środki szczęściobójcze - ajw
Poezja » Wiersze » środki szczęściobójcze
A A A

 

ciągle zapominasz, że ofiara i sprawca to dwie strony
tej samej monety. nie da się rozdzielić
podwójnej natury.
 
sączysz toksyczny koktajl, a potem dziwisz się,
że ułomna percepcja wiedzie na manowce.
wokół dzwonienie sztućców - ty znowu sam.
 
mówiłeś, że jesteśmy wilczym stadem,
a teraz wyjesz do lampy. obijasz się
o brzegi klosza jak ćma. spalasz
wszystkie mosty. westchnień
i przekleństw.
 
bierzesz mnie w nawias zamiast na sen.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
ajw · dnia 16.06.2016 20:01 · Czytań: 541 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 10
Komentarze
Usunięty dnia 16.06.2016 20:03 Ocena: Świetne!
Fajny tytuł, fajna treść, fajny styl fajnie jest x3
Miroslaw Niepamietny dnia 16.06.2016 20:06
Czyżby alkohol znów pokrzyżował czyjeś plany? Podobno potrafi namącić - i w głowie, i w życiu. Ciekawie :) :) Pozdrawiam.
Usunięty dnia 16.06.2016 20:10 Ocena: Świetne!
fajny wiersz, pointa jak wstęp do erotyku. nie przeszkadzam.
Usunięty dnia 16.06.2016 20:50
Ajw, bardzo dobry wiersz wg mnie. Wiele mądrości w pierwszej strofie, coś na zasadzie lustra, ofiara nieświadomie szuka sprawcy, sprawca ofiary, żeby doświadczyć tego, co ma w sobie.

Właściwie, to cały wiersz jest mądry.

Cóż, podobno sami tworzymy sobie życie, potem mamy żale, że jest takie, jakie jest. A wszystko kwestią wyboru. Branie w nawias czy na sen też.

Pozdrawiam :)
Bozena B dnia 16.06.2016 22:24
Witaj

Bardzo ładnie jest. I w zasadzie myślałam, że tym razem obejdzie się bez marudzenia, ale jednak nie. Znowu trochę Cię pomęczę ;)

Pierwsza strofa cudna Przerzutnie i obrazowanie, jak dla mnie, palce lizać.

W drugiej nie podoba mi się koktajl trucizn, tym bardziej, że intuicyjnie czuję, że można tutaj inaczej, bez zbędnego udziwniania. I nie chodzi mi o to, że to dopełniaczówka, choć nie zmienia to faktu, że jest ci ona. Wydaje mi się, że wystarczyłoby sączysz truciznę, albo trujący koktajl. Zresztą może wpadniesz na jeszcze inny pomysł, bo ja tak tylko na szybko rzucam coś.

W trzeciej warto przemyśleć jeszcze wersyfikację, bo o ile jestem w stanie wyobrazić sobie wyjącą ćmę, o tyle i tak nieco zabawnie mi się ten obraz maluje, a jak mniemam, nie o to chyba chodziło ;) No i słowo wszystkie chyba też niekoniecznie potrzebne, chyba że bardzo potrzebujesz to podkreślić. Z pozycji czytelnika (marudnika) wygląda to jednak na przedobrzenie.

Właśnie przyszło mi do głowy, że gdyby nawet bez zmiany wersyfikacji, a tylko nieco słowa przemeblować, można by się pozbyć wyjącej ćmy, a jednocześnie ją pozostawić, tylko w nieco inny sposób zazębić ze sobą obrazy, np. coś w ten deseń:

mówiłeś, że jesteśmy jak wilcze stado,
a teraz wyjesz do lampy. obijasz się
jak ćma o brzegi klosza i spalasz
wszystkie mosty. westchnień
i przekleństw.


I wtedy dodatkowo poszerza się obraz z wilkiem i wyciem, a równocześnie nakłada warstwą na ćmę, jeśli wiesz, co chcę powiedzieć. i jakby płynniej przechodzi się z jednego w drugi, a potem znowu w kolejny. No ale to też taka pierwsza myśl, więc zanim cokolwiek zaczniesz zmieniać, przemyśl na wszystkie możliwe sposoby.

No i tytuł, jak dla mnie nietrafiony, nie zachęca do czytania. Mnie, oczywiście, bo być może innych przyciągnie.

Więcej uwag nie mam. Ładnie, naprawdę, widzę w ogóle tak wielką różnicę w Twoim pisaniu między kiedyś a teraz, że aż słów mi brak. I mam wrażenie, że wyzbyłaś się schematyczności, jeśli jeszcze nie całej, to na pewno w znacznej większości. Musiałam to w końcu powiedzieć :)

Pozdrowienia
ajw dnia 17.06.2016 12:18
czyngis, Mirosław, grain - dziękuję za odwiedziny i pozostawienie komentarza :)

Wiktorio - mamy to, na co się zgadzamy ;) Dzięki za obszerny komentarz :)

Bożeno - faktycznie z tą ćmą trochę zabawnie wyszło. Był ciąg myślowy, ale w całości wyglada to trochę głupio, wiec skorzystam z Twojej podpowiedzi przestawienia wersów, bo tak jest rzeczywiście lepiej :) Z tą metaforą dopełniaczową też coś pokombinuję. Natomiast tytuł mnie się podoba, więc pozostanę przy nim.
Bardzo cieszy pochwała z Twoich ust. Niepotrzebnie miałaś skrupuły, by skrytykować wspomnianą schematyczność. Ja nie jestem z tych, które o takie rzeczy się obrażają. Jeżeli faktycznie w moim pisaniu nastapił rozwój, to na pewno za sprawą krytycznych uwag, które przyjmuję z pokorą :) Jeszcze raz dzięki.
Ula dnia 17.06.2016 15:56 Ocena: Świetne!
Ajw,
Pierwsza zwrotka już zwróciła moją uwagę. Myślę, że poruszyłaś ważny temat. Do tego wersy, ładnie się przeplatają. Motyw ćmy, przypomniał mi taki cytat z "Lalki": Człowiek jest jak ćma: na oślep rwie się do ognia, choć go boli i choć się w nim spali. .
Bardzo ciekawie to wszystko splotłaś.
Pozdrawiam :)
ajw dnia 17.06.2016 17:02
Uleńko - tak to już czasem jest, że dzialamy wbrew logice . Pozdrawiam serdecznie :)
Miladora dnia 25.06.2016 20:56
Kupuję to, Ajw. :)
Ładnie płynie, a pointa doskonała.

Ale przyczepię się do "jaków", bo chyba nie potrafisz bez nich żyć, chociaż można.
Cytat:
mó­wi­łeś, że je­ste­śmy jak wil­cze stado,
a teraz wy­jesz do lampy. obi­jasz się
o brze­gi klo­sza jak ćma. spa­lasz

A gdyby tak - jesteśmy wilczym stadem?
Wtedy nie masz podwójnych porównań.

Serdeczności :)
ajw dnia 26.06.2016 15:39
Milu - dobry pomysł :) Rzeczywiście, kocham jaki. No, ale z Twoją pomocą unieszkodliwię jednego ;)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty