do(ni)kąd - ajw
Poezja » Wiersze » do(ni)kąd
A A A

 

niektóre rzeczy nigdy się nie kończą,
a my - skończeni idioci, zapomnieliśmy,
że życia nie da się wypić jednym haustem,
bo zakręci w głowie.
 
kocham to takie piękne słowo,
ale przegrywa ten, kto mówi je pierwszy.
zamykasz mi usta, kiedy bramy miasta
otwieram na oścież. nocami
łapiesz w sny.
 
zawsze pociągały mnie dzikie bezkresy
i powietrze w ruchu. wiatr wieje tam, gdzie chce,
a ja pragnę przestrzeni jak pusta droga
prowadząca donikąd.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 06.05.2016 07:47 · Czytań: 634 · Średnia ocena: 4,78 · Komentarzy: 26
Komentarze
Niczyja dnia 06.05.2016 09:15 Ocena: Bardzo dobre
ajw,
Podoba mi się Twój wiersz:) Ten do mnie trafił...

Dwa poniższe wersy to święta prawda:(
Cytat:
kocham to takie piękne słowo,
ale przegrywa ten, kto powie je pierwszy.


I jeszcze to mi się podoba, taka wolność płynąca z Twych słów:
Cytat:
zawsze pociągały mnie dzikie bezkresy
i powietrze w ruchu


Pozdrawiam serdecznie,
Niczyja
Usunięty dnia 06.05.2016 09:25 Ocena: Bardzo dobre
zatrzymałem się na tej drodze
Miladora dnia 06.05.2016 13:01
Jesteś specjalistką od takich - ładnie niedopowiedzianych - wierszy, Ajwik. :)
I zawsze do mnie trafiają.

Ale i tak sobie pogawędzę.
Cytat:
nie­któ­re rze­czy nigdy się nie koń­czą,
a my - skoń­cze­ni idio­ci, za­po­mnie­li­śmy,
że życia nie da się wypić jed­nym hau­stem,
bo za­krę­ci w gło­wie

Przeczytaj, jak ładnie płynie bez tej drugiej strony.

Cytat:
ko­cham to takie pięk­ne słowo,
ale prze­gry­wa ten, kto powie je pierw­szy.

Sporo zaimków. No i można byłoby uprościć:
- lecz przegrywa, kto mówi je pierwszy - teraz nie ma pomieszania czasów "przegrywa/powie".

Cytat:
za­my­kasz mi usta, kiedy bramy mo­je­go mia­sta

Nie wystarczyłyby bramy miasta?

- pociągały/potrzebuję - tak sobie dumam, czym można by zastąpić te słowa, by zróżnicować brzmienia - przyciągały, kusiły, pragnę przestrzeni?
Ale to w sumie drobiazg, chociaż przy krótszych słowach jest płynniejsza, bardziej "miękka" narracja, bo "potrzebuję" jest dość twardym słowem.

Serdeczności :)
ajw dnia 06.05.2016 13:12
Milu - bardzo cenne uwagi. Ze wszystkich skorzystałam, bo wpasowały się w moje odczuwanie wiersza. Bardzo dziękuję :)
Grain - niezmiernie mnie to cieszy, bo warto się czasem zatrzymać :)
Niczyja - staram się nie ściemniać w wierszach tylko pisać co widzę i czuję.. Dzięki za wizytę :)
skroplami dnia 06.05.2016 16:16 Ocena: Świetne!
Im głębiej w człowieka tym pokrętniej widać ;(. Tzn., więcej światła bo ciemno :).
Widzę :).
Cóż, nie poprawiam bo mogę tylko "sznurówki zawiązać" :).
Ale czuję aż mi światło, no, wszędzie rozbłysło :).
Erotyki tylko kropla w zapachu wiersza niesiona, ale miłość widoczna jak słońca zaćmienie, bo nie spełniona, bo skończona, zawiedziona.
Wciąż poszukująca, "Wędrowniczka" autorka, w dobrym znaczeniu :).
Ale inaczej też widzę co jeszcze z wiersza wystaje, nie powiem ;).
Bo taki wiersz otwiera strony w człowieku, wcześniej zapisane, osobiste, w każdym z nas.
Opheliac dnia 06.05.2016 16:25
Pierwszą zwrotką porwałaś mnie bezgranicznie. I bardzo fajna gra słów w dwóch pierwszych wersach.
W kolejnych częściach trochę się rozczarowałam, ale myślę, że mimo wszystko razem tworzą spójny i płynny obraz. Ale pierwszą zabieram w szczególności! :p
gaga26111 dnia 06.05.2016 17:52
Czarujący. Ile tu prawdy zakletej w słowach. Gra słów super. I ten klimat. Tylko ty taki umiesz wywołać... :)
Piękny wiersz. Pierwsza i trzecia strofa najlepsze. Druga mnie aż tak nie porwała. I przyimkow trochę dużo miejscami. Co nie zmienia faktu że mnie tym wierszem porwała tam gdzie wiatr wieje gdzie chce :)

Buziaki :)
Izabea Bocian dnia 06.05.2016 23:26 Ocena: Świetne!
Świetny już od pierwszego wersu, super.
ApisTaur dnia 07.05.2016 08:20 Ocena: Świetne!
mamy drogi bez końca i wędrówki bez celu
zostawiając oddechy za sobą
chcemy ślad swój odcisnąć jak czyniło to wielu
zanim w końcu trafimy do grobu

pozdrawiam :)
Usunięty dnia 07.05.2016 09:50
Bardzo ładny wiersz, Ajw.

Choć nie do końca zgadzam się ze stwierdzenie, że niektóre rzeczy nigdy się nie kończą. Skoro cos ma początek, ma również i koniec.

Zastanawiam się tez nad tym:
Cytat:
kocham to takie piękne słowo,
ale przegrywa ten, kto mówi je pierwszy


Dlaczego przegrywa, ten który mówi pierwszy i w jakim sensie przegrywa? Dla mnie przegrywa ten, który nie mówi tego wcale lub nie mówi szczerze.

Podoba mi się całość, ale najbardziej przemawia do mnie ostatnia strofa.

Pozdrawiam :)
Opheliac dnia 07.05.2016 11:47
O! Podobnie za Wiktorią:
Cytat:
Dla mnie przegrywa ten, który nie mówi tego wcale lub nie mówi szczerze

Dlatego nie do końca kupuję tę drugą strofę.
ajw dnia 07.05.2016 11:59
Dziewczyny (opheliac i wiktoria) to jest subiektywny wiersz dotyczący pewnej historii i w danym przypadku tak mogło się stać, ale nie twierdzę generalnie, ze tak jest, bo ja wierzę w miłość i uważam, że trzeba sobie mówić, że się kocha, ale tak jak napisałam ta sytuacja dotyczy jakiegoś przypadku - stad takie wnioski.

Co do tego, że niektóre rzeczy nigdy się nie kończą to oczywiście metafora, bo nie kończą się na przykład problemy, wciąż pojawiają się nowe, nie kończy się troska o dzieci i mnóstwo innych spraw, które de facto kończą się w chwili śmierci, ale przez całe życie nam towarzyszą - to miałam na myśli :)

Apis - ciekawa jestem co by wyszło z połączenia wszystkich Twoich poetyckich komentarzy? Aż chciałabym przeczytać. Dziękuję Ci :)

Izabela - bardzo dziękuję :)

gago - wiesz jak lubię przyimki ;)

skroplami - nieustannie mnie zawstydzasz. Dziękuję za przemiły komentarz :)
mike17 dnia 07.05.2016 12:54 Ocena: Świetne!
I znów w świecie pięknej, ulotnej, prawdziwej poezji znalazłem się ja w te sobotnie przedpołudnie :)
Ileż tu życiowej prawdy, ileż celnych spostrzeżeń.
Choćby to:
Cytat:
ko­cham to takie pięk­ne słowo,
ale prze­gry­wa ten, kto mówi je pierw­szy.

Czasem powiedzenie "kocham" bywa zbytnim "odkryciem się", zwłaszcza kiedy druga strona ma skłonności do dominacji lub najzwyczajniej nie potrafi okazywać uczuć.
Ja jestem za częstym i bardzo wyrazistym okazywaniem uczuć, tylko wtedy to wszystko ma sens.

Jak zwykle ujmuje mnie malowniczość tych strof: to jak obejrzenie filmu z nią i nim, kiedy prowadzą ze sobą tę miłosną rozmowę.
Wiersza się praktycznie nie czyta, jego się widzi, i to jest niezmiennie Twoim logo lirycznym.
Pięknie przenikają się obrazy, dając całość pełną magii, zmysłowości i niepowtarzalnego uroku :)

:yes:
Miladora dnia 07.05.2016 13:01
Cytat:
Dlaczego przegrywa, ten który mówi pierwszy i w jakim sensie przegrywa?

Niestety zdarza się, że mówiąc "kocham" komuś, kto nie podziela w równym stopniu naszych uczuć, za bardzo się odkrywamy, dając w ten sposób pewnego rodzaju władzę nad sobą tej drugiej osobie. Jesteśmy od niej uzależnieni, co niesłychanie łatwo wykorzystać.
A jeżeli nawet ten ktoś tego nie wykorzysta, i tak czujemy się ograniczeni w poczuciu własnej wolności, gdyż determinuje to wszystkie działania.
Myślę, że każdy, przynajmniej raz w życiu, nie czuł się panem samego siebie. :)
skroplami dnia 07.05.2016 14:23 Ocena: Świetne!
Ajw :).
Napisz o dwóch kocham które kochają i nienawidzą, czują a nie rozumieją, płoną potrafiąc "naprzeciw" spopielić i siebie jednocześnie, rozstają się i powracają, poczuj :), to "straszne" uczucie. Jakie wyjście, ja wiem, ktoś wie, nie podpowiem, domyśl się lub :) napisz co wiesz jeśli spotkałaś "to".
Bo miłość bywa jak dwa Bazyliszki, niszcząca dwie pary tych oczu i serca dwa, nie tęsknotą a ogniem krzesanym jednym i drugim czyli miłością i nienawiścią.
Hm, już napisałaś? Jeśli, to gdzie?
Ja? Może, kiedyś, bo jestem jednak prozą, pomalowaną życiem ;).
ajw dnia 08.05.2016 13:43
mike - zawsze wiedziałam, że z Ciebie romantyk pełną gębą. Cieszę się, że wiersz ma dla Ciebie obraz, że nie są to tylko puste słowa :)

Milu - świetnie to wytłumaczyłaś. Dzięki :)

skroplami - najlepiej obrazuje to tekst Urszuli w piosence "Na sen", która jest moja ulubioną piosenką tej wokalistki i często się z nią (piosenką) utożsamiam :)
mike17 dnia 08.05.2016 14:10 Ocena: Świetne!
ajw napisała:
mike - zawsze wiedziałam, że z Ciebie romantyk pełną gębą.

Bo taka jest prawda, Iwonko, jestem nim od dnia narodzin :)
voytek72 dnia 08.05.2016 22:13
Cytat:
ko­cham to takie pięk­ne słowo,
ale prze­gry­wa ten, kto mówi je pierw­szy.


aj... jakie to prawdziwe

dobry tekst :)
retro dnia 09.05.2016 08:18 Ocena: Świetne!
Lubię Twoje wiersze, bo za pomocą idealnie dobranych słów malujesz różne obrazy życia; uczuć które nami kierują.
ajw dnia 09.05.2016 22:47
mike - nie jestem zdziwiona :)
voytek - dziękuję :)
retro - cieszę sie, ze lubisz :)
Jaroslaw Kaplon dnia 11.05.2016 10:13 Ocena: Świetne!
Niezwykle harmonijny wiersz. Dużo w nim uniesień, miłosnych powiewów i refleksji :-)
Ula dnia 11.05.2016 22:43 Ocena: Świetne!
Ajw,
Pięknie - od początku do końca.
Pozdrawiam :)
ajw dnia 19.05.2016 21:48
Jarosław - bardzo mnie cieszy Twoja opinia :)
Ula - miło :)
Lilah dnia 22.05.2016 14:33
Cytat:
ko­cham to takie pięk­ne słowo,
ale prze­gry­wa ten, kto mówi je pierw­szy.


Wszystkim polecam tę prawdę do zapamiętania.

Dobry wiersz, ajw.

Serdeczności :)
ajw dnia 22.05.2016 22:30
Lilah - czasami lepiej nie wyrywać się ;)
Lilah dnia 23.05.2016 09:58
ajw napisała:
czasami lepiej nie wyrywać się


Święta prawda :) :) :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty