Przedmioty I - clockworklukis
Poezja » Wiersze » Przedmioty I
A A A

I

Poranek spadł, lawina powiek.

Z błagalnym wzrokiem
mam dylematy: było tyle blasków,
tyle zachodu o jeden moment.

Ale być o tę łyżeczkę bliżej 
w kierunku chmur, (zasięgu ręki)
to jakby się oddalić
i nie wstać na słońce w żadnym kolorze.

Zastanawiające jest przebudzenie.

Mój kręgosłup - zgwieżdżony,
nie widzę końca,
jaki kosmos, to musi się kiedyś
zaparzyć, nie ma innej opcji.

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
clockworklukis · dnia 15.07.2016 21:14 · Czytań: 555 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 8
Komentarze
Usunięty dnia 15.07.2016 23:46 Ocena: Świetne!
Hej Clock, czytam Ciebie tutaj po raz pierwszy więc witam Ciebie serdecznie. Wiesz ciekawy taki surrealistyczny, ci mi sie bardzo podoba ;). Udoła Ci sie zabrać nas, czytelników w niezwykłą podróż pomiędzy meandry artystycznych doznań i metaforycznych uniesień. Wow, fajny tekst serio. Tak zwykle człowiek zawsze dąży a nie potrafi sie cieszyć tym co ma. Carpe Diem to ważne przesłanie ;)

Zapraszam tez do mnie: http://www.portal-pisarski.pl/czytaj/55612/misteria

Pozdrawiam ;)!
Usunięty dnia 16.07.2016 10:44
Wyczytałam w tym wierszu ciekawe rekwizyty, np "lawina powiek", świetne dla mnie, ale niestety, tylko rekwizyty, treści niestety nie.

Bardzo hermetyczny wiersz, trudno trafić z takim pisaniem do czytelnika. Ale może do innych trafi. W końcu poezja to bardzo indywidualna sprawa.

Pozdrawiam :)
faith dnia 16.07.2016 11:04
Twoja poezja na pewno nie jest najłatwiejsza w odbiorze. Wymaga od czytelnika pewnego zagłębienia się w sobie, zamknięcia na świat i skupienia uwagi na ścieżkach, którymi chcesz nas prowadzić. Tylko tak możemy dojść do celu, znaleźć sens i wydobyć z niego coś dla siebie.

Ja tutaj znalazłam wiele ciekawych miejsc, w których przysiadłam i którymi się delektuję. Mam słabość do wszelkiego rodzaju blasków, odbić światła, itp.
Podoba mi się też dwuznaczność "zachodu" występująca w pierwej strofie i jeszcze parę innych ciekawych rzeczy, nad którymi naprawdę warto się pochylić :)

Poprawki to tylko kwestia indywidualnego upodobania, ale pozwolę sobie na kilka sugestii :)

Cytat:
Z bła­gal­nym wzro­kiem
mam dy­le­ma­ty: było tyle bla­sków,

Cytat:
Ale być o tę ły­żecz­kę bli­żej 
w kie­run­ku chmur, (za­się­gu ręki)

- rzuciło mi się w oczy to powtórzenie czasownika i słabo powiązane przejścia między kolejnymi wersami. Wiem, że każdy z nich może być dla Ciebie ważny i szanuję to. Jednak ja jako odbiorca już nie muszę skupiać się na wszystkim i dlatego jest mi łatwiej odkrajać pewne fragmenty z wiersza.

Cytat:
Z bła­gal­nym wzro­kiem mam dy­le­ma­ty:
było tyle bla­sków,
tyle za­cho­du o jeden mo­ment.

Ale znaleźć się o tę ły­żecz­kę bli­żej 
chmur, (za­się­gu ręki)
to jakby nie wstać na słoń­ce w żad­nym ko­lo­rze.


- tak to sobie widzę, odkrojenie przedostatniego wersu wzmacnia wydźwięk ostatniego

Cytat:

to jakby się oddalić
i nie wstać na słoń­ce w żad­nym ko­lo­rze.

Za­sta­na­wia­ją­ce jest to wsta­wa­nie.

- wiem, że jesteś bardzo świadomym twórcą, dlatego zastanawia mnie, czy powtórzenia są celowe. Jeśli jednak tak, to mnie osobiście nie przekonuje ich celowe umieszczenie tu, nie znajduję dla nich sensu, stąd zastanowiłabym się nad ich zlikwidowaniem.

to jakby nie wstać na słońce w żadnym kolorze
Zastanawiające są te pobudki


- szczególnie, że później znów masz zaimek "to"
Cytat:
jaki ko­smos, to musi się kie­dyś


Takie moje marudzenie, zdecydujesz oczywiście sam. Jak już mówiłam, jest to kwestia gustu :)


Pozdrawiam serdecznie!
ajw dnia 17.07.2016 23:18
Przeczytałam pierwszą strofę i mnie urzekła, ale później nic już nie było dla mnie. Nie dorosłam widać do Twojego toku myślenia.
Biorę zatem tylko to:
"Poranek spadł, lawina powiek.

Z błagalnym wzrokiem
mam dylematy: było tyle blasków,
tyle zachodu o jeden moment." - piękne :)
clockworklukis dnia 20.07.2016 00:21
Miło mi czytać pozytywne reakcje i pochlebstwa, dzięki Faith za pochylenie się nad moim tekstem. Ajw, jak możesz mówić, że nie dorosłaś do mojego punktu widzenia, skoro jesteś ode mnie starsza? Chyba że twój komentarz to cięty sarkazm, to zmienia postać rzeczy :DD
Dzięki wszystkim za zostawienie śladu.
Opheliac dnia 05.08.2016 22:14
W związku z tym, że jest już czwarta część na PP, postanowiłam wrócić do początku, którego nie miałam okazji czytać, bo pojawił się w połowie lipca czyli wtedy, kiedy chwilowo była nieobecna na portalu.

Hm. Przyzwyczaiłam się już do Twojego jednak specyficznego stylu pisania, który... mnie bardzo urzeka. I w tym przypadku jest nie inaczej, fragment, który wyżej przytoczyła Ajw i mnie tutaj najbardziej się podoba.
Właściwie tylko trzecia zwrotka mnie zastanawia. Zwłaszcza fragment z łyżeczką. To znaczy - rozumiem go, raczej domyślam się, co chciałeś przekazać. Ale mimo wszystko coś mi w nim uwiera albo po prostu - zastosowana metaforyka w tym przypadku nie do końca mnie przekonywuje.

Ale to jednak cały czas dobre pisanie. :)
clockworklukis dnia 10.08.2016 00:24
Dzięki za wizytę Ofelio, miło mi, że ci się podobało:)
Zola111 dnia 13.08.2016 18:58
Aż do "kręgosłupa" wiersz bardzo mi się podoba. Niestety, koniec kręgosłupa, którego nie widzisz, a musi się kiedyś zaparzyć - psuje treść całego wiersza.
Dobre metafory wskazały już moje poprzedniczki:

Cytat:
Po­ra­nek spadł, la­wi­na po­wiek.


Cytat:
tyle za­cho­du o jeden mo­ment.


- bardzo tajemnicze i dwuznaczne (w pozytywnym sensie).

Ale wiersz do przewarsztatowania. Pozdrawiam,

z.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:69
Najnowszy:pica-pioa