ten wiersz. Jest intensywny, zmysłowy, dobrze się czyta. Porównanie do śliwki bardzo proste, ale fajne, nieoczywiste, nietuzinkowe, nienapuszone. Tak jak Opeliac miałam wątpliwości co do zacytowanego przez nią fragmentu, ale jako całość wiersz się broni.
Pozdrawiam serdecznie
Hallam dnia 25.08.2015 10:06
podoba się, lekko i pomysłowo, chociaż wolałbym wyostrzone źrenice , albo spojrzenie( : ale i tak bardzo na tak. Pozdrawiam serdecznie ( :
faith dnia 25.08.2015 10:42
Vanillivi, dziękuję, że wpadłaś z opinią. O wspomnianym fragmencie napisałam wyżej, a skoro nie razi aż tak bardzo i nie psuje całości, zostawię, bo inaczej go sobie nie wyobrażam szczerze mówiąc ;)

Hallamie, szczegóły, o których piszesz, to już tylko kwestia gustu:) Jeśli jednak całość odbierasz tak jak napisałeś, to jest mi niezmiernie miło :)

Pozdrawiam!
Lilah dnia 25.08.2015 15:13
Bardzo obrazowo, faith. A na śliwki akurat sezon się zaczął, więc i na czasie.

Pozdrawiam serdecznie :)
Robert Zoi dnia 25.08.2015 20:44
ło dżizasss ;)
faith
ależ sugestywnie, erosoma(n)tycznie
tylko że troszkę kosmetyki temu ciału ... tzn. wierszu by sie przydało,
ale to jak zechcesz mej krytyki wysłuchać to przy następnej okazji, ok ;?

pozdrawiam Łobuziaro ;)
faith dnia 25.08.2015 21:12
Lilu, chyba właśnie ten sezon mnie tak natchnął. Zapach śliwek czuję niemal codziennie:)

Robercie, krytykę wysłucham z wielką ciekawością i pokorą zawsze:)

Pozdrawiam i dziękuję, że zaglądacie!
Ula dnia 26.08.2015 15:14
Faith,
Ciekawie napisany erotyk. Jak najbardziej na tak :)
Pozdrawiam
faith dnia 26.08.2015 16:29
Ulu, dziękuję za zainteresowanie i to, że jesteś na tak:)

Pozdrawiam również, buziaki :)
skroplami dnia 26.08.2015 18:16 Ocena: Świetne!
faith "śliwka" :).
Przepraszam ale to nie ma za cel obrazę lub podobnie.
To w znaczeniu na wieloznaczne smaki tak i nie które w erotyku :).
Zresztą erotyk sam się broni i wszelkie nie znikają.
Dobrze, że erotyk ma "coś" z wiersza bo dużo widać i nagość prawie:).
Mgiełka z wiersza zasłania jak listek ale i tak gorąco bardziej jakoś przez listek.
Co naturalne.
Idę, bo za chwilę będę miał oczy jak dwie śliwki ;).
Wiolin dnia 26.08.2015 23:37
Witaj.

Poślubić poezję - to coś co jest w Twoim wierszu... Zamykam się w treści. Pozdrawiam.
faith dnia 27.08.2015 08:00
Skroplami, nie masz za co przepraszać, cieszę się, że tak odbierasz ten wiersz :) Listek uważam za niezbędny, bo nie lubię jak wszystko jest odkryte do końca. Czyż nie jest o wiele ciekawiej, kiedy dajemy wyobraźni się uruchomić?;)
Dziękuję, za ponowną wizytę.

Wiolinie, Twoje słowa to dla mnie wielki komplement... Bardzo dziękuję, że zajrzałeś.

Uśmiech posyłam :)
ApisTaur dnia 27.08.2015 18:40 Ocena: Świetne!
i tylko wielość niedoczekań
kiełkować będzie bez rozkwitu
gdy powracając nie uciekasz
do bezowocnych zimnych świtów


pozdrawiam ciepło:)
ajw dnia 27.08.2015 19:30 Ocena: Świetne!
Cudowny, duszny klimat nasączony zapachami. Bardzo dobry erotyk. Moje klimaty :) Jestem pod dużym wrażeniem.
faith dnia 27.08.2015 21:26
Apisie, zawsze jestem pod wrażeniem Twoich poetyckich komentarzy i każdym czuję się wyróżniona :) Dziękuję :)

Ajw, cieszę się, że trafiłam z klimatem, bo to również moje ulubione, po których lubię się poruszać;)

Dziękuję Wam ślicznie za zaglądnięcie:)
Pozdrawiam!
Robert Zoi dnia 30.08.2015 17:10
no cześć :)
1. zapomniałam, że miałam" - brzmieniowo razi infantylnością, może zamienić na 'powinnam wyjść'
2. zardzewiałe zastawki wydają mi sie troszke pretensjonalne, ale rozumiem Twoje intencje, więc mniejsza o moje wrażenia ;)
3. tu zdecydowanie obstaje za pozbyciem się słowa 'nawet' w ostatnim wersie, gdzie wszystko jest jest na tyle wyraziste i sugestywne, że to słowo wygląda jak pochodnia zatknięta na siłę w działający kinkiet ;)

Poza tym faith, bardzo dobry metaerotyk z obrazową liryką i przyspieszonym tętnem ;)

pozdrawiam !
clockworklukis dnia 30.08.2015 19:30
Faith, wers ze śliwką skojarzył mi się z wierszem Wojaczka "Studium" :) Udany erotyk.
Pozdrawiam.
faith dnia 31.08.2015 08:35
Robercie, tym razem zgodzę się tylko z jedną Twoją sugestią i zastosuję się do niej, rzeczywiście, słowo nawet jest zbędne i do usunięcia. Co do reszty, nie uważam, żeby fragment, który przytoczyłeś w pierwszym punkcie, był infantylny, a jeśli nawet, to chyba nie aż tak, by jakoś szczególnie miało to razić, więc pozwól, że go sobie zostawię. Zardzewiałe zastawki też niech na razie kwitną, może kiedyś przekwitną i zmienię, kto wie, cały czas się dokształcam i ewoluuję ;)
Dzięki, że wpadłeś, wierzę, że kiedyś uda mi się taki wiersz, który w całości przypadnie Ci do gustu;)

Clock, wiersza, o którym napisałeś nie znałam, ale w dłuższej chwili wolnego czasu na pewno się z nim zapoznam i skonfrontuję :) Cieszę się, że uważasz wiersz za udany i dziękuję, że wpadłeś :)

Pozdrawiam gorąco:)
Robert Zoi dnia 11.09.2015 19:18
moim gustem sie nie przejmuj wcale :)
z gustem jak z biustem ;P
pozdrawiam !
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
Gabriel G.
14/04/2024 12:34
Bardzo fajny odcinek jak również cała historia. Klimacik… »
valeria
13/04/2024 23:16
Hej miki, zawsze się cieszę, gdy oceniasz :) z tobą to jest… »
mike17
13/04/2024 19:20
Skóra lgnie do skóry i tworzą się namiętności góry :)»
Jacek Londyn
12/04/2024 21:16
Dobry wieczór. Dawno Cię nie było. Poszperałem w tym, co… »
Jacek Londyn
12/04/2024 13:25
Dzień dobry, Apolonio. Podzielam opinię Darcona –… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty