Czułość - clockworklukis
Poezja » Wiersze » Czułość
A A A

 

Zawsze chciałem obudzić się w pierwszy dzień zimy
obok ciebie, za kurtyną skóry, która już ostygła, 
od wczoraj zdążyła wyschnąć. Patrz, na zewnątrz...

Mówisz: rano tak biało, chciałbym móc częściej
I urwałeś, coś ci weszło w zdanie – okruch snu, moje usta.
 
Dzisiaj spadł pierwszy śnieg. To głupie,
wiem, ale powiedz, czy da się leżeć przy kimś jeszcze czulej?

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
clockworklukis · dnia 04.02.2016 20:07 · Czytań: 576 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 13
Komentarze
gaga26111 dnia 04.02.2016 21:17
Wspaniały wiersz. Ująles mnie za serce. Klimat jest taki jaki bardzo lubię. Delikatny zmysłowy czuły ciepły romantyczny szczery widac wrażliwość i taka pełnię ludzkiej emocjonalności. szczęście zamknales w kilku wersach. Karmisz dusze idzie się wzruszyć.
Ale mam małe uwagi zapytania:
"Zawsze chciałem obudzić się w pierwszy dzień zimy obok ciebie"
"Mówisz: rano tak biało, chciałbym" - czy nie powinno tu być o osobach różnej płci? Chyba że myślę zbyt płytko i nie miałeś tego na celu albo w ogóle nie jest to o uczuciu miedzy kobieta i mężczyzna.
"już się bieli" "rano tak biało"
Poza tym mój ulubiony fragment - "coś ci weszło w zdanie – okruch snu, moje usta"
Oraz - "powiedz, czy da się leżeć przy kimś jeszcze czulej?"

Pozdrawiam zauroczona:)
aleksander81 dnia 04.02.2016 23:34
Clock, jeśli mogę zająć chwilkę, powiem szczerze, już od tytułu jedzie kiczem, stać Cię na więcej, oczekiwałem(jeżeli tytuł tak banalny) że chociaż tekst będzie z jajem, a tu lipa, popierduchy i dziamdziaramdzia, w dodatku biała w każdym wersie.
rekwizytów, symboli niewinności, piękna jest za dużo, może nawet tak dużo, że w pewnym momencie człowiek się zastanawia czy czasem jeden z nich nie jest symbolem śmierci;-), i nie bardzo wiem po cóż ta interpunkcja w wierszu, a jeśli nawet, to po co trzykropek, cytat po dwukropku a nawet zbędny pytajnik na końcu. wersyfikacja też moim zdaniem kuleje, a wiersz jakby pisany na siłę. spójrz tylko na inną wersyfikację i brak interpunkcji na początek, czy nie lepiej?

Cytat:
za­wsze chcia­łem obu­dzić się w pierw­szy dzień zimy
obok cie­bie za kur­ty­ną skóry
która już się bieli
od wczo­raj zdą­ży­ła wy­schnąć
patrz na ze­wnątrz

mó­wisz
rano tak biało chciał­bym móc czę­ściej
i urwa­łeś
coś ci we­szło w zda­nie
okruch snu moje usta

dzi­siaj spadł pierw­szy śnieg
to głu­pie wiem
ale po­wiedz czy da się leżeć przy kimś jesz­cze czu­lej


wiem, że to okrutne, ale z wyjątkiem pierwszego wersu, nie widzę tutaj nic treściwego, co mogłoby mnie zatrzymać, porwać, wciągnąć, zastanowić. jak dodamy do tego dwie dopełniaczówki, kilka niepotrzebnych spójników i jeden bodajże zaimek, to z tekstu niewiele zostanie. jak bierze się za tak wytarty temat jakim jest "czułość" to trzeba mieć naprawdę pomysł nie z tej ziemi. to jest moje zdanie, szczere, bo wiem, że stać Ciebie na duuuużo więcej. nie tym razem Clock, pozdrawiam serdecznie:-)

Aleks...
clockworklukis dnia 04.02.2016 23:45
Z tego co na razie widzę, to kobiecą częśc publiki ująłem, a męską zawiodłem :D
Ale do rzeczy. Dziękuję wam za rozbudowaną pochwałę, ale też i krytykę, uważam to za bardzo cenne, dostać czasem po twarzy, oczywiście jeśli jest to konstruktywna krytyka. Aleksandrze, zgadzam się, że są to "popierduchy i dziamdziaramdzia", swoją drogą dodaję to drugie słowo do swojego słownika :D Mam wrażenie, że moja cała twórczość ma dwa oblicza, jakby dwa pierwiastki. Tutaj zaprezentowałem ten bardziej kobiecy i rozumiem doskonale czemu ci to nie odpowiada. Dodam tylko, że to właśnie ten wiersz jest dla mnie najbardziej wartościowym z ostatnio napisanych.
Pozdrawiam i jeszcze raz dzięki za krytykę i pochwały :)
aleksander81 dnia 04.02.2016 23:52
nie chcę urażać tej Twojej bardziej wrażliwej natury/strony/oblicza jeszcze mocniej, ale wydaję mi się, że ten najbardziej wartościowy jest cały czas przed Tobą, i przede mną również;-) i tego nam życzę. i wcale mnie nie zawiodłeś, może troszkę rozczarowałeś, ale to nie to samo;-)spokojnej nocy, jeszcze raz pozdrawiam serdecznie:-)

Aleks...
clockworklukis dnia 04.02.2016 23:58
Bardzo możliwe że się mylę i moje przekonanie jest oparte o sentymenty wobec pewnych osób, takie zauroczenie wierszem, swoim własnym? Cieszę się, że mnie czytasz, mimo że rzadko Cię widuję w komentarzach.
Pozdrawiam :)
gaga26111 dnia 05.02.2016 00:18
A ja się cieszę ze odwazyles się ujawnić swoje kobiece "ja". To ważne zeby między męska a damska częścią naszej osobowości była równowaga. Myślę że demonstrujesz to w swoich tekstach dość wyraźnie takie wahania między granicą sobie jesteś czasem bardziej po jednej lub drugiej stronie. Szukasz jeszcze ciągle siebie. Ostatnio wydajesz się być weselszy przerwa chyba dobrze ci zrobiła. Takie mam wrażenie. I to widać też po tym tekście. Nie uważam go za taki który pokazuje słabość bo wbrew pozorom w tym tkwi siła. Miłej nocy :)
trawa1965 dnia 05.02.2016 04:31
Oczywiście wiersz jest mainstreamowy. Lecz Aleksander jest bardzo niesprawiedliwy , a jego opinia - krzywdząca. Piszę tak , ponieważ sam nieraz doświadczyłem niesprawiedliwych ocen.
Odwagi , Autorko!
clockworklukis dnia 05.02.2016 13:39
Dziękuję gago, jednak mam nadzieję, że nigdy siebie nie znajdę, to ciekawsze dla tego, co piszę :D Tak, ostatnio chyba jestem weselszy, miło mi, że takie rzeczy zauważasz.
Trawo, (jestem autorem :p ) nie uważam opinii Aleksandra za krzywdzącą, cenię ją sobie za szczerość. Trudno żeby jeden wiersz przypadł do gustu różnym odbiorcom i jestem tego świadom. A odwagi mi nie brakuje :D
Dziękuję za komentarze.
Opheliac dnia 05.02.2016 17:50
Uważam, że to dobry wiersz, zdecydowanie nie ten z Twoich lepszych, ale dobry.
Pokombinowałabym z tytułem - obecny jest mocno jednoznaczny, a na dodatek w tekście występuje "czulej". Pointa jest prosta, ale ładna, więc ją bym zostawiła z tym "czulej", ale tytuł, wg mnie, do przemyślenia. Druga sprawa, to powtórzenia - nie tylko jest "biało", ale np.
Cytat:
Zawsze chciałem obudzić się
(...)
Mówisz: rano tak biało, chciałbym móc częściej


A, i myślę, że temu tekstowi brak interpunkcji wyszedłby akurat na dobre. ;)

Ale tak jak powiedziałam - to dobry wiersz i, wg mnie, jeśli kuleje, to głównie od strony technicznej. Treściowo zaś, mnie przynajmniej, przekonuje.
Antek dnia 07.02.2016 02:47
jeśli szczerze, to bliżej mi tu do dziamdziaramdzia - cokolwiek to oznacza, ale nie dziwię się, że kobietom się podoba, bo one za gram czułości gotowe się rozpuścić. strzała
clockworklukis dnia 07.02.2016 14:19
Dziękuję za komentarze i uwagi :)
Michael K dnia 05.03.2016 19:36
Krótki ale zawierający treść która przemawia i dotyka czytelnika. Bardzo podoba mi się fragment
Cytat:
I urwa­łeś, coś ci we­szło w zda­nie – okruch snu, moje usta.

Uwielbiam teksty które nie potrzebują zajmować wiele miejsca na kartce ale zajmują miejsce w sercu.

Brawo :)

I pozdrawiam :D
clockworklukis dnia 05.03.2016 20:08
Dzięki za wizytę, Michael ;) cieszę się, że ci się spodobało, zapraszam do innych tekstów :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty