NIE PUKAJ JESZCZE DO MYCH DRZWI ("głupiec głupcom poświęca") - skroplami
Poezja » Pogranicze » NIE PUKAJ JESZCZE DO MYCH DRZWI ("głupiec głupcom poświęca")
A A A
Od autora: Krótkie opowiadanie? w formie "jakby" wiersza, dlatego w dziale pogranicza poezji. Budowa, kategoria, inne - chyba nie trzyma się niczego.

 

gdzie jesteś, w której części świata zaszyłaś się
szukam, nie znajduję nic
miłości okrutna
serce twe skąpane we krwi
dłonie masz zimne jak lód
bawią cię łzy, słowa puste
śmiejesz się, prószy śnieg
ludzie przystają zmrożeni twoim oddechem


przyjaźni, wołam cię
słyszę tylko węża śmiech
już wiem jak brzmi
sssss i kapie jad, czuję pięść
ech, mruczysz, oczy twe takie kocie
w ciemności widzisz, ostrzy tysiąc masz
łapę ktoś obciął ci a cieszysz się
kochasz ból, rozdajesz go


kochasz!


widzę, brak mi słów
miłości, jesteś tu
przyjaźni, jesteś tu
cisza
szeptem pytam
gdzie prawdziwe serca wasze
kto wyrwał je, gdzie dłoni ciepło
cisza


naprzeciw ludzi tłum we mgle
bezgłośnie śmieją się
wiem już, czemu tak
w lustro spoglądam
w lustrze ja, ty, oni
dłonie we krwi
spuszczam oczy, proszę
boże, nie pozwól jej


niech nie puka dziś do mych drzwi
pozwól mi jeszcze góry zobaczyć
pozwól wiatrowi z oczu wycisnąć łzy
słońcu zmarszczek każ więcej mi dać
kwiatom kwitnąć dla mnie też
czy słyszysz
i kochać prawdziwie
czy słyszysz, pro...

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
skroplami · dnia 18.03.2016 20:23 · Czytań: 1208 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 17
Komentarze
esere dnia 03.05.2016 18:10
Skroplami,

bardzo przygnębiające to Twoje "opowiadanie wierszem". Miłość i przyjaźń przedstawione tak mrocznie, że aż się człowiek zastanawia "co autor miał na myśli".

Mnie do głowy nie przychodzi żadna interpretacja, oprócz takiej, że oto miłość i przyjaźń potrafią ranić, bo to z ich powodu przechodzimy - my, ludzie - najgorsze katusze.

Ale sama nie wiem, czy załapałam sens. Hm...

Pozdrawiam.
I zapraszam do siebie.
skroplami dnia 04.05.2016 19:59
Tak, ranią ale :). Można potraktować jako rozbudowaną wersję prawie cytatu: "Śpieszmy się kochać ludzie tak szybko odchodzą" w sensie, kochaj bo nie zauważysz jak odejdziesz.
Hm, i poza tym, wydaje Ci się że obraz nie odpowiada rzeczywistości która Cię trąca :)?
Ok, każdy ma swoją rzeczywistość, ostrzegam, choć kiepsko :), przed powyższą ;).
wodniczka dnia 23.05.2016 22:57
Jedyne co mi przeszkadza to inwersja. Gdyby nie inwersja to mogłoby być to dobre pogranicze.
Pozdrawiam:).

ps. Może postaraj się napisać kilka bez inwersji...;)
skroplami dnia 26.05.2016 17:10
No tak, inwersji pełno :), zgoda.
W słów ułożeniu i odczuć/uczuć opisie.
Wodniczko, tylko ja traktuję "poezję", swoją, jak jakiś marynat :(. Kwaśna bywa chociaż z miodem zmieszana. Cudzysłów ponieważ chciałbym być chociaż w kawałku prozaikiem, "wiersze" tylko próbą lub wytchnieniem od chwil "codziennych".
Zaraz siebie w cudzysłów wstawię ;).
Nie jestem poetą, nie jestem pisarzem, jestem cholerną koślawą codziennością "inwersjotyczną" ;), próbującą maczać palce w słów układaniu do "melodii" ;).
Tylko ta prawdziwa poezja, tam też jest Twoja, a proza prawdziwa w pierwszej kolejności powodują, że czuję skrzydła :).
Wodniczko, dziękuję za wskazania. Pozdrawiam machając literami :).
Będę próbował bez inwersji :(, a przynajmniej w części bez :).
wodniczka dnia 15.06.2016 12:56
Ja kiedyś też nie przywiązywałam uwagi. Ale ogólnie tekst zyskuje. A czemu? Bo słowo pisane ma się różnic od mówionego - moim skromnym. A w mowie potocznej inwersji jest dużo. Dlatego chyba tak ważne, by ją eliminować z pisanego - moim skromnym. :).
Margharet dnia 06.07.2016 23:20 Ocena: Świetne!
Pomijając stronę techniczną na której się jeszcze nie znam to bardzo mi się podoba ten utwór. Wyczytuję z niego, że i miłość i przyjażń mogą ranić. Podoba mi się szczególnie ostatnia zwrotka. Można by odnieść wrażenie jakby autor błagał śmierć, aby dała mu jeszcze trochę czasu......"pozwól mi jeszcze góry zobaczyć".... dla mnie pięknie. Chętnie będę wracać do tego utworu.

pozdrawiam
skroplami dnia 08.07.2016 21:51
Pomińmy stronę techniczną ;).
Proszę Boga :), czy da mi jeszcze trochę bo nie wiem ;).
W wierszu i w życiu nie daje :(, warto pamiętać, mamy określoną ilość czasu.
A mądrzejemy po tysiącu doświadczeń, dopiero ;(.
O reszcie rozumienia, wyczytania, utworu i z utworu, nic nie powiem :). Jest Twoje. Hm, jak to ładnie brzmi - utwór :).
Dzięki za przypomnienie, mi, że istnieje ;).
Pozdrowienia i życzenia - dobropisania Ci :). Zgaduj co to ;).
Galernik dnia 21.08.2016 20:11 Ocena: Dobre
Przyjemnie się czyta, raczej odczytuję "co poeta miał na myśli". Nie pasują mi tylko zwroty w rodzaju "oddechem twym". Bo dlaczego nie "twoim oddechem"? Brzi lepiej, miom skromnym...
Pozdrawiam
skroplami dnia 23.08.2016 18:15
Dziękuję Galernik, poprawiona inwersja :).
Jedna z n-tych, chyba jestem ich pełen ;).
Dla mnie raczej bez znaczenia dla czytelnika z wielkim znaczeniem, czyli muszę poprawiać :).
Udaje się nieraz, nieraz z pomocą ;).
Jak zajrzysz, to znajdziesz pozdrowienia.
Pozdrawiam i żadnych galer Ci ;).
Barbara K.W. dnia 29.09.2016 08:19
Rzeczywiście pogranicze... ale bardzo osobiste. Odniosłam wrażenie, że dość często boli Cię życie. Pisz dalej. Lepiej być wrażliwcem niż gruboskórym pancernikiem.
Serdecznie pozdrawiam
skroplami dnia 01.10.2016 11:08
Niech boli :), ale to życie :).
Czyli zgadzamy się, "trza" trzeć grubą skórę, do tkanki nerwowej sercowej ;).
Pozdrawiam i potrząsam <dłonią, Twoją ;) >.
hannacze dnia 10.10.2016 22:08
ALE SAMOKRYTYCZNY TO TY JESTEŚ JAK TU CHYBA NIKT :)
JAK BOLI TO KRZYCZYMY, DLACZEGO BOLI. JAK NIE BOLI TO MAMY PRETENSJE ŻE BOLI. POKRĘTNE Z NAS STWORZENIA. PIĘKNIE I BARDZO SKROMNIE, UDAJĘ SIĘ DO NASTĘPNEGO , POGRANICZA MOŻE... .
Aronia23 dnia 10.10.2016 22:09
Skroplami, wiersz taki, jakby o topieniu się w nieszczęściu. Najpierw jeszcze opis męczarni. Prośba? Do kogo? Oj, zaraz doczytam się, tylko te wersy są wg mnie b. okrutne. Cyt.

"łapę ktoś obciął ci a cieszysz się
kochasz ból, rozdajesz go


kochasz!"
Jakiś w ogóle "buńczuczny" utwór. Jak o karabinach, a to o ... miłości, złości - jakie to silne emocje, uczucia. Niektóre słowa aż bolą, budzą strach, że się nie zdąży na "tramwaj zwany pożądaniem..."
Jest wielu adresatów w powyższym. A toś sprytnie wymyślił, dobrej nocki, życzę, A23
skroplami dnia 10.10.2016 22:16
hannacze, Aronia23
Tak, topimy się wszyscy w nieszczęściu, często.
Kto winny? Bywamy samowinni.
Dlatego powyższe to zwykłe ostrzeżenie, uważaj w miłości, przyjaźni, nie idź z ogółem.
Ból, jeśli poczujesz, pomaga zrozumieć. Jeśli masz głowę :).
Pozdrawiam i życzę "prostych dróg", najtrudniejsze i najpiękniejsze są :).
Aronia23 dnia 10.10.2016 22:21
Ból, jeśli poczujesz, pomaga zrozumieć. Jeśli masz głowę :)- święte słowa Drogi Panie.
Gaston Bachelard dnia 24.10.2017 19:34
O! Eksperyment.
Fajsko, że cudownie.
Poczytał i sam nie wie, co napisać.
"pozwól wiatrowi z oczu wycisnąć łzy" - jako przykład, bo nie bardzo dawało mi się przeczytać.
"Pozwól wiatrom łzy z oczu wycisnąć" - tak byłoby prościej i poetycko poetyczniej.
Koniec. Nie cwaniakuję i nie grymaszę.
Nie zawaliło mi jednak mózgu. Sorka. bu.
skroplami dnia 01.11.2017 13:03
Dzięki Gaston :). Wiem, że nie zawala mózgu itd :).
Kiedyś poprawię wszystkie uwagi, nie gdy nadejdzie czas bo brzmi "podejrzanie", ale gdy będę go miał. Nie jestem z poetów, jestem z prozy :). I wciąż się uczę chociaż późno zacząłem :(.
No bywa i tak, niekiedy ;).
Pozdrawiam, bez uścisków ;). Nie że nie, ale nie wypada ;).
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty