Pierwszy raz - Madzikuss
Proza » Miniatura » Pierwszy raz
A A A

Nie mogę się zdecydować. Wszyscy naciskali bardzo długo. Mówili, że to dobry wybór. Po czasie zaczęłam im wierzyć, jednak teraz, w świetle tego, co zaraz ma się zdarzyć, nie jestem pewna. Niewidzialna siła przyciąga, przekonuje. Lecz to nie wystarczy. Inna, mroczniejsza siła szepcze, bym tego nie robiła. Przecież jest tyle ciekawszych, pożyteczniejszych zajęć. Co mi to da? Nic.
A jeśli oni mieli rację? Jeśli moje życie rzeczywiście może się odmienić? Wiem, że to wątpliwe. Jeden, w dodatku tak niewielki przedmiot, miałby wywołać ogromne zmiany?
     Czuję, że oddycham coraz szybciej. Targają mną sprzeczne uczucia, wątpliwości. Nie mam pojęcia, co robić. Wyciągam dłoń przed siebie, lecz w ostatniej chwili cofam ją. To byłby mój pierwszy raz. Nie jestem pewna, czy nie okaże się to zby dużym szokiem. Wycofuję się po raz kolejny. Ale już sekundę później opuszkami palców dotykam jej. Przeszywa mnie prąd. Wędruje w górę, obejmuje całą rękę. Na twarzy pojawia mi się delikatny uśmiech. Czuję ją całą sobą. W tej chwili mam pewność, że to doskonałe rozwiązanie. Koniec z jakimkolwiek oporem. Czas na działanie.
      Godziny śmiechu, płaczu, napięcia. Nie żałuję żadnej z nich. Byłam w innym, piękniejszym świecie. Poznałam tam niesamowitych ludzi. Opowiedzieli mi swoje historie, a ja słuchałam ich z zapartym tchem. Teraz musiałam wrócić, jednak już niedługo znów się tam znajdę. W tamtym świecie i wielu innych. Wierzę, że każdy z nich okaże się piękniejszy na swój własny sposób.
Odkładam swoją pierwszą książkę, a na mojej twarzy gości szczery i szeroki uśmiech.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Madzikuss · dnia 12.02.2016 22:22 · Czytań: 512 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 10
Komentarze
Vanillivi dnia 12.02.2016 22:43
Witaj Madzikus.
Powiem Ci szczerze, że dla mnie ten koncept jest bardzo ograny już. Czytałam masę podobnych krótkich tekstów, opartych na tym samym schemacie, dlatego już w zasadzie po pierwszym zdaniu domyśliłam się, o co chodzi. No niestety, nie udało Ci się zaskoczyć.
Pozdrawiam serdecznie
Joan Mart dnia 12.02.2016 23:54 Ocena: Świetne!
cha, cha, cha, ...
może i koncept ograny, ale ...
oczekiwałam wszystkiego, ale nie takiego zakończenia.
Zaczęłam od komentarza Van. i spodziewałam się oczywistej oczywistości pierwszego razu, ale to zdanie wzbudziło mój pierwszy niepokój
Cytat:
Prze­cież jest tyle cie­kaw­szych, po­ży­tecz­niiej­szych zajęć.

(w "pożyteczniejszych" jest o jedno "i" za dużo)
a potem to zdanie, które przywodzi mi na myśl jedno ;)
Cytat:
Ale już se­kun­dę póź­niej opusz­ka­mi pal­ców do­ty­kam jej.

by w końcu przeczytac to zdanie, które oddaje moje uczucia, gdy zanurzam się w te zmyślone/opisane przez innych światy:
Cytat:
Opo­wie­dzie­li mi swoje hi­sto­rie, a ja słu­cha­łam ich z za­par­tym tchem.

dlatego uwielbiam czytać, bo tak właśnie poznaję te niesamowite światy myśli, emocji, uczuć innych osób, bo
Cytat:
każdy z nich okaże się pięk­niej­szy na swój wła­sny spo­sób.


niesamowite emocje ta miniaturka we mnie wywołała i wręcz ekstatyczne napięcie
Joan dnia 13.02.2016 09:04
Ja nie widzę tu niczego oczywistego na pierwszy rzut oka. Sugerując się pierwszym komentarzem i kawałkiem tekstu myślałam, że chodzi o romans.
Tak jednak nie było i mi się to podoba.
Madzikuss dnia 13.02.2016 15:57
Pisząc to, zdawałam sobie sprawę, że wiele tekstów powstało w oparciu o taki schemat. Jednak czemu by nie spróbować?
Vanillivi, rozumiem dlaczego nie wyszło zbyt dobrze, jednak mimo wszystko dziękuję za opinię.
Ale patrząc na dwa kolejne komentarze widzę, że jednak kogoś udało mi się zaskoczyć i bardzo mnie to cieszy. Naprawdę miło czyta się każdy komentarz i wiem już, żeby nie korzystać z podobnego schematu :)
Vanillivi dnia 13.02.2016 16:44
Madzikus, próbować można, jak najbardziej. Chodziło mi o to, że dość ograny jest schemat krótkiego tekstu, który na poczatku sprawia wrażenie, jakby był pisany o seksie, natomiast na koniec okazuje się, że traktuje o czymś zupełnie innym. Ja od lat udzielam się aktywnie na portalach pisarskich i powiem szczerze, że kiedyś takich tekstów czytałam bardzo dużo: w jednym z nich na końcu okazywało się, że chodzi o jedzenie krabów, w innym o mandarynki czy brzoskwinie. (Możesz spróbować poszukać w google, ja sobie tytułów już nie przypomnę).
Po prostu już bardzo wiele osób tak pisało i oczywiście, możesz zawsze trafić na czytelnika, który jeszcze tego nie zna, ale ciężko wyciągnąć z tego coś nowego.
Pozdrawiam serdecznie
purpur dnia 16.02.2016 11:09
No ja przeczytałem tekst, a dopiero potem komentarze...

No tak, nie sądziłem że chodzi o książkę, tu mnie zaskoczyłaś... ale...
Podzielam zdanie Vanillivi...

Powiem ci tak, jeśli już zdecydowałbym się na "zabawę" z czytelnikiem - ja coś mam! ja coś mam! a tobie pokarzę to dopiero poźniej i się zaskoczysz - to pobawiłbym się BARDZIEJ.

Dał więcej emocji, więcej niepewności, więcej wpędziłbym go w jakieś domysły. Pisałaś o przedmiocie - jak o pożądaniu - ale napisałaś to jak studentka zakonnictwa ( nie mam pojęcia czy taki wyraz istnieje, znająć życie, pewnie nie - ale chyba daje się zrozumieć :) ). Wszystko w pół słowa, wszystko bez emocji. Tak jakbyś "zgadywała" te uczucia, emocje, a nie przeżywała je. Mnie nie przekonałaś, że warto przeżyć ten pierwszy raz...

Wybacz...
Pur
Dobra Cobra dnia 20.02.2016 18:05
Bardzo miła rzecz. A na dodatek dobrze sformatowana, ku radości czytających.

Jako wprawka jak najbardziej okej. Wahanie jest istotą człowieczeństwa.


Pozdrawiam,

DoCo
Jaga dnia 22.02.2016 09:55
A ja myślałam, że chodzi o jakąś używkę ;) A tu, proszę, ambitnie! :)
Zaskoczenie czytelnika to krok do sukcesu.
Pozdrawiam,
Jaga
retro dnia 22.02.2016 10:12
Madzikuss, ja to mam w głowie teraz tylko jedno...
PIT 37 i powyższy tekst tez mi jego obraz podsunął;)

Dobre!
Pozdrawiam:)
Madzikuss dnia 23.02.2016 21:05
Bardzo mi miło, że wywołałam tak różne uczucia. Nigdy nie napiszę czegoś, co zaskoczy wszystkich. Jednak cieszę się, że wykonałam ten pierwszy "krok do sukcesu" :)
Co do studentki zakonnictwa - może przez wiek nie byłam w stanie dobrze oddać emocji. Jeśli będzie jakiś kolejny raz to dopracuję to :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty