Oh! Darling - Opheliac
Poezja » Wiersze » Oh! Darling
A A A
Od autora: ** „Oh! Darling” - tytuł utworu The Beatles

 

przecież to wszystko jest twoje

 

opowiada krew krążąca ulicami
a zaczerwienione
oko przestaje się żywić samym błyskiem
(odkąd wypatrzyło w mieście pierwszy neon)

nowe stulecie rozświetliło jeden zaułek
za drugim twarze ludzi coraz bardziej w kolorze
przekwitłej tęczy
tłum z wieczornym pacierzem na ustach
zmierzający wolnym ruchem
jeszcze nie pojmuje
tej ostateczności
 
 

 

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Opheliac · dnia 21.11.2015 12:10 · Czytań: 566 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 15
Komentarze
wodniczka dnia 21.11.2015 16:05 Ocena: Świetne!
Cytat:
prze­kwi­tłej tęczy

małe cudeńko:)

Cytat:
tłum z wie­czor­nym pa­cie­rzem na ustachzmie­rza­ją­cy kocim ru­chemdo osta­tecz­no­ści 

ten fragment również tworzy ciekawą wizualizację.

Cytat:
z tobą do­szłam naj­da­lejwy­bi­łam sięze snu

no i ten też bardzo na tak.

Odchodzę bardzo zadowolona:).
Pozdrawiam!!!
introwerka dnia 21.11.2015 21:56 Ocena: Świetne!
Czytam i zastanawiam się: jak Ty to robisz??? To jak zobaczyć motocykl z napisem "jawa" w środku najgłębszego snu! Wśniwam się w miąższ tego wiersza, a on prześniwa mnie dalej, pokazując wszystkie pęknięcia i rysy w tzw. realności. Zabieram całość, w tym ostatni trójwiersz do powieszenia nad łóżkiem "na wypadek nagłych a niespodziewanych przebudzeń" :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Lilah dnia 21.11.2015 22:13
Cytat:
tłum z wie­czor­nym pa­cie­rzem na ustach
zmie­rza­ją­cy kocim ru­chem
do osta­tecz­no­ści


Ano, zmierzamy, Opheliac, zmierzamy i nic nie możemy na to poradzić.
Piękne Twoje słowa, zwłaszcza w zakończeniu.
Pozdrawiam :)
Wiolin dnia 22.11.2015 08:25 Ocena: Świetne!
Witaj Oheliac.

No cóż powiedzieć - od początku do końca świetny...
Pozdrawiam zachwycony.
Opheliac dnia 22.11.2015 14:18
Wodniczko, nieskromnie powiem, że mi też "przekwitła tęcza" się podoba i głównie z niej tu jestem zadowolona. :p Dziękuję, że czytasz.
IntroWerko, przyznam, że motyw snu porwał mnie jak żaden inny i co zaczynam kolejny tekst, to zawsze gdzieś tam te sny są, przenikanie jawy ze snem itp. Dziękuję Ci za słowa, za czytanie.
Lilu, niestety. A czas jest okropny, szybko mija. Dziękuję, że wpadłaś.
Wiolinie, cieszy Twój pozytywny odbiór. :)
clockworklukis dnia 22.11.2015 21:43
Piosenka w zestawieniu z treścią wiersza ma trochę wydźwięk tragikomiczny, nie sądzisz? :D Wyobrażam sobie parę osób szczęśliwie idących przez miasto pełne ludzi smutnych, zdegenerowanych, zmierzających do ostateczności. A w tle oh darling :D
Opheliac dnia 22.11.2015 22:47
Hah, Clock, ciekawa wizja. :D
Pozornie Beatlesi mają mało wspólnego z tekstem, z jego tematyką. Pierwotnie tytuł miał brzmieć tylko "darling", jednak zdecydowałam się na pełne nawiązanie. Podejrzewam jednak, że interpretacyjnie ten związek może być jasny tylko dla mnie i to chyba nie jest dobre.

PS
Ale dobrze, że dostrzegłeś ten wydźwięk tragikomiczny. W pewnej mierze na tym mi zależało.
faith dnia 23.11.2015 10:16 Ocena: Świetne!
Choć tytuł sugeruje, że należałoby ten wiersz skojarzyć z epoką Beatelsów, to mi on przywodzi na myśl czasy wiktoriańskie. Sama nie wiem dlaczego, może przez klimat?

Mam wrażenie, że to wielowarstowy wiersz. Dlatego i skojarzeń jest więcej. Dla mnie atmosferą przypomina też trochę "Wilka stepowego" Hessego. Może przez to pomieszanie jawy ze snem. Bardzo lubię takie mieszanki, gdzie nic nie jest do końca jasne.

Ciekawa jestem jaki kolor ma przekwitła tęcza... ;)

Ale i tak dla mnie najbardziej urzekający jest ten fragment:
Cytat:
za­czer­wie­nio­ne oko prze­sta­je się żywić samym bły­skiem


Pozdrawiam!
Opheliac dnia 24.11.2015 16:28
Cytat:
mi on przywodzi na myśl czasy wiktoriańskie.

A to też bardzo ciekawe skojarzenie.
Poza tym, beatlesowski tytuł może, co prawda, wskazywać na pewien określony czas, ale nie o to mi chodziło. Chciałam, żeby w tym tekście przenikało się kilka czasów, związanych ze sobą w zależności od danej interpretacji.

Faith, dziękuję Ci za interesujący i rozbudowany komentarz!
Hallam dnia 24.11.2015 18:37
ładny wiersz, podoba się, końcówka super, tylko trochę przeszkadza ten kolor przekwitłej tęczy, takie dopowiedzenie , może przekwitły kolor ? bez tej tęczy . Pozdrawiam ( :
Opheliac dnia 24.11.2015 22:43
Hallamie, wydaje mi się, że właśnie kolor byłby stokrotnie większym dopowiedzeniem niż tęcza. A tęcza nie musi być tylko i wyłącznie kolorami. ;) Nie, nie zrezygnuję z tego, tym bardziej, że, jak wyżej wspomniałam, z tej frazy jestem głównie tutaj zadowolona.

Dziękuję za komentarz i za to, że czytasz.
Hallam dnia 24.11.2015 23:01
ale ja nic nie mówię, żebyś zmieniała , po prostu tęcza to dość oklepany rekwizyt i mnie trochę razi w pobliżu koloru, ale przekwitły kolor już brzmi fajniej, to twój wiersz i generalnie podoba mi się , to tylko takie moje wrażenie.
( :
Opheliac dnia 24.11.2015 23:10
Że oklepany, to się zgodzę. Jednak bardzo wiele oklepanych wyrazów używamy w tekstach (choćby "miłość" ), a wyrzucenie ich całkowicie "z obiegu" wyszłoby na zdecydowaną niekorzyść dla poezji. Jeżeli w ogóle jest możliwe takie wyeliminowanie.

Po tym drugim komentarzu trochę bardziej zrozumiałam, o co Ci chodzi z tym kolorem i rozumiem Twoje odczucia, ale jednak tym razem obstaję całkowicie przy swoim. :)
ajw dnia 26.11.2015 18:13 Ocena: Świetne!
Zacznę od puenty, bo nie ukrywam, ze dla mnie jest ona waznym elementem , który pozostaje po wierszu jak smak na języku. Przyznam, że Twoja bardzo przypadła mi do gustu. Poza tym co do treści to również nie mam zastrzeżeń - ciekawy, dobrze zbudowany wiersz.
Opheliac dnia 27.11.2015 19:33
Ajw, dziękuję za komentarz i za docenienie pointy zwłaszcza. ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 13:24
Dziękuję za życzenia »
Kazjuno
29/03/2024 13:06
Dzięki Ci Marku za komentarz. Do tego zdecydowanie… »
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:69
Najnowszy:wrodinam