wspomniene nocy - reka
Proza » Miniatura » wspomniene nocy
A A A
Od autora: nie wie ,czuje i przeżywam

Dawno nie odwiedzane słowo przeznaczenia i treści życia, witaj w mojej mowie na nowo, witaj oblicze mnie samej, kocham cię dziewczyno we mnie i szeptam, powtarzam twoje słowa niesione wiatrem wybrańców. Czy twoje imię zaczyna się na G. Czysta melodio niesiona na ramionach złego, przyjdź do mnie i złącz się w obrazie ziemskiego odkupienia. Słyszę melodie, melodia szumu morza i płaczu we mnie , wody i łez niesionych dla pokrzepienia umierających i skrzypce głosów cierpiących a nikt nie dostrzeże w nich gwiazd za wyjątkiem mnie. Sail, sail słuszę słowa i zadaje pytanie w którym kierunku płynę wraz z morzem przeznaczenia. Kto jest wróżką i kapłanem wysokiego stopnia, kto zajmuje się przędzą w tym świecie, w pokoju bez okien z rozdartą witryną france chaos. Gdy wspominam i patrzę na obraz kawałków bez łącznika, obracam się wokół, nie, nie, konam z braku nagrody dobra słyszanego od boga. Umierający świecie, łzo zaczarowana i tęskniąca. Odeszłaś nie słysząc słów wypowiedzianych przed przekroczeniem progu, progu umarłych. Wypowiedziałem je dziś jako słowa zrozumienia i tajemnicy zdarzeń, prawdy o tobie, trojańskiej klaczy przeznaczenia odgrywanej od wieków przez świat.

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
reka · dnia 16.09.2016 09:48 · Czytań: 505 · Średnia ocena: 2 · Komentarzy: 3
Komentarze
Dobra Cobra dnia 16.09.2016 11:02
Nie jest dobrze, jak Autor nie panuje już na samym początku nad tytułem swojej opowieści.


reka,

Wygląda to na głębokie rozmyślanie, jednak czy nie za bardzo przestylizowane? Czy nie zbyt przeintelektualizowane? I co wnosi w moje życie? , No bo przecież cuś tam jednak wnieść winno.



Cytat:
wspomniene nocy
Jak na tytuł to winien on być raczej z dużej litery pisany.

Cytat:
nie wie ,czuje i przeżywam
To jest od Autora, ale przeciętny czytelnik nigdy nie zaczai o co tu chodzi. Winno być: nie wiem ,czuję i przeżywam. Albo: nie wie ,czuje i przeżywa. Jak zatem winno być właściwie?

Cytat:
Dawno nie odwiedzane słowo przeznaczenia i treści życia, witaj w mojej mowie na nowo, witaj oblicze mnie samej, kocham cię dziewczyno we mnie i szeptam, powtarzam twoje słowa niesione wiatrem wybrańców.
Czy nie lepiej by zrobiło dla dzieła, gdyby to podzielić na dwa, trzy zdania, tak dla lepszego pojmowania?

Cytat:
Czy twoje imię zaczyna się na G.
Chciałoby się dać pytajnik na końcu tego słodkiego zdania.

Cytat:
we mnie , wody i łez niesionych d
we mnie, wody i łez niesionych d

Cytat:
skrzypce głosów cierpiących a nikt nie dostrzeże w nich gwiazd
skrzypce głosów cierpiącyc, a nikt nie dostrzeże w nich gwiazd

Cytat:
Sail, sail słuszę słowa i zadaje pytanie w którym kierunku płynę wraz z morzem przeznaczenia.
Sail, sail słyszę słowa i zadaje pytanie w którym kierunku płynę wraz z morzem przeznaczenia.

Cytat:
Gdy wspominam i patrzę na obraz kawałków bez łącznika, obracam się wokół, nie, nie, konam z braku nagrody dobra słyszanego od boga.
A jakby tak podzielić to na dwa zdania? Gdy wspominam i patrzę na obraz kawałków bez łącznika, obracam się wokół. Nie, nie, konam z braku nagrody dobra słyszanego od boga.


Po przestudiowaniu dziełka stwierdzam, iż musi to być jakiś fragment jakiegoś fantasy, albo cuś w podobie. Jednak po co Autor coś takiego napisał? W jakim celu? Na jaki odzew liczył? Być może tego się dowiemy, jeśłi Autor zechce z nami podyskutować pod dziełkiem.


Pozdrawiam,

DoCo
retro dnia 16.09.2016 21:54
Witaj:) mi tu zawiało wielką improwizacją (tworzenie), dyskusja?? Dobra Cobra dobrze radzi. Jeśli Twoja pasja-pisanie, jest dla ciebie (sorry, że z małej, ale tak mi szybciej i łatwiej pisać) to wrócisz i poprawisz, baaa może nawet rozwiniesz??? Pozdrawiam:)
Aronia23 dnia 16.09.2016 22:16 Ocena: Przeciętne
Cześć, reka. Dziwny tekst. Jakiś taki pourywany, nie wiem, czy mówi dziewczyna, czy chłopak. Może nieuważnie przeczytałam? Ale pierwsze zdania: "...kocham cię dziewczyno we mnie i szeptam, powtarzam twoje słowa niesione wiatrem wybrańców." wprowadzają nieład, chyba, ze chodzi o zupełne utożsamienie się z drugą osobą? Nagle też wyskakuje zdanie:
"Ode­szłaś nie sły­sząc słów wy­po­wie­dzia­nych przed prze­kro­cze­niem progu, progu umar­łych. Wy­po­wie­dzia­łem je dziś jako słowa zro­zu­mie­nia i ta­jem­ni­cy zda­rzeń, praw­dy o tobie, tro­jań­skiej kla­czy prze­zna­cze­nia od­gry­wa­nej od wie­ków przez świat." - zupełnie mnie zadziwiło. Nawet "Od autora" takie enigmatyczne. Pomylenie form czasowników? Czy też niedbałość w pisaniu? W każdym razie - miniatura udziwniona i nic z niej nie wynika, choć pewnie miała być rozważaniem filozoficznym. Pozdrawiam, A23
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
24/04/2024 21:15
Dzięki Marku za komentarz i komplement oraz bardzo dobrą… »
Marek Adam Grabowski
24/04/2024 13:46
Fajny odcinek. Dobra jest ta scena w kiblu, chociaż… »
Marian
24/04/2024 07:49
Gabrielu, dziękuję za wizytę i komentarz. Masz rację, wielu… »
Kazjuno
24/04/2024 07:37
Dzięki piękna Pliszko za koment. Aż odetchnąłem z ulgą, bo… »
Kazjuno
24/04/2024 07:20
Dziękuję, Pliszko, za cenny komentarz. W pierwszej… »
dach64
24/04/2024 00:04
Nadchodzi ten moment i sięgamy po, w obecnych czasach… »
pliszka
23/04/2024 23:10
Kaz, tutaj bez wątpienia najwyższa ocena. Cinkciarska… »
pliszka
23/04/2024 22:45
Kaz, w końcu mam chwilę, aby nadrobić drobne zaległości w… »
Darcon
23/04/2024 17:33
Dobre, Owsianko, dobre. Masz ten polski, starczy sarkazm… »
gitesik
23/04/2024 07:36
Ano teraz to tylko kosiarki spalinowe i dużo hałasu. »
Kazjuno
23/04/2024 06:45
Dzięki Gabrielu, za pozytywną ocenę. Trudno było mi się… »
Kazjuno
23/04/2024 06:33
Byłem kiedyś w Dunkierce i Calais. Jeszcze nie było tego… »
Gabriel G.
22/04/2024 20:04
Stasiowi się akurat nie udało. Wielu takim Stasiom się… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:44
Pierwsza część tekstu, to wyjaśnienie akcji z Jarkiem i… »
Gabriel G.
22/04/2024 19:28
Chciałem w tekście ukazać koszmar uczucia czerpania, choćby… »
ShoutBox
  • Zbigniew Szczypek
  • 01/04/2024 10:37
  • Z okazji Św. Wielkiej Nocy - Dużo zdrówka, wszelkiej pomyślności dla wszystkich na PP, a dzisiaj mokrego poniedziałku - jak najbardziej, także na zdrowie ;-}
  • Darcon
  • 30/03/2024 22:22
  • Życzę spokojnych i zdrowych Świąt Wielkiej Nocy. :) Wszystkiego co dla Was najlepsze. :)
  • mike17
  • 30/03/2024 15:48
  • Ode mnie dla Was wszystko, co najlepsze w nadchodzącą Wielkanoc - oby była spędzona w ciepłej, rodzinnej atmosferze :)
  • Yaro
  • 30/03/2024 11:12
  • Wesołych Świąt życzę wszystkim portalowiczom i szanownej redakcji.
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty