Trzy osobliwe smutki - Bernierdh
Proza » Inne » Trzy osobliwe smutki
A A A

Jakiś czas temu widziałem w internecie obrazek. Dłonie zaciśnięte na stryczku. Szare i smutne otoczenie zmienia się w prawdziwy raj, gdy spojrzy się na nie przez pętlę. Podpis? Tak widzą świat chorzy na depresję. Głębia popielniczki i wierutna bzdura.

Pierdyliard okejek, gazylion polubień na Facebooku.

Nie musisz być mądry, tylko efektowny.

Mnie obu przymiotów brakuje, ale co nieco tam wiem.

 

Ten pierwszy

Leżę w pozycji embrionalnej, głęboko pod wodą, zakopany częściowo w mokrym piasku. Otoczenie jest mętne, tak bardzo, że nie widzę własnych kolan. I szumi. Głośno, przerażająco, zagłuszając mój własny oddech oraz bicie serca.

Szlocham i za każdym razem czuję, jakbym spadał. Płaczę, ale z oczu nie lecą mi łzy, tylko coś innego. Gorącego. Wypalającego skórę do kości.

Chcę to otrzeć, ale nie mogę znaleźć dłoni. Nie ma jej.

Moje ciało nie należy już do mnie.

 

Ten drugi

Patrzę w lustro. Człowiek po drugiej stronie wydaje mi się obcy. Zdziera z siebie skórę, ochlapując szklaną powierzchnię krwią. Pod spodem ma uśmiech.

Uśmiech tak szeroki, że przepoławia mu twarz.

Ale mnie już tam nie ma. Biegam po okolicy, szczęśliwy jak dziecko. Prosty i czarno-biały, lekki i przezroczysty. Ignoruję dwóch obcych ludzi, po obu stronach lustra.

Wiatr rozwiewa mnie jak konstrukcję z piasku.

 

I ten trzeci

Siedzę na chmurze. W dłoni trzymam balonik. Nadlatuje ognista kometa.

Balonik pęka. Ja pękam. A potem składam się na nowo.

I wziuuu, cofamy się do poczatku. I znów pękamy. I jeszcze raz, coraz szybciej. Żyjemy w pędzie, żyjemy do tyłu. Równie dobrze moglibyśmy nie żyć w ogóle.

Za każdym razem boli. Każde pęknięcie pozostawia bliznę.

Rzygam już tym wszystkim.

Dlaczego chmura nie chce zniknąć? Nie mogę odlecieć, więc wolałbym już spaść.

 

 

Niezrozumiałe? No właśnie.

Internetowe mądrości walą mnie pięścią w twarz, wywołując krwawienie z nosa.

 

6.10.2015

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Bernierdh · dnia 12.10.2015 12:55 · Czytań: 702 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 9
Komentarze
Jo Fain dnia 25.10.2015 16:07 Ocena: Bardzo dobre
Ciekawa forma, w swojej wielopłaszczyznowości przedstawień jest jednoznaczna. Interesujący styl krótkich zdań. Pomysł na trzy mini-rozdziały nowatorski.
Bernierdh dnia 25.10.2015 21:28
Bardzo dziękuję :)
Joan Mart dnia 26.01.2016 22:30
masz niezły rozrzut jeśli chodzi o tematykę i tworzenie nastroju
intrygujesz i wciągasz w swój świat
jak tylko mam czas zaglądam tu i do Twoich utworów
czepiam się tylko jednego:
Cytat:
Mi
-niestety nauka wtłaczana w szkole odbija się czkawką - mnie to razi, gdy na początku zdania jest zaimek krótki
pozdrawiam
Bernierdh dnia 26.01.2016 22:50
Dziękuję pięknie :)
Co do mnie masz absolutną rację, poprawione.
Usunięty dnia 22.02.2016 18:31
Jeśli już o smutku mowa, to te twoje trzy smutki idealnie pasują do mojego :p A właściwie... Czemu by tu mojego nie dodać?...

Ten czwarty

Leżę w łóżku, niemal zupełnie bez życia. Nie mam ochoty się ruszyć.

Uśmiecham się szeroko, a na moich policzkach błyszczą koraliki łez.

Jakim cudem słyszę bicie własnego serca, skoro jest rozbite w drobny mak?

Ciemność otula mnie niczym bezpieczny kokon. Cisza - najsłodsza muzyka.

Dlaczego nie mogę tak po prostu zniknąć? Przestać istnieć?



W skrócie - podobało mi się :) Pozdrawiam :)
Bernierdh dnia 22.02.2016 19:20
Pięknie dziękuję :)
I za pochwałę, i za wizytę i - przede wszystkim - za podzielenie się swoim smutkiem.
Również pozdrawiam :)
Aronia23 dnia 03.05.2016 21:47 Ocena: Bardzo dobre
Tekst jakby opisywał to, co ja czuję. Podoba mi się.

"Żyjemy w pędzie, żyjemy do tyłu. Równie dobrze moglibyśmy nie żyć w ogóle (...)

"Za każdym razem boli. Każde pęknięcie pozostawia bliznę.
Rzygam już tym wszystkim."

"Pierdyliard okejek, gazylion polubień na Facebooku." - ta wypowiedź jest ciekawa.

W ogóle opowiadanie, jakby by było zlepkiem różnych snów. Dlatego jest takie inne od "normalności", w pozytywnym tego słowa znaczeniu.

Dziękuję, znalazłam następną bratnią duszę. Wpisuję na listę ulubionych, co by Twoja twórczość mi nie umykała. Pozdrawiam serdecznie, Aronia23
Bernierdh dnia 04.05.2016 03:48
Dziękuję ogromnie :)
Bardzo się cieszę, że znalazłaś w moim pisaniu coś bliskiego, choć z drugiej strony smutno mi, że masz podobne uczucia, bo wiem, że potrafią człowieka przygnieść. Mam nadzieję, że moje kolejne teksty również przypadną ci do gustu, choć niestety rzadko coś ostatnio wrzucam.

PS: Normalność jest nudna ^^
Aronia23 dnia 04.05.2016 03:54 Ocena: Bardzo dobre
Racja. Widać też cierpisz na bezsenność. Ja nie znoszę takich nocy. Fajnie, że Ty wynurzyłeś się z odmętów niebytu. Dziękuję.
Już nie jest nudno.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty