początkowanie - Wiolin
Poezja » Wiersze » początkowanie
A A A

 

jesteśmy z ostatniej chwili
a ty już ubierasz mnie w siebie
jakbyś uczyła dźwięków 
dostrajała szumy
 
uzbieram cię kiedyś w symfonię
zerwę strunę nieoswojonego
 
gdy dzwonię
mówisz że mój głos rozpina ci sukienkę

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 23.07.2016 19:59 · Czytań: 628 · Średnia ocena: 4,83 · Komentarzy: 11
Komentarze
al-szamanka dnia 23.07.2016 20:47 Ocena: Świetne!
Super wiersz, Wiolinie.
Aż mnie ciarki przeszły, bo to i skojarzenia mocne, i wspomnienia z kiedyś...
Chcesz zerwać strunę, a już ją poruszyłeś.
Szczególnie od ubierasz mnie w siebie i uzbieram ciebie w symfonię zaiskrzyło powietrze, naelektryzowało się.
Ostatni wers frywolny, ale bez niego czegoś by brakowało.
Jestem zachwycona.

Pozdrawiam uśmiechem :)
Zola111 dnia 23.07.2016 22:30 Ocena: Świetne!
Piękny erotyk, Wiolinie.
Gdybym się miała do czegoś przycipić:

Cytat:
kie­dyś uzbie­ram cie­bie w sym­fo­nię


W tej pozycji zaimek powinien brzmieć: cię

Tak więc:

kiedyś uzbieram cię w symfonię

Drobiazg, jednak przeszkadza. Mimo tego, zaświetniam.

z.
Aronia23 dnia 24.07.2016 02:03 Ocena: Świetne!
Wiolinie, jakże subtelnie, ale i ostro wypowiedziane słowa na temat uczuć i zmysłowej miłości. To nieodłączni towarzysze każdego człowieka. Znamy je wszyscy - dorośli i dojrzali ludzie, szanujący siebie nawzajem. Bo czasami tak bywa, że kogoś mogą doświadczyć chore zachowania. Ale ten wiersz nie o takich taktuje. Jest w nim miejsce na łagodność i zmysłowe doznania. Tak naprawdę wielką i wspaniała miłość, która, gdy już się pojawi, to daje szczęście, a nie niszczy.
I ta muzyka - symfonia, szumy - jeszcze nie napisana, np. etiuda, jednak na pewno będzie skomponowana, bo nie może być inaczej, przy tak silnych emocjach i współgraniu kochających się ludzi. Seks zbliża, gdy jest akceptowany przez kobietę i mężczyznę. A to podstawa to szczęście, radość, broniące nas przed negatywnym odbiorem rzeczywistości. Siła uczucia jest tak wielka, że: "kiedy dzwonię
mówisz że mój głos rozpina ci sukienkę" Gratuluję tak wspaniałego i wyważonego erotyku. Podziwiam to, co napisałeś. Gratuluję, Wiolinie Aronia23
Usunięty dnia 24.07.2016 08:30 Ocena: Bardzo dobre
Nic dodać nic ująć. Nie przeszkadzam.
wodniczka dnia 24.07.2016 13:42 Ocena: Świetne!
jak zwykle Wiolinie -małe cudeńko. Pięknie Ci to wyszło.
aleksander81 dnia 24.07.2016 20:10
a jednak czegoś zabrakło, oczywiście, że to wiersz pisany kluczem wiolinowym, nienagannie poprowadzony w treści, jednak nie jest to takie cudeńko jakie można wyczytać z powyższych zachwytów. na plus wiersza przemawia jego otwarcie i tytuł, który przykuwa uwagę, dalej wygląda to już znacznie gorzej, ponieważ czytamy nadmiar zaimków: "ty, mnie, cię, ty, mój, ci" doprawione wytartymi dźwiękami,szumami, symfoniami i strunami, a na deser otrzymujemy nihil novi w postaci "rozpinanej sukienki". w tak krótkim tekście każde z użytych słów powinno wzbogacać kolejne wersy w znaczenia, które mogą poderwać czytelnika swoją niekonwencjonalnością, tym bardziej jeśli ma pełnić funkcję erotycznych zwierzeń, ewentualnie mógłby wnieść powiew świeżości na przetartych po tysiąckroć ścieżkach, co czyni (w moim skromnym przekonaniu) bardzo dobry pierwszy wers. nie za bardzo jednak brałbym moje słowa do serca, ponieważ powyższa poezja i tak znajdzie mnóstwo sprzymierzeńców i czytelników, z serdecznymi pozdrowieniami:-)

Aleks...
al-szamanka dnia 24.07.2016 20:42 Ocena: Świetne!
6.4 Komentarz musi jasno wyrażać opinie danego Użytkownika na temat utworu.

6.5 Komentujący powinien kierować się poziomem utworu, a nie sympatią czy antypatią do twórcy.

6.6 Komentarz powinien być tak rozbudowany, aby autor domyślił się, co przeszkadzało lub podobało się komentującemu.

6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.

6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.

przyp. red. EF
ajw dnia 24.07.2016 21:22 Ocena: Świetne!
Powiem Ci, Wiolinie miły, ze i mnie parę guziczków rozpięło po przeczytaniu tego gorącego, ale nie nachalnego erotyku. Jestem pod wrażeniem i z wrażenia zatrzepotałam rzeskami ;)
gaga26111 dnia 25.07.2016 19:37
mmmmm :) lubię takie wiersze. a zwłaszcza w twoim stylu wiolin :)
fajnie wykorzystany motyw instrumentalny. ciekawa prezentacja uczuć. z klasą elegancją i doświadczeniem. puenta super i w ogóle super. a mi naprawdę dzisiaj guzik w sukience poszedł hihi :p cieszę się że tu trafiłam :)
Bozena B dnia 26.07.2016 18:55
Witaj

Pomarudzę, jeśli pozwolisz. Zatem po kolei.

Pierwszy wers ładnie wybrzmiewa i chyba oddzieliłabym go od reszty, pozostawiła jako taki króciutki wstęp, preludium do pozostałych. I w tym momencie można z kolejnego wersu pozbyć się „a ty już” i zostawić samo „ubierasz mnie w siebie”, a dalej, choć wtedy może nieco zmieniłby się sens można by upłynnić np. tak:

jakbyś uczyła dźwięków
dostrajała szumy


W kolejnym wersie niezbyt szczęśliwie wybrzmiewa słowo uzbieram w całym kontekście tego zdania i ono, w moim odczuciu psuje odbiór. Zastanawiam się czy gdyby zwyczajnie przestawić dwa słowa, nie brzmiałoby lepiej, np. tak:

uzbieram cię kiedyś w symfonię
zerwę strunę nieoswojonego


I ostatnie dwa wersy. Ładne, ale w ostatnim, myślę, można by się obejść bez niektórych słów, sam zobacz:

gdy dzwonię
mówisz że głos rozpina sukienkę


Resztę można pozostawić w domyśle, że mój, że ci, bo to i tak jakoś samo wynika z treści. Tak mi się wydaje w każdym razie, acz nie twierdzę, że mam rację. Wszystko, oczywiście niezobowiązująco, do rozważenia jedynie.

Reasumując, troszkę utopiłeś treść w nadmiarze słów. Przy takich króciutkich wierszach trzeba jednak bardzo zważać na słowa, żeby nie przegadać tekstu, żeby uwypuklić sens. I wiem, że kto jak kto, ale Ty potrafisz to zrobić. Czasem chyba tylko ciut za szybko decydujesz się na zgłoszenie tekstu, jakbyś nie chciał pozwolić mu nieco wystygnąć. A to przecież nie bułeczki ;)

Pozdrowienia
Wiolin dnia 27.07.2016 00:00
Witaj Al.

Cały staję w płomieniach kiedy czytam Twoje komentarze :) Bardzo za nie dziękuję. Pozdrawiam.

Zoleńko.

Jasne że poprawię. Drogowskaz z Twoim udziałem, zawsze prowadzi na prostą. Pozdrawiam serdecznie.


Witaj Aronio.

Umiesz dodać wierszom przestrzeni, odkrywasz nowe miejsca ich wewnętrznego życia. No co ja tu mogę, skoro odkryłaś w nim już wszystkie karty? Pozdrawiam.

Grain.

Na moje krótko, Ty jeszcze krócej.... Pozdrawiam.


Witaj Wodniczko.

Nie do końca pięknie - jeżeli są uwagi, wiersz z bliskiego, staje się tylko znajomym:) Pozdrawiam i dziękuję.


Witaj Aleksandrze.

Wiesz przecież, że w świecie słowa pisanego, było już wszystko...każdy wiersz jest powielaniem czegoś, co już kiedyś wymyślono. O czym tak naprawdę piszemy? O miłości, o jej braku, o rozstaniach, o przypływach i odpływach...wszystkie miasta są podobne, mają rynek, ulice. Z nami jest podobnie -mamy te same problemy, które rymujemy od czasów powstania pisma. Nie mów tak do mnie Aleksandrze, bo wiesz dobrze że nic się nie zmieni, dopóki dzień zaczyna się o świcie... Co do reszty - no cóż, nie jestem poetą, więc wolno mi napisać niekiedy coś, co się może nie podobać. Pozdrawiam.

Witaj Ajw.

Oj, to już staje się niebezpieczne - tak żywych reakcji się nie spodziewałem :) Pozdrawiam serdecznie.

Witaj Gago.

Oj gdybym mógł ten guzik na powrót zapiąć ;) Ech dziewczyny, dziewczyny. Pozdrawiam.


Witaj Bożeno.

No dobrze, kupuję w całości Twoją wersję wydarzeń. Myślę że dosyć ładnie ominęłaś te wszystkie pułapki słowne. Bardzo dziękuję. Pozdrawiam.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty