Refundowane skutki uboczne - julanda
Poezja » Wiersze » Refundowane skutki uboczne
A A A
Od autora: Rocznica odejścia Przyjaciółki.
P. odpoczywaj w spokoju.
Wiersz publikowany w tegorocznym almanachu XXVIII OLSP.


odcięłaś siebie od słów
w styczniu
pod śniegiem zabrakło powietrza
w marcu koty wracały o trzeciej
stygł popiół w piecu
częściej patrzyłaś w stronę wilczej góry

cisza
kulawa psychoanaliza
zagłuszana tabletkami

nic nie wiem o zielonej wiośnie
przyłożyłam palec do ust
łapałam słońce we wrzosach

kiedy obiecałaś mi
znaleźć swoje drzewo
nie wiedziałam że trzeba będzie
odciąć

Poleć artykuł znajomym
Pobierz artykuł
Dodaj artykuł z PP do swojego czytnika RSS
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • E-mail znajomego:
  • E-mail polecającego:
  • Poleć ten artykuł znajomemu
  • Znajomy został poinformowany
julanda · dnia 17.09.2016 07:39 · Czytań: 837 · Średnia ocena: 4,8 · Komentarzy: 15
Komentarze
Zola111 dnia 17.09.2016 08:51 Ocena: Świetne!
Przejmujący, wzruszający wiersz, Julando.
Ładnie tu zawarłaś tajemnicę Waszej przyjaźni, nie dopowiadasz, pozostajesz w strefie metafory.
To już rocznica. Dziękuję Ci, Julando, za przypomnienie Jagody. Odchodzę wzruszona,

z.
Nalka31 dnia 17.09.2016 09:37
Bardzo subtelne to wspomnienie Julando. Jeśli ktoś odciska ślad w naszej pamięci, to wspomnienie o nim zawsze będzie w nas żyło.

Serdecznie. :)
al-szamanka dnia 17.09.2016 10:16 Ocena: Świetne!
Cudownie, Julando, że po ponad roku znowu opublikowałaś na PP wiersz.
Do tego tak piękny, metaforycznie nieskazitelny - jak czysta dusza.
Przykre tylko, że powstał on dlatego.
Niemniej piękno jest wartością nieskończoną i wszechobecną, przenika namacalne i niewidzialność, i jako takie zawsze trafia do adresata. Jest potęgą, która łagodzi i łączy, nastraja do wspólnego czucia tego samego tak samo.
W momencie, gdy wrzucałaś je do kieszonki, ono już tam było.

Pozdrawiam bardzo serdecznie :)
Wiolin dnia 17.09.2016 14:30 Ocena: Świetne!
Witaj Jula.

Tak bardzo chciałbym widzieć Ciebie na pp częściej - nie raz w roku, dlatego że zabrałaś z sobą kawał piękna, ogromną łąkę subtelności - świat tak bardzo mi bliski.
Ten wiersz we mnie płacze. Łzami płynie po policzkach, bo przecież mogło być inaczej...Że przecież zawsze trzeba chcieć iść dalej - zobaczyć co jest za chwilą. Przejmujący wiersz. Bardzo. Pozdrawiam.
introwerka dnia 17.09.2016 14:59 Ocena: Świetne!
Tak, to bardzo przejmujący, poruszający wiersz. Ból trzeba wypowiedzieć, by mogło odrodzić się to co dobre, jak zielona wiosna czy słońce we wrzosach... Cieszę się bardzo, że wracasz w tak wyśmienitej (mimo bolesności tematu) formie, czekam z ciekawością na Twoje następne :)

Serdeczności :)
julanda dnia 18.09.2016 10:33
Kochani, Zoleńko, Nalko, Al, Wiolinie, Introwerko - dziękuję za wpisy pod wierszem. Dla mnie jest wciąż żywy jak tkanka, w której nie zastygają soki i chociaż mija czas nie umiem i ja wracać bez emocji, z którymi jeszcze długo pewnie sobie nie poradzę. Chociażby dziś, właśnie minął rok od wiadomości, telefonu odebranego w pociągu do Krakowa. Sam wiersz w którymś momencie odpowiedział na temat w poezji najczęstszy poza miłością, temat śmierci, który oswajamy, wciąż krzycząc i protestując, pokorniejąc , aby znów nic nie rozumieć.
A do PP tęsknię, do Was tęsknię, wierszy, które rozpoznaję po stylu, frazach, równocześnie cieszę się, bo zmieniamy się w pisaniu, dorastają nam wiersze!
Ściskam mocno i serdecznie!
Jula
al-szamanka dnia 18.09.2016 11:52 Ocena: Świetne!
julanda napisała:
temat śmierci, który oswajamy, wciąż krzycząc i protestując, pokorniejąc , aby znów nic nie rozumieć

Masz rację - w chwilach "nadziejnie podatnych" można sobie tłumaczyć... aż do momentu, gdy i to zawodzi, a oddech twardnieje kamieniem :(

Pozdrawiam ciepło.
Abi-syn dnia 18.09.2016 13:12
Ja też siedziałem w pociągu kiedy Jola (Zola) przekazała mi tą porażającą wiadomość, tak, to już rok, dla tych, którzy może nie pamiętają Jagody powiem, że była tu jako Poke Kieszonka, Dobry Duszek na PP. Odeszła z własnej woli przytłoczona ciężarem, który nie był do udźwignięcia, odeszła, Julando, kto wie w jaki sposób, zatrzyma się nad końcówką Twojego wiersza, zatrzyma wstrząśnięty i ukradkiem otrze łzę pojawiającą się w kąciku oka. Dobrze się stało, że przypomniałaś o Niej, dobrze, że powstał ten wiersz, dobrze, że przeczytałem.
Nalka31 dnia 18.09.2016 13:25
Abi-syn napisał:
dla tych, którzy może nie pamiętają Jagody powiem, że była tu jako Poke Kieszonka, Dobry Duszek na PP.


To prawda, że była dobrym duchem PP i zawsze miała jakieś ciepłe słowo. Wielu z nas (tym, co się z nią spotkali chociażby w komentarzach) jej brakuje. Wiersz Julandy ja przypomniał i myślę, że to też dobrze, bo inni będą mogli się dowiedzieć, że ktoś taki był i że ciepłe słowa, uśmiech najwięcej dobrego mogą nieść ze sobą.
Usunięty dnia 18.09.2016 14:25
Pięknie ujęte. Duża doza niedomówień jak dla mnie, więc musiałam się zatrzymać, żeby zrozumieć, ale znalazłam coś dla siebie. Szczególnie:

Cytat:
pod śnie­giem za­bra­kło po­wie­trza
w marcu koty wra­ca­ły o trze­ciej
stygł po­piół w piecu


- bardzo obrazowe i wprowadza nastrój, z którym chce się obcować.

Serdeczności
S.
julanda dnia 18.09.2016 18:15
Abi, wiersz powstał i kilka razy mierzyłam się z dodaniem na PP. Każdy moment nie był dobry.
Kronika Akaszy mniej lub bardziej czytelna wchodzi w sny, dotyka jawy. Nie potrafię wytłumaczyć, dlaczego obudziłam się nocą pewna, że to pora. Dopiero po kalendarzu zauważyłam ten rok. Kilka tygodni temu dostałam prezent, wiem, że od Niej, dokładnie takie same trzy kocięta, jak tamte, które przyjmowałyśmy na świat. Te pojawiły się znikąd, może to znak. W każdym razie tematy na wiersze są, trzeba odnaleźć spokój.
Dziękuję, że zajrzałeś, pozdrawiam, Abi!

Naleczko, kolejne wiersze będą, prawda? <3

Slovia, dziękuję, że zajrzałeś, z niedomówieniami jest bliżej, kiedy tak naprawdę chciałoby się milczeć. Pozdrawiam!
Lilah dnia 18.09.2016 22:18
Piękny i wzruszający wiersz, julando.

Z serdecznym pozdrowieniem, :) Lilah
andro dnia 20.09.2016 22:02 Ocena: Bardzo dobre
Uuuh... Mocno. Piszę to zanim przeczytam komentarze, bo one zawsze zmieniają pierwsze wrażenie.
Wróciłem sobie na PP - tak poczytać na razie... Poczytałem parę gniotów i nagle to.
Świetnie wyważone, dozowane, niesamowita pointa.
Nie wnikam czym zainspirowane - wiersz jest wiersz. Ten jest dobry.
Abi-syn dnia 04.10.2016 23:41
nie wiem czy mogę przekazać i powiedzieć to co o Niej wiem, Ness, pewne sprawy chce się wykrzyczeć by nie zapomnieć choćby jak pomagała ludziom, w tym i mnie, zatem niech będzie tak:

Jadwiga Skoczylas ...
julanda dnia 08.10.2016 16:05
Lilah, dziękuję, pozdrawiam!
Andro, fajnie, że wróciłeś, dziękuję, że również zajrzałeś i tu. Pozdrawiam!
Abi ...
Polecane
Ostatnie komentarze
Pokazuj tylko komentarze:
Do tekstów | Do zdjęć
Kazjuno
27/03/2024 22:12
Serdeczne dzięki, Pliszko! Czasem pisząc, nie musiałem… »
pliszka
27/03/2024 20:55
Kaz, w niektórych Twoich tekstach widziałam więcej turpizmu… »
Noescritura
25/03/2024 21:21
@valeria, dziękuję, miły komentarz :) »
Zdzislaw
24/03/2024 21:51
Drystian Szpil - to i mnie fajnie... ups! (zbyt… »
Drystian Szpil
24/03/2024 21:40
Cudny kawałek poezji, ciekawie mieszasz elokwentną formę… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:18
@Optymilian - tak. »
Optymilian
24/03/2024 21:15
@Zdzisławie, dopytam dla pewności, czy ten fragment jest… »
Zdzislaw
24/03/2024 21:00
Optymilian - nie musisz wierzyć, ale to są moje wspomnienia… »
Optymilian
24/03/2024 13:46
Wiem, że nie powinienem się odnosić do komentarzy, tylko do… »
Kazjuno
24/03/2024 12:38
Tu masz Zdzisław świętą rację. Szczególnie zgadzam się z… »
Zdzislaw
24/03/2024 11:03
Kazjuno, Darcon - jak widać, każdy z nas ma swoje… »
Kazjuno
24/03/2024 08:46
Tylko raz miałem do czynienia z duchem. Opisałem tę przygodę… »
Zbigniew Szczypek
23/03/2024 20:57
Roninie Świetne opowiadanie, chociaż nie od początku. Bo… »
Marek Adam Grabowski
23/03/2024 17:48
Opowiadanie bardzo ciekawe i dobrze napisane.… »
Darcon
23/03/2024 17:10
To dobry wynik, Zdzisławie, gratuluję. :) Wiele… »
ShoutBox
  • Kazjuno
  • 28/03/2024 08:33
  • Mike 17, zobacz, po twoim wpisie pojawił się tekst! Dysponujesz magiczną mocą. Grtuluję.
  • mike17
  • 26/03/2024 22:20
  • Kaziu, ja kiedyś czekałem 2 tygodnie, ale się udało. Zachowaj zimną krew, bo na pewno Ci się uda. A jak się poczeka na coś dłużej, to bardziej cieszy, czyż nie?
  • Kazjuno
  • 26/03/2024 12:12
  • Czemu długo czekam na publikację ostatniego tekstu, Już minęło 8 dni. Wszak w poczekalni mało nowych utworów(?) Redakcjo! Czyżby ogarnął Was letarg?
  • Redakcja
  • 26/03/2024 11:04
  • Nazwa zdjęcia powinna odpowiadać temu, co jest na zdjęciu ;) A kategorie, do których zalecamy zgłosić, to --> [link]
  • Slavek
  • 22/03/2024 19:46
  • Cześć. Chciałbym dodać zdjęcie tylko nie wiem co wpisać w "Nazwa"(nick czy nazwę fotografii?) i "Album" tu mam wątpliwości bo wyskakują mi nazwy albumów, które mam wrażenie, że mają swoich właścicieli
  • TakaJedna
  • 13/03/2024 23:41
  • To ja dziękuję Darconowi też za dobre słowo
  • Darcon
  • 12/03/2024 19:15
  • Dzisiaj wpadło w prozie kilka nowych tytułów. Wszystkie na górną półkę. Można mieć różne gusta i lubić inne gatunki, ale nie sposób nie docenić ich dobrego poziomu literackiego. Zachęcam do lektury.
  • Zbigniew Szczypek
  • 06/03/2024 00:06
  • OK! Ważne, że zaczęłaś i tej "krwi" nie zmyjesz już z rąk, nie da Ci spać - ja to wiem, jak Lady M.
Ostatnio widziani
Gości online:0
Najnowszy:Usunięty