gdzieś ponad tęczą - introwerka
Kategoria Konkursowa » Niepewności - 2016 » gdzieś ponad tęczą
A A A

 

nawet gdybyś się (z)darzył
z innego klucza niż o mały
wosk, twoje bi-n(a)-oku-
lary* kryłyby kratery
ciemnej strony księżyca. dlatego proszę
cię z( )now(i)u: weź mnie na ręce, paląc
 
 
sobą mosty.
 
 
 ________________________________
 * binoculars (ang.) - binokle; lornetka

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 17.05.2016 22:28 · Czytań: 950 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 13
Komentarze
skroplami dnia 18.05.2016 14:47 Ocena: Świetne!
Niezwykły naukowo surrealistyczny erotyk, zaskoczenie także dla ciała, mojego :).
Oczywiście, gdy się cały wiersz połknie :).
Tęsknota do prawdopodobieństwa, lub do "co było", lub do innej możliwości tego samego :), co w sercu i ciele. Umysł rozważa i wrażenia, odczucia, pragnienia, serca bicie skryte w literki pakuje, nam wysyła :). Przyjmuję, choć listonosz znany/nieznany, czytam i wiem, że czujesz co czuję :).
Zaskakujący i z głębi wiersz, jak wszystkie, wiem :).
introwerka dnia 18.05.2016 16:34
Skroplami,

cieszę się bardzo, że udało mi się ugościć Cię wierszem :) "Tęsknota do prawdopodobieństwa" - pięknie to ująłeś :) - myślę, że mógłby to być podtytuł tego niezwykłego Konkursu :) Dziękuję Ci serdecznie za jak zawsze wrażliwe i zaangażowane czytanie :)

Serdeczności znad wiosennej tęczy :)
Miladora dnia 18.05.2016 19:52
Piękne to nawiązanie do lania wosku przez otwór w główce klucza, Gwiazdko. :)
Zwyczaj, który miał pokazać dziewczynie, co ją czeka i czy zjawi się przeznaczony jej chłopiec.
Ale gdyby nawet zdarzył się inaczej, potrafiłby - i tu zaczyna się ciekawa gra znaczeń związana z okularami. Mnie się skojarzyły "lary" z posążkami bóstw domowych "lary i penaty", tak jakby ten ktoś miał "na oku" ognisko domowe potrafiące zakryć wszystkie ciemne strony i kratery wyżłobione przez życie.
I nów - nowy księżyc - życie zaczyna się od nowa, a spalone mosty dają szansę, że to, co było, nie wróci. Palenie sobą mostów mówi także o bliskości dwojga ludzi, bo tylko głębokie uczucie jest zdolne do zatarcia śladów przeszłości.

Nie wiem, czy dobrze odczytałam Twój zamysł, Gwiazdko, ale wiersz zwizualizował mi się właśnie w ten sposób.
Jak dla mnie piękny i głęboki. I zasługujący na wyróżnienie.

Serdeczności :)
introwerka dnia 18.05.2016 22:41
Milu,

interpretacją trafiasz w punkt - szczególnie zależało mi na tych laro-penatowych inklinacjach ;) Dziękuję za piękny odczyt i wrażliwe czytanie, pozdrawiam gorąco :)
Lilah dnia 19.05.2016 14:34
Świetne, introwerko. Mila rozebrała na czynniki pierwsze, więc nie będę się powtarzać.
Gratuluję wyróżnienia.

Serdeczności, :)
Usunięty dnia 19.05.2016 19:47
Pięknie Introwerko, niestety nie wszyscy potrafią palić za soba mosty, bo, i tu odnośnie tego, co napisała Mila, nie każdy potrafi czy chce prawdziwie kochać i nie weźmie na ręce, mimo, że w słowach deklaruje wszystko.

Ale cóż, najwyraźniej noszenie na rękach i palenie mostów, to tylko gdzieś ponad tęczą, nie na Ziemi.

Pozdrawiam :)
kamyczek dnia 19.05.2016 23:40
Introwerko, gratuluję wyróżnienia.
Świetny wiersz, perfekcyjny w formie i treści. Pięknie pokazujesz, co widzisz i odczuwasz.

Pozdrawiam serdecznie.
Usunięty dnia 20.05.2016 07:34 Ocena: Świetne!
Intro,
Palenie mostów to bardzo trudna sprawa, człowiek zawsze do czegoś, kogoś się bardzo przyzwyczaja i później nie może się tego pozbyć. Należy mieć charakter. Fajny wiersz lekko skrojony, widzę że też sobie krótkie formy bo i po co się zbytnio rozgadywać- konsumpcyjny świat na to nie zasługuje i przy sportach jest szansa, że będzie więcej czytelników bo nie przestraszą sie tabunu liter! :D. Fajne to lanie wosku dobre metaforyczne ujęcie tematu. Tekst bardzo fajny, warsztat bez zarzutu :D !!!

Gratuluje wyróżnienia ;)!!

Pozdrawiam ;)
introwerka dnia 23.05.2016 23:42
Lilu,

tak, Mila jest niesamowita! :) Cieszę się z Twoich odwiedzin, serdeczności :)


Wiktorio,

wiktoria napisała:
niestety nie wszyscy potrafią palić za soba mosty

ja akurat jestem zdania, że ukochanego / ukochaną należałoby przyjąć z szacunkiem także dla jego/jej przeszłości; niestety mimo postępu wiedzy o psychologii związków wciąż bywa, że osoby mniej świadome przenoszą wściekłość na partnera na osoby ważne dla niej / niego w przeszłości i, szczerze mówiąc, trochę żal mi takich osób, z góry ustawiających siebie w pozycji rywala/-lki. ;//

Fajnie, że zaglądasz, serdeczności :)


Kamyczku,

kamyczek napisała:
Świetny wiersz, perfekcyjny w formie i treści.

bardzo, bardzo się cieszę, że tak uważasz :) Serdeczności wieczorne :)


Czyngisie,

czyngis1 napisał:
jest szansa, że będzie więcej czytelników bo nie przestraszą sie tabunu liter

ja akurat nigdy nie piszę dla ilości (Czytelników / komentarzy), ale broń boże nie narzucam takiego poważnego podejścia ;)

Miło, że zajrzałeś, pozdrawiam serdecznie :)
Ula dnia 05.06.2016 19:18 Ocena: Świetne!
Introwerko,
W krótkiej formie tyle przekazu. Bardzo podoba mi się puenta. Dla mnie ma ona w sobie siłę.
Z przyjemnością czytałam.
Gratuluję wyróżnienia i pozdrawiam serdecznie :)
introwerka dnia 06.06.2016 15:07
Ulu,

cieszę się bardzo z Twoich odwiedzin i entuzjastycznej opinii :)

Serdeczności słoneczne :)
Zola111 dnia 26.06.2016 00:31 Ocena: Świetne!
Intro,

nawiązanie do Somewhere Over The Rainbow w tytule prowadzi do treści tego cudnego śpiewadła, chcąc nie chcąc odsyła do niej, jak apokryf, tłumaczy temat Gdybania, marzenia o nierealnym szczęściu, czy raczej dążeniu do niego. Resztę powiedzieli przedmówcy.
Serdeczne gratulacje za zasłużone wyróżnienie.

z.
introwerka dnia 26.06.2016 01:00
Zolu,

dziękuję pięknie za przystanięcie i jak zawsze bardzo trafną interpretację tego tekstu o na tęczy pisanym. Wierzę i wiem, że szczęście można odnaleźć, czasem potrzebny nam jest do tego po prostu inny pryzmat ;)

Dziękuję za ten rejs po moich utworkach, również mam w planie nadrobić wkrótce komentowanie Twoich tekstów :)

Serdeczności z orzeźwiającą bryzą :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
18/03/2024 19:06
Pliszko, Posłużyłaś się skrótami myślowymi, ale pełnymi… »
Jacek Londyn
18/03/2024 18:15
Trening czyni mistrza. Kolejna okazja, tym razem… »
valeria
18/03/2024 11:41
Piękne, już bielonych rzeczy nie spotykam już:) chyba w… »
mede_a
18/03/2024 10:45
Jak ja kocham te Twoje maluchy! Ajw- poezji pełna - pisz,… »
Kazjuno
17/03/2024 22:58
Ja miałem skojarzenie erotyczne, podobne do Mike 17. Jako… »
Kazjuno
17/03/2024 22:45
Co do Huty masz rację. To poniemiecka huta do końca wojny… »
ajw
17/03/2024 21:52
Zbysiu - piękne miałeś skojarzenia :) »
ajw
17/03/2024 21:50
Tak, to zdecydowanie wiersz na pożegnanie. Na szczęście nie… »
Gabriel G.
17/03/2024 19:52
Nie ukrywam czekam na kontynuację. To się pewnie za trzy -… »
Kazjuno
17/03/2024 16:40
Dzięki Gabrielu za krzepiący mnie komentarz. Piszę,… »
valeria
17/03/2024 15:17
Gotowanie to łatwizna, tylko chęci potrzebne :) »
Gabriel G.
17/03/2024 12:46
Kazjuno Jestem świeżo po lekturze wszystkich trzech części.… »
Jacek Londyn
17/03/2024 10:31
Proszę o chwilę cierpliwości. Zanim odpowiem na komentarze,… »
Kazjuno
17/03/2024 04:17
Czekamy z Optymilianem, ciekawi twojego odniesienia się do… »
Jacek Londyn
16/03/2024 12:26
Drodzy Koledzy po piórze. Dziękuję za komentarze. Jest mi… »
ShoutBox
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:43
  • Nie poezją ja, a prozaiczną prozą teraz, bo precyzję lubię: nie komentarzem, a wpisem w/na shoutboxie zaczęłam, a jak skończę, to nie potomni, a los lub inna siła zdecyduje/oceni.
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:32
  • Pliszko - nie! Dość milczenia! Dopóki żyjemy! A po nas krzyczeć będą "słowa", na karcie, na murze...
  • Zbigniew Szczypek
  • 05/03/2024 23:28
  • To, jak skończysz pozwól, że ocenią potomni. Zaczęłaś komentarzem... pozwól/daj nam możliwość byśmy i Ciebie komentowali - jedno "słowo", póżniej strofy...
  • TakaJedna
  • 05/03/2024 23:20
  • ech, Zbigniew Szczypek, fajnie wszystko, wróżba jest, choć niedokończona, ale z tego, co pamiętam, to Makbet dobrze nie kończy ;)
  • pliszka
  • 05/03/2024 22:58
  • A reszta jest milczeniem...
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty