gorycz kofeiny z tygielka - ajw
Poezja » Wiersze » gorycz kofeiny z tygielka
A A A

 

 

wieczorami powietrze oblepia płuca
ceglasta ochra wgryza się w zakamarki
jak wibrujące dźwięki rababy
grasz na moich strunach aż krwawią palce
 
pachniemy dymem
oczyszczającym miasto ze złych dżinów
żar topi skórę gdy otwieramy chwile
rzeźbione w orientalne wzory
 
na krawędziach snów malujesz usta
czerwienią z morwy indyjskiej
rozkosz nostalgii wylewa się ze mnie
smutek odpada z twarzy
 
moglibyśmy zostać w tym dziwnym mieście
aż narodzeni z ognia bez dymu poderżną nam gardła
zamiast po prostu zabić wzrokiem
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 14.10.2015 05:41 · Czytań: 373 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 21
Komentarze
faith dnia 14.10.2015 12:29 Ocena: Świetne!
Ależ tu magii :) Od samego tytułu, który jest cudowny, po ostatni wers. Świetnie zbudowany klimat. Bardzo lubię w Twoich wierszach tę gęstą atmosferę, którą opisujesz pomiędzy dwojgiem ludzi. Jesteś w tym naprawdę mistrzynią, odchodzisz od banałów, osadzasz swoich bohaterów w przepięknych, malowniczych sceneriach, które same nasuwają się przed oczy.
Czy miasto, o którym piszesz to Ankara? Bo tak mi się jakoś turecko skojrzył ten wiersz :)

Na pewno jeszcze tu wrócę...



Pozdrawiam!
ajw dnia 14.10.2015 13:31
Nigdy nie byłam w Ankarze. Z Turcji zaliczyłam jedynie Bodrum i Marmaris. Ten wiersz to klimat marokański, a konkretnie Marrakesz, ale myślę, że wpisuje się ogólnie w kraje Afryki Północnej czy Azji Mniejszej. Dziękuję za wizytę i tak miły komentarz :)
faith dnia 14.10.2015 13:58 Ocena: Świetne!
Ach, widzisz, bo mnie kofieina i rabab tak zmyliły :)
Ale marokański klimat jak najbardziej mi pasuje. Cudnie :)
HrabiaCosel2 dnia 14.10.2015 14:08 Ocena: Świetne!
N wiem jak to jest w krajach orientu, ale zawsze mnie fascynowały i fascynują. Może kiedyś się tam wybiorę, ale chyba w drugim wcieleniu. Super☺
adotykalna dnia 14.10.2015 20:13
Tekst bardzo wyrazisty, oddziałujący na wyobraźnię, jeden z tych, które czytasz i masz już obrazy w głowie ;)
początek jest fajny, kojarzy mi się z lekcjami biologii i zlepianiem się pęcherzyków płucnych ;)

pozdrawiam
Dobra Cobra dnia 14.10.2015 21:50 Ocena: Świetne!
Odkąd czytam Twoje utwory poetyczne, życie me zostało ubogacone w sposób niesamowity! Mało, że eteryczna kobieta podążyła do zapoznania w expressowej formie, to jeszczem furę na loterii karmy dla zwierząt wygrał! I tera żem Pan!

A to wszytko dzięki Tobie...



ajw, marzenie poetyckie,

Gorący klimat Cię nie opuszcza, koszula klei się do ciała. Na szczęście są dezodoranty.

Styl tradycyjnie pierwszoklasowy, narracja wywołująca fale gorąca. Czegóz chcieć więcej????


Piękne!


Pisz dalej, nawet nie myśl o odłożeniu pióra!



Pooozdrawiam,

Dobra Cobra
ajw dnia 14.10.2015 23:16
Hrabio - trzeba spełniać swoje marzenia :)
adotykalna - przede wszystkim witaj (bo chyba pierwszy raz), miło Cię gościć :) Cieszę się, ze wiersz zadziałał na Twoją wyobraźnię :)
DoCo - Furę radości mi zrobiłeś przychodząc tutaj. Karm mnie swoimi tekstami ;)
Zola111 dnia 15.10.2015 00:15 Ocena: Świetne!
No i jest pięknie, AJW. Cudności. Sensualnie, romantycznie, bardzo mi się. :)

Buziaki,

z.
ajw dnia 15.10.2015 10:52
Pięknie to jest, że zaszczyciłaś mnie, Zoluś swoją wizytą. Dziękuję :)
gaga26111 dnia 15.10.2015 12:59 Ocena: Świetne!
Orient jest chyba u Ciebie jednym ze stałych gości. Te orientalne wzory mozaiki kojarzą mi się z Twoim stylem natychmiastowo. Wiesz co powiem :) sensualność ścieka po wersach niczym skroplone oddechy prxekazywane sobie z ust do ust. Uwielbiam klimat jaki roztaczasz te obrazowość., kobiecość . Mi też skojarzyła się Turcja bo ścinanie głów jakoś mi przywiodło na myśl sułtańskie historie. Takie pomieszanie trochę czuję emocji jakbym wsadziła nos w worek z pomieszanymi orientalnymi przyprawami. Z jednej strony miło zachwycić się odmiennością a z drugiej jakby ktoś mówił nie wąchaj tego, to nie Twój worek. Odmienny wygĺąd w obcej kulturze może zaciekawiać przechodniów stąd chhyba taki natłok spojrzeń zabijanie wzrokiem. Trochę dziwnego ma ta puenta w sobie, ale jest ok. :) pozdrawiam
ajw dnia 15.10.2015 13:50
Widzisz, gago u nas odmienność nie budzi aż takich emocji. Wszystko kończy się co najwyżej na 'zabijaniu wzrokiem' i oby to się nie zmieniło. Tam jest trochę inaczej. Dziś jesteś przyjacielem, jutro moze nie nadejść..
skroplami dnia 15.10.2015 15:35 Ocena: Świetne!
Zakochanie, miłość, seks po śmierć. Umysłu jak słońca zaćmienie :).
Wymieszane nieznaną mi świata stroną wyostrzającą wrażenia.
Przepraszam, ale kochać się z Tobą to chyba strach :).
Cóż, kolejna doskonałość w słowa wbijająca uczuć i wrażeń pełnię.
Nie tylko co powyżej?
Ok, zgadzam się, woda głęboka :).
Ula dnia 15.10.2015 16:10 Ocena: Świetne!
Ajw,
Bardzo sensualny wiersz. Pięknie to wszystko namalowałaś słowami. Pozdrawiam serdecznie :)
Dobra Cobra dnia 15.10.2015 17:07 Ocena: Świetne!
ajw Droga,

Będę skarmiał ;). W rozsądnych ilościach i z właściwymi interrupcjami pomiędzy kolejnymi!


Pooozdrawiam

DoCo
YouTube/Dobra Cobra
ajw dnia 15.10.2015 17:45
skroplami - chyba domyślasz się co mnie najbardziej przybiło (czytaj rozbawiło) ;):
skroplami napisał:
Przepraszam, ale kochać się z Tobą to chyba strach .

Dobre, naprawdę dobre. Bój się! ;)
Ula - dzięki za tak śliczną laurkę. Bardzo mi miło :)
DoCo - a ja będę pochłaniać te słowa jak Reksio suchą karmę aż zaszczekam ;)
BeNeK dnia 15.10.2015 18:46 Ocena: Świetne!
Czytam, czytam, czytam i oderwać się nie mogę :) gratuluję i zazdroszczę talentu ;)
ajw dnia 16.10.2015 11:41
Cóż mam powiedzieć, Benek? Zawstydzasz mnie :)
Opheliac dnia 16.10.2015 12:39
Mam kilka pamiątek z Maroka, chociaż osobiście ja nie byłam, lo siento, tylko mój tata.
Swoją drogą, pomijając aspekt interpretacji, można sporo dowiedzieć się z Twoich wierszy o różnych, interesujących miejscach na świecie. Mocno przez to skorzystałam choćby dzięki tekstowi pt. Bhutan, szósta rano. Wcześniej nie słyszałam o "niebiańskim trakcie tysiąca zakrętów", w sumie tylko wiedziałam, że Bhutan istnieje i tyle. ;)
Byłaś kiedyś w jakimś kraju Ameryki Łacińskiej? Jak tak, to czekam na wiersz z odpowiednim klimatem w tle. :)
ajw dnia 16.10.2015 13:28
Ameryka Łacińska? No niestety, Opheliac, nigdy nie byłam na tamtej półkuli. Ostatnio zawężyłam odległości ze względu na mamę, choć mówią, że teraz z kazdego miejsca na świecie jest blisko. Tak czy siak fundusze potrzebne, a mnie nie stać na takie eskapady :)
introwerka dnia 17.10.2015 21:51 Ocena: Świetne!
Jeśli miałabym określić Twój wiersz jednym słowem, powiedziałabym: hipnotyczny. Ostatnia strofa - choć wiem, że inspiracja była inna - przywiodła mi jakoś na myśl bezwzględność XVIII-wiecznej Wenecji z "Namiętności" Jeanette Winterson :)

Serdeczności wieczorne :)
ajw dnia 18.10.2015 20:55
introwerko - właśnie podrzuciłaś mi tytuł na kolejną lekturę na zimowe wieczory. Dziękuję :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty