Pasożyt - Sokolica
Poezja » Wiersze » Pasożyt
A A A

 

 
jak kleszcz
czeka aż zostanę sama
w ciemności ukryty
wgryza się w serce i umysł

 

mówi
znów źle znów źle znów źle
poddaję się mu
a kiedy przychodzą 

 

wtedy on
wraca w ciemność
do następnej samotności

 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Sokolica · dnia 26.08.2016 21:00 · Czytań: 413 · Średnia ocena: 4 · Komentarzy: 11
Inne artykuły tego autora:
Komentarze
Aronia23 dnia 27.08.2016 01:15 Ocena: Świetne!
Witam nocną porą, Sokolico. Wiersz niesamowity, naprawdę coraz bardziej mnie zaciekawiasz, będę czytać to, co napiszesz.
Ten utwór - parę zwrotek, a robi piorunujące wrażenie. Pasożyt porównany do kleszcza, który też pasożytuje, jest tutaj wręcz demoniczny. Zabiera, nie tyle krew, ale i przy okazji - dobro. Gada jak diabeł w Edenie, tłamsi i przeraża, paraliżuje, wymaga poddańczego posłuszeństwa, ale natura je stworzyła. Nikt ich nie lubi, tez mogą wzbudzać litość, bo cóż one winne? Do czegoś widocznie, są potrzebne.
Ale ten pasożyt to egoista i tchórz - zastrasza, potem chowa się w ciemności i czyha na innych. Samotnych aż do bólu, może chce Im potowarzyszyć i przy okazji, zaczerpnąć zyski. I tak się toczy nasz wspaniały, co by nie mówić - światek.
"Życia krąg" i "Jesteśmy połączeni z sobą światem..." Pozdrawiam, Aronia23
trawa1965 dnia 27.08.2016 05:24 Ocena: Świetne!
Wiersz bardzo osobisty. Nie wiedziałem, że masz takie stany. Z technicznego punktu widzenia wszystko w porządku. Utwór krótki, monotematyczny, treściwy. Taki jaki powinien być.
Usunięty dnia 27.08.2016 09:35 Ocena: Przeciętne
"Nie chodź po parku sama
nie patrz na drzewa nocą
nie myśl o bzach kochana
bo po co?"
Sokolica dnia 27.08.2016 10:01
Grain - cieszę się, że zjawiłeś się pod moim tekstem. Poezja ma to do siebie, że nie wszystkim dogodzi, każdy ma swój gust.
Aronio, Trawo - bardzo się cieszę, że wam się podoba. Inspirowałam się tym, że gdy kładę się do łóżka, przychodzi do mnie właśnie taki pasożyt i wypomina mi błędy, które popełniłam w ciągu dnia. ..
Pozdrawiam cieplutko
Nalka31 dnia 27.08.2016 10:07
Sokolico, wiersz na pewno ma dotyczyć kwestii bardzo osobistej, nocną porą często nachodzą nas zwątpienia. Dobrze jest czasem powiedzieć o tym innym.

Jednak do wykonania się przyczepię. I tu już nie pochwalę. Nie dlatego, aby zrobić Ci przykrość. Nie zgodzę się jednak we wszystkim z Trawą, że

trawa1965 napisał:
Z technicznego punktu widzenia wszystko w porządku. Utwór krótki, monotematyczny, treściwy. Taki jaki powinien być.


Tutaj niestety według mnie trzeba popracować. Tytuł Pasożyt stanowi niejako całość z resztą wiersza, a przez to jest zbyt dosłowny dla czytelnika. Krótka forma wymaga dopracowania.

Cytat:
wgry­za się w umysł i serce 

mówi
znów źle znów źle znów źle
pod­da­ję mu się
a kiedy przy­cho­dzą do mnie




W tak małym fragmencie krótkie, pojedyncze wyrazy meczą przy głośnym czytaniu i przeszkadzają. Poza tym wkradły się rymy, choć odległe, ale słyszalne. A to nie zawsze wpływa dobrze na podkreślenie przekazu. W tym wypadku przeszkadza.

Może spróbuj innego doboru słów, aby to napisać.

Pozdrawiam serdecznie. :)
Usunięty dnia 27.08.2016 10:09 Ocena: Przeciętne
Nie napisałem, że nie nie podoba mi się Twoja praca.
To była zacytowana rada na takie stany.
Pozdrawiam .
Sokolica dnia 27.08.2016 10:14
Dziękuję Nalko, zapamiętam na przyszłość, a tu w miarę możliwości postaram się poprawić. Rozumiem Grain i również pozdrawiam. :rol:
faith dnia 27.08.2016 11:37
Witaj, Sokolico :)

Mocny tytuł. I choć faktycznie, w zestawieniu z wierszem, może się wydawać nieco zbyt naprowadzający i oczywisty, to nie zmienia to faktu, że zachęca i intryguje.

Cytat:
jak kleszcz
czeka w ciem­no­ści ukry­ty
aż zo­sta­nę sama

Trochę kuleje mi tutaj składnia, głównie przez inwersję w drugim wersie, ale nie tylko.
Można z tym nieco pokombinować:

jak kleszcz
czeka aż zostanę sama
ukryty w ciemności


lub

jak kleszcz
ukryty czeka w ciemności
aż zostanę sama


Cytat:
pod­da­ję się mu
a kiedy przy­cho­dzą do mnie

Z jednego zaimka spokojnie możesz zrezygnować.

poddaję się
a kiedy przychodzą do mnie


Czuć potencjał. I pomysł. A warsztat? Jak inaczej można go zdobyć, jak nie pisaniem właśnie? :)
Już się cieszę na myśl o tym, że będziemy (mam nadzieję) mieli okazję przyglądać się temu, jak rozwijasz skrzydła :)

Serdeczności!
Sokolica dnia 27.08.2016 12:18
Bardzo mi miło, Faith, z pewnością skorzystam z twoich pomysłów! Dziękuję.
Pozdrawiam cieplutko :rol:
mike17 dnia 27.08.2016 14:51
Cytat:
mówi
znów źle znów źle znów źle
pod­da­ję się

mnie z kolei od razu rzucił się w oko zbędny rym: źle-się, bo skoro to wiersz nierymowany, to należy to jakoś zmienić.

Nie będę dublował uwag, treściowo wiersz przemawia i można go sobie w czaszce wyobrazić.
A to już dużo w morzu quasi odkrywczych potworków.
Tu jest dość prosto, in plus :)

Ogólnie, czytając utwór, ma się wrażenie, że jest on przemyślany.
Nie lokalizuję tu żadnych zapychadeł ani przegadania - jest dobry minimalizm.
I dlatego wiersz gada.

Zapraszam do czytania mojej najnowszej miniatury i tych, co będą wkrótce :)

Pozdro!
Sokolica dnia 27.08.2016 16:32
Dzięki Mike, postaram się jakoś zlikwidować ten rym. Pozdrawiam cieplutko :rol:
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
ks-hp
18/04/2024 20:57
I taki autor miał zamysł... dziękuję i pozdrawiam... ;) »
valeria
18/04/2024 19:26
Cieszę się, że przypadł do gustu. Bardzo lubię ten wiersz,… »
mike17
18/04/2024 16:50
Masz niesamowitą wyobraźnię, Violu, Twoje teksty łykam jak… »
Kazjuno
18/04/2024 13:09
Ponownie dziękuję za Twoją wizytę. Co do użycia słowa… »
Marian
18/04/2024 08:01
"wymyślimy jakąś prostą fabułę i zaczynamy" - czy… »
Kazjuno
16/04/2024 21:56
Dzięki, Marianie za pojawienie się! No tak, subtelnością… »
Marian
16/04/2024 16:34
Wcale się nie dziwię, że Twoje towarzyszki przy stole były… »
Kazjuno
16/04/2024 11:04
Toż to proste! Najeżdżasz kursorem na chcianego autora i jak… »
Marian
16/04/2024 07:51
Marku, dziękuję za odwiedziny i komentarz. Kazjuno, także… »
Kazjuno
16/04/2024 06:50
Też podobała mi się twoja opowieść, zresztą nie pierwsza.… »
Kazjuno
16/04/2024 06:11
Ogólnie mówiąc, nie zgadzam się z komentującymi… »
d.urbanska
15/04/2024 19:06
Poruszający tekst, świetnie napisany. Skrzący się perełkami… »
Marek Adam Grabowski
15/04/2024 16:24
Kopiuje mój cytat z opowi: "Pod płaszczykiem… »
Kazjuno
14/04/2024 23:51
Tekst się czyta z zainteresowaniem. Jest mocny i… »
Kazjuno
14/04/2024 14:46
Czuję się, Gabrielu, zaszczycony Twoją wizytą. Poprawiłeś… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty