zapadam w ciszę - Tomek i Agatka
Poezja » Wiersze » zapadam w ciszę
A A A
Od autora: Autor - Agnieszka Kasprzycka

zapadam w ciszę mchu kolebkę
z kłębka na kłębek coraz prędzej
przechodzę z miazgi w stan skupienia
wrastając w siebie każdym strzępkiem

za tajemnicą głów uśpionych
trzęsą się we mnie trzęsawiska
noc się rozpada na kordony
cętek i nitek bez rozwikłań

cała się składam z przewężenia
nadgarstków zaciśniętych w ostrze
szukając ciebie gdy cię nie ma
gubię się w bruzdach bez wyjątku

w każdym rozłamie ścian szczelinie
wrastam po oczy w pnie syczące
gdy cień przemierzam aż po szyje
jestem przeciągiem wstęgą pnączem

setnym z zadrzewień wśród gałęzi
sową i głuszcem płótnem krosnem
miriadą mrowień rojem spiętrzeń
w rozetach czerni wiązką drżącą

z cięcia na cięcie coraz mniej mnie
grzęźnie w oplotach puls i serce
z słowa na słowo jakby chłodniej
strzępek za strzępkiem mgliwiej senniej

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tomek i Agatka · dnia 27.10.2015 20:23 · Czytań: 740 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 7
Komentarze
bruliben dnia 27.10.2015 20:42 Ocena: Świetne!
Takie rozpadanie się na cząstki, zanikanie, z podmuchem wiatru w pył rozwianie. Skojarzyło się mało przyjemnie z upływem lat - starością. Choć wedle wiersza koniec, czyżby nie byłby początkiem? Pozdrawiam,
faith dnia 29.10.2015 19:56 Ocena: Świetne!
Chylę czoła przed taką poezją. Pięknie, dźwięcznie, rytmicznie. Wszystko tu żyje, zmienia się i pulsuje, by w końcu ucichnąć, odejść gdzieś w niebyt. Udało Ci się to po mistrzowsku oddać.
Jeszcze tu wrócę :)

Tymczasem pozdrawiam!
Wiolin dnia 29.10.2015 23:06 Ocena: Świetne!
Witaj TiA.

Niesamowity wiersz. Upieram się przy stwierdzeniu że napisać wiersz rymowany, to jest to wielką sztuką. Taki który zachwyca - sztuką w sztuce. Jeżeli pozwolisz, mogę spróbować ułożyć do niego muzykę. Podoba mi się bbb. Mógłby to być b obiecujący kawałek czegoś do pokazania na scenie muzycznej. Pozdrawiam serdecznie.
Tomek i Agatka dnia 03.11.2015 20:26
Bruliben, jak najbardziej tak. Poza rozpadaniem również cały proces zapadania - wrastanie w siebie każdym nerwem, strzępkiem, każdą z tych drżących cząstek. Początek? Być może... i tak i nie, są koła nie mające końca, powstawanie chyba jest znacznie trudniejsze, niż mogłoby się wydawać. Dziękuję serdecznie za tę podróż wgłąb. Pozdrawiam serdecznie :)

Faith, niezmiernie mi miło. Twoje słowa sprawiają, że mam zdecydowanie chęć do dalszego pisania. Dziękuję Ci najgoręcej, mając nadzieję, że czas będzie łaskawy dla wszelkich powrotów i spotkań. Pozdrawiam cieplutko z Wisły :)

Wiolinie, nareszcie mogę odpisać, zagmatwany ten czas po ostatnią krawędź, kiedy próbuję złapać oddech wyrasta kolejna półka, zawieszenie pomiędzy to chyba najlepsze z określeń, funduję sobie to poniekąd sama własnym niezdecydowaniem ale też lękiem, przedłużając w nieskończoność, a wiersze, cóż - one przybiegają na pomoc, ku zajęciu myśli i opanowaniu rąk, gdyby nie one... sam dobrze wiesz... byłabym najszczęśliwszym ze smoczych stworzeń, gdyby tak słowa mogły zaistnieć melodyjnie w oprawie głosowo-muzycznej, zyskałyby dźwięk, przestrzeń, wymiar, a ponieważ wiem, że oddane pod Twoją czułą opiekę mogą wyłonić znacznie więcej aniżeli sam płaski zapis, jestem jak najbardziej za, tak więc są w każdym dogodnym dla Ciebie momencie do Twojej dyspozycji. Radośnie pozdrawiam i z całego serducha Dziękuję! Smocze buziaki :) :)
Wasinka dnia 17.04.2016 23:18
Tak jak lirka zapada się na samym początku, tak i ja podążyłam za nią, bo mech na mnie działa, który kołyską...
W ogóle rekwizyty przyrodnicze mnie ciągną zawsze do siebie, o czym każdy już tutaj chyba wie, więc może niepotrzebnie powtarzam... Tak czy owak - pnącza mnie oplotly, trzęsawiska przytrzymały, senna mgliwość zasnuła, a na pniu mogłam przysiąść i posłyszeć syczenie...
Ale przecież nie tylko to działa. W trzeciej strofie piękne "cała się składam z przewężenia" (!), w sam środek odzuwania nas zabierasz, w zwoje emocji, które pietrzą się w bruzdach.
Trudno mi wyłowić coś, co szczególnie... Bo wszystko zasysa, jest obrazem pełnym, który opowiada, wyraża, chwyta.

Aguś, cisza jest tu pełna.


Pozdrawiam ciepło, jak zawsze zahuśtana w Księżycu.
Tomek i Agatka dnia 18.04.2016 10:19
Aniu, ależ sprawiłaś mi radość! Dziękuję za odkopanie tego kawałka. ;)
Co do wiersza, chyba już zawsze będę go pamiętać razem z tym obrazem pod spodem, jaki w pewnym momencie wyświetlił mi się na fb z profilu Agnieszki Gadzińskiej Grądkiewicz (naszej Dźwiedziej Agnieszki tutaj z PP) Tam była cała seria takich grafik, ale do tej jakoś szczególnie układały się słowa. Tamten moment, w którym byłam jak podatny grunt, i ten obraz który znienacka wpadł w ręce, mówiąc: "zrób coś z tym kobieto, no zrób", to było całe drżenie i próba pozbierania z rozsypań. Ciągle gdy wracam do tych słów, czytając łamie się głos, nie potrafię spokojnie, cały czas jest żywą tkanką we mnie. Jakże bardzo złożone są te światy - z ścieżek rozjazdów i poszukiwań, pełne tęsknoty.

Dziękuję Ci księżycowa Aniu za zatrzymanie się u mnie tutaj w jednej z migawek.


Buziaki i uściski najgorętsze, z Wisły rozpadanej maczkiem ;)
Wasinka dnia 19.04.2016 21:44
Obraz bardzo ciekawy, a Twój wiersz świetnie z nim współgra. Wypełnia go.
Takie momenty pozostają z nami na zawsze, szczególnie gdy wykluje się takie małe liryczne dzieciątko przy tym.

Ściskam mocno, pod rękę z Księżycem. :*
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty