Recytacja - Corpseone
Poezja » Wiersze » Recytacja
A A A

Motto: "Dziobu, co się gapisz, co? Zapierdalaj tekst!".

K. Globisz w filmie "Superprodukcja" J. Machulskiego.

Rzeźnia, gehenna, droga przez mękę,
wyciskanie emocji jak kwasu z cytryny,
to jak mówić do jarosza o schabowym,
mizdrzyć się do wrogów, którym najchętniej
przywaliłoby się w zęby, żeby nie był
taki w stanie wstać na baczność do apelu.

Nie ma nic gorszego od egzaltacji,
wzdychania, jęków i podniosłego tonu.
Wszystko, co ważne, żyje we wnętrzu,
a to co jest poza, nie nadaje się do ludzi,
jest nagością ledwie zakrytą szmatami,
co wywoła rechot nawet wśród nudystów.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Corpseone · dnia 04.04.2016 20:33 · Czytań: 496 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
Leszek Sobeczko dnia 04.04.2016 21:02
no, no, no... dawno nie czytałem tak dobrego wiersza; jedyna uwaga, zbyt blisko siebie 'jak'i 'może', ale co mi tam, tekst płynie - gratki

pozdrawiam
notoco dnia 04.04.2016 22:36
Corpseone. Czytanie twego utworu to też droga przez mękę :). Autor chciał wzniośle, poszło śmiesznie. Początek nawet się zrymował - mękę - najchętniej, potem już raczej nie. W dodatku sens strof sam zaprzecza sobie. Egzaltacja, czyli zachwyt, uwielbienie czegoś rodzi się właśnie we wnętrzu człowieka, jest jego subiektywnym odczuciem. Ledwo ją poeta ośmieszył, zaraz dowala - wszystko co ważne żyje we wnętrzu, czyli odczucia już nie? :))). Pogubiłeś się Corpseone dokumentnie. Mętnie wyszło. Nie widzę tu zasłużonej górnej półki, chyba, że w nagrodę za pogubienie się w truizmach. Trzeba wiersz poprawić, a najlepiej przerobić od nowa.
Pozdrowienia!
Corpseone dnia 05.04.2016 06:32
notoco - ciekawe, krytyczne spostrzeżenia, dzięki:) Nie spodziewałem się, że wiersz może zostać odczytany jako wzniosły, nie używam w nim wzniosłego słownictwa - wręcz przeciwnie. Geneza wiersza jest taka, że powstał podczas konkursu recytatorskiego, który obserwowałem, nie biorąc w nim udziału. Egzaltację rozumiem jako przesadne okazywanie zachwytu z naciskiem na właśnie ten przymiotnik "przesadne".

Leszek Sobeczko - wielkie dzięki!

Pozdrawiam was bardzo serdecznie i dziękuję za odwiedziny.
notoco dnia 05.04.2016 10:08
Corpseone. Trochę teraz rozumiem ironię wiersza. Powstał zapewne, gdy słuchałeś konkursowych tekstów, tak ? :). Stąd wywołana do tablicy przesadna egzaltacja i nawoływanie do odczuć z wnętrza duszy. Już to widzę:).
Czasami dobrze jest uprzedzić czytających o genezie utworu, wtedy lepiej można go odczytać. Mnie się wszystko rozjaśniło, gdy napisałeś odpowiedź na koment. Ale i tak nielogiczne fragmenty trzeba pozmieniać. Ja też próbuję w poezji z rożnym skutkiem :).
Pozdrowienia!
ajw dnia 05.04.2016 11:59
Ciekawe spostrzeżenia. Może nie są to moje klimaty, ale z zainteresowaniem przeczytałam.
vimba dnia 05.04.2016 19:00
Corpse,
mi się udało odczytać z intencją odautorską, zanim poczytałam komentarze, że konkurs, że recytatorski może nie, ale jakaś forma wywnętrzania siebie, autoprezentacji (choćby i w rozmowie) - to było dla mnie jasne. Lubię twoje spostrzeżenia, skojarzenia. Dobry, interesujący tekst. Pozdrawiam,
V.
trawa1965 dnia 06.04.2016 14:30 Ocena: Bardzo dobre
Wyrzuciłbym: " Może i za chłodno, może za mało emocji, ale" - bez tego fragmentu utwór z pewnością jest dużo lepszy.
Powinno być: nie nadaje się DLA ludzi, oraz " a to, co poza"- w ten sposób unika się powtórzenia słowa jest.
Jeśli chodzi o treść: może X lat temu bym z tym polemizował, ale wiem, jak wyglądają wieczorki poetyckie, ponieważ nieraz brałem w nich udział jako osoba prowadząca.
Corpseone dnia 06.04.2016 14:54
Dziękuję za miłe komentarze. Trawa - ten fragment, który cytujesz, nie jest najistotniejszy, można go wyrzucić, czemu nie.

Z tym "do ludzi" widzę, że jest lekkie zamieszanie, ale chodziło mi o to, w każdym razie, żeby było to użyte w takim sensie, jak w wyrażeniu "wychodzić z czymś do ludzi". Nie jest do ludzi - w takim sensie, że nie nadaje się, aby to ludziom prezentować, a nie że nie jest dla ludzi, bo jak nie dla ludzi, to dla kogo?. Mam nadzieję, że w miarę jasno się z tego wytłumaczyłem.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty