*** [Zostawiasz we mnie swoje zdanie] - Silvus
Poezja » Wiersze » *** [Zostawiasz we mnie swoje zdanie]
A A A
Od autora: Pytanie: rzeczywiście, to ja zawiniłem. Ale który wers jest pierwszym, w którym to zrobiłem? — EDYCJA 07.02.2018: usunąłem trzy kropki z tytułu.

(Zostawiasz we mnie swoje zdanie.
Aa! Parzysz.
Dobrze.
Proszę.
Trochę mniej.)

(O co mnie prosisz?
Próbuję się obudować.)

(Mam gorące czoło.)
„Nie chcę się kłócić.”
(Przepraszam.)
„Dobrze.
Przepraszam.
Masz rację.”

(Moja wina. Trzeba było nie zaczynać.)

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Silvus · dnia 16.01.2016 19:50 · Czytań: 875 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 11
Komentarze
Kushi dnia 16.01.2016 23:06 Ocena: Bardzo dobre
Właściwie to chyba mój ... pierwszy Twój wiersz:)
Zaintrygował tytuł i wstąpiłam by zajrzeć.
Jest bardzo ciekawie... pytasz... który wers jest pierwszym, w którym to zrobiłem? - tak mi się zdaje..., że może ten ?

Cytat:
O co mnie pro­sisz?
Pró­bu­ję się obu­do­wać
- próbujesz się zamknąć, obronić przed tym co nieuniknione, przed czymś co zostawiło ślad po którym ciężko się pozbierać, do czego trudno się przyznać ... i to tkwi w Tobie jak gorączka... Taki dialog... z sumieniem, z samym sobą...

Jest ciekawie, wiersz prawdopodobnie z możliwością dla wielu interpretacji, ja właśnie go odczytuję w sposób jak powyżej;):)

Pozdrawiam księżycowo:)
Zbigniew Szczypek dnia 16.01.2016 23:45
Nie i nie!
Wiem, są różne formy wiersza, tej nie akceptuję, nie przemawia do mnie.
Pozdrawiam

-----------------------------------------------------------------
6.6 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się, co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.
przp. red. BB
Silvus dnia 19.01.2016 11:47
Dziękuję, Ku-shi (mogę tak orientalizować wymowę?), dziękuję, Zbigniewie, za wizytę.

Kushi, co to za pomyłka? ;)
Od razu odpowiem: wg mnie jest to jeszcze wcześniejszy wers, ale być może w koncepcji rozmowy, którą ty przyjęłaś, ten wers jest właściwy? Hm.

Cytat:
przed czymś co zostawiło ślad po którym ciężko się pozbierać, do czego trudno się przyznać

U ciebie jest czas przeszły, a ja, pisząc, miałem na myśli teraźniejszy. ;)

Ciekawa propozycja, dialogu z sumieniem... może... może to i o sumienie tu chodzi, choć przecież nie myślałem o nim przy tworzeniu...

Fajnie, że ci się podoba; cóż, chyba jeszcze poczekam z wyjaśnieniem, może ktoś jeszcze spróbuje zgadnąć, co mi chodziło (i wciąż chodzi, bo to sytuacja u mnie cykliczna, tak podpowiem) ?

Zbigniewie, akceptuję twoje zdanie. Powiem ci nawet, że do mnie ona też nie przemawia. Szukałem sposobu na wyrażenie swoich uczuć i taki znalazłem.
No a fajnie, że są osoby takie ty, które nie boją się powiedzieć wprost i bez zbędnych słów, że coś im się nie podoba (lubię takie opinie).
Zbigniew Szczypek dnia 27.01.2016 11:12
Silvus, pewnie się nie znam, jestem tradycjonalistą. Haiku i inne dziwne, dzisiaj także akceptowane, twory, drażnią mnie. Kiedyś zezłościł mnie "wiersz", który przypominał rozlaną kawę, inni widzieli w tym dzieło sztuki, a ja tylko brudną plamę. Lubię piękno wiersza, może być minimalizm, ale choć troszkę wina, więcej lubczyku lub też plasterek mięsa. Taką potrawę, strawię ze smakiem albo opieprzę kucharza. A tu - menu! Gdzie to jedzenie?
Przepraszam, tak to widzę i pozdrawiam Cię, głodny Twojego wiersza i czekając niecierpliwie na jego wypiek.
Zbyszek
Silvus dnia 28.01.2016 11:04
Cóż, Zbigniewie, pozostaniesz głodny, co mam ci powiedzieć? Odszedłem od pisania, nie tylko innego, ale i w ogóle, chyba dorosłem do zajmowania głowy obowiązkami (lub zdziecinniałem). Od razu cię przepraszam. Może coś wpadnie z nagłej weny, ale czy będzie znacząco bardziej treściwe od tego? Nie wiem. Pozdrawiam!
Zbigniew Szczypek dnia 28.01.2016 11:19
Silvus
Dziękuję za szczerość! Mam małą oponkę na brzuchu, poczekam cierpliwie, przeczekam jak smok w swej jaskini, aż zmęczysz się pracą lub znudzisz zabawą - zbudzisz się znowu i nie będziesz chciał zasnąć.
Polecam i zapraszam do skomentowania mojego wiersza "Ikar".
Pozdrawiam serdecznie
Zbyszek
bened dnia 05.01.2017 18:39
Silvus napisał:
Od razu odpowiem: wg mnie jest to jeszcze wcześniejszy wers, ale być może w koncepcji rozmowy, którą ty przyjęłaś, ten wers jest właściwy? Hm.

Według mnie jednak ten wers:
Cytat:
Pro­szę.Tro­chę mniej.

Silvus napisał:
może ktoś jeszcze spróbuje zgadnąć, co mi chodziło

Prawdopodobnie zwracasz się do Boga, prosisz Go, by pomógł Ci w chorobie, zmniejszył cierpienia, ale na końcu wychodzisz z założenia, że trzeba z godnością znosić los jaki Ci zesłał, zaakceptować Jego wolę. Dlatego przepraszasz, że już za samą prośbę o litość i bijesz się w serce za chwilę słabości...
Tytuł też pasuje do takiego dialogu, ale czy zgadłam i czy to właściwy tok myślenia, tego nie wiem :)
Silvus dnia 08.01.2017 13:39
bened napisała:
Według mnie jednak ten wers:
Cytat:
Pro­szę.Tro­chę mniej.

:), z tego, co pamiętam, to chodziło mi o jeszcze wcześniejszy wers. To dość skomplikowane... w zasadzie nawet nic nie myśląc (czyli gdyby opuścić wersy w nawiasach), i tak miałoby sens mówić (czyli zostawić tylko wersy w cudzysłowach).

bened napisała:
Prawdopodobnie zwracasz się do Boga, prosisz Go, by pomógł Ci w chorobie, zmniejszył cierpienia, ale na końcu wychodzisz z założenia, że trzeba z godnością znosić los jaki Ci zesłał, zaakceptować Jego wolę. Dlatego przepraszasz, że już za samą prośbę o litość i bijesz się w serce za chwilę słabości...

Twoja opinia dość ciekawa, może i tak być... niemniej, za prośbę o litość raczej nie przepraszam. Związek z Bogiem możliwy, ostatnio (choć niekoniecznie ostatnio) próbuję odnosić do Niego wszystko.

Wyjaśnienie? Zobacz(cie) pierwszy wers.
W dialogu, w zasadzie bardziej ze swoim sumieniem niż z rozmówcą, koncentruję się na tej właśnie pierwotnej reakcji, dopytuję je (nie wprost, żadne słowo w wierszu o tym nie świadczy), czy była zgodna z miłością (też: potrzebna, właściwa, najlepsza).
Ta pierwotna reakcja, to gdy uznaję, że rozmówca (może być i kobieta, i mężczyzna) zostawia we mnie swoje zdanie - czyli, że dystansuję się do niego. Nie uznaję od razu, że jest pole do dyskusji, ale na samym początku określam, że zdanie rozmówcy jest w kontrze do mnie, do mojego zdania.
marzenna dnia 25.12.2019 07:00 Ocena: Świetne!
Nie śpię, bo mam alergię, a ten wiersz jest bardzo dobry. Jak alergia, to nie jest zabawne.
Czy ja zawiniłem? Nie, to przeciwciała, one nas atakują, ciało parzy, zostawiają ślad i organizm próbuje się bronić i odbudować. Kłótnia nic nie pomoże, to układ immunologiczny, który zawsze ma rację, dopóki nie zwariuje.
Cytat:
(Moja wina. Trze­ba było nie za­czy­nać.)

Tak, to jest nasza wina, to my zagrażamy sobie. Kto zaczął degenerować środowisko?
Cytat:
(Zo­sta­wiasz we mnie swoje zda­nie. Aa! Pa­rzysz.

To też alergia :) Nie potrafimy budować właściwych relacji, uczuleni na pozytywne emocje, reagujemy jak chore komórki. Nawet jeśli kochamy, to bark nam sił, aby o tą miłość walczyć.
Przepraszam, masz rację, już nie mam argumentów, moja wina, że kocham.
Czuję wycofanie w tym tekście. Jest świetny, tyle emocji i obraz ,,małego chłopca." Tak to widzę.
Silvus dnia 25.12.2019 13:48
Marzenno, przyznam się, że nie przypuszczałem, że ktoś jeszcze tu coś napisze.

Najpierw powodzenia życzę w zwalczaniu objawów alergii (jeśli dobrze Cię zrozumiałem).

Bo ciężko zrozumieć, taki metaforyczny ten komentarz.

Ale wiersze jeszcze bardziej metaforyczny. Nie chodziło mi w nim o miłość na pierwszym miejscu, aczkolwiek bez miłości nie miał by sensu.

Co to dokładnie jest "obraz «małego chłopca»"?

Wycofanie rzeczywiście. Skuteczna technika obronna dla naszej psychiki…
marzenna dnia 25.12.2019 15:20 Ocena: Świetne!
https://youtu.be/uOzXkPzOfQ4

Cytat:
(Zo­sta­wiasz we mnie małego chłopca
W ciszy proszę.
Dobrze.
(Przepraszam)
Nie wyrosnę.
Zostanę sobą.
„Nie chcę się kłó­cić.”
„Do­brze.


w życiu nie czytałam tak emocjonalnego wiersza, rozłożył mnie na drobny maczek, na kryształki.....
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty