const.elacje - introwerka
Poezja » Wiersze » const.elacje
A A A


 
żywię do ciebie pewien świat równolęgły
ze zdziwieniem zaskorupiałym pism mknięciem a
może pisk-klęciem na wiatr i ospę
wieczną uzurpatorkę umarłych
osi symetrii.
żywię ten świat
czerwi(eni)ami i okruchami
lustra wybitego na moście
między jawą a snem. żywię
go od czasu do
światła również
rozbitego do szczęku
szczękam więc zębami koła
fortuny odrysowując
opuszki


na dłoni.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 24.11.2015 07:16 · Czytań: 432 · Średnia ocena: 4,67 · Komentarzy: 20
Komentarze
Nicki dnia 24.11.2015 08:53 Ocena: Bardzo dobre
już bardzo lubię ten wiersz, a rzadko się zdarza po pierwszym czytaniu:)
introwerka dnia 24.11.2015 11:25
Nicki,

miło mi bardzo :) Cieszę się z Twoich odwiedzin :)

Pozdrawiam serdecznie :)
wodniczka dnia 24.11.2015 11:52 Ocena: Świetne!
Cytat:
okru­cha­milu­stra wy­bi­te­go na mo­ściemię­dzy jawą a snem

ciekawe

Cytat:
szczę­kam więc zę­ba­mi kołafor­tu­ny od­ry­so­wu­jąc opusz­kina dłoni.

to też :)

Ogólnie podoba mi się u Ciebie. Może czasami ciężko się zrobi ale przestrzeń bardzo, oj bardzo:). Jestem na tak!!!
introwerka dnia 24.11.2015 12:07
Wodniczko,

cieszy bardzo Twoje czytanie i ciepłe słowa, tym bardziej, że nie do końca byłam pewna tego wiersza, wydawał mi się zbyt pokręcony - tym bardziej cieszy Twój odbiór :)

Pozdrawiam serdecznie porannym słońcem :)
wodniczka dnia 24.11.2015 12:14 Ocena: Świetne!
Oj, słońca zawsze mi mało:).

Pokręcony może i jest ale wydźwięk jest jak dla mnie pozytywny... całość - wszystko jakoś się uzupełnia i ciekawie przeplata. Czyli wynik jak najbardziej na plus:). A przecież o wynik zawsze chodzi;).
introwerka dnia 24.11.2015 12:28
wodniczka napisał/a:
wydźwięk jest jak dla mnie pozytywny... całość - wszystko jakoś się uzupełnia i ciekawie przeplata.

to się bardzo cieszę :) ... może nie powinnam się bać swojego pokręcenia? ;)

Dobrego dnia :)
wodniczka dnia 24.11.2015 13:09 Ocena: Świetne!
Ja się czasami boję swojego pokręcenia ;). Ale w wierszu to chyba jeszcze można?:). Bo ja myślę, że chyba tak :):).


również dobrego!!!
Lilah dnia 24.11.2015 13:18
pism mknięcie - bardzo mi się podoba, takie staroświeckie.
Ciekawy wiersz, jest o czym myśleć, ale Ty innych nie piszesz, no i dobrze.
Serdecznie :)
Opheliac dnia 24.11.2015 17:08
Cytat:
żywię do ciebie pewien świat równolęgły
ze zdziwieniem zaskorupiałym pism mknięciem a
może pisk-klęciem na wiatr i ospę

Mój ulubiony fragment!


Jedyne, nad czym się zastanawiam, to piąty wers, który nie do końca mnie przekonuje. Chodzi o to, że "żywię ten świat" osobiście przerzuciłabym do kolejnego wersu (poza tym, czuję też w tym miejscu większą przerwę, kiedy czytam):

żywię do ciebie pewien świat równolęgły
ze zdziwieniem zaskorupiałym pism mknięciem a
może pisk-klęciem na wiatr i ospę
wieczną uzurpatorkę umarłych
osi symetrii.
żywię ten świat
czerwi(eni)ami i okruchami
(...)




Podoba mi się ta gra skojarzeniami w tekście. Pomysłowy i bardzo wyrazisty wiersz.
Hallam dnia 24.11.2015 18:32
ciekawy wiersz, podoba się, jest pomysłowo i pointa bardzo fajna. Pozdrawiam ( :
faith dnia 24.11.2015 19:35
Ten wiersz działa jak pewien mechanizm. Czuję jak wciąga mnie w swój wir wariackich skojarzeń i myśli. Doskonały początek to tylko zapowiedź tego, co może zdarzyć się dalej. A dalej jest szalona podróż, po której kręci mi się w głowie. Na długo pozostaną we mnie te słowa, które wydłubałaś Introwerko, i którym nadałaś tyle nowych odkrywczych znaczeń.

Cytat:
żywię ten światczer­wi(eni)ami i okru­cha­mi
lu­stra wy­bi­te­go na mo­ście
mię­dzy jawą a snem.


On cały jest jakby pomiędzy jawą a snem. Ale to sny kolorowe i bajkowe. Coś jak Neverending story. Choć może to przez te psie mknięcia ;)

Pozdrawiam
skroplami dnia 24.11.2015 20:30 Ocena: Świetne!
Przepiękny :).
Zaplecenie ciemności (zrozumienia) w jasność (zrozumienia) :).
Przenośnie, ślady porównań się rodzące, wszystko na skraju piękna obrazów ze słów powstających.
I z tła słów wyłania się serce bijące ostrożnie i nieostrożnie w określona stronę, ciut zawiedzione ale oczekujące, szkłami zdarzeń lekko skaleczone ale to nic, bo opatrunek miłością zwany wciąż leczy i leczy, chociaż oczekiwanie i pytanie.
Wiolin dnia 24.11.2015 23:24
Witaj Intro.

Już zapewne wiesz co to znaczy mieć swoje miejsce na półce z wierszami - styl i ową rozpoznawalność po przeczytanych kilku wersach. Ty to Tylko TY. Taka zakręcona w pomysłach na inną wierszową rzeczywistość, ale jakże bogatą w treść i sposób jej przekazania. Pozdrawiam.
introwerka dnia 25.11.2015 10:22
Wodniczko,

mam nadzieję, że można ;) :)

Serdeczności :)


Lilu,

Cytat:
pism mknięcie - bardzo mi się podoba, takie staroświeckie.

ja właśnie, dość staroświecko, wciąż piszę wiersze odręcznie :)

Pozdrawiam serdecznie :)


Ophelio,

cieszy bardzo Twoje czytanie :) Co do wskazanego przez Ciebie wersu, masz całkowitą słuszność (swoją drogą, mnie wciąż trudno wychwytywać takie brzmieniowe dysonanse, bo odbieram wiersze wzrokowo - tym bardziej jestem wdzięczna za tę sugestię :)

Serdeczności :)


Hallamie,

miło mi bardzo :) Pozdrawiam serdecznie :)


Faith,

cieszę się bardzo, że pomysł "zatrybił" :)

Cytat:
On cały jest jakby pomiędzy jawą a snem. Ale to sny kolorowe i bajkowe. Coś jak Neverending story. Choć może to przez te psie mknięcia


Ostatnio, trochę z inspiracji tekstami Ophelii, próbuję w tekstach przekraczać tę granicę :) Lubię bardzo "Niekończącą się opowieść" i cieszy takie odczytanie, choć tu akurat pierwotnie miało być pism, nie psim ;)

Serdeczności :)


Skroplami,

Cytat:
opatrunek miłością zwany wciąż leczy i leczy

Oczywiście ;)

Cieszy bardzo Twój uważny i wrażliwy odbiór :)

Pozdrawiam serdecznie :)


Wiolinie,

mylisz się - daleko mi do jakiegokolwiek stylu, nie tylko dobrego ;) Ale miło, że zaglądasz :)

Pozdrawiam.
faith dnia 25.11.2015 11:07
introwerka napisała:
choć tu akurat pierwotnie miało być pism, nie psim

Wybacz, ślepa jestem nieco ;) Ale psim również brzmi bardzo ciekawie.
W każdym razie, bez względu na odczyt jest świetnie :)

Pozdrawiam
introwerka dnia 25.11.2015 11:13
Nie ma problemu, a jako aspirującą lingwistkę zaciekawiło mnie, że zmiana jednej litery może dodać tyle dodatkowych znaczeń ;)

Miłego dnia :)
clockworklukis dnia 25.11.2015 12:21
Podoba mi się twój wiersz i to, że masz charakterystyczny styl, co jednak nie oznacza, że każdy twój wiersz wygląda tak samo, a wręcz przeciwnie :) W tym tekście podoba mi się takie "czarowanie" za pomocą dźwięczności słów, jest to najbardziej wyczuwalne pod koniec wiersza. Skojarzenia z wierszem "przez kresy" Czechowicza, oczywiście pod względem brzmieniowym :)
Pozdrawiam
introwerka dnia 25.11.2015 13:41
Clock,

miło bardzo coś takiego przeczytać :) Akurat tego wiersza Czechowicza nie kojarzę, choć muszę przyznać, że uwielbiam tego poetę (szczególnie "Przemiany" :) , więc chętnie poszukam i przeczytam :)

Pozdrawiam serdecznie :)
ajw dnia 27.11.2015 18:11
Wszystko fajnie oprócz tego fragmentu. Pozbyłabym się szczękam więc i grałoby jak w dobrej orkiestrze :)

Cytat:
roz­bi­te­go do szczę­ku
szczę­kam więc zę­ba­mi koła
for­tu­ny od­ry­so­wu­jąc
opusz­ki
introwerka dnia 27.11.2015 18:27
Ajw,

spróbowałam przepisać tak, jak proponujesz, ale niestety jednak mi nie brzmi, pewnie dlatego, że imiesłów "odrysowując" powinien się odnosić do jakiegoś czasownika, a w proponowanej przez Ciebie wersji nie jest czytelne, do jakiego. Ale cieszę się, że zaglądasz :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty