(meta)fizyka w telekinezie - introwerka
Poezja » Wiersze » (meta)fizyka w telekinezie
A A A
 
 
ok. o, liczności poszły się uprawdo-
podabniać. nie ma, nie ma wody
czasowanej, z rud lanej. pustyni
też brak, Morgana medytuje
nad funkcją fatyczną. tylko jeden ptak ma na imię:
czy żyć? śmiać się w kułak, my( )śląc
za granicę obrazy.
 
 
Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
introwerka · dnia 28.06.2016 20:45 · Czytań: 707 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 17
Komentarze
p dnia 28.06.2016 20:54
Tak, podoba mi się wysyłanie "my" gdzieś za granicę. Zwłaszcza za granicę obrazy. Wtedy tutaj zostaje taka pustka, pustka obrazy.
introwerka dnia 28.06.2016 21:06
P,

ja ogólnie uważam, że każda obraza warta jest tego, żeby ją w sobie przezwyciężyć :) Można to nazwać naiwnością, można - optymizmem.

A za granicę można też słać/myśleć obrazy ;)
p dnia 28.06.2016 21:28
Jest takie serbskie słowo "bezobrazan" i znaczy ono tyle, co "bezczelny" - jakby ci bezczelni nie mieli w sobie tyle wyobraźni, co trzeba.
introwerka dnia 28.06.2016 21:38
Ano, coś jest może na rzeczy. ;)

p napisał:
serbskie słowo

Iloma językami Ty jeszcze mówisz, P? :)
ajw dnia 28.06.2016 21:57
I znowu powrót słownych zabaw introwerki na łamanie języka i głowy. Lubię tę nowatorską część ciebie :)
introwerka dnia 28.06.2016 22:13
Ajw,

ajw napisała:
I znowu powrót słownych zabaw introwerki na łamanie języka

właśnie mam pod tym względem wątpliwości, czy nie przedobrzyłam. :( Cieszy bardzo, jeśli mimo tej "zagmatwaniny" chcecie mnie czytać :)

Cieszę się, że zaglądasz, również planuję nadrobić zaległości w komentowaniu Twoich tekstów :)
p dnia 28.06.2016 22:34
introwerko - lubię języki, jest w nich coś niesamowicie przyciągającego - rzeczy straszne i piękne.
kamyczek dnia 29.06.2016 00:16 Ocena: Świetne!
Witaj, Intro.

Intrygujesz. Czy czas jest uchwytny i mierzalny? Tak, ale tyko za pomocą odpowiedniej aparatury - powiedzą jedni. Nie, jeśli mamy na myśli stan psychofizyczny (wyłączenie się) u osoby medytującej - powiedzą inni. No dobrze. A co, jeśli to wszystko to tylko bajka, ułuda? Brzmi fatal(m)istycznie.
Cytat:
ok. o, licz­no­ści po­szły się upraw­do- po­dab­niać. nie ma, nie ma wody
cza­so­wa­nej, z rud lanej. pu­sty­ni też brak

Tak czy inaczej, zasiałaś ziarno i… wzeszło – są emocje.

Ciekawa lektura, warto było przystanąć.

Pozdrawiam serdecznie.
Usunięty dnia 29.06.2016 07:44 Ocena: Świetne!
Fajny wiersz odziałowujący na emocje czytelnika, Posłuźyżłas sie tą powszechnie znienawidzoną interpunkcją aby stworzyć niesamowitą otoczkę, fajnie, fajnie dobry wiersz ;) Bawisz się słowem ( co świadczy o dużym zasobie słownictwa) dzięki czemu wydobywają z języka nuty artyzmu. Dobry tekst ;)


Zapraszam też do mnie prometeizm XXI wieku: http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/55458/prometeizm-xxi-wieku

Pozdrawiam ;)
introwerka dnia 29.06.2016 11:01
P,

p napisał:
lubię języki

rozumiem Cię doskonale, choć sama władam tylko jako tako angielskim, który w dodatku w ostatnim czasie mi się mocno uwstecznia, to każda próba lektury w obcym języku otwiera przestrzeń zazębiającą się, ale nietożsamą z analogiczną w innym - chyba najbardziej fascynuje mnie w językach/-u właśnie ten zmienny zakres wieloznaczności, sprawiający, że, używając "synonimicznych" słów, mówimy różne rzeczy :)


Kamyczku,

dziękuję bardzo za interesujące interpretacje :) tak, masz rację - ten wiersz miał mieć w sobie coś z medytacji :) Wyłowiłaś zeń ciekawe pytania o istotę czasu, jego względność, być może także - skoro mowa o pustynnych medytacjach - spiralność... Osobiście skłaniam się ku poglądowi o kulturowej konstrukcji czasu, oczywiście na podbudowie zjawisk fizycznych, jednak to rodzaj panującej kultury naznacza mz. odczuwany przez nas czas swoim kształtem, tempem upływu, trwałością, (nie)ciągłością itp. A wracając do wiersza - bardzo podoba mi się neologizm "fatal(m)istycznie" - świetne podsumowanie tego, co chciałam zawrzeć w tekście :)


Czyngisie,

dziękuję za pochwały; jeśli udało mi się wyjść z poziomu abstrakcyjnego i powiedzieć coś oddziałującego również na emocje, to jestem w pełni usatysfakcjonowana :)

Na pewno dzisiaj zajrzę i do Ciebie :)



Serdeczności :)
marukja dnia 29.06.2016 11:29 Ocena: Świetne!
Introwerko, jestem pod ogromnym wrażeniem umiejętności i kunsztu. Wiersz zaplątany w słowa, ach, jak miło czytać i delektować się ich rozplątywaniem :)
Pozdrowienia!
Hallam dnia 29.06.2016 17:25
oryginalnie, "morgana medytuje nad funkcją fatyczną" nie wszystko rozumiem, ale podoba się ( :
introwerka dnia 29.06.2016 23:29
Marukjo,

bardzo, bardzo się cieszę, że jesteś i czytasz :)

Buźki :)


Hallamie,

cieszą Twoje odwiedziny i ciepłe przyjęcie wiersza :)

Pozdrawiam słonecznie :)
Opheliac dnia 30.06.2016 19:44
Cytat:
z rud lanej.

Dopiero po chwili zorientowałam się, że można czytać także "źródlanej". :p
Uwielbiam to, jak pokazujesz, ile jeszcze można wykrzesać z języka polskiego (i nie tylko!), łącząc różne wyrazy ze sobą.
Świetne!
introwerka dnia 02.07.2016 13:37
Ophelio,

lubię się bawić takimi quasi-homonimami :p

Cieszę się bardzo, że czytasz :)

Serdeczności :)
Usunięty dnia 05.07.2016 12:37
Introwerko, jak Ty trafiłaś treścią tego wiersza w moje wnętrze i zewnętrze, również.

Bardzo mi się podoba, fajne kombinacje słów. Jakby na wierzchu było jedno znaczenie, to pozorne, a pod spodem inne, to właściwe. Tak widzę sobie ten wiersz, jakby przestrzennie.

No piękny łamaniec językowo-myślowy. Lubię takie, lubię bardzo.

Pozdrawiam :)
introwerka dnia 05.07.2016 16:59
Wiktorio,

wiktoria napisała:
Jakby na wierzchu było jedno znaczenie, to pozorne, a pod spodem inne, to właściwe. Tak widzę sobie ten wiersz, jakby przestrzennie.

Dokładnie tak to sobie umyśliłam :) Zwłaszcza pointa miała być taką szkatułkową niespodzianką, choć wiem, że to takie nie na czasie ;)

Dziękuję za ciepły i wnikliwy odbiór, pozdrawiam serdecznie :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty