Proza » Inne » Oni
A A A

         Może, po prostu nie byli sobie dani. Z dnia na dzień żyli złudnymi marzeniami. Wszystko pękło jak bańka mydlana. Plany, obietnice… Nie ma już nic, wszystko się rozpadło zostali tylko On i Ona. Gdzie stracili się Oni ?

 

         Na placu zabaw bawiło się pełno dzieci. Rodzice kąpali się w ostatnich jesiennych promieniach słońca. Piękna złota Polska jesień, krajobraz zdawała się emanować szczęściem i pogodą ducha. Jednak w odległej, starej kamienicy, w pustym, ciemnym pokoju na okiennym parapecie siedziała Ona. Lekki wietrzyk unosił jej piękne, blond włosy. Marysia opierała się nieruchomo na kolanach i płakała. Wspominała to co minęło, coś co się bezpowrotnie zakończyło.

Maryśka, schodź pomóc mi ugotować obiad i nakryć do stołu. Zdenerwowana mama wołała z kuchni dziewczynę - Co się z nią dzieje ?! Kobieta tłukła garnkami, mamrocząc coś pod nosem , na temat dorastających córek. Małe dzieci , mały kłopot, duże dzieci – duży kłopot. Ochh, żebym ja tylko wiedziała, co się dzieje z moją małą córeczką. Nie mam już siły do tego . Tak nie może być .

- Nie to nie ! Krzyczała dalej, sama ugotuję, sama posprzątam ! Pewnie, nie troszcz się o swoją starą, spracowaną matką. Docenisz kiedy stracisz mnie dopiero córciu.

 

- Dlaczego kłamiesz , że miałaś wszystko ? – cichy głos szepnął do blondynki. - Maryśka ! Maryśka ! słyszysz mnie !- Dagmara krzyczała już , potrząsając swoją koleżankę za barki. Halo tu ziemia do Mańki . Dziewczyno opamiętaj się, nie był tego wart. Dobrze wiesz, że Maciek, każdą się tak zabawiał, nie chciałaś wierzyć jak cię ostrzegałam. Nie ! nie opowiadaj takich bzdur – Marysia, łapała oddech, próbując uspokoić potok łez płynących z jej oczu. Zmienił się pokazałam mu jak żyć, On się po prostu zagubił. Rozumiesz ?

- Mania bardzo chciała bym to zrozumieć, naprawdę ale znamy się już tyle lat, zawsze było między nami dobrze, a teraz ? Popatrz co ona z Tobą zrobił. Nie odzywasz się do innych, płaczesz dniami i nocami. Sprawiasz ból swoim zachowaniem twojej matce . To już nawet nie chodzi o Mnie Marysia, to chodzi o Ciebie, zatracasz się w tym wszystkich. To cię pochłania od środka . Wróć proszę- powiedziała błagalnym tonem. Po chwili odwróciła się i delikatnie zamykając za sobą drzwi wyszła z pokoju zostawiając koleżankę samą .

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
romantyczka-96 · dnia 05.05.2016 19:02 · Czytań: 357 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
purpur dnia 06.05.2016 10:50
Witaj...

Odnoszę wrażenie, że jest to początek Twojej twórczości, więc pozwól że dam Tobie kilka wskazówek. Pominę treść tego opowiadania, bo moim zdaniem, masz czas na to, aby zastanowić się co chcesz przekazać czytelnikowi.

Opowiadanie powinno być całością, powinno się rozpocząć, potrać trochę i się zakończyć. Tutaj tego nie było. O ile jeszcze początek jest jakiś, załóżmy że i kawałek środka się trafił, to niestety zakończenia nie dałaś. Tekst jest urwany...

Wynotowałem sobie takie zdania - one, wedle mnie, są do poprawy:

Cytat:
Może, po prostu nie byli sobie dani.
- dani? Chyba rpzeznaczeni, wyznaczeni, przesądzeni, ale dani? Pierwszy raz słysze ten zwrot i o ilenie jest to jakiś lokalny folklor, to po prostu jest błąd :)

Cytat:
Gdzie stracili się Oni ?
- straszne zdanie. Zgubili się, zniknęli ( chodź to też słabe :) ale nie stracili. Jeśli ma być koniecznie stracili, to trzeba zmienić zdanie.
Gdzie oni stracili siebie? - może tak?
Generalnie nie piszemy "oni" z dużej litery. Rozumeim, że chciałaś coś podkreślić, ale wiesz mi, czytelnik i tak dostrzega o czym czyta :p

Cytat:
Rodzice kąpali się w ostatnich jesiennych promieniach słońca.
- rozumiem poetycke załorzenie tego zdania, ale wybacz, brzmi ono nieciekawie. Takie mam odczucie.

Cytat:
Marysia opierała się nieruchomo na kolanach i płakała.
- też źle brzmi. Myślę że wystarczyłoby:
Marusia opierała się na kolanach i płakała.
Oczywiście możesz popróbować po swojemu :)

Cytat:
- Dlaczego kłamiesz , że miałaś wszystko ? – cichy głos szepnął do blondynki.

spację stawiamy po przecinku a nie przed. Przed ? nie stawiamy spacji, znak zapytania zastępuje kropkę, a przecież przed kropką nie stawiamy spacji.

Cytat:
Halo tu ziemia do Mańki .
- brakuje myślnika dialogowego przed Mańki

Cytat:
Popatrz co ona z Tobą zrobił.
- chyba on? No i tobą z małej.

Cytat:
- Mania bardzo chciała bym to zrozumieć, naprawdę ale znamy się już tyle lat,
- przed ale - , ... ale... ja bym zmienił to zdanie, rozumiem że to dialog i brzmi dość dialogowo, ale i tak bym jhe dopieścił

Cytat:
To już nawet nie chodzi o Mnie Marysia,
- mnie z małej, i chyba przecinek przed Marysia - ale jeśli chodzi o takie kwestie to są dużo mądrzejsi ode mnie :)

Cytat:
to chodzi o Ciebie,
- to co powyżej

To z grubasza tyle... Pamiętaj, że to jest Moja ocena, a każdy może mieć własną. Zrób z moją co zechcesz - w razie braku pomysłu na sposoby jej anichilacji, również służę radą :p

pozdrawiam,
Purpur
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty