noc uzupełnia stalówkę - Wiolin
Poezja » Wiersze » noc uzupełnia stalówkę
A A A

 

zaczynam się o bezwzględnie zwykłej porze
ubieram niezbędne
później grzebię w nieodkrytym
włażąc do środka sprawdzam zmatowienie
 
często biegnę w taniość -
matematyczny wzór moich kieszeni
mówi że jestem pusty
tak rozgrzebany zaczynam rozwijać
się z kropli
jeszcze tylko dyktando z uzależnień
w którym nie ma miejsca na błędy
 
wchodząc nocy do łóżka
tuż przed snem
karcę odwagę
 
minutą ciszy
 

 

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
Wiolin · dnia 16.09.2016 07:03 · Czytań: 610 · Średnia ocena: 5 · Komentarzy: 9
Komentarze
Usunięty dnia 16.09.2016 12:26
Wiolinie, przeredagowałabym wiersz, szczególnie pierwszą strofę, bo niezbyt dobrze brzmi z taką ilością czasowników.

"bezwzględnie" jest wg mnie niepotrzebne, tym bardziej, że nachodzi brzmieniowo na "niezbędne"
potem - zaczynam/ubieram/ grzebię, włażę

Może lepiej tak:

Cytat:
zaczynam się o zwykłej porze
ubrany niezbędnie
grzebię w nieodkrytym
sprawdzając wewnętrzne zmatowienie


Dalej jest lepiej, choć "matematyczny wzór moich kieszeni" zamieniłabym na "algorytm moich kieszeni" oraz usunęłabym "mi", bo powtarza się zaimek.

Prócz tego wydaje mi się, że "uzależnień" powinno być wers wyżej przy dyktandzie, ponieważ jest to całe wyrażenie, biorąc pod uwagę, ze w następnym wersie jest "w którym", czyli odnosi się do dyktanda z uzależnień, a nie do samych uzależnień.

W przedostatnim wersie zmieniłabym szyk wyrazów.

Cytat:
wchodząc nocy do łóżka
tuż przed snem
karcę swoją odwagę


Tyle uwag ode mnie. A wiersz jest Twój.
Dość smutny, musze przyznać.

Pozdrawiam :)
Ania_Basnik dnia 16.09.2016 16:43 Ocena: Świetne!
Wiolinie bardzo podoba mi się początek Twojego wiersz
Cytat:
za­czy­nam się o bez­względ­nie zwy­kłej porze

ta określona pora, jest jak dla mnie przypieczętowana obowiązkiem - czyli bezwzględna
Cytat:
wła­żąc do środ­ka spraw­dzam zma­to­wie­nie
w tym wersie razi słowo "włażąc", kojarzy się pejoratywnie. Pozostałe są jak najbardziej spójne. Choć przesłanie wiersza jest raczej smutne - to jednak słowa uznania. Pozdrawiam
al-szamanka dnia 16.09.2016 17:10 Ocena: Świetne!
A ja znowu tupię ile wlezie, bo jeszcze bardziej nie mieści mi się w głowie, że Ty tak możesz a ja nie.
Kiedyś napisałeś, chyba w Festynie, że bawiono się do pierwszych kropek biedronek... i wpadłam jak śliwka, bo do tamtej pory nie wiedziałam, że ktoś może tak pisać.
A teraz:
Cytat:
ma­te­ma­tycz­ny wzór moich kie­sze­ni
mówi mi że je­stem pusty

czy
Cytat:
jesz­cze tylko dyk­tan­do
z uza­leż­nień
w któ­rym nie ma miej­sca na błędy

NIESAMOWITE!
Po prostu genialne!

Pozdrawiam jak zwykle zafascynowana :)
Zola111 dnia 16.09.2016 23:35 Ocena: Świetne!
Dość dokładnie czytam Twoje wiersze, Wiolinie. Ten uważam za jeden z lepszych. Temat artystowskich problemów, mocno autotematyczny, rozija się ciągiem metafor - a to już wyższa szkoła jazdy. Chapeau bas, Wiolinie! Zaświetniam bez mrugnięcia powieki.
Serdeczności,

z.
ApisTaur dnia 18.09.2016 09:20 Ocena: Świetne!
tak conocnością sunę po torze
który wyznacza kurs rytualny
świadom nabytych autozagrożeń
bez filtra palę skręt ciałopalny

pozdrawiam :)
Nalka31 dnia 18.09.2016 12:22
Tak sobie czytam Wiolinie i czytam, zastanawiając nad tym, co napisałeś. Jak zwykle wyszło to bardzo subtelnie, chociaż wcale niełatwe pisanie.

Cytat:
za­czy­nam się o bez­względ­nie zwy­kłej porze
ubie­ram nie­zbęd­ne


Tu jednak tego bezwględnie bym się pozbyła. W tym zgadzam się z Wiktorią.

Nie do końca jestem przekonana, że chodzi tu o pisanie w wierszu. Pokusiłabym się o skłonienie głowy w stronę rzeczywistych uzależnień.

W końcówce podobnie jak Wiktoria zmieniłabym szyk wyrazów, ale to tylko takie marudzenie. Wiersz na pewno na tak.

Pozdrawiam serdecznie. :)
Wiolin dnia 18.09.2016 13:39
Witaj Wiktorio.

Hm. Muszę się przespać z Twoimi podszeptami. Nie mówię nie...bo trochę zmieniasz obraz tego wiersza, ale z tych technicznych uwag, chętnie skorzystam. "Zapychacze" rzeczywiście do usunięcia. Z "dyktandem" masz rację. Szyk zmieniam na poprawny, no i bardzo dziękuję za wyprostowanie zagnieceń. Pozdrawiam.

Witaj WB.

Tym " włażę" chciałem wywołać takie właśnie skojarzenie, bo to " zmatowienie' to nic innego jak umniejszenie blasku, czy siły wewwnątrz siebie. Za wyrazy uznania, dziękuję. Zapełniasz moją próżnośc :). Pozdrawiam.

Witaj Al.

Nawet nie wiesz ile znaczą dla mnie te powtarzane przez Ciebie "kropki biedronki' bo tak naprawdę to one pomogły mi znaleźć w Tobie przychylną duszę. Zobacz sama jak czasem niewiele w życiu musi się zdarzyć, żeby zyskać tak wiele. Za każde Twoje dobre słowo, serdecznie dziękuję. Pozdrawiam.

Witaj Zolu.

Tak sobie myślę że przyjaźnie, te z powodu wierszy, to niespotykanie ważna rzecz dla piszącego. Potrzeba zapewnienia że to coś co robimy, jest dobre, wyznacza drogę po której warto iść dalej. Warto, dla takich chwil jak ta, gdy czytamy takie jak Twój komentarze. Bardzo ważne komentarze od kogoś kto tyle potrafi. Serdecznie dziękuję.

Witaj Apisie.

Wrosłeś już w tego rodzaju komentarze, więc cóż mi powiedzieć, napisać. Dobre i już. Pozdrawiam.

Witaj Nalko.

Ta "bezwzględność" to gwarancja powtarzalności ciągle tych samych rzeczy, o określonej porze...taki bijący z przyzwyczajenia o tej samej porze zegar. Ów brak "bezwzględności" nie dopowie tego faktu. Uzależnienie od stałych punktów życiowych uwikłań. Tak to widzę. Dzięki serdeczne za zainteresowanie. Pozdrawiam.
al-szamanka dnia 18.09.2016 13:52 Ocena: Świetne!
Wiolin napisał:

Nawet nie wiesz ile znaczą dla mnie te powtarzane przez Ciebie "kropki biedronki' bo tak naprawdę to one pomogły mi znaleźć w Tobie przychylną duszę.


Wiesz, ponoć cały Wszechświat począł się z jednego punktu, czyli kropki :)
Czyli wielkie z najmniejszego - świat jest niesamowity i pełen niespodzianek.

Pozdrawiam wdzięcznie :)
Wiolin dnia 30.03.2017 20:33
Witaj Al.

Ano właśnie, kropla i kropka - otwierają tyle drzwi do nowego, zamykając niemożliwe....Takim mało po tak wiele. Pozdrawiam i dziękuje.
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty