Proza » Miniatura » Ooo!
A A A

Ooo! wypływa spod powieki oceanu, tego obojętnego wahadła, pośród refleksów na powierzchni. Spadająca gwiazda, zgięta w łuk, której cień wędruje tylko po to, co wydaje się lśniące. Między przeszłością a przeszłością i horyzontem wyłania się wśród fal jako samotna planeta, odgarnia włosy, rozgląda się, odczytuje.


Jest niebieska.


Piękny dzień, pełen słońca. Anonimowy  tłum na skrawku bezmiaru oblizuje się, oddycha, bełkocze.  Takie same, mniejsze lub większe  kształty śmierci, porozrzucane po globie. Wspomnienia, myśli,  fachowe porady. Coś wiecznie nieokreślonego każe mi w tym uczestniczyć. Współgrać. Wypełniać. Bez możliwości wejścia, wyjścia. Jedynie przyciąganie. I zero telefonów.

 
Piękny dzień, chyba czwartek, to samo słońce.


Ooo! wzeszła na wschodzie i  tanecznym krokiem jaszczurki  ruszyła przed siebie. Towarzyszył jej szum, do którego pewnie nasikała w tajemnicy przed światem. Kiedy się zapytam, ominie mnie w myślach. Nieuniknione. Jak przypływ. W końcu staje nade mną w rozkroku i z zawadiackim uśmieszkiem  obdarowuje kilkoma zimnymi kroplami. Rzuca się obok. Na piasek.


- Chcę mieć dzidziusia... - oświadcza.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Josef Hosek · dnia 11.04.2016 18:03 · Czytań: 724 · Średnia ocena: 3,67 · Komentarzy: 6
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
skroplami dnia 12.04.2016 02:11 Ocena: Świetne!
Tyle poezji i takie "przyziemne" z uśmiechem zakończenie :). Doskonałe, gorąco i zimno, kolorowo i zwyczajnie, bombowo :).
trawa1965 dnia 12.04.2016 12:21 Ocena: Słabe
Dla mnie nie jest to zbyt udana proza. Przedstawię powody:

1.Tytuł banalny, przypominający "Sonety krymskie" Mickiewicza.
2. Kto jest głównym bohaterem utworu?
3.Czy zastanowiłeś się dobrze nad określeniem "taneczny krok jaszczurki?" Piszesz to tak, jakbyś w życiu nie widział Lacerta agilis.
4.wzeszła i nasikała???. To sprzeczność sama w sobie, podkreślajaca brak głównego bohatera utworu.
5.Puenta jest nonsensem.
purpur dnia 12.04.2016 12:32
O rany! Ależ zakręciłeś mną w tym tekście. Mam wrażenie, że jednocześnie dzieje się tu tak wiele, odczytywać to mozna na tak wiele sposobów. Jak już mnie więcej kapuje, co czytam , to nagle wiuuuu... i już jesteśmy gdiześ indziej :)

Dziwne to, ale... no może mieć sens :D

No i parę zdań bardzo mi się podobało:
Cytat:
odgarnia włosy, rozgląda się, odczytuje.
- fajne

Cytat:
Wspomnienia, myśli, fachowe porady.
- świetne!

Cytat:
iędzy przeszłością a przeszłością i horyzontem
- no to jest albo coś blędne, no albo "za dziwne", jak dla mnie :p

Cytat:
- Chcę mieć dzidziusia... - oświadcza.
- świetne!

Sam nie wiem, czy podoba mi się to, czy nie :) A to już samo w sobie, jest intrygujące :) Chyba to zostawię sobie w takiej formie... Na pewno ciekawe, ale coś jakoś pamiętam, że u Ciebie nigdy nie jest prosto :D

Pozdrawiam!
Josef Hosek dnia 13.04.2016 08:44
Wielkie dzięki za przeczytanie, komentarze i oceny.

Pozdrawiam pięknie! :)
Aronia23 dnia 11.11.2016 21:53 Ocena: Świetne!
Dobry wieczór Josefie H. Prawie nie znam Twych utworów, czas najwyższy poznać.
Drogi Panie J. Pierwsze zdania - wersy, to o początku świata traktują? Jeśli tak, gratuluję wspaniałej wyobraźni. Samotna, niebieska, mądra, ale super. Nie narobiła wokół siebie hałasu, powstała spokojnie.
Właściwie tylko naszego świata - Ziemi. Śmiertelni są samotni, choć jakoś żyją - do czasu, który im da "obojętne wahadło" - "Ooo! wypływa spod powieki oceanu, tego obojętnego wahadła". No z lekka przytłaczające. Ja różnie o Nim myślę.

A to w ogóle sama planeta z wody i dźwięku, decyduje o losie swoim i tych, którzy sobie po niej chodzą. Jednak uśmierca ich - minął tydzień i chce nowych. Na razie jednego, dzidziusia. Rozpieszczona sama jak dzidziuś. A my się martwimy, że za bardzo eksploatujemy. Gdzie my - a gdzie potęga wszechświata. Bardzo mi się podoba - pomysł "Ziemia -Lalunia", zapisuje chociaż imiona tatusiów czy NN? Oj, to niebezpieczne jest. Frywolność przez wiersz przemawia i żarcik. Hi, hi. A23
eka dnia 13.11.2016 16:25
O! Tego nie czytałam jeszcze.
Miniatura obrazująca, forma: proza poetycka nasycona ekspresją liryczną. Erotyzm jak zwykle oswajasz głębią refleksji. Nigdy, jak zauważyłam, w tej materii nie jesteś banalny, infantylny, wulgarno-prostacki.
Duża umiejętność.
Jak i obrazowanie spod Twojej ręki. Pisarz i malarz w jednym.
: )
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:77
Najnowszy:pica-pioa