pod skrzydłami jaskółek - al-szamanka
Poezja » Wiersze » pod skrzydłami jaskółek
A A A
Od autora: Tak mi było na urlopie :)

wiatr łamie dźwięki w półtony
cisza zamiera w trawach
obserwując ptasie zygzaki
czuję na skórze kolor jutra

cienie przeciągają ramiona w dal
aby rankiem dogonić brzask
przysypiam w powolny puls ziemi
i tak mi w tym dobrze

źdźbło trawy osuwa się po policzku

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
al-szamanka · dnia 07.09.2016 20:11 · Czytań: 1157 · Średnia ocena: 4,5 · Komentarzy: 30
Komentarze
kamyczek dnia 08.09.2016 16:27 Ocena: Świetne!
Alu,
wiersz jest bardzo ładny – taki do poczucia i przytulenia - klimatyczny, obrazowy. Zobaczyłam bohaterkę wiersza odpoczywającą na łące - jest ciepłe, sierpniowe popołudnie, czas płynie leniwie, wietrzyk ledwie muska trawę. I ta błoga cisza naokoło – cudnie.

Wiersz jest bardzo ładny, co już zaznaczyłam, i wcale mi nie przeszkadzało w odbiorze, że w jednym miejscu pojawił się rym i, że (w moim czytaniu) niektóre wersy zamieniły się miejscami:

wiatr łamie dźwięki w półtony
cisza zamarła w trawach
obserwując ptasie zygzaki
czuję na skórze kolor jutra

cienie przeciągają ramiona w dal
aby rankiem dogonić świtanie
źdźbło trawy osuwa się po policzku
przysypiam w powolny puls ziemi

- i tak mi w tym dobrze


Ale to tylko ja tak sobie czytam i niczego, broń Boże, nie sugeruję, chciałam się tylko z Tobą podzielić moim czytaniem, al-szamanko.

A wiersz jest świetny, wart przeczytania i wczytania.

Pozdrawiam bardzo serdecznie.
mike17 dnia 08.09.2016 21:10 Ocena: Świetne!
Czytając Twój wiersz znów znalazłem się na pomarańczowym leżaku, z puszką piwa w dłoni, na mazurskiej działce, czytając opowiadania Bukowskiego.
Udzielił mi się Twój luz, i beztroska.
Kocham to, kocham taką letnią swobodę.
Bez stresu, bez miasta, bez hałasu.
Wtapiać się w nią co dnia, i obcować z naturą, z najpiękniejszą z Matek.
Znów tam byłem, wiesz?
Choć muszę czekać rok, by znów tam pojechać, dziś tam byłem :)

:yes:
JOLA S. dnia 08.09.2016 21:27 Ocena: Świetne!
W tym uroczym wierszu czuję niczym niezmąconą radość życia.
Ta umiejętność cieszenia się otaczającym światem jest należna każdemu. Za tym tęsknimy i dobrze przypomnieć sobie jak to jest. :)
Usunięty dnia 08.09.2016 21:49
Mój Boże. To rzeczywiście TWA.
Chciałem podzielić się uwagami, które nasuwają się same, ale po co... Wiersz, nie wiersz. gdybym to ja go napisał, nikt by tu nie spojrzał. Nie byłbym też dumny. Brawo.
JOLA S. napisała:
W tym uroczym wierszu czuję niczym niezmąconą radość życia.
- ja też, tylko czy to wiersz?
mike17 napisał:
Czytając Twój wiersz znów znalazłem się na pomarańczowym leżaku
- cudowne uczucia pod wpływem wielkiej poezji.
Kiedyś, moja pani, która poezją po prostu żyła, nauczyła mnie jednego: poezji nie da się oszukać, to jak wielka muzyka, nie potrzebuje klakierów...
Życzę wszystkim, autorce najbardziej, udanych wierszy i jak najmniej upierdliwych czytelników.
Dobrej nocy. Pozdrawiam

--------------------------------------------------------------
3.4 Zabrania się Użytkownikowi prowokowania sytuacji konfliktowych w komentarzach, prywatnych wiadomościach, na forum, w shoutbox, etc.
6.2 Komentarze nie mogą obrażać autora utworu oraz osób postronnych.
6.8 Komentarze to nie czat. Od rozmów niezwiązanych z tematem utworu jest shoutbox, prywatna wiadomość lub inna forma kontaktu z autorem.
6.9 Zabronione jest komentowanie innych komentarzy i osób komentujących.
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.
9.6 Zabrania się Użytkownikom działania na szkodę Portalu.
przyp. red. BB
al-szamanka dnia 08.09.2016 22:24
Kamyczku, tak jak przeczytałaś też jest ok. Tak było, tak się czułam, tak przysypiałam :)
Pozdrawiam serdecznie.

Michale, wiem jak lubisz swoje wczasowanie na działce, życzę Ci abyś jak najszybciej znalazł się pod skrzydłami jaskółek :)

Tak, JOLU, w takich sytuacjach czuję prawdziwe życie... i cieszę się nim. Dziękuję za odwiedziny.

Hopeless, tak napisałeś, że w sumie nie wiem o co Ci chodzi, ale cieszy mnie, że tu pobyłeś :)

red.BB... zazieleniłam Cię, mam nadzieję, że wybaczysz. Pozdrawiam ciepło :)
Usunięty dnia 08.09.2016 22:32
:) Nie będę już tu komentował niczego, bo dziwnie szybko reagują dyżurni redaktorzy, których oczywiście pozdrawiam... Miłej nocy:) Skasowałem wszystkie moje opublikowane teksty, to co zostanie opublikowane siłą poślizgu też skasuję, to chyba wielka pomyłka to PP. Pozdrawiam ciepło.

A tak dla autorki: to nie jest wiersz, to nie liryka, to wyliczanka w przedszkolu... nic. Sorry.
zyga66 dnia 09.09.2016 09:32 Ocena: Słabe
guma, ciągnie się, jak guma, zlepek metafor, jedynie cieszy fakt, że ktoś to zauważył, pozdrawiam, Zyga (to o tekście!)

Droga Redakcjo, al-szamanko:
6.10 Zabronione są komentarze ad personam.
;)
Nalka31 dnia 09.09.2016 09:36
Wiersz jest przyjemny w czytaniu, tego nie da się zaprzeczyć Al. Delikatny, ale nie powiem, że będzie należał do ulubionych. :) Mimo to miło było chwilę tu zagościć.

Pozdrawiam serdecznie. :)
al-szamanka dnia 09.09.2016 10:08
Nalko, przyjemnie mi na urlopie było i to spisałam, tak po prostu. Pozdrawiam ciepło :)

Jak zlepek, to zlepek, Zygo, cieszy, że nawet Ty zauważyłeś :)
Margharet dnia 09.09.2016 19:15 Ocena: Świetne!
al-szamanko, mi się spodobało jak zwykle u Ciebie. Twoje utwory działają na mnie terapeutycznie. Jest tu kilku autorów do których chętnie zaglądam kiedy dopadają mnie smutki. Serdecznie pozdrawiam. Margharet.
al-szamanka dnia 09.09.2016 19:47
Margharet napisała:
Twoje utwory działają na mnie terapeutycznie.

Hmm, ciekawe, jestem psychologiem klinicznym.
Fajnie, że pobyłaś pod skrzydłami jaskółek :)
Margharet dnia 09.09.2016 20:07 Ocena: Świetne!
al-szamanko no to tylko pozazdrościć Twoim pacjentom, bo psycholog musi przejawiać empatię, musi być dobrym obserwatorem i człowiekiem wrażliwym bo przecież ludzie odkrywają przed nim najgłębsze zakamarki duszy. I do tego jak jeszcze jest artystą to nie można lepiej trafić. Strasznie się cieszę, jak mnie dopadnie nostalgia, albo dziwny niepokój to zamiast sięgnąć po walerianę zajrzę do Ciebie!!!!. Pozdrawiam Margharet.
al-szamanka dnia 09.09.2016 20:19
Cytat:
jak mnie dopadnie nostalgia, albo dziwny niepokój to zamiast sięgnąć po walerianę zajrzę do Ciebie

No to polecam Ci moje opowieści o Chłystku - jest ich parę na portalu.
Ania_Basnik dnia 15.09.2016 10:25
al-szamanko, przecudna liryka, zwiewna i słoneczna jak wakacje! Cały wiersz jest perełeczką! Aż zazdraszczam! A ten obraz zabieram z sobą!
Cytat:
przy­sy­piam w po­wol­ny puls ziemi
i tak mi w tym do­brze

źdźbło trawy osuwa się po po­licz­ku

pozdrawiam Ania
al-szamanka dnia 16.09.2016 04:47
Bo to były wakacje, Aniu. Pracowite i słoneczne, a w przerwach tak właśnie bywało.
Dziękuję za poczytanie :)
Lilah dnia 18.09.2016 22:16
Widzę, że było Ci świetnie, Al. Ładny wiersz.

Pozdrawiam serdecznie. :)
al-szamanka dnia 19.09.2016 20:18
Oj, wiersz dawno spadł z listy, a jednak go znalazłaś.
Tak, było mi... bardzo domowo :)

Pozdrawiam ciepło :)
Zola111 dnia 19.09.2016 20:31
Ładna, delikatna impresja, Alu. Bardzo mi się podoba.

Zaproponuję ujednolicenie czasu, bo w całości poza tym zdaniem trzymasz czas teraźniejszy:

Cytat:
cisza za­mar­ła w tra­wach


- cisza zamiera w trawach

Ale poza tym - jest pięknie, urokliwie, metaforycznie. Brawo, buziaki,

z.
al-szamanka dnia 19.09.2016 20:50
Masz rację, Zolu, ciągle potykałam się w tym miejscu, nie wiedząc dlaczego.
Dziękuję, sokole oko ;)
Gred dnia 20.09.2016 17:00
Szczebrzeszyno szczebrze szczerze że ładne.

a u mnie to taka jak by degresja filozoficzna, Al-sza. Allah z tobą.
al-szamanka dnia 21.09.2016 18:52
Oooo, tak naszczebrzeszyłeś, że sens praktycznie umyka ;)
OK, dzięki za wizytę.
Arkady dnia 21.09.2016 21:49 Ocena: Świetne!
Pięknie obserwujesz świat... nawet na urlopie :)
Pozdrawiam CS
al-szamanka dnia 22.09.2016 21:22
Dziękuję, Arkady, tak mi się naobserwowało :)
Pozdrawiam... wymarzonego wnusia też :)
Usunięty dnia 14.11.2016 11:24
Wiersz wskazuje na to, że urlop się udał :)
Przyznam, szkoda, że wiersz nie ma rymów, do takich westchnień rymy są najlepsze :)
Pozdrawiam :)
al-szamanka dnia 14.11.2016 11:36
Wiesz, początkowo chciałam rymy, ale zrezygnowałam, aby leniwej błogości nie narzucać tempa ;)
Dziękuję, że zajrzałaś, Ustiusza :)
Anastazja Sorpiszewska dnia 11.06.2018 00:04 Ocena: Świetne!
Czułość. Tak wiele jej tutaj.
(Wczoraj jaskółeczka wleciała mi do kuchni, wiadomo, muszki... :)))
I ja pozdrawiam urlopowo!
al-szamanka dnia 12.06.2018 21:39
To już prawie dwa lata.
Miło, że po takim czasie zajrzałaś :)
Pozdrawiam :)
wiosna dnia 04.01.2020 17:47
Miło przeczytać taki ciepły wiersz, kiedy na dworze zimno i pada:)
Uwielbiam wakacyjne klimaty. :)
al-szamanka dnia 05.01.2020 11:52
A mi miło, Wiosno, że go przeczytałaś :)
wolnyduch dnia 04.12.2022 00:15 Ocena: Świetne!
Urokliwie zatrzymana chwila, wiersz bardzo obrazowy, taki namacalny i sensoryczny, tak bym go określiła, tylko chyba napisałabym - i tak mi z tym dobrze, zamiast -
"I tak mi w tym dobrze", ale to drobiazg i moje odczucie.

W każdym razie raz jeszcze powtórzę, iż miło mi się go czytało.
Pozdrawiam serdecznie i życzę dobrej niedzieli :)
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty