Początek końca - RocketDragoN
Dramat » Tragedia » Początek końca
A A A
Od autora: Witam, jest to początek, wstęp do opowieści z katastrofalnym zakończeniem, napisałem początek i chciał bym prosić was o konstruktywną opinie na temat tego tekstu. Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Był pierwszy dzień jesieni, właśnie wstawał nowy dzień a w małej wiosce położonej pośród rozległych lasów i pasm górskich zaczynały się przygotowania do wieczornej ceremonii przebudzenia mocy która polega na sprawdzaniu 10 letnich dzieci czy mają w sobie jakieś magiczne moce, czy ich przeznaczeniem jest zostanie zwykłym robotnikiem czy naukowcem. Jednak mieszkańcy tego pięknego i malowniczego miejsca pełnego spokoju i miłości nie wiedzieli że tego wieczoru popełnią największy błąd w swoim życiu doprowadzając powoli ten świat ku katastrofie... Zacznijmy jednak od początku, na obrzeżach miasta mieszkała pewna młoda para Kari i Aura wraz ze swoim synem Drago który niedawno ukończył dziesięć lat, i właśnie się obudził. Gdy tylko otworzył oczy wstał, wyskoczył szybko z pod skóry niedźwiedzia pod którą spał, założył swoje stare wysłużone buty, skórzane spodnie i bezrękawnik z lekko poszarpanymi rękawami i szybko pobiegł do kuchni gdzie czekała już jego Mama ze śniadaniem, jej piękny i promienisty jak słońce uśmiech zawsze napełniał go chęcią do życia, wiedział że puki ona będzie żyła on nigdy nie przestanie walczyć.
-Cześć Mamo! wykrzyczał jak tylko zobaczył swoją mame w progu
-Witaj kochanie, jak Ci się spało??
-Ciężko, nie mogłem zasnąć z podniecenia na myśl o dzisiejszym dniu! Jestem pewny że moja Magia którą dziś przebudzi nasz Starszy wioski powali wszystkich na kolana!
-jego mama się zaśmiała, i zapytała co chłopiec chciałby zjeść na śniadanie
-Jajecznice! Odpowiedział i usiadł do stołu zakładając pod szyją serwetkę i uśmiechając się do swojej Mamy. A ona zaczęła mu ją przygotowywać rozmawiając z nim o festynie "Przebudzenia mocy" Chłopak słyszał już te historie wiele razy, jednak jego ekscytacja nie pozwalała mu myśleć o niczym innym.
W tym czasie jego ojciec, który był kowalem kończył właśnie pracę nad bronią którą chciał podarować swojemu synowi gdy tylko uda mu się przebudzić jego moce, pomimo iż nie spędzał z synem zbyt dużo czasu, przez to że musiał całymi dniami pracować, kochał go i w każdej wolnej chwili starał się robić wszystko aby pokazywać mu jak bardzo mu na nim zależy. Broń którą przygotowywał miała pasować do każdego rodzaju magii, nie ważne czy zostanie Magiem Ognia, Wody, Wywoływaczem czy Uzdrowicielem, chciał aby mimo wszystko broń ta odzwierciedlała jego duszę, a ponieważ chłopiec od 5 roku życia okazywał zamiłowanie do walki bronią białą a najczęściej zbierał małe lecz wytrzymałe gałązki i wkładając je między palce imitował szpony postanowił wykuć mu nietypową broń, był to zestaw rękawicy która za razem była małą tarczą która rozciągała się od palców aż do łokcia, posiadała również ostro zakończone palce imitujące szpony smoka, drugą bronią była kosa, której mechanizm pozwolił rozczepić ją i z ostrza stworzyć jednoręczną broń białą, trzon był wykonany z czarnego drewna drzew "Omoli" które było bardzo ciężko znaleźć w lasach niedaleko wioski, było to wręcz niemożliwe, a ostrze wykonane było ze stali gwiezdnej, która była otrzymywana z przeróbki skał księżycowej góry, położonej na wschód od ich domu. Wykończenie broni stanowiło słowo runiczne jego Matki, która jest Zielarką i Zaklinaczką, dzięki czemu obie bronie będą rozwijać się i rosnąc wraz z przypisaną do niego duszą.
Zaraz po śniadaniu mały Drago wraz z Mamą zaczęli się przygotowywać do wielkiej ceremonii przebudzenia, szybko przebrali się w nowe ciuchy uszyte tydzień wcześniej przez Aure, po czym wzięli ze sobą trochę oszczędności i ruszyli w strunę Tęczowego Jeziora, którego nazwa jest głęboko powiązana z jego właściwościami, jest też kluczowym elementem wieczornego wydarzenia. Ale o tym później. Kiedy Matka z Synem przekraczali bramy swojego malutkiego gospodarstwa, mały zapytał
-Mamo a co z tatą? Nie idzie z nami?
-Pewnie że idzie! (Krzyknęła z czarującym uśmiechem na twarzy jego mama) Jednak dołączy do nas troszeczkę później, ponieważ musi dokończyć jeszcze pewną sprawę
-To dobrze mamo! Chce aby moje dwie najukochańsze osoby zobaczyły moment w którym postawie swoje stopy w tęczowym jeziorze! Obiecuję że was nie zawiodę i zostanę najpotężniejszym Magiem na świecie!
-Wiem to kochanie, (powiedziała mu mama patrząc głęboko w jego oczy) Wiem o tym bo poziom naszej magicznej mocy ukazuje nasza miłość, a nie znam nikogo kto potrafi kochać bardziej od Ciebie.
-Ja znam Mamo! Ciebie i Tatę!
Krzyknął najgłośniej jak potrafi, po czym ścisną jeszcze mocniej rękę swojej mamy i ruszyli w dalszą drogę ku jeziorze...

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
RocketDragoN · dnia 04.06.2016 21:25 · Czytań: 491 · Średnia ocena: 0 · Komentarzy: 1
Inne artykuły tego autora:
  • Brak
Komentarze
Barbara Kirszniok dnia 24.08.2016 16:41
Plusy:

Tytuł.

Minusy:

W niektórych zdaniach literówki, brak kropek, przecinków.

Powinny być długie myślniki a nie krótkie, a po nich spacja.

10 letnich
5 roku
W obu przypadkach powinno być napisane słownie.

„Był pierwszy dzień jesieni, właśnie wstawał nowy dzień” - Dwa razy piszesz, że jest dzień.

„Jednak mieszkańcy tego pięknego i malowniczego miejsca pełnego spokoju i miłości nie wiedzieli że tego wieczoru popełnią największy błąd w swoim życiu doprowadzając powoli ten świat ku katastrofie.” - To brzmi jak spoiler. Nie chcę teraz wiedzieć, co wydarzy się później.

„Zacznijmy jednak od początku (...)” - niepotrzebne słowa.

„Gdy tylko otworzył oczy wstał, wyskoczył szybko z pod skóry niedźwiedzia pod którą spał (...)” - „wstał” i „wyskoczył” to pisanie dwa razy o tym samym. Wywalić „pod którą spał”, bo można się tego domyślić.

„założył swoje stare wysłużone buty, skórzane spodnie” - Czyli najpierw założył buty a potem spodnie?

„-Cześć Mamo! wykrzyczał jak tylko zobaczył swoją mame w progu” - Powinno być: – Cześć, mamo! – wykrzyczał.

W dialogach widzę dużo błędów stylistycznych, chociażby to, że „Ci” piszesz z dużej.

„-Ciężko, nie mogłem zasnąć z podniecenia na myśl o dzisiejszym dniu! Jestem pewny że moja Magia którą dziś przebudzi nasz Starszy wioski powali wszystkich na kolana!” - Oprócz błędów stylistycznych zdanie nie brzmi prawdziwie.

„W tym czasie (...) jak bardzo mu na nim zależy.” - To jest tylko jedno zdanie, a mieści się na cztery linijki.

Za krótki tekst, bym mogła coś więcej powiedzieć. UWAGA, SPOILER! Dowiedziałam się tylko, że idzie na ceremonię i nic ciekawszego się nie stało. Koniec SPOILERu.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:75
Najnowszy:pica-pioa