zaćmienia - ajw
Poezja » Wiersze » zaćmienia
A A A

 

rdzawa ziemia wchłania słońce, oddając je owocom.
częstuje nas słodyczą, która jak sok z melonów spływa
strużkami tam, gdzie wzrok dotyka zuchwale.  
pocałunki sklejają usta, w brzuchu rozwija się aksamit.
 
już nie muszę deptać drogi do zasnutego mgłą świata,
albo liczyć gwiazd i gubić się w wyblakłych kleksach.
miriady słów szepcze do ucha noc, kiedy nacierasz
olejkiem z niebieskich migdałów.

 

 z cyklu: Hellada

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 22.05.2016 20:32 · Czytań: 730 · Średnia ocena: 4,86 · Komentarzy: 22
Komentarze
Usunięty dnia 22.05.2016 20:55 Ocena: Świetne!
Erotyki to ciężki kawałek chleba, zawsze łatwo o zejście z trasy. Ten mi się podoba, może kiedyś i ja spróbuję ale mam cykora.
ApisTaur dnia 22.05.2016 21:10 Ocena: Świetne!
kiedy dzień zasypia noc oczy otwiera
niewielością światła na dotyk się zdaje
wszystko jest zamkięte w chwili tu i teraz
pachnącej niebiesko migdałowym gajem


pozdrawiam :)
ajw dnia 22.05.2016 22:29
Grain - kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana ;)

Apis - bardzo, ale to bardzo chciałabym przeczytać Twoje komentarze jako jedno dzieło. Mimochodem piszesz cudowną historię. dziękuję :)
ApisTaur dnia 22.05.2016 22:48 Ocena: Świetne!
ajw No cóż, moje komentarze są pisanym na bieżąco echem komentowanych dzieł, więc nie wiem jaka w tym
moja zasługa. A komentarze są w moim profilu, nie wiem jak by to wyglądało jako całość. Dziękuję i pozdrawiam.:)
Miladora dnia 22.05.2016 23:19
Pięknie, Ajwuś. :)
Wiersz rozwija się wręcz aksamitnie i mam ochotę natychmiast polecieć po olejek z niebieskich migdałów.

Ale i tak coś mam dla Ciebie: :)
Cytat:
spły­wa
struż­ka­mi tam(,) gdzie wzrok sięga zu­chwa­le.

Przesunęłam przecinek.
I właśnie zastanawiam się, czy nie można by bardziej oryginalnie rozwiązać tego wersu, bo za bardzo się kojarzy z frazą "tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga".
Daj ostrogę wyobraźni. ;)

Cytat:
już nie muszę dep­tać drogi do za­snu­te­go mgłą świa­ta,
albo li­czyć gwiaz­dy i gubić się w wy­bla­kłych klek­sach.

Liczę gwiazdy - nie liczę gwiazd.
W zaprzeczeniu zmienia się forma gramatyczna, a więc:
- już nie muszę deptać drogi (...) albo liczyć gwiazd...
I bez przecinka przed "albo".

Ale zrobił na mnie wrażenie. :)
Serdeczności wieczorne.
mike17 dnia 23.05.2016 10:59 Ocena: Świetne!
Znów goszczę w Twoim świecie pełnym woni, ulotności, zmysłowości i klimatycznych wersów o kochaniu, bez zbędnego nazywania rzeczy po imieniu - bo i po co?
Wystarczy ledwie musnąć temat, by słowami-kluczami naprowadzić czytacza na właściwy trop.
Jak zwykle jestem pod wielkim wrażeniem Twojej wyobraźni i plastyczności ukazanych tu obrazów, delikatności i dyskretnego piękna, którym zarażasz od pierwszego wersu.
Bo to świat niezwykły, malowniczy, jakby wyrwany z pięknego snu.
Bo coś w sobie z nierealnej bajki, ale bywa, że życie jest właśnie nią i wtedy to, co z pozoru niedosięgłe, staje się nasze i wówczas marzenia się spełniają.
Piękny, intymny wiersz :)
Usunięty dnia 23.05.2016 20:19
Ajw, u Ciebie jak zwykle zmysłowo, a nawet erotycznie. W sumie od czasu do czasu zmysłowość i erotyzm przydają się w życiu. Ale tak na co dzień to raczej męczące.

Też pobiegłabym po olejek z niebieskich migdałów, jak Mila, ale najpierw musi być ktoś, kto będzie nacierał, bo samemu to żadna frajda.

Ładny wiersz. Pozdrawiam :)
ajw dnia 24.05.2016 21:39
Milu - właśnie chciałam, żeby kojarzyło się z " tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga". jest to celowy zabieg. Przecinek przesunęłam :)

mike - cieszę się, ze dobrze się czujesz w moim świecie :) Dzięki za obszerny komentarz :)

wiktoria - myślę, że to kwestia partnera i temperamentu :)
faith dnia 25.05.2016 13:55
Bardzo kobieca poezja:) Zawsze kiedy mam na nią chęć, w ciemno pukam do Ciebie, bo wiem, że tu zawsze ją znajdę. Te erotyczne zarysowania są tak delikatne, że na upartego można byłoby udać, że w ogóle ich tam nie ma. Tylko po co, skoro to właśnie one nadają wierszowi ten delikatny posmak rozkoszy.
Można poczuć rozgrzaną od słońca ziemię i słodycz owoców, które rodzi. Dobrze mi w takim świecie, gdzie można się zapomnieć.

Pozdrawiam serdecznie, Iwonko :)
Miladora dnia 26.05.2016 12:34
ajw napisała:
właśnie chciałam, żeby kojarzyło się z " tam sięgaj, gdzie wzrok nie sięga"

Ale to jest takie oklepane. :|
introwerka dnia 26.05.2016 15:24 Ocena: Świetne!
Cytat:
w brzu­chu roz­wi­ja się ak­sa­mit.

już nie muszę dep­tać drogi do za­snu­te­go mgłą świa­ta,

Przepiękne, i właśnie poczułam coś podobnego :)

Serdeczności :)
alos dnia 27.05.2016 02:03 Ocena: Bardzo dobre
Git. Podoba mi się. Prócz sformułowania "wzrok sięga zuchwale"
bez niego wiersz imo tylko zyskuje :)
ajw dnia 27.05.2016 09:39
faith - a ja zawsze czekam na Twoje kobiece, ciepłe komentarze :)
Milu - skoro tak mówisz, to zmieniam :)
introwerko - cieszę się, że odczuwamy podobnie :)
alos - właśnie zmieniłam, więc może spodoba się bardziej :)
Lilah dnia 28.05.2016 15:54
ajw,
ustrzeliłaś mnie , zwłaszcza tym, co poniżej. Pięknie!

Cytat:
w brzu­chu roz­wi­ja się ak­sa­mit.


Cytat:
kiedy na­cie­rasz
olej­kiem z nie­bie­skich mig­da­łów.



Pozdrawiam :)
Aronia23 dnia 02.11.2016 20:41 Ocena: Świetne!
ajw. Wróciłam i wybrałam ten wiersz. Mam nadz. że mogę parę słów? Słowa "już nie muszę dep­tać drogi do za­snu­te­go mgłą świa­ta,
albo li­czyć gwiazd i gubić się w wy­bla­kłych klek­sach."
Mgła zasnuty nią świat, dobrze, ze są gwiazdy - a liczyć je? Miliardy małych ogników, które zanim dotrze ich blask do Ziemi, to dawno ich już nie ma.
Umiesz i z nocą rozmawiać, raczej słuchać jej szeptów - czarownych. Zapach migdałów, niebieskich - marzenia. Tu spełnione, mam wrażenie, wrażenie, uczucie.
Rdzawa ziemia, taka dobra - oddaje swoje dobro na rzecz owoców i ludzi, ale po to jest.
Dzięki temu i pocałunki są słodkie. W brzuchu chyba tzw. aksamitne motylki? Miłość, miłość, miłość. Aż się boję zapytać, ale zapytam. Zrozumiałam Twój zamysł?
Nie uraziłam niczym? Wiesz, jedno mi tylko nie pasuje trochę do całości brzuch - jakże pospolite słowo w tak niepospolitym wierszu. No jednak niweluje jego pospolitość "aksamit" - synonim sytości, zapewne.
Zuchwały wzrok też z lekka burzy delikatność wiersza. Ale to o ludziach, mają brzuchy i zuchwałe oczy. Są tylko ludźmi, choć nie wszyscy zasługują na takie miano. Jednak słowa, trochę abstrahujące od tekstu, ale przytoczę "Ostatni będą pierwszymi a pierwsi ostatnimi"
Cała Hellada. Tytuł też niebanalny, choć nieco niepokoju może wprowadzić. Pozdrawiam.
Wiersz - cudo!.
Ania_Basnik dnia 02.11.2016 20:59 Ocena: Świetne!
Uwielbiam takie zmysłowe klimaty! Uwielbiam! To się najpierw czuje, a potem rozumie. Zadziałałaś poetko! :-)
ajw dnia 02.11.2016 21:50
Aronio - dla mnie 'brzuch' to bardzo erotyczne słowo :)
Wiolinowe Basnie - sprawiłaś mi radość tym komentarzem. Dziękuję :)
Nalka31 dnia 02.11.2016 21:59
Cytat:
mi­ria­dy słów szep­cze do ucha noc, kiedy na­cie­rasz
olej­kiem z nie­bie­skich mig­da­łów.


Zacznę od końcówki, bo aż mnie zdreszczyło pod skórą. Takie to pełne suspensu, treści i dające pole do wyobraźni. A w całości można się rozpłynąć. Zatem pływam, choć ani kropli wody tu nie widzę. Z wielkim podobaniem. :)

Serdecznie. :)
Aronia23 dnia 02.11.2016 22:15 Ocena: Świetne!
Ajw, No, nie wiedziałam, że brzuch kojarzy Ci się z erotyką. Wybacz moją niewiedzę. A mnie z delikatną erotyką kojarzy całe piękno człowieka. Zabrzmiało, jak słowa psychopaty, jednak ja nie takie skojarzenie miałam na myśli, które krzywdzi. Człowiek, stworzony na podobieństwo Boga i dlatego. Adam i Ewa byli nadzy, piękni, ale grzech zdewaluował i zeszmacił piękno.
ajw dnia 02.11.2016 23:35
Nalko - pływaj zdreszczona na zdrowie :)
Aronio - szczególnie dół brzucha-ha-ha ;)
Aronia23 dnia 03.11.2016 01:09 Ocena: Świetne!
Ajw, oj Ty... A ja mam coś dla Ciebie, wprawdzie nie moje a H. Poświatowskiej, ale tez jest brzuch.
"po co umyłam piersi
i każdy włos z osobna
czesałam w wąskim lustrze
puste są moje ręce
i łóżko

szamocę się i szarpię
krochmaloną koszulę
wydyma wielki wiatr

mój brzuch jest gładkim stawem
piersi - rozpieniona woda
ugłaskać je - ugłaskać - ugłaskać

światło dnia pijane z niemocy
znajdzie moje zaschłe usta
i niechętnie i obco
mglisto je ucałuje - odejdzie" To a' propos brzucha.
ajw dnia 05.11.2016 17:56
Uwielbiam Poświatowską :) Dziękuję.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty