Ciemna strona naszego blasku - Gaspifeltakick
Poezja » Wiersze » Ciemna strona naszego blasku
A A A
Od autora: Bardzo proszę o wszelkie porady i opinie :) Pozdrawiam serdecznie!

 

Ciemność wciąż nawiedza podziemie,

część serca, której nie chcę zwiedzać.

Wciąż zaznacza swój niedosyt przeraźliwym krzykiem,

bo od dawna nie zasmakowała łez.

Od dawna uciekam przed cierpieniem,

odpychając wszystkich wokół.

Może sam sobie zadaję ból?

Lepszą opcją jest to,

niż choć przez jeden dzień nie czuć nic.

Gdy wchodzę w ciemność,

jestem lżejszy o 21 gramów.

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Gaspifeltakick · dnia 28.02.2016 20:19 · Czytań: 485 · Średnia ocena: 3 · Komentarzy: 8
Komentarze
introwerka dnia 29.02.2016 00:01 Ocena: Dobre
Ten tekst ujmuje szczerością i wrażliwością peela. Podoba mi się bardzo to:

Cytat:
Gdy wcho­dzę w moją pry­wat­ną Ciem­ność,
je­stem lżej­szy o 21 gra­mów.

- w moim odczuciu właściwa pointa wiersza. Ze spraw technicznych: masz trochę powtórzeń (wciąż/Wciąż, od dawna/Od dawna) - mogłoby tak być, gdybyś konsekwentnie wybierał jakąś frazę z każdego zdania i zaczynał nią następne, ale w tej postaci daje wrażenie przegadania lub niedopracowania. I druga rzecz: zaimki w wierszach niededykowanych piszemy małą literą. Mimo tych uwag, wiersz sprawia pozytywne wrażenie, jak dla mnie ma w sobie coś :)

Pozdrawiam serdecznie :)
Gaspifeltakick dnia 29.02.2016 08:00
Dziękuję serdecznie za odpowiedź!
Bardzo cieszę się, że tym razem usłyszałem więcej pochwał niż krytyki, lecz wciąż jest nad czym pracować! Jestem bardzo wdzięczny za wyrażenie przez Pani swojego zdania.

Pozdrawiam!
introwerka dnia 29.02.2016 11:56 Ocena: Dobre
Gaspifeltakicku,

skomentowałam, bo naprawdę mi się spodobało :)
Przy okazji: wielkie litery możesz edytować (ikonka ołówka).
I - jak wolisz, ale spokojnie możesz zwracać się do mnie po imieniu-nicku :)
Gaspifeltakick dnia 29.02.2016 12:00
Dziękuję, nie zdawałem sobie sprawy o istnieniu takiej opcji. Dziękuję raz jeszcze za odpowiedź i miłe słowo :)
I jeśli tylko chcesz, możesz mi mówić Kuba :)
introwerka dnia 29.02.2016 12:06 Ocena: Dobre
Bardzo mi miło, Kubo :) A ja jestem Weronika :)

Na pewno będę do Ciebie zaglądać, bo wyczuwam w Tobie nieoszlifowany talent :)
Gaspifeltakick dnia 29.02.2016 12:09
Bo się zarumienię! To komplement który wiele dla mnie znaczy i przekonuje do kontynuowania twórczości. Dziękuję Weroniko :)
faith dnia 29.02.2016 21:17
Witaj, Kubo. Jeśli już ujawniłeś swoje imię, pozwól, że tak się będę do Ciebie zwracać:)
Przy odpowiedzi na mój komentarz pod Twoim wcześniejszym wierszem, wspomniałeś, że kolejny nie będzie miał rymów.

Przeczytałam i stwierdzam, że o wiele ładniej Ci w takiej formie. Myślę, że lepiej, przynajmniej póki co, wygląda to w takiej luźniej formie.

Cytat:
Ciem­ność wciąż na­wie­dza moje pod­zie­mie,
część serca, któ­rej nie chcę zwie­dzać.
- wyrzuciłabym ten zaimek, jest tu niepotrzebny

Cytat:
Wciąż za­zna­cza swój nie­do­syt prze­raź­li­wym krzy­kiem,
bo od dawna nie za­sma­ko­wa­ła moich łez.
- podobnie jak tu, wiem, że zaznaczasz tym przynależność, ale w wierszach nie zawsze wszystko musi być oczywiste, można pozwolić Odbiorcy na swobodę, a sam pójdzie właściwą ścieżką :)

Podobnie jak Introwerka mam wrażenie, że trzy ostatnie wersy są zbędne, a nawet psują nieco zakończenie, które powinno nastąpić tu:
Cytat:
Gdy wcho­dzę w moją pry­wat­ną ciem­ność,
je­stem lżej­szy o 21 gra­mów.
- choć znów wywaliłabym to co podkreślone.


Pomyśl też o zlikwidowaniu powtórzeń, o których też już była mowa. Zauważyłam jeszcze jedno (ciemność/ciemność) warto zastąpić to drugie innym wyrazem, choć radziłabym unikać tak wyświechtanych jak otchłań, czy przepaść, bo są już po prostu mocno zużyte.

Cytat:
Szcze­rze mó­wiąc lep­szą opcją jest to,
niż choć przez jeden dzień nie czuć nic.
- to zdanie troszkę się chyba pogmatwało, w dodatku odnoszę wrażenie, że jest nieco "przegadane".

Moim zdaniem, wystarczyłoby po prostu:

to lepsza opcja,
niż nie czuć nic choć przez jeden dzień


Cytat:
Gdy wcho­dzę w moją pry­wat­ną ciem­ność,
- i znów podkreślenie do wycięcia:) Wybacz, że tak okroiłam Twój wiersz, ale uważam, że znacznie lepiej i płynniej brzmi on bez tych słów, które uważam jedynie za "zapychacze". Dobrze, gdy w liryce każde słowo niesie za sobą treść. Dlatego, gdy możesz staraj się unikać zbędnych zaimków. Z własnego doświadczenia wiem, jak trudno wyrzuca się napisane słowa z własnego wiersza, szczególnie na początku, ale czasami to naprawdę wychodzi mu na dobre, a my ze zdziwieniem możemy zobaczyć, jak nabiera on lekkości.


Podoba mi się nawiązanie do ciężaru duszy, która podobno waży właśnie dwadzieścia jeden gramów i choć już nie raz spotkałam się z podobnym nawiązaniem, to wciąż jest ono dla mnie intrygujące.

Wiem, czepiam się, tak już mam, bo chcę dobrze; a uwierz mi, że nie wysilałabym się tak, gdybym nie wiedziała, że warto :)
Ten wiersz jest lepszy niż poprzedni. Emocje są bardziej wyczuwalne, a całości nie przygniatają ciężkie, gramatyczne rymy.
Czekam więc na kolejne porcje.

A tymczasem pozdrawiam serdecznie.
Katarzyna :)
Gaspifeltakick dnia 29.02.2016 22:10
Oho! Tak dużo do poprawy :)
Dziękuję, że się tak rozpisałaś Kasiu. Poprawiłem już wskazane przez Ciebie błędy, jak i zapamiętam, by ich nie powtarzać. Dziękuję również, za tą malutką pochwałę. Mam nadzieję, że kolejne wiersze będą pozbawione tych pomyłek, gdyż są już "w drodze". Pozdrawiam!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Marek Adam Grabowski
29/03/2024 10:57
Dobrze napisany odcinek. Nie wiem czy turpistyczny, ale na… »
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:87
Najnowszy:wrodinam