Chocholiada - ApisTaur
Poezja » Wiersze » Chocholiada
A A A
Od autora: chruściak - pleciony wierzbowy płot

przy polnej drodze płowieją
szczątki starego chochoła
oddał się szarym wierzbom
nie rozkołysze już nikogo

bezdenny gliniak kusi echo
które zapadło na ciszę
zaszytą w sitowiu sadzawki
żabom wydaje się to śmieszne

i tylko słońce zawieszone
na resztkach spróchniałego chruściaka
przez okiennice wciska promień
zmuszając przeszłość do powrotów

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ApisTaur · dnia 16.01.2016 08:21 · Czytań: 614 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
gaga26111 dnia 16.01.2016 14:23
"kusi echo
które zapadło na ciszę
zaszytą w sitowiu sadzawki" coś mi tu nie gra... chyba to - na ciszę . Ze taka aluzja na chwilę? Gdyby co podam przykład inny od Twojego - zapadło w ciszę zaszytą sitowiem sadzawki.
Podoba mi się Twój tekst Apisie :) kojarzy z chocholem z "Wesela" ale tylko chyba nazwa. Widać tu problem przemijania samotności. Chochol może nie pomyśli. Ale człowiek może pomyśleć :) że zamiast. Poddawać się stereotypom że starość nie radość ze jesień życia itp Może być młody ile chcę to od niego zależy jak patrzy na życie czy będzie zależny i pójdzie z prądem myśleniowym otoczenia :) takie moje. Ładny wiersz z dobrym obrazowaniem :)
kamyczek dnia 16.01.2016 17:03
Podoba mi się Twoj wiersz, Apisie Taurze.
Ciekawie piszesz o przemijaniu, szczególnie o przemijaniu w samotności.
Cytat:
echoktóre za­pa­dło na ciszę
- zapadło/zachorowało, bo o zachorowaniu jest mowa w wierszu, prawda? - a może zachorowało na ciszę byłoby czytelniejsze? Zastanawiam się jeszcze, czy chruściak może spróchnieć, bo skoro wykonany jest z giętkich witek wierzbowych, to może raczej zeschnąć? Oczywiście to tylko mój subiektywizm, mogę się nie znać.

Pozdrawiam.
Zbigniew Szczypek dnia 17.01.2016 23:09
Piękne i straszne, bo takie poetyckie te klimaty, opuszczonych, opustoszałych osad. Pamiętam w Bieszczadach całe wsie, nadpalone, nawpół zawalone domy, na których można było dostrzec resztki bieli lub ultramaryny, otoczone resztkami płotków lub chruściaków, jednak nie z wierzbowych witek, lecz zaschniętych "wilków"- niepożądanych gałązek drzew owocowych.
Witki i wilki próchnieją i gniją, jak drewno, może szybciej. Bywa, że ciasny powój, sam usychając, pozostawi pancerz nawarstwiających się linek.
Tak bardzo chciałbym Apisie, by zagrał nam Twój Chochoł, chociaż jednej nocy, rzucił na nas czar, wolę jego taniec, niż chocholandię na codzień. Mam dosyć pajaców ze słomy, zmuszających nas do tańca, w rytm ich melodii.
Pozdrawiam serdecznie
Zbyszek
P.S.
Przepraszam za wino, dzisiaj już wiem dlaczego nie dostałem.
faith dnia 18.01.2016 19:49
Wszystko o czym piszesz odciska mi się na powiekach. Jest cicho, ale ta cisza wcale nie jest miła i uspokajająca. Ma w sobie coś złowieszczego, jak wtedy gdy patrzymy na opuszczone przez ludzi w pośpiechu miejsca. To zła cisza, która pojawiając się nagle połknęła beztroskie śmiechy i swobodę. To niby spokój, ale jakże brzemienny w smutek...


Pozdrawiam f.
ApisTaur dnia 28.01.2016 21:22
gaga26111 Dziękuję za czytanie i podzielenie się uwagami. Ów "zgrzyt" to nic innego jak określenie zachorowania, czyli zapadania na jakąś chorobę, a dla echa cisza jest wręcz zabójcza;).
Serdecznie pozdrawiam.:)

kamyczek Tak, dobrze odczytujesz, zapadło - zachorowało. Dziękuję za Twoje sugestie, lecz pozostanę jednak wierny pierwotnej wersji.
Dziękuję i pozdrawiam

Zbigniew Szczypek Dziękuję za refleksję nad wierszem, bradzo mi się podoba. Niestety, jak piszesz, jeszcze niejeden złoty róg i niejedną czapkę z piór przyjdzie nam na próżno szukać, już tacy jesteśmy.

Serdecznie pozdrawiam

faith Tak, jest to pozorny spokój, podszyty tragedią i zapowiadający ją. Dziękuję Ci za czytanie i podzielenie się swoimi odczuciami.

Pozdrawiam serdecznie.
Aronia23 dnia 24.03.2017 05:00 Ocena: Świetne!
Apisie, "Chocholandia", dobry tytuł. HO, HO - LANDIA. i Wyspiański - dla mnie Jego osobowość, która "przebija" się i każe tworzyć jest czymś niezwykłym. To nie żaden wizjoner - w których ja nie wierzę, tylko dobry obserwator, ot co! Co jeszcze? "
"zmu­sza­jąc prze­szłość do po­wro­tów" - przymus niedobry jest. Czytałeś książkę S. Kinga "Cmentarz dla zwierząt? O . A u ciebie i "W malinowym chruśniaku"

"zaszytą w sitowiu sadzawki
żabom wydaje się to śmieszne". Jak bym słyszała siebie. To jakieś czary są, hę?
Nie wszystkie żaby śmieją się, ale wszystkie mają swoje terytoria, wiem, bo z jedną pogadałam sobie, hi :))) i napisałam nawet opowiadanie. Nie czary, tylko podobne spojrzenie na świat. "Bliźniacze", ale nie od "blizny", tylko od "bliźniaka". Ale to jest nieuchwytne. To tyle, Drogi Kolego o nicku przypominającym Minotaura, który żył w labiryncie. Jakże on musiał cierpieć! Nie lubię Minosa. A23
ApisTaur dnia 24.03.2017 17:16
Aronio, wszystko ładnie, tylko nie do końca jest to ten tytuł, którego Ty użyłaś w komentarzu, ale też ładny. Wiem że nie wszystkie żaby rechoczą (buczek południowoafrykański) :). A co do nicku, no cóż, to z czasów fascynacji mitologizmem.
Dziękuję Ci pięknie za tak obszerny komentarz.
Pozdrawiam. :)
Aronia23 dnia 24.03.2017 20:18 Ocena: Świetne!
No nie, jaka ja głupawa jestem momentami, to szok. Ale coś z chochoła ma, nawiązuje przy okazji do eposów. Wiesz, w moim jednym opowiadaniu napisałam tak: Lewa przednia dwójka. No widzisz sam, szok. Josef Hosek.
ApisTaur dnia 24.03.2017 21:09
Ależ, zdarza się. :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty