Ciągniemy się wielokropkami. Do szaleństwa - Opheliac
Poezja » Wiersze » Ciągniemy się wielokropkami. Do szaleństwa
A A A

 

zostali tylko ci którzy całe życie
rozcinali podobne drogi wciąż kończąc
obok siebie bo każda potrafi prowadzić
 
tak opalił nas (po)żar Rzymu
 
i dalej chcę podróżować
z pierwszym napotkanym zakochanym
w tych nie innych
 
czasach

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Opheliac · dnia 25.08.2015 20:26 · Czytań: 608 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 21
Komentarze
Robert Zoi dnia 25.08.2015 20:41
literówka sie wkradła (cale)
obciąłbym "i" na początku strofy i poza tym czyta się
i czuć pewną desperację i osamotnienie podmiotu,
który już nie potrzebuje marzeń, a pragnie rzucić sie w wir życia
i w ten sposób spalić się

pozdrawiam Opheliac :)
gaga26111 dnia 25.08.2015 21:23 Ocena: Świetne!
To mi się podoba. Koniec z monotonnią życia i myślami że coś jest niemożliwe. Nowe doswiadczenia się otwierają. Fajnie że na końcu tej drogi jest Od-ŻYCIE :) ja przypadkowego zakochanego czytam jako coś na wzór autostopu. Lub też spojrzemie na podmiot z innej perspektywy pokazując przypadkowe zakochanie w podróżowaniu. A Rzym się zjaral bo nie pojechalo sie do niego szybciej. Moze ktos blokowal spontanicznosc peela a teraz poznal on kogos kto stawia na radość. Jest nutka cierpkosci ale mimo wszystko widze ten wiersz w kolorze. Multum interpretacji :) Uwielbiam teksty o podróżach i niepolskich miejscach :) pozdrawiam ! :)
Kushi dnia 25.08.2015 22:26 Ocena: Świetne!
Piękny wiersz Opheliac:)
Cudowny tytuł, który tutaj zwabił... jesteś tu już... drugą osobą, której będę zazdrościła tytułów :):)
Tytuł i pierwsza zwrotka kojarzy mi się z ... toksyczną miłością, taką od której czasami nie można uciec i pomimo wielu prób znów tkwi się w tym samym, niszczącym związku.
Niesamowita druga zwrotka... przyszła mi tutaj na myśl ... Wenecja...
Jeszcze tu wrócę bo wiersz intryguje, a w zasadzie intryguje mnie to, że ... a przynajmniej tak mi się to odczytuje... są w tym wierszu jakby dwie oddzielne miniaturki, ale na pewno coś je łączy...
Jak dla mnie genialnie :)
Uśmiech posyłam:):)
skroplami dnia 26.08.2015 16:03 Ocena: Świetne!
Miękki wiersz, sercem bijący :).
faith dnia 26.08.2015 16:23
U Ciebie Ophelio, zawsze choć krótko, to mnóstwo treści, którą każdy może uformować sobie na własny sposób. A że lubię tworzyć, nawet z cudzych wierszy, wyobrażenia i sensy, to nie sposób, by mi się tu nie podobało:) Piękny tytuł...

Po resztę jeszcze wrócę, jak się wyśpię :)

Pozdrawiam!
Wiolin dnia 26.08.2015 22:37
Witaj Opheliac.

No tak - zawsze twórczo i mądrze. Myślę nawet że bbb. Pozdrawiam.
ajw dnia 27.08.2015 19:27 Ocena: Świetne!
Coraz bardziej rozsmakowuję się w Twoich wierszach. Inspirujesz niedomówieniami.
Opheliac dnia 27.08.2015 22:10
Robercie, już poprawiam literówkę, co do „i” to zawsze z nim uważam i wiem doskonale, co masz na myśli, ale tym razem celowo. :) Cieszę się, że czytasz i zaglądasz, dziękuję!
Gago, dziękuję za dłuższy komentarz i świetną interpretację. Cieszy Twoja obecność. :)
Kushi, z Wenecją mnie zaskoczyłaś, ale jak najbardziej pozytywnie, oczywiście. ;) Super Cię widzieć u siebie!
Skroplami, dziękuję za te cztery bardzo miłe słowa. :)
Faith, witaj w klubie z tym niewyspaniem. :p A ponoć wakacje. :D Bardzo dziękuję za komentarz!
Wiolin! Dobrze Cię wiedzieć, bo ostatnio coś znikłeś, przynajmniej ja rzadko Cię widziałam. Dziękuję za komentarz! :)
Ajw, serducho się raduje, bardzo dziękuję za czytanie! :)
introwerka dnia 27.08.2015 23:49
Wahałam się nad tym tekstem, bo wydał mi się początkowo - jak na Ciebie - trochę zbyt zwyczajny, jednak przy ponownym zaczytaniu znalazłam w nim niezwykłe ciepło i dobrą energię, a tytuł - po prostu cudo :)

Zostawiam na dobrą noc :)
https://www.youtube.com/watch?v=FLGJXbl6g8o
Opheliac dnia 29.08.2015 10:13
Werko, dziękuję za przemiły komentarz i piosenkę! ;)
ApisTaur dnia 29.08.2015 18:53 Ocena: Świetne!
kamienne szlaki legion dusz
płomiennym wzrokiem okolone
czas bezlitosny jest jak nóż
który odcina nam kupony

serdecznie pozdrawiam
Opheliac dnia 30.08.2015 13:49
Apisie, dziękuję serdecznie za wierszokomentarz! :)
Bozena B dnia 31.08.2015 20:59
Witaj

Podoba mi się to podróżowanie w różnych aspektach i wymiarach. Nie będę się rozpisywać, powiem tylko, że chyba pokusiłabym się na małe szaleństwo z tytułem. Można go rozdzielić tak, żeby zrobić pętlę lub pewnego rodzaju klamrę, na dwa sposoby co najmniej. Jest cudny po prostu.

Zresztą w sumie nawet tak jak jest zapisany w tej chwili, też tworzy pętlę, ale wtedy końcówka niespecjalnie mi się podoba, jeśli zakończyć czytanie na czasach. A po rozdzieleniu zrobiłaby się dodatkowo ładna przerzutnia i zazębianie się obrazów byłoby mocniej odczuwalne plus takie płynne przechodzenie z jednego w kolejny.

Tak mi się nasunęło podczas czytania, więc się dzielę ;)

Pozdrowienia
Opheliac dnia 31.08.2015 22:02
Bożenko, chodzi Ci o taki zapis tytułu: Ciągniemy się wielokropkami. Do szaleństwa? Czy o przeniesienie "do szaleństwa"do pointy, po "czasach"? Czy o jeszcze inny zapis?
PS To przez te upały tak wolno ogarniam... :p
Bozena B dnia 31.08.2015 22:06
A to właśnie zależy czy ewentualnie chciałabyś klamrę czy pętlę, o ile w ogóle chciałabyś ;)

Myślałam raczej o pozostawieniu w tytule do szaleństwa a przeniesieniu do puenty ciągniemy się wielokropkami, albo odwrotnie.

Ja przez te upały też mam spowolnione myślenie, nie od razu dotarło do mnie o co pytasz ;P
Opheliac dnia 31.08.2015 22:19
Pointę już zostawię tak jak jest, zależało mi na zaakcentowaniu tych "czasów". Natomiast co tytułu, to taki zapis coraz bardziej mi odpowiada: Ciągniemy się wielokropkami. Do szaleństwa. W pierwotnej wersji było w ogóle tylko: Ciągniemy się wielokropkami i do tej pory, przyznam, czuję to "do szaleństwa" jak takie jakieś doczepione. Potrzebne, ale nieco uwierające. Dlatego takie rozdzielenie mogłoby dobrze wpłynąć, tak czuję przynajmniej.
Strasznie się cieszę, że zwróciłaś uwagę na kwestię związaną z tytułem! :)

PS A, teraz doczytałam resztę komentarza.
Też ciekawe, ale już przyzwyczajam się do tej kropy, i chyba ją zacznę wprowadzać w życie. :)
Bozena B dnia 31.08.2015 22:26
W zasadzie jakkolwiek zrobisz to ja i tak widzę to po prostu i chcąc nie chcąc zapętlam się lub też zamykam klamrą, w zależności od nastroju ;) Bardzo mi się podoba i tytuł i to, co pod nim, choć tytuł w szczególności, muszę przyznać.

PS: Ja tę resztę dopisałam, jak dotarło do mnie, o co pytasz ;)
Lilah dnia 31.08.2015 23:04
Cytat:
i dalej chcę po­dró­żo­wać

Też bym bez "i", Opheliac, ale to moje widzimisię.

Brawo za cudny tytuł, treść też zasługuje na uwagę.

Pozdrawiam :)
Hallam dnia 31.08.2015 23:47
wyrazisty wiersz i pomysłowy, podoba się ,bardzo sugestywny, tytuł też świetny. Pozdrawiam serdecznie ( :
p dnia 01.09.2015 00:39
Gibki wiersz.
Opheliac dnia 01.09.2015 21:59
Bożenko, jeszcze raz bardzo Ci dziękuję za przemiłe słowa. :)
Lilah, tak jak wspomniałam wcześniej, "i" tym razem bardzo celowe, ale dobrze, już dobrze, następnym razem nie będę eksperymentować. :p Bardzo fajnie, że wpadłaś!
Hallamie, bardzo dziękuję za pomysłowy i sugestywny, zwłaszcza.
P, dziękuję, miło Cię widzieć! ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty