z upływów - Wiolin
Poezja » Wiersze » z upływów
A A A

 

wszystko jest inne niż wczoraj
rozgryzmoleni ludzie mieszają w kleksach - 
ładnie piszą tylko nieliczni
jeszcze niepoliczeni
 
między nami rzeki - 
rwą ze sobą kamień za kamieniem
umiera światło
nie wraca tędy bliskość
reszta wskazuje na labirynt

dlatego nie ufam morzu
do otwarcia oczu
potrzebna jest czasem tylko kropla

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 26.11.2015 06:39 · Czytań: 730 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
wodniczka dnia 26.11.2015 12:30 Ocena: Świetne!
ładne są ostatnio u Ciebie te metafory. Tyle życiowych prawd i emocji zawierają. Piękne to Wiolinie, bardzo piękne. Ale widzę, że dotykasz granic znajomości bólu i życiowych prawd. Dlatego życzę bólu szczęścia.

Pozdrawiam serdecznie.
Nicki dnia 26.11.2015 15:51
przytulam do piersi zwrotkę środkową :)
coca_monka dnia 26.11.2015 23:32
Wiolinku,
przycupnęłam i tak sobie po cichu myślę, że czemu Ty jeszcze nie masz swojego papierowego dziecka? miałoby u mnie pozaginane rogi (bo zakładki się gubią), podkreślone to i owo, oraz zużytą okładkę, od zabierania w podróże.
teraz będę marudzić: mieszają i mieszkają, za bardzo mi mieszą, ale jak wyżej to tylko marudzenie.
Też rośniesz, nie wypieraj się! :)

serdecznie!
faith dnia 27.11.2015 18:43 Ocena: Świetne!
No i znów nurkuję w Twoje słowa tak łatwo. Ciepłe to wody i przyjazne. Lubię, gdy mnie opływają.

Środkowa strofa i mnie urzekła najbardziej. I to zawieszenie w poincie. Kropla, która właściwie nie wiadomo czym jest. Czy to krew, woda, a może łza?

Pozdrawiam
Opheliac dnia 27.11.2015 23:53
Także zwróciłam uwagę na "mieszają-mieszkają" - nie wiem, ale te podobnie brzmiące wyrazy w jakiś sposób się uzupełniają nawzajem. Zastanawiam się nawet czy celowo nie zostały tak użyte, podobnie zresztą jak w przypadku "nieliczni-niepoliczeni" (mimo że w tej drugiej sytuacji mniejsze jest to podobieństwo brzmieniowe).

A poza tym, zabieram wiersz do ulubionych. Całkowicie mnie porwał.
mike17 dnia 28.11.2015 16:52 Ocena: Świetne!
Świetny, nowatorski ton, czuje się tchnienie poezji :)
Nie wdaję się w niuanse, podoba się i to się dla mnie liczy, bo już po pierwszym czytaniu albo jestem na tak, albo na nie, tu jest git, a więc wiersz pełną gębą.

Grasz tym słowem jak Lewandowski piłką, podziwiam, to się rzadko zdarza, by jak z cytryny ze słów tyle wycisnąć - sztuka!

Czyta się świetnie :)
Wiolin dnia 29.11.2015 22:45
Witaj Wodniczko.

"Ból szczęścia" - niesamowite określenie...Chętnie zagarnę owe. Pozdrawiam serdecznie.

Nicki.

Ech Ty wybrednisiu :) Cieszę się że aż tyle. Pozdrawiam i dziękuję.


Witaj Coca.

E, no przecież mam już pierwsze papierowe dziecko. Myślę nad drugim, tyle że nie mam odpowiednio mocnej motywacji, by je poskładać w całość.
Co do rymu - to zwykły przypadek. Zaraz to zmienię. Dziękuję bardzo za podpowiedź. Pozdrawiam.

Witaj Faith.

W tym wypadku te wody nie są takie przyjazne - rwące i zimne...Dziękuję że do mnie zapukałaś. Pozdrawiam.

Witaj Opheliac.

Zapalasz kolejną mądrą świeczkę - drugie podobieństwo zostawię - może być. Pierwsze poprawiam. Serdecznie dziękuję.

Witaj Mike.

Mam podobnie jak Ty, po pierwszym czytaniu już wiem czy wiersz jest dobry czy be...
Tym Lewandowskim to mnie rozwaliłeś - on jest o niebo lepszy - chociażby lepiej zarabia. Pozdrawiam serdecznie.
coca_monka dnia 29.11.2015 22:54
Wiolin napisał:
E, no przecież mam już pierwsze papierowe dziecko. Myślę nad drugim, tyle że nie mam odpowiednio mocnej motywacji, by je poskładać w całość.
o masz, znaczy, że umknęła mi cała wieczność, zbyt rzadko bywam na PP, wybacz! :)
Wiolin dnia 29.11.2015 23:20
Coca.

Zdecydowanie za rzadko...proszę nad tym popracować - zmienić na lepsze :) Pozdrawiam bbb.
Usunięty dnia 04.12.2015 10:46
Puenta jest niesamowita. Nie mogę się naczytać. Budzi we mnie tyle skojarzeń, uczuć i rozterek zarazem... eh... pięknie... nic dodać, nic ująć.

Pozdrawiam,
S.
Wiolin dnia 06.12.2015 16:54
Witaj Slovio.

Niezmierni miło mi...każde dobre słowo trwa dłużej w człowieku. Pozdrawiam.
Zola111 dnia 12.12.2015 00:39
Wiolinie,

podoba mi się zawarta tu dwuznaczność:

Cytat:
roz­gry­zmo­le­ni lu­dzie mie­sza­ją w klek­sach -
ład­nie piszą tylko nie­licz­ni
jesz­cze nie­po­li­cze­ni



to może być aluzja do niezgrabnego bazgrolenia antykaligraficznych, źle wykształconych charakterów ręcznego pisma, ale i do poezji, która tak pseudonimuje, że już sama nie wie, o czym mówi, kiedy sięga lewą ręką do prawego ucha :)

W poincie odnosisz się do formy własnych wierszy:

Cytat:
dla­te­go nie ufam morzu

do otwar­cia oczu
po­trzeb­na jest cza­sem tylko kro­pla



i dlatego przeniosłabym wers:

dla­te­go nie ufam morzu

do ostatniej strofy:

dlatego nie ufam morzu
do otwarcia oczu
potrzebna jest czasem tylko kropla


Ale to drobna uwaga do kompozycji. Poza tym wiersz bardzo mi się podoba.

z.
Wiolin dnia 12.12.2015 00:49
Zolu kochana,

ile Ty widzisz, potrafisz...z Tobą można by się nie bać żadnego słowa, obyś tylko poprowadziła ten nieszczęsny język. Pozdrawiam serdecznie.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:85
Najnowszy:wrodinam