nie-do-powiedzenia - scribus01
Poezja » Pogranicze » nie-do-powiedzenia
A A A
Od autora: chciałbym żeby każda z tych 'form' była jak cukierek, proszę jeść osobno, nie wszystkie na raz...

ślimaki
na szybie
spijają łzy
deszczu


wiersz
szlocha po
stracie
autora


biały kruk
na czarnej owcy
w szarej mgle


w tumanach
kurzu pajęczyna
dostojnieje


zbyt duże
by przełknąć
z przyjacielem
wielkie nic


piotruś pan
na zakręcie
fałszuje
rekwiem

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
scribus01 · dnia 20.07.2016 21:48 · Czytań: 485 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 8
Komentarze
Margharet dnia 21.07.2016 00:23 Ocena: Świetne!
scribus01 rzeczywiście, osobno mi smakuje i coś w sobie ma. I tak mi się smutno zrobiło na myśl o wszystkich wierszach osieroconych przez swoich autorów. Chociaż z drugiej strony wielu autorów staje się nieśmiertelnymi dzięki swoim wierszom. Pozdrawiam
trawa1965 dnia 21.07.2016 05:40 Ocena: Przeciętne
W niektórych przypadkach błędy techniczne. Ale i sama koncepcja nie jest dobra - Czytelnik po prostu gubi się w natłoku myśli po przeczytaniu, gdyż miniatury te nie mają żadnego spoiwa tematycznego.

Nie ma też porządku, jeśli chodzi o części mowy. Czasem brak czasownika, a czasem nie. Jeśli chcesz eksperymentować, co absolutnie pochwalam, każda z tych miniaturek powinna być bez czasownika -jak w" Wierszowisku" Józefa Barana:

zapach perfum kobiety na pogrzebie-
antidotum przeciwko śmierci

Zmodyfikowałem ten wiersz po swojemu, usuwając imiesłowowe "szczątki" czasowników
Gorgiasz dnia 21.07.2016 09:16
Cytat:
wiersz
szlocha po
stracie
autora


biały kruk
na czarnej owcy
w szarej mgle


To mi się podoba, z tym biednym wierszem - świetne; ale autor spełnił już swoje zadanie i trzeba zacząć żyć własnym życiem. Nawet jeśli jest się wierszem.

"biel - czerń - szarość" też dobre; dwa ekstrema rozpływają się we mgle, w szarości, przestają istnieć, tracą tożsamość i często urojoną wartość czy przypisywaną im rolę.

Ale to słowo przyjęto pisać w łacińskiej formie: requiem.

A ślimaki po szybach to raczej nie łażą, nie zauważyłem.
scribus01 dnia 21.07.2016 21:21
Margharet, ciekawe spostrzeżenie, racja zupełna. Coś mi świta w głowie, że jakiś klasyk literatury gdzieś powiedział, że te jego dzieła to pomnik trwalszy niż ze spiżu, i że przez to nie umrze na wieki, czy też nie umrze cały.

trawa1965, to w założeniu nie są zwrotki wiersza, ale jakby to powiedzieć osobne formy, bez tematu wspólnego. Jeśli już koniecznie, to być może jakoś nawiązują skrótem do haiku, ale tym nie są.

Goriasz, racja. Wiersz musi sobie radzić sam, ale także autor powinien dać mu odejść. Szczególnie, kiedy wiersz biorą 'na tapetę' krytycy. Jest naturalna z resztą tendencja, że autor często broni swojego wiersza, gdyż jest cząstką jego samego. Jeśli tego nie robi wcale, oznacza, że mu nie zależy. Grunt w tym, żeby w odpowiednim czasie dać odejść.

Dziękuję za powyższe komentarze :)
Aronia23 dnia 23.07.2016 09:53 Ocena: Świetne!
Scribusie01, brawo. Ale jestem teraz cukierkowa. Nie "objedzona od nadmiaru kalorii", tylko mądrością poszczególnych cukierków. Dobrze czasami jest zanurzyć się w gorzkiej czekoladzie czy zrobionym "na słodko" śledziu. Teraz przejdę do konkretów. Wszystkie smakowały (cukierki) a jednak ich smak różnił się. Tak jak w przypadku bliźniaków. Jeszcze nie widziałam wiersza podanego w formie bombonierki - fajny zabieg stylistyczny. Zapamiętam.
1. cukierek - słonawo - białawo - rozwodniono
2. cukierek - czarna jagoda, gorzko - słodki
3. cukierek - biała i jasnobrązowa czekolada, trochę alkoholu
4. cukierek - karmelek w otoczce drobnych, słodkich kuleczek
5. cukierek - pobudzający łaknienie, bez nadmiaru kalorii
6. cukierek - słonawy z lekka, orzeszki - małe, kolorowe, są zamknięciem całości uczty cukierkowej.
Dziwny zestaw, ale chciałoby się skosztować następnych. Bardzo fajny dobór słów. No, kolego Skrybo - super.
scribus01 dnia 23.07.2016 11:10
Aronia23, takie klasyk się przypomina z filmu: Życie jest jak pudełko cukierków (czekoladek), nigdy nie wiesz jaka Ci się trafi :)

pozdrowienia
Aronia23 dnia 23.07.2016 13:43 Ocena: Świetne!
Scribusie01, wiem, to z filmu o takim facecie tłumionym latami przez matkę. Forrest mu było na imię. Gump na nazwisko. Bywaj. S.
gaga26111 dnia 25.07.2016 19:49
Cytat:
re­kwiem
raczej requiem :p choć jest prawo pisać jaki się czyta.
poszarpane to wszystkjo. traktować osobno. ok. inaczej się nawet nie da. ale takimi kawałeczkami się nie da najeść ani nawet dobrze smaku poczuć. powoli zaciekawiasz no i od razu dupa że tak powiem :D ciekawe nie powiem że nie :) ale jakby każdy jeden rozszerzyć na prawdę było by lepiej. te fragmenty podane w takiej formie są jak niewykorzystany potencjał. to boli :< nie rób tak. poczekaj dozbieraj więcej myśli słów. cierpliwość popłaca. - więc czekam.

pozdrawiam
:)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty