zima - Rozkwity
Proza » Inne » zima
A A A

Śnieżny bóg, nagania za pośrednictwem łabędzi oraz bałwanów - gości -" przybywajcie na Sabat, na ślizgawkę"- nawołują -"całować dupę szatana tuż przy rożnie za udziec z zwierzęcia, w przerwach szaleństw na łyżwach". Wirujące w eterze igły wełny szklanej i popcorn śnieżek. Powietrzne ewolucje lodowych skoczków rozpryskujących się o ziemie z hukiem .To tylko wycinek tkanki lodowej z całości mnóstwa! piekących tyłek mrozem atrakcji.
Jednak z białego szaleństwa wylągł się szaleńczy kult klęski. Pentagramy rysowane na lodzie płozami łyżw, przywołują uwięzione w Tartarze potwory .Monstrualne widmowe pająki , wspinają się po lepkich sieciach opadów śniegu wprost na chmury, płynom wraz z nimi nad miasta, spuszczają się na drapacze chmur , będą pić krew z zamieszkałych wieże arystokratów, a ci wyssą co można z poddanych by ich zmierzch zimowy trwał dłużej, odwlekając tym samym wiosnę. Ludzie wstają rano by powtórzyć po raz enty układ zamknięty. Czują się uwiezieni w klepsydrze a zarazem imitacji rzeczywistości -kuli śnieżnej. Ni to ziarenka piasku ni to śnieg , spada na nich , obrazując upływ czasu , zasypujący ludzi żywcem . Śmierć trzyma w ręce klepsydrę, chuchając na nią by zaraz obszernym rękawem czarnej szaty zetrzeć parę w bez myślnym powtarzalnym zajęciu. Wiosna maluje paznokcie, rzęsy, zapewnia że zaraz wyjdzie z łazienki. Niebo jest już tak gęsto wyścielone kłębami chmur że ich wartki nurt strąca wieżowce. Samoloty wbijają się w nie jak muchy w watę cukrową. Po kilka dniach chmury są już tak gęste, że przypominają sierść owczarka nizinnego , ciągną niemal po ziemi. Owczarek nizinny chmur, podobny do smoka, gryzie własny ogon nurkując w niekończąca się otchłań, pozorną czeluść krągłej ziemi. Ludzie masowo popełniają samobójstwa, demonstracyjnie- na ulicach. Linami zakończonymi hakiem, zakotwiczają się w bitej śmietanie cumulusów .
Przekładają w biegu głowę przez pętle a pędzący kontynent obłoku dopełnia proces unicestwienia z suchym trzaskiem. I Dalej pędzi do.. donikąd porywając wraz z sobą, tą ludzką smutną ozdóbkę, tańczącą w porywach wiatru, i okręcającą się w piruetach jak opuszczony przez nosiciela garnitur.
Miliony wisielców niczym oprawione sztuki mięsa na rzeźnickich hakach , przemierzają malowniczą planetę , wzdłuż i wszerz . Niczym celowo zainscenizowany przemarsz, gdzie każdy wisielec z osobna i w całości mierzy nas , tym samym martwym a paradoksalnie żywym, spojrzeniem, jakby wszyscy oni grzmieli jednym niemym głosem recytując słowa od których skóra cierpnie tak silnie, że cofa się z o kilka cm z paznokci, i ściąga rysy twarzy wybałuszając oczy i odkrywając zęby w grymasie ekstremalnego strachu . Z czasem dołączyły do nich kolonie żerujących na owadach ptaków i całe roje wywołanych owadów: naścierwki, larwy muchówek , gniliki ,plujki, skórniki, skórnik słoniniec, grabarze, omarfice... .W pewnym momencie zacząłem o tym myśleć jak o pokazie mody. Każdy z wisielców był inaczej ubrany, i w różnym stopniu rozkładu .Bo kiedy odważyłem się kontemplować to zjawisko na poważnie, to strach wlewał się we mnie jak wiadra lodowatej wody ,czułem że tonę.Czułem sie jakby płuca wypełniały sie wodą niczym przytknięte do kranu kondomy. Pod ich ciężarem usuwałem się na ziemie na wpół omdlały. Kondomy płuc pękały ,a bomba wody znajdując ujście w penisie wysiąkała tą drogą godzinami ,co było prawdziwą torturą..
Po względnie nie długim okresie proces zaczął się odwracać. Wisielcy wykruszyli się,, nieboskłon szybował coraz to wyżej i wyżej jednocześnie się rozrzedzając. W pewnym momencie niebo było tak wysoko że zaczęliśmy się obawiać czy aby nie za wysoko , czy nie naraża się na wyssanie przez próżnie panująca w kosmosie, lecz naukowcy nas uspokajali. Po czasie zacząłem wątpić w prawdziwość swoich wspomnień. To wszystko może się zdarzyło lub nie. Dziś nikt nie jest pewny .Zima ponoć była ale teraz jest wiosna, więc o czym mowa..

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Rozkwity · dnia 25.11.2015 09:38 · Czytań: 434 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 0
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze

Ten tekst nie został jeszcze skomentowany. Jeśli chcesz dodać komentarz, musisz być zalogowany.

Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty