W poszukiwaniu życia - Tanczacyzhienami
Proza » Groteska » W poszukiwaniu życia
A A A
Od autora: -

 

-

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Tanczacyzhienami · dnia 16.03.2016 20:54 · Czytań: 660 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Komentarze
purpur dnia 17.03.2016 11:58
Na początek: Witaj Tanczacyzhienami!

No jak zapewne się domyślasz, spojrzałem w Twoje literki. Od razu mówię, że piszę szczerze, bez jakiejś nawałnicy lukru, co byś mógł poczynić postępy, a nie osiadł na laurach :)

No start - bardzo generalnie - podobało mi się, tak w zamyśle i sposobie rozumowania i prowadzenia histori. Myślę, mimo iż "Bóg" odwiedza nas bardzo często ( :) ), to może być ciekawie.

Kontynuując - jesli widzę, że ktoś mi pisze, że jest to fragment i diabli wiedzą ( o, jak się m iło dopasowałem :) ) czy odczytam do końca, to od razu kończę czytać :) Sorki, ale jestem marnym nauczycielem i czytam aby sobie przeczytać. No ale, wspominasz że bedzie reszta, duża reszta, no i króciutki tekst, więc się przemogłem...

A dalej - mankamenty, oczywiście MOIM ZDANIEM - inny może mieć inne, więc je sobie przemyśl, ale rób TAK JAK UWAŻASZ :)

Bardzo pokręcone, bogate w przymiotniki i za długie zdania. Tutaj bym jednak pochylił się nad zdanimi, bo jakoś gubisz "punkt" zdania.
Zobacz:

Cytat:
Jego niemy krzyk duszy roztrzaskiwał się dotychczas nieusłyszany o bruk,
- tutaj to nawet przecinki by nie pomogły :) Żle mi brzmi, mimo że sens może być fajny, to zapis jest zły.
Krzyk jego duszy roztrzaskał się o bruk. - tak wiem, brakuje tutaj paru Twoich słów, ale moim zdaniem, zdanie jst lepsze a mówi niemalże to samo. Nie zawsze więcej jest lepiej, za dużo tutaj do-określeń, człowiek się gubi i zamiast "atmosfery" zastanawiam się co ty włąściwie chcesz powiedzieć. Cały początek jest taki a i w środku masa takich zdań :) Ładne, mogą nieść fajny sens, ale są tak napisane, że ... :) Nie będę ich wymieniał - popatrz, poczytaj, poskracaj albo pozmieniaj. Nie dość że dobre ćwieczenie to zoabczysz, że lepiej się to czyta.

Cytat:
upadł ponownie.
- nie pamiętam aby upadł po raz pierwszy... opisujesz upadek, a inagle upadł ponownie, trochę mnie rozbiło?

Cytat:
Widział swoje pierwsze kroki, rodzinny dom, dzieciństwo, które nagle przerwał wielki strach. Strach, który rozpoznawał tym bardziej im głośniejsze były jego kroki.
- dziwne, takie trochę masło maślane, ale w dwóch zdaniach. kroki i strach - strach i kroki :)

Cytat:
Może nie chciał już mieć.
- jak to już? Przecież to wspomnienie, chyba..., a tu o przyszłości. Jakoś tak mi się miesza, coś gryzie.

Cytat:
Nie chciał mieć, bo bał się, że kiedyś o tym będzie musiał powiedzieć temu doskonałemu, sielankowemu światu, który był taki wspaniały, ciepły, pełen szczęścia, radości, wakacji rodzinnych i powszechnej miłości - a który jemu sprawiał jedynie przykrość, gdyż uczestnicząc w nim, nigdy go nie zaznał.
- to na epwno bym przepisał z podizałem na zdania. Za dużo emenetów "fabuły" jak na jedno zdanie. Nie chciał mieć, opis świata ( notabene sielnkowy, doskonaly i taki wspaniały - ... cieły, pełen szcześcia itp - trochę dużo :) ), jemu sprawaia przykrośc, a na koniec okazuje się że nie zaznał... To ejst obraz czytelnika, ja wiem że pisząc widzisz to inaczej. Przemysl sobie.

Cytat:
były wysadzane przez jego myśli i wspomnienia, których się bał.
- wysadzać tunel? Dziwne powrównanie, lubię dziwne, ale to mi nie pasuje... pokombinuj

Cytat:
dkąd przyszedł tutaj jakiś facet, który mi chciał wmówić ojcostwo,
- a tio akurat świetne :)

Cytat:
Co prawda byłem na tej imprezie, ale tak się najebałem, że mój fiut nawet nie drgnął
- a tu, moim zdaniem, jest problem "logiczny fabuły". Najpierw wychdzi z pouczeniem, jest doniosły a chwilę poźniej zachowuje się jak jakiś obszczymurek... Zresztą, ja wszystko rozumiem, ale dla mnie ( mimo iż jestem niewierzący ) to lekka przesada :) No ale to Twoje opowiadanie.

Wierszyk, moim zdaniem, zbedny - nie wiem po co on jest?

Bardzo dużo porównań typu : "pomięty niczym silikonowa pierś prostytutki w śr". Ok, są fajne, ale jak na stronę tekstu, jest tego za dużo.

To powyżej to takie wskazania, było tego więcej... Wiesz. Po napisaniu, poczekaj dizeń, potem to przeczytaj, pogolądaj, popraw... Poczekaj znowu. Jak tekst sobie odleży to nabiera mocy - czytasz go inaczej... a i pomysły przychodzą!!!

Myślę, że sam pomysł, jak i sposób Twojego myślenia jest ok, humor masz chyba też zacny. Problemem jest przelewanie tego na papier, tu trzeba ćwiczyć, no ale, cwiczysz pisząć, więc - tadam!!! - pisz :)

Chyba tyle, mam nadzieję iż pomogłem,
pozdrawiam,
Pur!
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:27
Najnowszy:pica-pioa