niepełno(s)prawność. nikt nie pyta o zdanie - introwerka
Poezja » Wiersze » niepełno(s)prawność. nikt nie pyta o zdanie
A A A


dostałam dziś orzeczenie,
ale czy pozostanę podmiotem?
na oko-licznik, acz bez dopełnienia
formalności/normalności*,
rzecz wygląda umiarkowanie
krzepiąco. niewątpliwie
orzeczenie się nie przyda/wkuje*.





* niepotrzebne skreślić

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 18.09.2015 20:32 · Czytań: 483 · Średnia ocena: 4,88 · Komentarzy: 22
Komentarze
faith dnia 18.09.2015 21:23
Świetnie pobawiłaś się dwuznacznością słowa, zresztą, przecież nie po raz pierwszy :) Znów się uśmiecham, kiedy czytam ten wiersz, raz po raz wynajdując coś nowego. Wgłębiając się w sens znaczeń. Tyle tutaj tego, a linijek zaledwie parę.

Czuć niepewność, co jak co, ale jednak podmiotu.
Ach, jak ja lubię tę Twoją wieloznaczność Intro :)

Pozdrawiam!
introwerka dnia 18.09.2015 21:52
Faith,

tak, słowa potrafią być bardzo wieloznaczne, a przy tym, zgodnie z niektórymi współczesnymi teoriami, nawet najprostsze słowa, jak np. w wyrażeniu "wyjść z domu", są tak naprawdę metaforami - pewnie dlatego poezja jest w ogóle możliwa :) Tu akurat bawiło mnie odkrycie, jakie znaczenia kryją w sobie części zdania, cieszę się bardzo, że dałaś się zaprosić do zabawy w ich odszyfrowywanie :)

Cieszę się z Twoich odwiedzin, serdeczności :)
BeNeK dnia 18.09.2015 21:55 Ocena: Świetne!
Bardzo lubię zabawę słowem, a tobie wychodzi ona wspaniale. Zarówno niełatwy temat ukazała w sposób ciekawy i intrygujący, zmuszaacy czytelnika do konkluzji. Bardzo ładnie :)
introwerka dnia 18.09.2015 22:01
BeNKu,

cieszy bardzo Twoja opinia i odwiedziny :) Pozdrawiam serdecznie :)
Opheliac dnia 18.09.2015 22:24 Ocena: Świetne!
Przyznam, że z początku nie mogłam się przyzwyczaić do ostatniego słowa, "wkuje" jakoś mi nie pasowało. W końcu jednak doszłam do wniosku, że to słowo najlepiej oddaje wyuczenie się czegoś, najczęściej czystej teorii, ale nie odnalezienia się później w tym w konkretnej sytuacji życiowej. Takie właśnie kucie, że było. Taka formalność, ale czy normalność?
Bardzo wymowny zabieg z tym "niepotrzebne skreślić".
HrabiaCosel2 dnia 18.09.2015 23:55 Ocena: Świetne!
Świetnie pobawiłaś się słowami, jestem pod wrażeniem ☺
Wiolin dnia 19.09.2015 09:43
Witaj Intro.

Ech Ty! Znów paradujesz w dwuznacznościach. :) Jako zwykle strojnie. Pozdrawiam serdecznie.
clockworklukis dnia 19.09.2015 19:31
Nie potrafię się odnaleźc w tym stylu, taka łamigłówka... dla mnie to wygląda jakbyć pisała na siłę komplikując wiersz. Choć nie osądzam, po prostu mi się nie podoba :)
Pozdrawiam
skroplami dnia 20.09.2015 11:20 Ocena: Świetne!
Wszyscy jesteśmy ludźmi.
W rożnym stopniu.
Niepełnosprawni bliżej boskiego wzoru od wewnątrz.
ajw dnia 20.09.2015 14:52
Niezła parodia życiowych sytuacji napisana w sposób ciekawy i nowatorski :)
Antek dnia 20.09.2015 15:12 Ocena: Świetne!
potrafisz. rozbawiłaś mnie:) świetnie żonglujesz słowem. jak dla mnie kolejny b.udany wiersz. strzała
introwerka dnia 20.09.2015 19:32
Dziękuję wszystkim za komentarze :) Przepraszam za małe opóźnienie w odpowiedziach, ale ledwo co się wydobyłam z depresji, to złapała mnie grypa i dziś spałam... ponad 24 h (sic!) :/


Ophelio,

w pierwszej wersji nie było tych dwuznaczności, wiersz kończyl się na "nie przyda" z wielokropkiem, jednak uznałam, że nikt nie skojarzy tego z przydawką, więc zrobiłam tak, co brzmi chyba trochę z raperska, ale, póki co, nie mam innego pomysłu. Cieszę się bardzo, że mimo tego trochę dziwnego brzmienia wiersz do Ciebie przemówił :)


Hrabio,

uznałam, że, bawiąc się słowami "urzędowymi", efekt może być podwójny ;) Cieszę się z Twojej opinii :)


Wiolinie,

cieszę się bardzo, że zaglądasz, jak zawsze z miłym słowem :)


Clock,

żebyś widział, jak pokomplikowane są "najprostsze" formularze urzędowo-zdrowotne!:( Wystarczyło tu postawić na sztukę mimetyzmu... ;) Ale, masz oczywiście prawo do swojego zdania - tym bardziej, że rozumiem, że urzędnicza "nowomowa" nie brzmi zachęcająco.


Skroplami,

ja w Boga akurat nie wierzę, zgodzę się za to, że choroby psychiczne często dają duchowo nową jakość ;) Cieszę się, że zaglądasz :)


Ajw,

jako rzekłam wyżej, chyba nie ma takiej parodii, która przewyższałaby życie, szczególnie w dziedzinie biurokracji ;) Cieszy Twoja opinia :)


Antku,

cieszę się bardzo, że wróciłeś :) Zamierzam zrobić happening i zasypać urząd moim "podaniem" mailowo ;)


Serdeczności dla wszystkich :)
bruliben dnia 21.09.2015 19:07 Ocena: Bardzo dobre
Niepotrafiłbym tak łbem zakręcić. Widoczne skomplikowane okoliczności wymagają złożoności językowych. Chciałbym podobnie, ale nie potrafię. Tylko tak można ścierpieć absurdy życiowe.
Pozdrawiam,
introwerka dnia 22.09.2015 13:17
Brulibenie,

bruliben napisał:
skomplikowane okoliczności wymagają złożoności językowych. [...] Tylko tak można ścierpieć absurdy życiowe

Dokładnie tak jest! Jakie kto ma "zapętlenie" w życiu, taki "węzeł poetyczny" ;)

Cieszą bardzo Twoje odwiedziny, wieczorem nadrobię zaległości i w Twoich tekstach :)
Borek707 dnia 22.09.2015 21:15 Ocena: Świetne!
Jest super! Uwielbiam takie zabawy z urzędowym stylem, wtedy kiedy język jest zimny, nieczuły, kiedy podmiot traktuje jak przedmiot, rozumiem całą koncepcję i kupuję utwór w całości. Trochę też przez to zimno języka jesteśmy ubezwłasnowolnieni, to język dyktuje zasady, jest nadrzędny i przez to czasami tak bezlitosny. Świetny wiersz.
introwerka dnia 22.09.2015 21:55
Borku,

cieszy bardzo Twój pozytywny odbiór :) Masz rację - wypełnianie pism urzędowych ma wręcz posmak perwersji - mimo to mam zamiar ich unikać ;)

Pozdrawiam serdecznie :)
Darcon dnia 01.11.2018 19:38
Myślę, że niepełnosprawni doskonale go zrozumieją. Jeśli ktoś się zetknął, jest lub ma w rodzinie - również.
O ironio i prozo życia... potrafisz być bardzo szara i niewrażliwa.
Bardzo mi się podobało.
Pozdrawiam.
introwerka dnia 03.11.2018 13:49
Darconie,

dziękuję gorąco za ciepły odbiór tej drobinki. Masz rację:

Darcon napisał:
O ironio i prozo życia... potrafisz być bardzo szara i niewrażliwa.


- niepełnosprawność (niezależnie od indywidualnych zmagań i tragedii) nie jest (nie musi być) problemem - problemem bywa wyprowadzana z niej niepełnoprawność.

Serdeczności :)
Gramofon dnia 03.11.2018 20:27
Aż dziwne, że nie widziałem tego wcześniej. Genialne.
introwerka dnia 04.11.2018 20:14
Gramofonie,

ojej, jak miło coś takiego przeczytać. Dziękuję za czytanie i tak entuzjastyczną opinię :)

Serdeczności :)
Zola111 dnia 05.11.2018 01:51 Ocena: Świetne!
Intro,

i ja przeoczyłam ten świetny tekst. Jakie to aktualne dziś w świetle walki niepełnosprawnych o godność, o pomoc państwa, które mimo szczytnych haseł w programie partii odmawia im pomocy! Ale poza wszystkim: Świetna gra słów, olbrzymia ranga etycznych, humanitarnych i humanistycznych wartości!
Z zupełnej innej strony: Wiersz nawiązujący do "Posłania do nadwrażliwych" Kazimierza Dąbrowskiego, które tak pięknie wyśpiewał Jarosław Wasik.

Ps. Zupełnie poza tematem: Jak to się kiedyś komentowało wiersze na PP!
introwerka dnia 11.11.2018 21:50
Zolu,

dziękuję Ci bardzo za zajrzenie i wyłowienie wszystkich zakładanych aspektów wiersza :) Wciąż nieprzerwanie wierzę, a właściwie: wiem, że to wrażliwość czyni nas ludźmi, nie pokazy siły troglodytów.

Serdeczności :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty