Medal tygodnia 19-sty maja - bulec
Publicystyka » Felietony » Medal tygodnia 19-sty maja
A A A

Platyna dla Ewy Stankiewicz za antysemityzm, ksenofobię i rasizm. Jej wypowiedź o tych co „pełnią obowiązek Polaka” i nie akceptują chrześcijańskich wartości oraz wyłączenie mikrofonów przez posłankę Kruk tym, którzy protestowali, to regularny skandal. Znana z wielu umiejętności (słynne „coś tam, coś tam”) przewodnicząca komisji KULTURY (naprawdę nie było nikogo bez alkoholowych problemów??) pokazała znowu co potrafi. Lekarzu lecz się sam chciałoby się powiedzieć, lecz to nie zawsze działa. Czy analfabeta sam siebie potrafi nauczyć czytać i pisać? Wątpię.

W każdym społeczeństwie istnieje rozkład Boltzmanna dotyczący inteligencji, zdrowia psychicznego i ogólnego rozgarnięcia umysłu. Ci z początku skali to regularni głupcy. A wiadomo – głupcy i puste beczki robią dużo hałasu.

 

Złoty medal drużynowo dla posłów PiS za projekt ustawy o klauzuli sumienia dla fizjoterapeutów. Fizjoterapeuta mógłby odmówić terapii, jeśli stwierdzi na przykład obecność spirali u kobiety. Uważam, że klauzula sumienia powinna być rozszerzona na sprzedawców gazet w kioskach, stróży parkingów strzeżonych, policjantów i strażaków. Mogli by odmówić sprzedaży, pilnowania samochodu czy gaszenia mieszkania człowieka, który by stosował antykoncepcję lub ( wersja rozszerzona) nie wierzyłby we właściwego boga. W ten sposób policjant – muzułmanin mógłby się spokojnie przyglądać jak grupa ateistów tłucze katola bejzbolami. Aby wszystko było jasne wprowadziłbym obowiązek wypalania na czole metryczki osobowości – wyznanie, orientacja seksualna, czy stosuje prezerwatywy/spirale, otrzymane oceny z religii itp. Czoła by nie starczyło, konieczne zapewne były specjalne banery na plecach i froncie obywatela.

Absurdy, które powoduje tzw „klauzula sumienia” są nie do rozwiązania. Zwróćmy uwagę, że w Polsce nie ma przymusu być lekarzem, farmaceutą czy fizjoterapeutą. Jak ktoś odczuwa wątpliwości – jest mnóstwo innych zawodów. Nie trzeba zostawać strażakiem jak się boi ognia, czy weterynarzem jak się ma alergię na psią sierść. O ile w przypadku aptek czy prywatnej służby zdrowia ( ogólnie prywatnego biznesu) klauzula sumienia jest do zaakceptowania pod warunkiem widocznego i jednoznacznego oznakowania przedsiębiorstwa – apteki mogłyby by mieć np. na szyldzie informację, że nie sprzedają prezerwatyw czy pigułek antykoncepcyjnych a prywatny fizjoterapeuta powinien uprzedzać potencjalnych klientów od razu na wstępie rozmowy o swojej preferencji – to w przypadku publicznej służby – jakiejkolwiek – wyznanie, narodowość i stosunek do religii nie mogą mieć żadnego wpływu na świadczone usługi. A jak się to komuś nie podoba to niech zmieni miejsce zatrudnienia. Lub zawód.

 

Srebro dla opozycji za wyznaczanie i zaraz odwoływanie spotkań w sprawie Trybunału Konstytucyjnego. Tu nawet mi jest trudno zdobyć się na jakiś cenzuralny komentarz. Berety przy tych jajach to pikuś. Obawiam się tylko, że słabość naszej demokracji objawia się głównie wciąż w tej samej dziedzinie, z którą zmagała się II RP a którą można streścić w przysłowiu, że gdzie dwóch Polaków tam trzy partie polityczne. Marszałek Piłsudski w dzień zamachu majowego wygłosił przemówienie, w którym stwierdził, że podejmie jeszcze jedną próbę aby sprawdzić, czy Polakami można rządzić bez bata. Uczymy się demokracji, uczymy. Wolno idzie.

 

Brąz ( z racji koloru) dla Kosiniaka-Kamysza za bohaterskie wykazanie trwałej jedności zresztą opozycji w sprawie TK. Jednego dnia KK gardłuje za wolnością, jednością i solidarnością a drugiego dnia lezie bez wazeliny na spotkanie z PiS. Rozumiem że PSL jest jak bakteria Clostridium, żyjąca w odbycie żywiciela, nie potrafi po prostu długo przetrwać w innym środowisku niż jego jelito grube. Ciekaw jestem tylko, czy za dwa-trzy tygodnie coś PSL za to dostanie od PiSu. Może wicemarszałka, lub przewodniczącego komisji? Zobaczymy.

Swoja drogą obserwuję zadziwiającą karierę, jaka robi słowo „kompromis”. Słucham o tym i mam wrażenie że zapadam na chorobę Alzheimera, gdyż zawsze myślałem, ze kompromis znaczy coś innego. Tymczasem mamy sytuację, gdy grupa ludzi nagle zaczęła twierdzić, że dwa i dwa to pięć. Wspaniałomyślnie proponują 'Kompromis”, to znaczy dyskusję ile to jest dwa razy dwa, twierdząc, że Pitagoras nie był obiektywny. A do tego czasu gdy idziemy do kina ze współmałżonkiem i dwójką naszych dzieci mamy płacić za pięć biletów. I kropka.

 

 

W kategorii międzynarodowej Oskar dla Billa Clintona, za wypowiedź o Polsce. Dużo podróżuję, często nudzę się na lotniskach i czytam wtedy zagraniczną prasę. Wiem jak z dystansu wygląda w niej nasz kraj, jak zagraniczni korespondenci opisują wydarzenia, które ja widzę z bliska. Niestety, z reguły piszą głupoty z niewielką domieszką prawdy. Generalizują, nie dostrzegają niuansów i szczegółów, drobnej faktury rzeczywistości, której po prostu z daleka nie widać. To trochę tak jak opisywać powierzchnię Marsa nie korzystając z teleskopu. Albo wyjaśniać napisy po angielsku słabo znając ten język.

W trakcie wyborów PiS był najbardziej demokratycznym ugrupowaniem, obok Kukiz15. Głoszone hasła, m.in. sejmowy pakiet demokratyczny, stawiały tę partię ponad PO. To co nam teraz funduje to jak zwykle wynik krętactw wyborczych, robienia ludziom wody z mózgu i innych tricków, które dobrze znamy z rządów każdej z partii władzy. Nie należy zapominać, że Polacy tak mieli dosyć rządów „demokratycznej koalicji” , że zagłosowali na PiS. Clinton powinien wiedzieć co to znaczy demokracja i szanować nasz wybór, nawet jak nie był najszczęśliwszy. Ale jak widać nie tylko u nas rządzą czy rządzili idioci. Widać to też po Davidzie Cameronie, który zwolennikom brexitu powiedział, że działają na rzecz Putina i wojny w Europie. Ktoś mógłby pomyśleć, że opuszczenie GB struktur UE spowoduje globalny konflikt, pożary lasów i uderzenie asteroidy. Cameron powinien straszyć również epidemią eboli i dojściem do władzy Adolfa Hitlera. Nic nie szkodzi, że Hitler nie żyje. Cel uświęca środki.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
bulec · dnia 25.05.2016 04:28 · Czytań: 583 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 2
Komentarze
Dobra Cobra dnia 27.05.2016 07:49
Felieton na czasie.

Panie bulec,

Z tą tematyką mam od zawsze problem.

Bo wiadomo i pewnym jest, że nic nie trwa wiecznie, więc i tzw. Dobra zmiana tez kiedyś przeminie. Więc jest to pisanie sezonowe, którego czytelnicy w późniejszych latach nijak nie zrozumieją.

Ale może felieton takowym na czasie być musi. Bo inaczej nie byłby felietonem? Możliwe.


Polityka to zło. W jakiejkolwiek postaci. To kolesiostwo, symonia i nie liczenie się z ogółem. Najważniejsze są interesy partyjne. Bueeeeeee!


Gratulacje za odważne opisywanie rzeczywistości.


Pozdrawiam,

DoCo
bulec dnia 29.05.2016 13:55
dzięki za miłe słowa, ale teraz pisanie odwagi raczej nie wymaga. Rzucałem kamieniami w zomo i rozlepiałem antykomunistyczne plakaty przed 1989 ( stary jestem) - to juz trochę jej wymagało, ale inni siedzieli w więzieniu, więc nie mam się czym chwalić.
Masz racje - polityka we współczesnym wydaniu to porażka, ale naszym problemem nie jest polityka tylko politycy. Należy dążyć do tego, aby maksymalnie ograniczać ich rolę w demokracji. Dlatego jestem zwolennikiem utopijnej według niektórych idei demokracji bezpośredniej.
A felieton polityczny zawsze dotyczy bieżących spraw. Oby za kilkanaście lat nasze dzieci czytały to jak bajkę o żelaznym wilku :-))
pzdr
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty